2020-10-24 17:26
Kadangi mūsų tarpusavio "diskusija", Augustai, man jau buvo patapusi nuobodoka, tai pagalvojau šiek tiek pasukti mūsų komunikavimo "kampą". Pabandžiau užsiimti šiokia tokia kūryba, pagrafomaninti, pasisteminti išsakytas mintis, gal net paduoti šiek tiek "steel man" tavo pozicijai, kartu tave "pašpilkuoti" ir bent kažkaip "teologiškai" logiškai "išvartyti", kad ligų ir katastrofų kontekste "absoliutaus Gėrio", "Meilės", "Tikrovės", "Laimės" savybės būtų išlaikomos.
Šį kūrybos aktą įkvėpė O'Kosminiai Klounai (kuriems šią savaitę patiko siautėti forume ir pan.). Tai gavosi tokia satyrinė humoristinė crazy "Augustas + O'Kosminiai Klounai + WTF" "teologija"-metafora-pasakėčia v0.1 versija. Bus sarkazmo kai kuriose vietose. Bet satyra yra satyra. Ir ją iš esmės pagimdė linksmųjų O'Kosminių Klounų pabandymas sudėlioti tavo idėjas bent kažkaip tvarkingiau į kažkokį "teologinį" pagrindimą per sąvokas.
Taigi.
--------
Pradžioj tokia abstrakti apibendrinanti įžanga. Turime "vienaragį" ant keturių "absoliutus Gėris", "Meilė", "Laimė", "Tikrovė" kojų ir mums reikia tą "vienaragį" kažkaip žūt būt pagrįsti.
I. ĮŽANGA
Visagalis Kūrėjas, kuris yra ir "absoliutus Gėris" ir "Meilė" ir "Laimė" ar tokias savybes turi (gerb. vyr. "teologas" Augustas nepatikslino) iš tikro egzistuoja.
Ligas ir katastrofas tiesiogiai "sukūrė" kažkoks kitas "veikėjas", kurį tiesiogiai "sukūrė" tas Kūrėjas. Pavadinkime minėtąjį Kūrėjo sukurtą "veikėją" kol kas Perestukinu.
Tam Perestukinui Kūrėjas suteikė tam tikrą "laisvą valią" ir tam tikras labai dideles galias savo "meta-pasaulyje". Taip pat kadangi Kūrėjas nebuvo "paternalistas" (copyright by Augustas, sorry, detalių klauskit pas jį), tai Perestukinui buvo suteiktas didelis "savarankiškumas" ir "atsakomybė".
Perestukinas tuomet "sukūrė" tam tikrą ribotą jo galių įtakojamą "zoną" (savotišką savo žaislą). Nors absoliučiai viskas, įskaitant Perestukino sukurtą "zoną", negali veikti be Kūrėjo kuriamo pagrindo, tačiau Perestukinas padarė tam tikrą "kiaulystę" ir Kūrėjo galias toje savo sukurtoje "zonoje" "prisuko" iki tam tikro minimumo.
Kadangi Kūrėjas yra "absoliutus Gėris", "Meilė" ir "Laimė" (ir, atsižvelgiant į tai, kas jau buvo minėta anksčiau apie "savarankiškumą" ir "atsakomybę") ir matė savo absoliučiai Mylimo kūrinio Perestukino išdaigas, nesikišo, nes kišimasis jau būtų šioks toks labai nedidelis "blogis" Perestukino atžvilgiu. O iš "absoliutaus Gėrio", jo aktyviai "valdomose" valdose, juk negali rastis joks "blogis". "Blogis" gali gautis tik Kūrėjo menkiau valdomoje "zonoje". Na, gavosi maždaug, tegul Perestukinas "žaidžia" su tuo savo "žaislu". Su laiku iš to mylimo Perstukino gal ir gausis kažkas gero.
Šitoj vietoj jau galima daryti tam tikrus patikslinimus. Kūrėjas yra visagalis, nes "veikia" tam tikroje savo "meta-ervėje". Kurią pavadinkime "Fantazija". "Fantazija" yra praktiškai neribota. Ten nėra nei laiko nei erdvės ribų. Ten mūsų minėtasis Kūrėjas labai šauniai tvarkosi. Tuo tarpu Perestukino sukurta "zona", kuri kažkiek apribota nuo absoliučių Kūrėjo galių, yra mūsų "Visata". Šiek tiek neaišku, ar mūsų "Visata", ar tiek pats Perestukinas turi kažkokį gilų ryšį su "Tikrovės" dedamaja iš keturių "vienaragio" "kojų" (koks tiksliai tas ryšys smalsieji "teologai" dėl to dar labai giliai diskutuoja ir aiškinasi). Savaime aišku, kad Perestukinas pridarė visokio crap'o savo "zonoje" (mūsų Visatoje), kur Kūrėjo "Gėrio", "Meilės" ir "Laimės" apraiškos smarkiai yra prisuktos dėl Perestukino-"Tikrovės" dedamosios.
II. RYŠYS SU BIBLIJA
"Augustas + O'Kosminiai Klounai + WTF" "teologijos"-metaforos-pasakėčios v0.1 ryšys su Biblija
Smalsieji "teologai" turi gana pagrįstų įtarimų, kad Kūrėjas kažkaip galėtų sietis su Biblijoje minima Šv. Dvasia. Anot vyr. "teologo" Augusto, Šv. Dvasia siejasi su tam tikra motyvacija. O tai kokia kūryba be motyvacijos!? Štai jums ir vienas iš pagrindimų!
Ligos, katastrofos ir kitos žmoniją kankinančios nesąmonės yra "žaidžiančio" Perestukino "veiklos" pasekmė. Kadangi iš "absoliutaus Gėrio" ir "Meilės" ir "Laimės" negali gimti visiškas "blogis", tai Perestukinas nėra "blogas". Jis tiesiog yra tūpas. Tūpumo nei viena iš "vienaragio" pirminių savybių nedraudžia. Tas "tūpumo" apraiškas žmonių mokslininkai kartais vadina dėsniais. Tuo tarpu Tikrovės dedamoji, kylanti iš Perestukino veiklos, neturi savyje klaidingumo, neteisingumo, netikroviškumo, blogumo savybių (buvo paminėtos išimtys iš absoliuto savybių). Žmoniją kankinančios ligos, katastrofos ir pan. yra Perestukino "veiklos" pasekmė. Kurią "Kūrėjas-absoliutaus Gėris", "Meilė", "Laimė" leidžia ne savo absoliučios įtakos "zonoje" kaip tam tikrą Meilės išraišką ir kompromisą savo Perestukinui. ["Blyn, kaip viskas gražiai susidėlioja, net gražu." - sušuko vienas šios "teologijos" įkvėpėjų gerasis O'Kosminis Klounas]
Blogasis O'Kosminis Klounas, kuris kartais paklibina vyr. "teologą" Augustą, net bandė į šią "teologiją" prastumti versiją, kad Perestukino pačios įvairiausios apraiškos, labai dažnai aprašomos ir Biblijoje (ypač Senąjame Testamente), kažkaip įkūnyja tam tikras ne pagrindines ne pirmines (tačiau anot Augusto privalomas įvertinimui) absoliuto savybes: "absoliutaus nenuspėjamumo", "absoliutaus neurotiškumo", "absoliutaus kvailumo", "absoliutaus juokingumo", "absoliutaus dramatizmo" ir pan. Kurias galima priskirti Jehovai, "piktąjai dvasiai" ar kitiems Biblijos personažams. Bet galima neabejoti, kad mūsų guvusis vyr. "teologas" Augustas galėtų viską paaiškinti ir sustatyti į vietas. Šiaip, tikėtina, kad blogajam O'Kosminiam Klounui nepatinka Jehova ar "piktoji dvasia", nes galbūt jis juose įžiūri konkurentus. O gal jis ir pats turi ryšių su tuo? O gal gerasis O'Kosminis Klounas siejasi su Šv. Dvasia? Ką gali žinoti. Kai kuriuos rytų religijų "teologus" gerasis ir blogasis O'Kosminiai Klounai jau sugebėjo labai puikiai ir sėkmingai išdurti su savo teologinėmis "Yin" ir "Yang" sąvokomis.
Perestukinas, turėjo šiek tiek iš Kūrėjo paveldėtų "Gėrio", "Meilės" ir "Laimės" liekanų. Ir matė, kad planetoje Žemė tam tikros žmogystos, kurios jau gana pajėgios priimti savo smegenimis tam tikrus "dvasinio pasaulio" dažnius, vargsta dėl jo pridaryto crap'o. Todėl "bandė" jiems kažkaip padėti. Kažkokiais kreivais būdais nusikosėjęs šiek tiek "išminties" iš gerojo Kūrėjo Perestukinas bandė dalį tos išminties kažkaip labai tūpai per aplinkui apreikšti kažkokiai žydų piemenų tautelei per jų vietinius šiek tiek pamišėlius ir neurotikus. Nes sunkiomis atšiauriomis sąlygomis būtent jų labiausiai kažkodėl klausoma, nes jie neretai kažkodėl turi glaudesnį ryšį su "Fantazijos" meta-pasauliu, jie šiek tiek geriau priima kai kuriuos Šv. Dvasios dažnius ir yra labai užtikrinti (galbūt dėl to, kad sunkiau jaučia ribą tarp "Fantazijos" ir "Tikrovės"). Pavyzdžiui, nuleido per tam tikrą personažą Mozę kažkokius varganus Kūrėjo išminties trupinius labai nevykėliškoj ir sunkiai suprantamoj, bet užtat labai užtikrintoj ir "paternalistiškoj" formoj per kažkokias "Dekalogo lenteles" ir pan. Gana panašiu būdu nuleido ir kitas Senojo Testamento tiesas. Tas žydų piemenų tautelei šiek tiek padėjo per tam tikrą keistą sutapimą, nes gavo šiek tiek Šv. Dvasios (motyvacijos ir pan.). Bet padėjo gana menkai.
Tada "Kūrėjas-absoliutaus Gėris-Meilė-Laimė", matydamas Perestukino nesitvarkymą savo "zonoje" su žmogystų situacija, nusprendė šiek tiek rimčiau įsikišti į Perestukino veiklos "zoną". Ir tokiu būdu atsirado Jėzus (trečiasis Asmuo). Jėzus buvo labai labai smarkiai įtakotas Šv. Dvasios ir jos išminties. Bet kadangi buvo priverstas veikti Perestukino veiklos "zonos" ribose visgi galėjo veikti tik kaip žmogus.
Juoko skleidėjams O'Kosminiams Klounams pasirodė svarbi viena "teologinė" detalė. Vienas iš šios "teologijos" įkvėpėjų, blogasis O'Kosminis Klounas aiškino, kad Biblijoje kaip ir nėra užfiksuota adekvataus skaičiaus situacijų, kur Jėzus, kaip žmogus, juoktųsi. Apokrifinėje literatūroje irgi galima surasti aiškinimų, kad Jėzus niekada nesijuokė. "Teologai" pradžioj svarstė versiją, kad taip buvo todėl, kad, anot vyr. "teologo" Augusto žodžių, "Dievas blogį pakenčia dar sunkiau negu mes". Bet ši "teologinė" versija atkrito, nes iš Šv. Dvasios gali gimti tik "absoliutus Gėris-Meilė-Laimė". Todėl, turėdamas savyje daug išmintingos Šv. Dvasios (t.y. absoliučios "Laimės"), tačiau matydamas Perestukino pasaulyje esantį prikurtą absurdą, Jėzus su savo žmogiškomis smegenimis būtų greičiausiai miręs iš juoko dėl aplinkui vykstančio absurdo. Dėl to Šv. Dvasia turėjo kažką Jėzaus smegenyse "pachimičinti" ir praktiškai išjungti Jėzaus humoro jausmą. Tam, kad Jėzus galėtų bent kažkiek normaliai funkcionuoti, kaip žmogus. Būtent dėl taip išjungto humoro jausmo Jėzus mėgdavo savo pamokslus sakyti gan dramatišku tonu. Iš čia turbūt ir jo tipiška dažna frazė "Iš tiesų sakau jums". Štai prie ko priveda išjungtas humoro jausmas.
Ir šiaip, iki savo prisikėlimo, Jėzus daug prisikentėjo ir buvo visumoj tragiškas veikėjas. Pagailėkim jo.
Kita "teologinė" detalė. Jėzus suprato, kad yra pirmųjų dviejų "Dievo" asmenų "Šv. Dvasios" ir "Perestukino" "sūnus". Todėl mintyse ir garsiai retoriškai minėdavo "Dieve Tėve" žodžių junginį. Kas buvo ne kartą Evangelijoje užfiksuota. Ankstyvieji "teologai" ir ivairios kitos "teologų" mokyklos nesuprato, ką tai reiškia. Ir galvojo, kad Jėzus tokiu būdu kreipiasi į kažkokį konkretų vieną dievą Tėvą. Bet iš tikro Jėzus tokiu būdu kreipdavosi į abu pirmuosius "Dievo" asmenius "Dieve" + "Tėve" (t.y. Kūrėjau ("absoliutus Gėri-Meile-Laime") ir Perestukine ("Tikrove")). Kas tik patvirtina ir 2-ajį "Dievas yra trijuose Asmenyse" dieviškos kilmės teiginį.
Iš šios "teologijos" seka moralas, kad "Gėris", "Meilė", "Laimė" kažkur kažkokiam pavidale visgi egzistuoja. Ir, jeigu matote Perestukino kvailas nemalonias apraiškas, žinokite, kad tai yra tūpa Tikrovė.
Taigi kol kas tiek. Vėliau gali būti, kad bus "teologiškai" rimčiau paliesti, paminėti bei panagrinėti ir likę kiti dieviškos kilmės teiginiai:
2) Dievas yra trijuose Asmenyse
3) Antrasis Asmuo tapo tikru istoriniu žmogumi, kartu likdamas ir tikru Dievu.
4) Tas antrasis Asmuo, kuris tapo tikru istoriniu žmogumi, atpirko visus kitus žmones iš Pragaro.
5) Tas antrasis Asmuo atsiuntė žmonėms trečiąjį Asmenį, kad tas trečiasis Asmuo palydėtų tuos žmones, kurie to norės, į Dangų.
III. TESTAVIMAI
Anot vyr. "teologo" Augusto, bet kuri "teologija" privalo būti rimtai testuojama.
Taigi, likusi šios "teologijos" versijos kūrėjų komanda jau atliko įvairius šios "teologijos" testavimo darbus.
Šiai "teologijai" jau buvo "užmaitinta" daugybė tam tikrų pačių įvairiausių teiginių. Visus tuos teiginius ši "teologijos" versija "ad hoc" labai sėkmingai atlaikė, suvirškino ir paaiškino. Bet testuotojai buvo gana nepatyrę ir jiem trūksta tam tikros kompetencijos šitame reikale.
Taip pat šios "teologijos" sutraukta versija bus perduota peržiūrėti vyr. "teologui" Augustui, kuris paskutiniu metu dažnai užimtas daug svarbesne veikla, kaip kad agit-propu prieš amoralius "homoseksualinius santykius" ir pan. Tai, spėjame, jog greitu metu kol kas tam galės skirti tik pakankamai nedaug laiko.
Bet kokiu atveju laukiame, kol vyr. "teologas" Augustas tars savo svarų žodį ir prisidės prie šios "teologijos" versijos tolimesnio testavimo.