Nei tai, nei tai.
Ateizmo judėjimas išsikvėpė, bet gal ir gerai
O tai yra kažkokie būdai, kaip atskirti ar nustatyti, kurie teiginiai apie religinius dalykus yra dieviškos kilmės, o kur tik žmogaus proto sugalvotos interpretacijos? Ar galima tuos "dieviškos kilmės teiginius" kaip nors patikrinti (empiriškai ar pan.)?Augustas wrote: ↑2020-09-15 11:52Nes teologija operuoja religinėmis dogmomis, kurios tikintiems Dievu yra dieviškos kilmės teiginiai apie religinius dalykus. Tuo tarpu ateistinių pažiūrų žmogus Dievu netiki, todėl jam religinės dogmos tėra žmogaus proto išrasti teiginiai. O žmogaus proto išrasti teiginiai yra filosofija, ne teologija. Todėl ir teologijos studijos jiems virsta ne dieviškos kilmės teiginių (aka religinės dogmos) studijomis, bet religijos filosofijos studijomis.
Istorija rodo, kad įvairios krikščionybės atšakos gan rimtai pjovėsi tarpusavyje dėl įvairių teologinių dalykų (taigi net ir dėl "dieviškos kilmės teiginių"). Jeigu tie teiginiai būtų didžia dalimi laikomi iš esmės žmogaus sugalvotais teiginiais apie su dievu ir pan. susijusius dalykus ir nebūtų į juos žiūrima kaip į tam tikram kvestionavimui sunkiai pasiduodantį dalyką, tai gal ir tarpusavio pjautynių tarp religinių atšakų mažiau būtų buvę?
Ir gal ateistinių pažiūrų žmogus, atėjęs iš šalies su visiškai kitokiu požiūriu ir dalykų matymu, gali pasiūlyti kokių nors rimtų revoliucingų įžvalgų toje pačioje teologijoje? Kaip manai?
Tai nustatyti galima. Vienas iš Bažnyčios šiam pasaulyje uždavinių ir yra atskirti, kur dieviški dalykai, o kur žmogaus sugalvoti dalykai. Kaip Bažnyčia atskiria? Vienas iš būdų yra pamėginti visaip/visais įmanomais būdais kritikuoti tuos dalykus (tie dalykai, kurie atlaiko tokią kritiką, jau gali būti laikomi kandidatais į dieviškus). Dar vienas būdas yra laikas. Dalykas neturi būti praeinantis, t.y., toks dalykas turi duoti ilgalaikę naudą.Svetimas wrote: ↑2020-09-16 20:59O tai yra kažkokie būdai, kaip atskirti ar nustatyti, kurie teiginiai apie religinius dalykus yra dieviškos kilmės, o kur tik žmogaus proto sugalvotos interpretacijos? Ar galima tuos "dieviškos kilmės teiginius" kaip nors patikrinti (empiriškai ar pan.)?Augustas wrote: ↑2020-09-15 11:52Nes teologija operuoja religinėmis dogmomis, kurios tikintiems Dievu yra dieviškos kilmės teiginiai apie religinius dalykus. Tuo tarpu ateistinių pažiūrų žmogus Dievu netiki, todėl jam religinės dogmos tėra žmogaus proto išrasti teiginiai. O žmogaus proto išrasti teiginiai yra filosofija, ne teologija. Todėl ir teologijos studijos jiems virsta ne dieviškos kilmės teiginių (aka religinės dogmos) studijomis, bet religijos filosofijos studijomis.
Ir netgi empiriškai tai (religines dogmas) kiekvienas iš mūsų patikrins.
Čia, sakyčiau, žinių apie RKB ir kitas krikščionybės atšakas trūkumas reiškiasi. Religinių dogmų (jau nekalbant apie dogmines hipotezes, t.y. teiginius, kurie dar nėra paskelbti dogmomis, bet pretenduoja tapti dogmomis) kvestionavimas RKB viduje visada buvo, yra ir ateityje irgi bus galimas. Aršūs teologiniai ginčai verda ne tik tarp skirtingų krikščionybės atšakų, bet ir RKB viduje tarp tikrai ortodoksinių teologinių mokyklų, pvz., kad ir tų pačių gėjų, kurie nori tapti katalikais, klausimu. Čia tiktai iš išorės žiūrint, dažnai atrodo, kad viskas RKB yra vieninga, viena ir pan. O iš tikrųjų tai ten verda tokie ginčai, kad mūsiškės diskusijos šiame forume atrodo lyg blankus šešėlis tų didžiųjų teologinių diskusijų, kurios vyksta RKB viduje, fone.Istorija rodo, kad įvairios krikščionybės atšakos gan rimtai pjovėsi tarpusavyje dėl įvairių teologinių dalykų (taigi net ir dėl "dieviškos kilmės teiginių"). Jeigu tie teiginiai būtų didžia dalimi laikomi iš esmės žmogaus sugalvotais teiginiais apie su dievu ir pan. susijusius dalykus ir nebūtų į juos žiūrima kaip į tam tikram kvestionavimui sunkiai pasiduodantį dalyką, tai gal ir tarpusavio pjautynių tarp religinių atšakų mažiau būtų buvę?
Žmogus iš šalies nieko naujo nepasiūlys, nes iš esmės viskas jau buvo iškvestionuota ir ne vieną kartą. Juk buvo susidūrimų ir su Islamu, ir su Budos mokymu, ir su pozityvistais, ir su marksistais, ir su scientistais (nepainioti su R.Habardo scientologija)... Čia jau nekalbant apie erezijas ir ginčus tarp ortodoksinių katalikų teologijos mokyklų.Ir gal ateistinių pažiūrų žmogus, atėjęs iš šalies su visiškai kitokiu požiūriu ir dalykų matymu, gali pasiūlyti kokių nors rimtų revoliucingų įžvalgų toje pačioje teologijoje? Kaip manai?
Ar gali, prašau, pateikti bent penkis teiginius, kuriuos, anot tavęs, Bažnyčia iškyrė kaip "dieviškos kilmės teiginius"?Augustas wrote: ↑2020-09-17 15:29Tai nustatyti galima. Vienas iš Bažnyčios šiam pasaulyje uždavinių ir yra atskirti, kur dieviški dalykai, o kur žmogaus sugalvoti dalykai. Kaip Bažnyčia atskiria? Vienas iš būdų yra pamėginti visaip/visais įmanomais būdais kritikuoti tuos dalykus (tie dalykai, kurie atlaiko tokią kritiką, jau gali būti laikomi kandidatais į dieviškus). Dar vienas būdas yra laikas. Dalykas neturi būti praeinantis, t.y., toks dalykas turi duoti ilgalaikę naudą.
Ir netgi empiriškai tai (religines dogmas) kiekvienas iš mūsų patikrins.
Prašau:Svetimas wrote: ↑2020-09-17 18:48Ar gali, prašau, pateikti bent penkis teiginius, kuriuos, anot tavęs, Bažnyčia iškyrė kaip "dieviškos kilmės teiginius"?Augustas wrote: ↑2020-09-17 15:29
Tai nustatyti galima. Vienas iš Bažnyčios šiam pasaulyje uždavinių ir yra atskirti, kur dieviški dalykai, o kur žmogaus sugalvoti dalykai. Kaip Bažnyčia atskiria? Vienas iš būdų yra pamėginti visaip/visais įmanomais būdais kritikuoti tuos dalykus (tie dalykai, kurie atlaiko tokią kritiką, jau gali būti laikomi kandidatais į dieviškus). Dar vienas būdas yra laikas. Dalykas neturi būti praeinantis, t.y., toks dalykas turi duoti ilgalaikę naudą.
Ir netgi empiriškai tai (religines dogmas) kiekvienas iš mūsų patikrins.
https://katekizmas.lt/kbk/credo
Negi po gilių teologijos studijų tau sunku savarankiškai surašyti bent 5-is paprastiems žmonėms suprantamus ir tavo galva įdomius ir aktualius "dieviškos kilmės teiginius"? Nesitiki.
Senais laikais tai RKB išvis tokie aršūs ginčai buvo, kad net visa inkvizicijos institucija buvo sukurta kad persekioti ir teisti nesutinkančius su oficialiu mokymu. Mūsiškės aršios diskusijos tikrai tik blankus šešėlis palyginti su tų "diskusijų" aršumuAugustas wrote: ↑2020-09-17 15:29Religinių dogmų (...) kvestionavimas RKB viduje visada buvo, yra ir ateityje irgi bus galimas. Aršūs teologiniai ginčai verda ne tik tarp skirtingų krikščionybės atšakų, bet ir RKB viduje tarp tikrai ortodoksinių teologinių mokyklų, pvz., kad ir tų pačių gėjų, kurie nori tapti katalikais, klausimu. Čia tiktai iš išorės žiūrint, dažnai atrodo, kad viskas RKB yra vieninga, viena ir pan. O iš tikrųjų tai ten verda tokie ginčai, kad mūsiškės diskusijos šiame forume atrodo lyg blankus šešėlis tų didžiųjų teologinių diskusijų, kurios vyksta RKB viduje, fone.
Ne, Inkvizicija buvo sukurta ne tam, kad persekiotų nesutinkančius su oficialiu mokymu, o tam, kad būtų galima tiksliau išsiaiškinti, kas yra kas. Persekiojimas prasidėjo dar gerokai prieš Inkvizicijos įkūrimą. Deja, vėliau tas aiškinimosi, kas yra kas, procesas prisidėjo prie persekiojimo, nors jo pradinė idėja buvo stabdyti persekiojimą.Lionginas wrote: ↑2020-09-18 08:34Senais laikais tai RKB išvis tokie aršūs ginčai buvo, kad net visa inkvizicijos institucija buvo sukurta kad persekioti ir teisti nesutinkančius su oficialiu mokymu. Mūsiškės aršios diskusijos tikrai tik blankus šešėlis palyginti su tų "diskusijų" aršumuAugustas wrote: ↑2020-09-17 15:29Religinių dogmų (...) kvestionavimas RKB viduje visada buvo, yra ir ateityje irgi bus galimas. Aršūs teologiniai ginčai verda ne tik tarp skirtingų krikščionybės atšakų, bet ir RKB viduje tarp tikrai ortodoksinių teologinių mokyklų, pvz., kad ir tų pačių gėjų, kurie nori tapti katalikais, klausimu. Čia tiktai iš išorės žiūrint, dažnai atrodo, kad viskas RKB yra vieninga, viena ir pan. O iš tikrųjų tai ten verda tokie ginčai, kad mūsiškės diskusijos šiame forume atrodo lyg blankus šešėlis tų didžiųjų teologinių diskusijų, kurios vyksta RKB viduje, fone.
Taigi aš visą tuziną tokių teiginių pateikiau. Bet jei nori, tai išskirsiu penkis ir sunumeruosiu:
1) Dievas yra vienas visagalis viso kito, išskyrus blogį, Kūrėjas.
2) Dievas yra trijuose Asmenyse.
3) Antrasis Asmuo tapo tikru istoriniu žmogumi, kartu likdamas ir tikru Dievu.
4) Tas antrasis Asmuo, kuris tapo tikru istoriniu žmogumi, atpirko visus kitus žmones iš Pragaro.
5) Tas antrasis Asmuo atsiuntė žmonėms trečiąjį Asmenį, kad tas trečiasis Asmuo palydėtų tuos žmones, kurie to norės, į Dangų.
Va, tokie penki dieviškos kilmės teiginiai, kurie man labiausiai patinka. Ar suformulavau juos taip, kad suprastų paprasti žmonės, nežinau. Tai Tu ir pasakyk, ar Tau suprantami mano suformuluoti teiginiai, ar nelabai suprantami.
Na taip, atvykdavo inkvizitoriai į kaimą ir pareikalaudavo, kad visi eretikai prisipažintų. Kas prisipažindavo, gaudavo kokią piligriminę kelionę kaip bausmę ar rykščių. Kas neprisipažindavo, gaudavo "teismą" ir kur kas rimtesnę nuobaudą. Arba, jei trumpiau, atvykdavo inkvizitoriai į kaimą ir "aiškindavosi kas yra kas" Na kaip tituškos Baltarusijoje
Persekiojimas be abejo buvo ir prieš inkviziciją. Vėliau tie persekiotojai buvo suburti į bendrą organizuotą struktūrą, kuri pavadinta šventąja inkvizicija.
Last edited by Lionginas on 2020-09-18 13:40, edited 2 times in total.
Nes ginčą pralaimėjo ir nesutiko su pralaimėjimu.
Diskutavimo kultūra čia ne prie ko.Va čia tai aukščiausio lygio diskutavimo kultūra. Neatitinki partijos linijos - ir banas
Bet jo, diskusijos leidžiamos apie viską
Taip, diskusijos leidžiamos apie viską.
Leisk atspėsiu - turbūt ne jie patys ir ne trečioji nesuinteresuota šalis nusprendė, kas ginčą pralaimėjo?
Svarbiausia nediskutuoti per ilgai ir kuo skubiau pripažinti oficialią partijos poziciją, nes kitaip oponentai pasakys kad pralaimėjai ir gausi baną ar dar blogiau
Na, taip, tik aiškindavosi, kas yra tikras eretikas, o kas tik šiaip liapsusą padarė. Tada tikriems eretikams skirdavo laiką pasitaisyti, o jei tikras eretikas nepasitaisydavo per nustatytą laiką, tai tada ir tik tada bažnytinis teismas ir, jei eretikas buvo įtakingas, tada dar papildomai ir pasaulietinis teismas, kuris ir skirdavo mirties bausmę.Lionginas wrote: ↑2020-09-18 13:32Na taip, atvykdavo inkvizitoriai į kaimą ir pareikalaudavo, kad visi eretikai prisipažintų. Kas prisipažindavo, gaudavo kokią piligriminę kelionę kaip bausmę ar rykščių. Kas neprisipažindavo, gaudavo "teismą" ir kur kas rimtesnę nuobaudą. Arba, jei trumpiau, atvykdavo inkvizitoriai į kaimą ir "aiškindavosi kas yra kas" Na kaip tituškos Baltarusijoje
Ir vėl netiesa. Inkvizitoriais buvo skiriami bažnytiniai pareigūnai, kurie neturėjo su persekiotojais nieko bendro. O persekiotojai dažniausiai buvo paprasti civiliai (kurie visai nebuvo teologai), įsibauginę erezijų daromos žalos, o taip pat ir pasauliečiai didikai (kurie irgi nebuvo teologai), kadangi dalis erezijų pasisakė prieš valstybinę valdžią kaip tokią.
Šiuo atveju Inkvizicija nusprendžia, kas laimėjo ginčą, o kas pralaimėjo. Arba popiežius asmeniškai.
Šiaip jau jei šiuolaikinė Inkvizicija pripažįsta, kad pralaimėjai ginčą, tai turi vienerius metus apsigalvoti. Jei per tuos metus apsigalvojai ir pripažinai pralaimėjimą, tai viskas gerai. O jei ir po vienerių metų nepripažįsti, kad pralaimėjai, tada ir tik tada - banas.
Remiantis tavo pasisakymu anksčiau:Augustas wrote: ↑2020-09-18 13:22Taigi aš visą tuziną tokių teiginių pateikiau. Bet jei nori, tai išskirsiu penkis ir sunumeruosiu:
1) Dievas yra vienas visagalis viso kito, išskyrus blogį, Kūrėjas.
2) Dievas yra trijuose Asmenyse.
3) Antrasis Asmuo tapo tikru istoriniu žmogumi, kartu likdamas ir tikru Dievu.
4) Tas antrasis Asmuo, kuris tapo tikru istoriniu žmogumi, atpirko visus kitus žmones iš Pragaro.
5) Tas antrasis Asmuo atsiuntė žmonėms trečiąjį Asmenį, kad tas trečiasis Asmuo palydėtų tuos žmones, kurie to norės, į Dangų.
Va, tokie penki dieviškos kilmės teiginiai, kurie man labiausiai patinka. Ar suformulavau juos taip, kad suprastų paprasti žmonės, nežinau. Tai Tu ir pasakyk, ar Tau suprantami mano suformuluoti teiginiai, ar nelabai suprantami.
pabandom pasižiūrėti į tavo teiginius.Augustas wrote: ↑2020-09-17 15:29Tai nustatyti galima. Vienas iš Bažnyčios šiam pasaulyje uždavinių ir yra atskirti, kur dieviški dalykai, o kur žmogaus sugalvoti dalykai. Kaip Bažnyčia atskiria? Vienas iš būdų yra pamėginti visaip/visais įmanomais būdais kritikuoti tuos dalykus (tie dalykai, kurie atlaiko tokią kritiką, jau gali būti laikomi kandidatais į dieviškus). Dar vienas būdas yra laikas. Dalykas neturi būti praeinantis, t.y., toks dalykas turi duoti ilgalaikę naudą.
Ir netgi empiriškai tai (religines dogmas) kiekvienas iš mūsų patikrins.
1) Dievas yra vienas visagalis viso kito, išskyrus blogį, Kūrėjas.
O kodėl "Dievas" nėra bent kažkiek kartu atsakingas ir už "blogio" sukūrimą? Pagalvok logiškai: jeigu iš kažko susikūrė "sistema", kurioje egzistuoja "blogis", tai formaliai nuo to kažko priklauso ir "blogio" buvimas toje "sukurtoje" "sistemoje"?
Tu negali visiškai atsieti "atsakomybės" dėl "blogio" nuo minėto "Kūrėjo" sąvokos. Kad ir kaip tu smarkiai "Dievo" sąvokai norėtum prikabinti visokių gerų tau patinkančių dalykų ir nukabinti nuo jos tau nepatinkančių dalykų, logikai tavo jausmai nerūpi.
Kaip tu gali empiriškai patikrinti šitą teiginį (religinę dogmą)? Kaip tu gali empiriškai patikrinti teiginio sudedamąsias dalis (pvz., "Kūrėjo" visagalybę)?
Kaip paaiškinti, kad mūsų regimoje Visatoje, kuria neva rūpinasi teistinis Dievas didėja fizikinė entropija? Pvz., su deistiniu dievu, t.y. tokiu, kuris "užsuko" Visatą, kokia ji yra, ir toliau į ją nebesikiša, būtų kaip ir aišku.
Arba kaip tau tokia versija, kad mūsų stebima fizikinė Visata yra, sakykim, "mirusio" Dievo "irstantis" "kūnas", kuriame laikinai atiranda, miršta ir suirsta tokios būtybės, kaip mes (pagal "Dievo paveikslą")? Gal net sakyčiau fizikinės entropijos kontekste, tokia versija empiriškai daugiau racijos turi.
2) Dievas yra trijuose Asmenyse.
Kodėl ne penkiuose ar septyniuose asmenyse? Kokią ilgalaikę naudą kam nors gali duoti toks teiginys? Kaip šį teiginį galima empiriškai patikrinti?
Kaip tau atrodytų, jei kažkas pasakytų lempinį teiginį, kad kiekviename iš mūsų yra dalelė "Dievo"? Taigi kažkiek "Dievo" yra visuose gyvuose žmonėse?
3) Antrasis Asmuo tapo tikru istoriniu žmogumi, kartu likdamas ir tikru Dievu.
Tau neatrodo, kad šis teiginys paprastoje logikoje gali formuoti loginę prieštarą "ne A yra lygu A"? Kur A atitiktų "Dievą"? Kaip "istorinis žmogus" gali tuo pačiu metu būti ir pilnaverčiu "tikru Dievu"?
4) Tas antrasis Asmuo, kuris tapo tikru istoriniu žmogumi, atpirko visus kitus žmones iš Pragaro.
Šito, turint omenyje ir kontekste Senojo Testamento Adomo sukūrimo pasakojimą, jo "išvarymą ir Rojaus" ir pan., aš niekada nesupratau. Per mano gyvenimą man dar niekas nėra paaiškinęs, kad šis teiginys (jeigu jį interpretuoti tiesiogiai, o ne alegoriškai) apskritai turi kažkokią logiškai ir moraliai nuoseklią prasmę. Tu gali būti tas pirmasis. Taigi turi puikią progą pasireikšti.
Kaip nors alegoriškai teiginį galima intepretuoti ir visai gražiai. Pvz., kad ""Žmogus" gali pasiaukoti nepaisydamas neigiamų pasekmių sau ir padaryti kažkokį kilnų žygdarbį, kad vėliau kitiems žmonėms pamažintų tam tikro "Pragaro"". Daugybė žmonijos kultūrų savo tautosakose turi šitą mitą vienokia ar kitokia foma. Pvz., kas nors, paaukodamas save, gali padėti kitiems išsivaduoti iš kažkokios diktatūros.
5) Tas antrasis Asmuo atsiuntė žmonėms trečiąjį Asmenį, kad tas trečiasis Asmuo palydėtų tuos žmones, kurie to norės, į Dangų.
Vėlgi, kaip tu gali empiriškai patikrinti šitą teiginį (religinę dogmą)?
Šitą teiginį aš pajėgiu interpretuoti tik alegoriškai. Pvz., kad kažkoks "Asmuo" po savęs paliko kažkokią informaciją ("Šventąją Dvasią"), kuri gali kažkuo pasitarnauti ir kitiems.
Tipiški per mažai krikščionybę išmanančio žmogaus pastebėjimai. Kiek spėsiu šiandien, pamėginsiu paaiškinti (kitką paaiškinsiu rytoj):
O šiaip Dievas nemiršta, Jis negali numirti, nes yra absoliutas.
Kitkas bus rytoj, šiandien jau per mažai laiko.
Tu praleidi galimybę, kad sistema galėjo iškrypti (=sistemoje atsirasti blogis) vėliau, t.y., jau po sukūrimo. Tai pirma. O antra, jei Kūrėjas yra absoliutas, tai logiškai mąstant, jis yra absoliutus gėris. O absoliučiam gėryje negali jokio blogio ir iš jo, savaime aišku, negali išeiti joks blogis.1) Dievas yra vienas visagalis viso kito, išskyrus blogį, Kūrėjas.
O kodėl "Dievas" nėra bent kažkiek kartu atsakingas ir už "blogio" sukūrimą? Pagalvok logiškai: jeigu iš kažko susikūrė "sistema", kurioje egzistuoja "blogis", tai formaliai nuo to kažko priklauso ir "blogio" buvimas toje "sukurtoje" "sistemoje"?
Tu negali visiškai atsieti "atsakomybės" dėl "blogio" nuo minėto "Kūrėjo" sąvokos. Kad ir kaip tu smarkiai "Dievo" sąvokai norėtum prikabinti visokių gerų tau patinkančių dalykų ir nukabinti nuo jos tau nepatinkančių dalykų, logikai tavo jausmai nerūpi.
Labai paprastai gali patikrinti. Sukurk nuo tikrovės atsietą utopiją, ir pamėgink ją įgyvendinti. Pamatysi, kas bus.Kaip tu gali empiriškai patikrinti šitą teiginį (religinę dogmą)? Kaip tu gali empiriškai patikrinti teiginio sudedamąsias dalis (pvz., "Kūrėjo" visagalybę)?
Fizikinė entropija įrodo, kad mūsų Visata yra ribota. Taigi, yra kūrinys, o ne pats absoliutas.Kaip paaiškinti, kad mūsų regimoje Visatoje, kuria neva rūpinasi teistinis Dievas didėja fizikinė entropija? Pvz., su deistiniu dievu, t.y. tokiu, kuris "užsuko" Visatą, kokia ji yra, ir toliau į ją nebesikiša, būtų kaip ir aišku.
Kalbant apie šitą, tai yra tokia teologinė teorija, pasak kurios, materija yra nematerialaus Dievo materialus kūnas. Yra prieštaravimų šitai teorijai, ir vienas iš jų yra tas, kad Dievas, būdamas amžinas, visagalis ir t.t., negalėtų turėti mirtingo kūno (Jo kūnas irgi turėtų būti nemirtingas). Paprasčiausiai todėl, kad toks kūnas Jam nereikalingas. Kitas dalykas yra tas, kad Dievas iš savo grynos malonės nusprendė sukurti materiją ir vėliau paversti ją savo Kūnu.Arba kaip tau tokia versija, kad mūsų stebima fizikinė Visata yra, sakykim, "mirusio" Dievo "irstantis" "kūnas", kuriame laikinai atiranda, miršta ir suirsta tokios būtybės, kaip mes (pagal "Dievo paveikslą")? Gal net sakyčiau fizikinės entropijos kontekste, tokia versija empiriškai daugiau racijos turi.
O šiaip Dievas nemiršta, Jis negali numirti, nes yra absoliutas.
Kitkas bus rytoj, šiandien jau per mažai laiko.
Taigi, šiandien tęsiam toliau vakar pradėtą darbą.
Geras klausimas. Į tai trumpai galima atsakyti taip (čia adaptuoju Tau, kaip kompiuterių specialistui): todėl, kad Dievas yra (1) informacija, (2) sąmonė, kuri suvokia tą informaciją, ir (3) valia, kuri tą sąmonės suvoktą informaciją vykdo.Kodėl ne penkiuose ar septyniuose asmenyse?2) Dievas yra trijuose Asmenyse.
Tai viskas čia paprasta. Jei Dievas yra Asmuo (tiksliau triasmenis ir tuo pačiu vienas Dievas), o žmogus panašus į Dievą (Dievo paveikslas ir panašumas), tai su žmogumi elgtis bet kaip negalima (čia yra žmogaus teisių pagrindas, ir taip pat žmogaus savigarbos pagrindas ir pasitikėjimo savimi pagrindas, o tai yra labai svarbu psichinei sveikatai). Be to, yra dar ir ta nauda, kad Tikrovės kaip tokios antgamtinis pamatas yra santykis (ir čia sakyčiau, kad A.Einšteino reliatyvumo teorijos puikiai įsipaišo į bendrą krikščionišką Tikrovės pažinimą, tiksliau sakant, jį patvirtina empiriškai).Kokią ilgalaikę naudą kam nors gali duoti toks teiginys?
Po mirties pamatysime, kaip ten yra iš tikrųjų.Kaip šį teiginį galima empiriškai patikrinti?
Atrodytų puikiai, nepaisant smulkios klaidelės, kad Dievo yra kažkiek, kai iš tikrųjų Dievo yra ne kažkiek, o visas Dievas yra visur ir visada, o tai reiškia, kad bet kuriame erdvės taške ir ir bet kuriame (net ir mažiausiame) laiko tarpe yra visas Dievas.Kaip tau atrodytų, jei kažkas pasakytų lempinį teiginį, kad kiekviename iš mūsų yra dalelė "Dievo"? Taigi kažkiek "Dievo" yra visuose gyvuose žmonėse?
Na, čia labai paprastai išsprendžiamas paradoksas. Kadangi visas Dievas yra bet kuriam erdvės taške, tai Jisai gali būti ir visas visame žmoguje. Tik Jo buvimas šiaip žmoguje (pvz., Tavyje, manyje, Sejanuje, Liongine, Storme, Viliuje...) nuo buvimo žmoguje Jėzuje skiriasi buvimo rūšimi - tai reiškia, kad Jėzuje iš esmės visiškai kitoks Dievo buvimas negu mumyse.Tau neatrodo, kad šis teiginys paprastoje logikoje gali formuoti loginę prieštarą "ne A yra lygu A"? Kur A atitiktų "Dievą"? Kaip "istorinis žmogus" gali tuo pačiu metu būti ir pilnaverčiu "tikru Dievu"?3) Antrasis Asmuo tapo tikru istoriniu žmogumi, kartu likdamas ir tikru Dievu.
Last edited by Augustas on 2020-09-28 13:20, edited 1 time in total.