Tikinčiųjų mažėja [good news]
Na kadangi katalku baznycia jau kaip ir pripazinot cirku, belieka patikslint ar tai, kad i ta cirka as buvau nuvestas mazas [nesubrendes ir nesavo noru] neatsilieps mano kaip KK tikinciojo statusui? Ar man dabar jau vyresnio amziaus zmogui, reiktu pakartotinai atnaujint "nuejima", si karta jau laisva valia ir apmascius savo zingsni?
SveikaPraeive wrote:Pavadinimas temos yra "tikinciuju mazeja",o rasote apie krikscionybes autoriteto silpnejima..Neteisingai.Ar ten buvo pasakyta,kad krikscionys staiga tapo ateistais?:))
Is kitos puses - jei baznycia neteks autoriteto, tai kiek liks to tikejimo pasekeju? Kuo taps buve tikintieji prarade pasitikejima baznycia? Butinai persimes i kita tikejima?
Nelabai zinau (ir abejoju ar yra tokiu duomenu) panasios statistikos:kiek zmoniu silpstant krikscioniskiems institutams persimeta i kitus tikejimus, bet kazkaip abejoju,kad tiki vis maziau zmoniu.As pati nesu linkusi priklausyti ivairioms organizacijoms, o ypac didelems.Taciau tai nieko nesako apie mano tikejima:)
O daugumai zmoniu, deja, reikia organizaciju,valdymo,pasakymu kaip ir ka daryti,kad jaustusi saugesni.
O daugumai zmoniu, deja, reikia organizaciju,valdymo,pasakymu kaip ir ka daryti,kad jaustusi saugesni.
O galbūt taip yra todėl, kad jiems nuo pat mažens įskiepijamas elgesio modelis be alternatyvų minėtiems dalykams?Praeive wrote: O daugumai zmoniu, deja, reikia organizaciju,valdymo,pasakymu kaip ir ka daryti,kad jaustusi saugesni.
Tikinciuju gal del to nemazeja, kad nuolat ispleciama savoka - "tikintysis", bet ne del to, kad tikejimas islieka kaip toks. Dabartini eilini (gal - vidutini) tikintyji galima butu laisvai sudeginti inkvizicijos lauze jei ji palygintume su tikinciuoju is viduramziu.
Taigi, ar mazeja ar ne tikejimo nieks neatsakys-tai slidus dalykas, i kuri zmogaus nuomone gali kisti net keliu metuku begyje.
Na taip, nuo pat mazens mums skiepija ir skiepija viska:) pradedant teveliais, baigiant neisvengiama kulturine tos vietos, kurioje augame itaka..Bet cia vel gaunasi neatsakomas (ir ne su sio forumo tema susijes) klausimas: kaip aukleti zmogiuka, kad jis uzaugtu kuo savarankesne ir laisvesne asmenybe? Ir kaip galiausiai ta savarankuma ismatuoti?:)
Na taip, nuo pat mazens mums skiepija ir skiepija viska:) pradedant teveliais, baigiant neisvengiama kulturine tos vietos, kurioje augame itaka..Bet cia vel gaunasi neatsakomas (ir ne su sio forumo tema susijes) klausimas: kaip aukleti zmogiuka, kad jis uzaugtu kuo savarankesne ir laisvesne asmenybe? Ir kaip galiausiai ta savarankuma ismatuoti?:)
Snuki, o kokiais tu saltiniais remiesi lygindamas viduramziu zmogaus ir siuolaikinio tikejimo giluma ar israiskas? daug zmoniu, manau, dabar tikejima suvokia vien kaip sekmadienini baznycios lankyma ar zegnojimasi:)
Beje, visais amziais ir laikais buvo didziule ivairove tame-nuo absoliutaus bet kokiu nematerialiu reiskiniu neigimo iki tokio pat absoliutaus fanatizmo bei bendravimo su nematomomis butybemis:)
Beje, visais amziais ir laikais buvo didziule ivairove tame-nuo absoliutaus bet kokiu nematerialiu reiskiniu neigimo iki tokio pat absoliutaus fanatizmo bei bendravimo su nematomomis butybemis:)
Ir del sitos priezasties viduramziais toks tikintysis butu palaikytas bedieviu, apsimeteli, eretiku - ant lauzo! Musu laikais nori to ar nenori tikintieji susiduria su zmogaus ranku darbo stebuklais ir vis reciau patiki visokiais neva dievo arba jo artimuju apsireiskimais, kas viduramziais jau butu buve dogmatizuota.Praeive wrote:Snuki, o kokiais tu saltiniais remiesi lygindamas viduramziu zmogaus ir siuolaikinio tikejimo giluma ar israiskas? daug zmoniu, manau, dabar tikejima suvokia vien kaip sekmadienini baznycios lankyma ar zegnojimasi:)
Siuolaikinis tikintysis, nepaisant akivaizdzios dievo itakos nebuvimo stebimiems reiskiniams/ivykiams tik "nukelia" dieva uz dar mokslui (zmogui) nepasiektu ribu (neistirta, nezinoma - dievo darbas). Palyginus su viduramziu tikinciuoju, kai pastarajam pasaulis isvis buvo stebuklu stebuklas, siuolaikinis tikintysis viduramziu tikinciojo atzvilgiu butu fanatiskas skeptikasPraeive wrote:Beje, visais amziais ir laikais buvo didziule ivairove tame-nuo absoliutaus bet kokiu nematerialiu reiskiniu neigimo iki tokio pat absoliutaus fanatizmo bei bendravimo su nematomomis butybemis:)
vel sventos kojos trypia lietuvos zeme
http://www.lrytas.lt/index.asp?data=200 ... d=2&view=2
http://www.lrytas.lt/index.asp?data=200 ... d=2&view=2
Šventumas nėra tas pats, kas spekuliacija prisidengiant šventeiviškumu.son wrote:vel sventos kojos trypia lietuvos zeme
http://www.lrytas.lt/index.asp?data=200 ... d=2&view=2
Norint nugalėti, reikalinga pažinti priešą. Piktinimasis keistomis priešo taktinėmis grimasomis tik informuoja priešą, kad tas besipiktinantis "nepavojingas"... - todėl į tokį galima nekreipti dėmėsio.