Kurioms konkrečiai? Demokratijai? Pliuralizmui? Įstatymo viršenybei? Laisvai rinkai? Visoms?
Forumo pulsas
Leftistas pasirinktas kaip mažesnė blogybė ar tiesiog gėris, kai visi kiti netikę blogiečiai?Stormas wrote: ↑2022-06-27 20:592 variantas tai 100% retardas (čia iš mano požiūrio taško), ir 3 nelabai aiškus su išskirta vieta. Tai belieka leftistasAugustas wrote: ↑2022-06-27 11:23<...>
3) <...> ir skeptiškas jis taip vadinamoms bendraeuropinėms vertybėms <...>
Tai nusprendžiau pažiūrėti, kiek čia tikrų skeptikų esama. Pasirinkite tik vieną kandidatą iš tų trijų, jūsų nuomone, geriausiai atitinkantį jūsų pažiūras. Dar būtų neblogai sužinoti pasirinkimo motyvus, bet jie turbūt ir taip aiškūs iš paties pasirinkimo.
Tarkime, skeptiškas visoms, išskyrus demokratiją bei įstatymo viršenybę.
Tai nepripažįsta žmogaus teisių, netoleruoja kitokių nuomonių, prieštarauja žodžio laisvei, yra kolūkių fanas ir panašiai?
Atrodo kaip niekuo ne geresnis už vatniką. Pirmas variantas vienareikšmiškai geriausias.
Minutėlę, demokratija savaime suponuoja žmogaus teises. Be žmogaus teisių nėra demokratijos.
Dėl kitokių nuomonių toleravimo ir žodžio laisvės, tai Tu irgi melagienų (prisidengusių kitokia nuomone) netoleruoji. (Aš pats dar ir pornografiją prie to pridėčiau, nes, mano kukliu supratimu, tai yra irgi savotiška melagiena.)
Ir jis nėra jokių rinkų fanas, t.y., skeptiškai žiūri ir į kolūkius, ir į laisvąją rinką.
Oi tikrai ne, ypač jei "demokratijoj" yra kokia tautinė mažuma kurios nekenčia dauguma ar dar kažkas panašaus
Tai jis gal koks hipis ar anarchistas kad žiūri skeptiškai į abi rinkas ar tiesiog šiaip debilas?Ir jis nėra jokių rinkų fanas, t.y., skeptiškai žiūri ir į kolūkius, ir į laisvąją rinką.
Tai kad kiti du iš vis kaip iš medžio iškritę, ypač tas antras, bet kuo toliau į mišką tuo labiau atrodo kad ir trečias prietranka. Tai nors ir nepatinka kai kas aprašyme, pirmas variantas vis tiek atrodo gerokai adekvačiau nei kiti duLeftistas pasirinktas kaip mažesnė blogybė ar tiesiog gėris, kai visi kiti netikę blogiečiai?
Bet atkreipk dėmesį į tai, kad Tu paėmei tokią - nekenčiančią tautinių mažumų - demokratiją į kabutes. Ir tai jau savaime reiškia, kad tai netikra demokratija.
Tiesiog laisva rinka kai kurių problemų absoliučiai neišsprendžia, ir kartais prireikia tiesioginio valstybės įsikišimo.Tai jis gal koks hipis ar anarchistas kad žiūri skeptiškai į abi rinkas ar tiesiog šiaip debilas?Ir jis nėra jokių rinkų fanas, t.y., skeptiškai žiūri ir į kolūkius, ir į laisvąją rinką.
Dėkoju už paaiškinimą. Man tai adekvačiausiai atrodantis yra kaip tik tas trečias. Nes jis (beveik) nieko nesuabsoliutina ir į viską žiūri skeptiškai.Tai kad kiti du iš vis kaip iš medžio iškritę, ypač tas antras, bet kuo toliau į mišką tuo labiau atrodo kad ir trečias prietranka. Tai nors ir nepatinka kai kas aprašyme, pirmas variantas vis tiek atrodo gerokai adekvačiau nei kiti duLeftistas pasirinktas kaip mažesnė blogybė ar tiesiog gėris, kai visi kiti netikę blogiečiai?
Na matai, šiuolaikiniame pasaulyje demokratija nėra įsivaizduojama ir be laisvos rinkos, ir be pliuralizmo, ir be tų pačių žmonių teisių. Nors filosofiškai pažiūrėjus tai galima išgimdyti jog demokratija yra tiesiog daugumos valdžia, kas na turbūt nieko gero nežada mažumom
O tai planinė rinka su kolūkiais kažką išsprendžia? Čia yra kažkokios alternatyvos pasaulyje laisvai rinkai?Tiesiog laisva rinka kai kurių problemų absoliučiai neišsprendžia, ir kartais prireikia tiesioginio valstybės įsikišimo.Tai jis gal koks hipis ar anarchistas kad žiūri skeptiškai į abi rinkas ar tiesiog šiaip debilas?
Arba kaip mūsiškis prezidentas Nausėda bando užimt pozicija kur visom pusėm įtiktų, kas daugumoj atvejų atrodo apgailėtinai ir tragiškai. Stuburo neturėjimas nėra adekvatumas ar dar kažkokia vertybė. O į viską žiūrėjimas skeptiškai irgi jokių darbų nepadarys, nes galu gale tik filosofija užsiims kas būtų jei būtų ar nebūtų.Dėkoju už paaiškinimą. Man tai adekvačiausiai atrodantis yra kaip tik tas trečias. Nes jis (beveik) nieko nesuabsoliutina ir į viską žiūri skeptiškai.
Reikia būti ganėtinai dideliu moraliniu degradu, kad su vienodu skepsiu žiūrėti tiek į bendraeuropietiškas vertybes, tiek į rusišką fašizmą. Pastarasis yra keliolika eilių blogesnis už bet ką išpažįstamo dabartinėje Europoje.
Demokratija yra demokratija, o žmogaus teisės yra žmogaus teisės. Tikriausiai tau šitie dalykai painiojasi, nes šiuolaikinėje Europoje dauguma šalių praktikuoja abu.Augustas wrote: ↑2022-06-28 14:28Minutėlę, demokratija savaime suponuoja žmogaus teises. Be žmogaus teisių nėra demokratijos.
Dėl kitokių nuomonių toleravimo ir žodžio laisvės, tai Tu irgi melagienų (prisidengusių kitokia nuomone) netoleruoji. (Aš pats dar ir pornografiją prie to pridėčiau, nes, mano kukliu supratimu, tai yra irgi savotiška melagiena.)
Ir jis nėra jokių rinkų fanas, t.y., skeptiškai žiūri ir į kolūkius, ir į laisvąją rinką.
Bet ar matai, ar pastebi, Lionginai, kaip Tu absoliutini? Tai gal užtektų kam nors kažką pavadinti bendraeuropietiška vertybe, ir Tu pulsi tą kažką (kažkieno pavadintą bendraeuropietiška vertybe) aklai garbinti?
O yra diktatūrų, kuriose paisoma žmogaus teisių? Gal galėtum keletą pavardyti?Lionginas wrote: ↑2022-06-28 15:17Demokratija yra demokratija, o žmogaus teisės yra žmogaus teisės. Tikriausiai tau šitie dalykai painiojasi, nes šiuolaikinėje Europoje dauguma šalių praktikuoja abu.Augustas wrote: ↑2022-06-28 14:28Minutėlę, demokratija savaime suponuoja žmogaus teises. Be žmogaus teisių nėra demokratijos.
Dėl kitokių nuomonių toleravimo ir žodžio laisvės, tai Tu irgi melagienų (prisidengusių kitokia nuomone) netoleruoji. (Aš pats dar ir pornografiją prie to pridėčiau, nes, mano kukliu supratimu, tai yra irgi savotiška melagiena.)
Ir jis nėra jokių rinkų fanas, t.y., skeptiškai žiūri ir į kolūkius, ir į laisvąją rinką.
Kai kalbu apie bendraeuropietiškas vertybes, tai kalbu apie bendraeuropietiškas vertybes, t.y. daugmaž tas, kurias išvardinau. Ir manau, reikia būti dideliu moraliniu degradu, kad vienodai skeptiškai žiūrėti tiek į šias konkrečias vertybes, tiek į rusišką fašizmą.
Galiu pavardinti demokratijų, kuriose su žmogaus teisėmis situacija bloga. Meksika, pavyzdžiui. Ko pilnai pakanka pademonstravimui, kad demokratijos buvimas automatiškai nesuponuoja pagarbos žmogaus teisėms.
O ar nedemokrarija suponuoja nepagarbą joms, tai manau taip, suponuoja, nes sunkiai surasi diktatūrą, kurioje tokios teisės būtų gerbiamos. Tik tu čia darai loginę klaidą manydamas, kad įrodęs pastarąjį kažkaip įrodai ir pirmąjį. Jokie pingvinai neskraido, bet tai nereiškia, kad visi ne pingvinai skraido.
Bijau, kad Tu painioji skepticizmą kaip tokį ir neigimą. Iš tikrųjų skeptiškai į ką nors žiūrėti, tai nereiškia, kad tą ką nors reikia neigti. Skepsio dozė reikalinga visur (tik gal ne visur vienoda). Imkime, pvz., pliuralizmą. Jis visai laisvai gali išvirsti į melagienų sklaidą. Imkime, pvz., kokią nors žmogaus teisę. Ir ji visai laisvai gali išvirsti į diktatūros įrankį. Tad skepticizmas, deja, reikalingas visur.
Žinok, nustebau, kad Meksika yra demokratija. Galvojau, kad ten gan švelni diktatūros forma.Galiu pavardinti demokratijų, kuriose su žmogaus teisėmis situacija bloga. Meksika, pavyzdžiui. Ko pilnai pakanka pademonstravimui, kad demokratijos buvimas automatiškai nesuponuoja pagarbos žmogaus teisėms.
Gerai, čia supratau, kur klystu. Ačiū, Lionginai.O ar nedemokrarija suponuoja nepagarbą joms, tai manau taip, suponuoja, nes sunkiai surasi diktatūrą, kurioje tokios teisės būtų gerbiamos. Tik tu čia darai loginę klaidą manydamas, kad įrodęs pastarąjį kažkaip įrodai ir pirmąjį. Jokie pingvinai neskraido, bet tai nereiškia, kad visi ne pingvinai skraido.
Diktatūra pagal apibrėžimą pažeidžia žmogaus teisę išsirinkti savo interesų ir pažiūrų atstovus valdžioje, bei juos pakeisti jei netinka, ir teisę patiems mėginti eiti į valdžią, todėl ji visada bus nesuderinama su žmogaus teisėmis.Lionginas wrote: sunkiai surasi diktatūrą, kurioje tokios teisės būtų gerbiamos.
delfi.lt Ainis Gurevičius: „Ragina atsisakyti rusų primestų titulų: Mindaugas nebuvo vienintelis Lietuvos karalius“
Tik nenusiriskite iki Ruskyno/Mordoro su tokiais savo "istorinės teisybės" atstatinėjimais. Ten irgi savo laiku su "Jedina Rosija" partija, "gero norinčių" propagandistų armija ar pan. nuo panašių "didybės" paieškų pradėjo "piliečių sąmonę" "tobulinti".
Paskutiniu metu kažkaip daugiau matosi rungtyniavimų, kas durniau pasirodys su visokiais istoriniais revizionizmais ar pan.„Pakeiskim savo požiūrį, o tai padaryti gali išrinktoji valdžia. Bet dauguma žmonių nieko nenori keisti. Pavyzdžiui, ministerijose ilgiausiai išgyvena tarpsluoksnis, kuris nedaro nieko. Žmones reikia po truputį edukuoti. Pradėkime nuo Gedimino. Nes dabar turime istorinius analfabetus“, – savo komentarą dėl karaliaus titulo grąžinimo Gediminui užbaigė A. Navys.
Tik nenusiriskite iki Ruskyno/Mordoro su tokiais savo "istorinės teisybės" atstatinėjimais. Ten irgi savo laiku su "Jedina Rosija" partija, "gero norinčių" propagandistų armija ar pan. nuo panašių "didybės" paieškų pradėjo "piliečių sąmonę" "tobulinti".
Man visada atrodė absurdiška garbinti Mindaugą kaip vienintelį karalių, ir taip tebeatrodo dabar. Karalius tereiškia, kad popiežius malonėjo jį karūnuoti, bet laisvai valstybei turėtų būti nusišvilpti ant popiežiaus nuomonės. Kinai neturėjo nė vieno karaliaus ką jiem dabar į depresiją pulti. Straipsnio neskaičiau, bet su bendra mintimi, manau, pilnai sutinku. Švęsčiau tokio valdovo šventę, kuris nužygiavo į Vatikaną, pakorė popiežių ir paskyrė kitą popiežių, katras iš to valdovo malonės ir popiežiavo. Bet tik ne atvirkščiai. Bjauru, kad tas pagarsėjęs lietuvių nepilnavertiškumo kompleksas persismelkęs net į valstybines šventes.Svetimas wrote: ↑2022-07-06 08:24delfi.lt Ainis Gurevičius: „Ragina atsisakyti rusų primestų titulų: Mindaugas nebuvo vienintelis Lietuvos karalius“
Paskutiniu metu kažkaip daugiau matosi rungtyniavimų, kas durniau pasirodys su visokiais istoriniais revizionizmais ar pan.„Pakeiskim savo požiūrį, o tai padaryti gali išrinktoji valdžia. Bet dauguma žmonių nieko nenori keisti. Pavyzdžiui, ministerijose ilgiausiai išgyvena tarpsluoksnis, kuris nedaro nieko. Žmones reikia po truputį edukuoti. Pradėkime nuo Gedimino. Nes dabar turime istorinius analfabetus“, – savo komentarą dėl karaliaus titulo grąžinimo Gediminui užbaigė A. Navys.
Tik nenusiriskite iki Ruskyno/Mordoro su tokiais savo "istorinės teisybės" atstatinėjimais. Ten irgi savo laiku su "Jedina Rosija" partija, "gero norinčių" propagandistų armija ar pan. nuo panašių "didybės" paieškų pradėjo "piliečių sąmonę" "tobulinti".
Aišku, jei žiūrėsime dar giliau, tai paveldima monarchija yra absurdiška valdymo forma ir idealu būtų, jei negarbintume ir nešvęstume jokio monarcho, tiesiog suprastume, kad „buvo tokie laikai“, nerealistiška tikėtis iš tuometinės Lietuvos demokratinės valdymo formos, tačiau švęsti irgi nėra ko. Bet atsikratyti lyderių garbinimo komplekso dar mažiau realistiška, avys liks avimis.
Būtent. Tai, kad Mindaugas pagal to meto supratimą formaliai buvo karalius, visiškai nereiškia, kad lietuviams dėl to išduodant savo šalies istoriją dabar reikia ieškoti ir neva kažkokio 2-ojo "karaliaus" pas save. Narstyti po įvairias to meto užienio šalių kronikas ar pan., kad galbūt kažkur kažkoks raštininkas pagal savo to meto akiratį ir jam įprastų žodžių naudojimą galbūt netyčia pavadino Gediminą "karaliumi". Čia irgi panašu į tam tikrą nepilnavertiškumo kompleksą ir sąvokų bei turinio painiojimą ar suplakimą į vieną. Maždaug jei kažką pavadinsi kokia nors kitokia sąvoka, tai nuo to kažkaip stebuklingai pasikeis ir su realiai buvusiais dalykais susijęs turinys. Ir tai, kad Gediminas formaliai nebuvo karalius pagal to meto žmonių iš krikščioniškų kraštų supratimą, nereiškia, kad Gediminas dėl to tampa koks vietinių banditų vadas, savavališkai save apsiskelbęs monarchu. Ar kad dėl to dabar reikalinga keisti ar lankstyti nusistovėjusias sąvokas, įvedinėti naujakalbę ar pan.
Nežinau, man Gediminas, kaip tam tikras istorinis veikėjas, neatrodo kažkuo prastesnis dėl to, kad nėra istorikų formaliai vadinamas karaliumi. Ir koks nors "Didžiojo Kunigaikščio" titulas to meto istoriniame lokaliame kontekste yra visiškai normalus ir turintis savo vietą terminas. Jei kažkam jau taip norisi "didybės", "simbolikos" ir "pavadinimų" ir tai taip svarbu, galima užrašyti ant minėtojo naujo norimo Gedimino paminklo maždaug "to ir to laiko tam tikrų Lietuvos (ar pan.) žemių valdovas". Kam žeminti save viskokiais keistais pavadinimų išlankstymais apie "karalius" ar pan.? Dėl to su straipsnio pagrindine mintimi nesutinku. Jame aprašomi dalykai ir kai kurių žmonių citatos man atrodo gan komiškai ir neskaniai.
"Buko" raketų gamintojai iš Rusijos Hagos teisme dėl liūdnai pagarsėjusio numušto Malaizijos avialinijų МН17 Boingo įžūliai meluoja, kad raketa į lėktuvą atskriejo ne iš separatistų teritorijos. Nors tiek nuo raketos atsiskyrusios plokštelės trajektorija, dėl ko buvo daug pliurpiama nespecialistams teisme, tiek visiškai kiti sprogusios raketos paliktų skeveldrų pėdsakų požymiai rodo, kad tai techniškai labai abejotina hipotezė.Vadim Lukashevich wrote:
Kasmetinis priminimas, kad auga naujos matematiškai neįgalios kartos.
delfi.lt wrote: Direktorei – šokas: gimnazijoje matematikos egzamino neišlaikė 82 proc. jį laikiusiųjų abiturientų
Lazdijų rajono Seirijų Antano Žmuidzinavičiaus gimnazijoje valstybinio matematikos egzamino šiemet neišlaikė net 82 procentai jį laikiusių abiturientų.
Iš viso Lazdijų rajone trijose ugdymo įstaigose matematikos valstybinį egzaminą laikė 93 moksleiviai. Net 49 iš jų, arba 52,68 proc., egzamino neišlaikė.
D. Mockevičius teigia, kad prasti šių metų matematikos egzamino rezultatai yra „jau eilę metų esančios tendencijos rezultatas“.
„Mes matome tik skaičius, bet nematome paties vaiko. Nežinome, gal jis atėjo į egzaminą po bemiegės nakties, gal kas nutiko jo šeimoje – daug faktorių gali įtakoti rezultatus, net nesėkmės faktorius. Programa yra plati, mokytojai sunkiai spėja išdėstyti temą, nes trūksta laiko. Mes bandome pamokų skaičiaus trūkumą kompensuoti įvairiais fakultatyvais, tačiau, matyt, to negana. Tai – kompleksinė problema, ir tai tapo priežastimi tokių rezultatų“, - sakė pedagogė.