Elon Musk

Naujas temas kurkite čia
Post Reply
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 11:42

Lionginas wrote:
2019-07-25 08:36
Kodėl jie turėtų tai daryti, jei yra daug investuotojų, galvojančių, kad ir dabartiniai verslo modeliai yra realistiški ir potencialiai pelningi?
Kažkada buvo daug investuotojų, kurie manė, kad Pets.com turi realistišką verslo modelį.. Ir pats žinai, kaip ten viskas baigėsi.
Lionginas wrote:
2019-07-25 08:36
Jei Tesla nustotų investuoti į plėtrą ir RD, tai pelnas būtų iš karto, nes liktų tik operacinės išlaidos, kurios yra mažesnės už pardavimus.
Jei Tesla nustotų investuoti į RD, tai tradiciniai auto-galimtojai ją išspirtų iš elektrinių mašinų rinkos per kokias 15 sekundžių. Nes žinok, nėra nieko labai revoliucingo prijungti batareiką prie elektrinio variklio - neabejoju, kad tuntai Europos ir Azijos (gal net ir JAV) kompanijų su tuo nesunkiai susitvarkytų - ir gal net padarytų tai pigiau, nes jie jau turi visą infrastruktūrą gaminti ir parduoti mašinoms. Pagrindinis Teslos shtickas yra, kad rinka juos laiko lyderiais ir pionieriais, ir šito jie negali sau leist prarasti.
Lionginas wrote:
2019-07-25 08:36
Tačiau už durų laukia pilna investuotojų, kurie pasižyžę prisidėti prie verslo plėtros, nes mato tame geras perspektyvas.
Tie už durų laukiantys investuotojai yra labai trapus ir įnoringas dalykas. Vos tik atsiras sekanti blizganti ir daug žadanti inovacija, jie tuoj pats mesis į tą pusę..
Lionginas wrote:
2019-07-25 08:36
Šiais laikais žmonės gali užsiimti verslu ne tik dėl kapeikos, bet ir dėl kokios nors idėjos, nes gal ta veikla veža, yra įdomi ir prasminga.
Čia panašiai kaip ir su bevaikiais 30-mečiais.. Na taip, jie gali daryt su savo gyvenimais ką tik nori.. Bet ar ilgai? Kiek manai užtruks, kol teta demografija (arba Teslos atveju - rinkos ranka) imsis ištaisyti šiuos kaprizingo neefektyvumo pocketus?
Lionginas wrote:
2019-07-25 08:36
O melžiamų karvių pilna, investuok kur nori.
Tą ir padarysiu, dėkoju.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 11:44

fizikanas wrote:
2019-07-25 11:30
Visas pelnas kazkada kazkieno kazkur buna isleidziamas.
Ne visas. Dalis yra išmokama investuotojams dividendų arba savų akcijų supirkimo forma. Šita dalis nėra "išleisti pinigai".

Dar yra pelno mokesčiai valstybei, kurie irgi paprastai nelaikomi išlaidomis.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 3336
Joined: 2011-10-03 09:35

2019-07-25 11:47

Vilius wrote:
2019-07-25 11:42
Jei Tesla nustotų investuoti į RD, tai tradiciniai auto-galimtojai ją išspirtų iš elektrinių mašinų rinkos per kokias 15 sekundžių. Nes žinok, nėra nieko labai revoliucingo prijungti batareiką prie elektrinio variklio - neabejoju, kad tuntai Europos ir Azijos (gal net ir JAV) kompanijų su tuo nesunkiai susitvarkytų - ir gal net padarytų tai pigiau, nes jie jau turi visą infrastruktūrą gaminti ir parduoti mašinoms.
Kodėl nepadaro? Nėra paklausos? :D
Vilius wrote:
2019-07-25 11:42
Lionginas wrote:
2019-07-25 08:36
Šiais laikais žmonės gali užsiimti verslu ne tik dėl kapeikos, bet ir dėl kokios nors idėjos, nes gal ta veikla veža, yra įdomi ir prasminga.
Čia panašiai kaip ir su bevaikiais 30-mečiais.. Na taip, jie gali daryt su savo gyvenimais ką tik nori.. Bet ar ilgai? Kiek manai užtruks, kol teta demografija (arba Teslos atveju - rinkos ranka) imsis ištaisyti šiuos kaprizingo neefektyvumo pocketus?
Tai kad šiais laikais didelis klausimas, kas rizikingiau - per daug ar per mažai investuoti į R&D. Be inovacijų rinkos ranka gali labai greitai ant kelių parklupdyti ir pačią pelningiausią melžiamą karvę.
Vilius wrote:
2019-07-25 11:42
Kažkada buvo daug investuotojų, kurie manė, kad Pets.com turi realistišką verslo modelį.. Ir pats žinai, kaip ten viskas baigėsi.
Tai kad pets.com pardavinėjo prekes pigiau už savikainą, neturėjo didelės apyvartos, ir nebuvo paklausos. Visai kita situacija su Tesla.
Last edited by Lionginas on 2019-07-25 11:53, edited 1 time in total.
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 4061
Joined: 2004-05-27 19:45

2019-07-25 11:51

Lionginas wrote:
2019-07-25 08:17
Tesla niekam nežada nei jokių procentų, nei didelės grąžos apskritai, visi jos veiklos rezultatai yra laisvai prieinami ir žmonės gali patys spręsti, verta investuoti ar ne.
Aha, bet jau rodziau, kur Tesla zadejo pashiftinti visa pasaulio ekonomika nuo iskastinio kuro prie elektros. Investuotojai, kurie patikejo tokiu pazadu, turetu realiai tiketis is to dideles grazos - ar pakilus akciju kainom, ar kompanijai pagaliau tapus pelninga ir mokancia dividendus. Bet pats pazadas, tai yra fantazija geriausiu atveju, blogiausiu - izulus melas, su tikslu pasipelnyti is naiviu "uzsihaipinusiu" investuotoju.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 11:56

Lionginas wrote:
2019-07-25 11:29
Tesla irgi kas ketvirtį publikuoja pelno/nuostolio ataskaitas, kurias paskui analizuoja investuotojai, ir priima sprendimą, ar pirkti tas akcijas ar ne.
Ir ten nebūna parašyta nieko įdomaus (bent jau įmonės įkainavimo prasme). Jei prie PE ir kitų svarbių rodiklių yra minusai, tai bet koks įmonės įvertinimas bus tik svajonės apie rožinę ateitį.
Lionginas wrote:
2019-07-25 11:29
Tai jeigu įmonė kas ketvirtį uždirba 10 milijonų pelno, apskaičiuok man prašau, kokia turėtų būti "tikra" jos akcijos vertė. Pagal kokią metodologiją skaičiuosi?
Čia tikrai per plati tema forumo postui.. Trumpai tariant, reikėtų padalinti tuos 10 milijonų iš kažkokio skaičiaus (pvz, iš buhalterinės įmonės vertės, arba iš rinkos kapitalizacijos), ir žiūrėti, kaip tas rezultatas atrodo kitų panašių įmonių kontekste.

Tačiau net nėra reikalo labai tiksliai ten kažką skaičiuoti. Jau vien tas faktas, kad tas skaičius yra teigiamas pasako laaaabai daug apie įmonės brandą ir dabartinę padėtį.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 3336
Joined: 2011-10-03 09:35

2019-07-25 11:58

fizikanas wrote:
2019-07-25 11:51
Aha, bet jau rodziau, kur Tesla zadejo pashiftinti visa pasaulio ekonomika nuo iskastinio kuro prie elektros. Investuotojai, kurie patikejo tokiu pazadu, turetu realiai tiketis is to dideles grazos - ar pakilus akciju kainom, ar kompanijai pagaliau tapus pelninga ir mokancia dividendus. Bet pats pazadas, tai yra fantazija geriausiu atveju, blogiausiu - izulus melas, su tikslu pasipelnyti is naiviu "uzsihaipinusiu" investuotoju.
"Pažadas", LOL :D Vizija/misija yra tik vizija/misija, investavimo sprendimai pagal tai niekur nepriimami, nebent investuojama ne tik dėl pelno, bet ir dėl idėjos. Man nei per kur nesusidarė įspūdis, kad kažkas žadėjo, kad iki 2020 visi automobiliai bus elektriniai. Jei tau susidarė, tai nežinau ką ir patarti.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 3336
Joined: 2011-10-03 09:35

2019-07-25 12:00

Vilius wrote:
2019-07-25 11:56
Čia tikrai per plati tema forumo postui.. Trumpai tariant, reikėtų padalinti tuos 10 milijonų iš kažkokio skaičiaus (pvz, iš buhalterinės įmonės vertės, arba iš rinkos kapitalizacijos), ir žiūrėti, kaip tas rezultatas atrodo kitų panašių įmonių kontekste.

Tačiau net nėra reikalo labai tiksliai ten kažką skaičiuoti. Jau vien tas faktas, kad tas skaičius yra teigiamas pasako laaaabai daug apie įmonės brandą ir dabartinę padėtį.
Ok, tai imkime konkretų pavyzdį. Google ir Microsoft pelnai daugmaž panašūs, Google akcijos vertė 8 ar 9 kartus didesnė nei Microsoft. Kurios įmonės akcijos vertė "tikresnė"?

Arba Renault vs Subaru. Pelnai panašūs, Renault akcijos kaina dvigubai didesnė. WTF?
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 12:14

Lionginas wrote:
2019-07-25 11:47
Kodėl nepadaro? Nėra paklausos? :D
Yra.. bet ji kol kas labai nišinė, ir priklausoma nuo valstybės protekcijų bei publikos geradariškų nuotaikų. Kas nesakyčiau, kad yra labai tvirtas pagrindas ilgalaikiam augimui. O iš grynai pragmatinės pusės tai beveik niekas nenori tų elektromobilių, nes pagal patogumą jie turbūt niekada neprilygs skystu kuru varomoms mašinoms - bent jau jei neįvyks kažkokia fantastinė baterijų talpos/įkrovimo greičio revoliucija.
Lionginas wrote:
2019-07-25 11:47
Tai kad šiais laikais didelis klausimas, kas rizikingiau - per daug ar per mažai investuoti į R&D. Be inovacijų rinkos ranka gali labai greitai ant kelių parklupdyti ir pačią pelningiausią melžiamą karvę.
Visada rizikingiau yra išleisti pinigus dalykams, kurie neneša naudos artimoje ateityje. O ir tų melžiamų karvių taip lengvai neužmuši - kai kurios būna stebėtinai atsparios technologijų permainoms. Gi vis dar yra pilna pelningų geležinkelio ar anglies kasimo kompanijų.. Nors atrodytų, kad tų dalykų laikai jau seniai praėjo.
Lionginas wrote:
2019-07-25 11:47
Tai kad pets.com pardavinėjo prekes pigiau už savikainą, neturėjo didelės apyvartos, ir nebuvo paklausos. Visai kita situacija su Tesla.
Kol kas Teslos apyvarta yra juokinga. Pvz., BMW turi panašią kapitalizaciją kaip Tesla, bet BMW pardavimai yra didesni kartais. O dėl mašinų savikainos irgi sunku kažką sakyti.. Bet faktas, kad kol kas Teslai nepavyksta jų pagaminti pakankamai pigiai - bent jau taip pigiai, kad visa kompanija išeitų į pliusą.
Last edited by Vilius on 2019-07-25 12:27, edited 1 time in total.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 12:25

Lionginas wrote:
2019-07-25 12:00
Ok, tai imkime konkretų pavyzdį. Google ir Microsoft pelnai daugmaž panašūs, Google akcijos vertė 8 ar 9 kartus didesnė nei Microsoft.
Lol. Akcijų kainos iš viso nieko nesako. Bet kuri kompanija bet kada gali padaryti kainų splitą, ir pakeisti tą skaičių į kokį tik sugalvoja. Jei nori palyginti įmonių dydžius, reikia lyginti pvz. tų įmonių kapitalizacijas (visas_akcijų_kiekis * rinkos_kaina). Ir pagal šį rodiklį abi kompanijos yra gana panašios (Alphabet 790.61B, Microsoft 1080B).

Bet šiuo atveju, gal net geriau būtų lyginti PE ratio rodiklius (= kokią kainą reikėtų sumokėti rinkoje už vieną uždirbtą pelno dolerį). Ir pagal šį rodiklį kompanijos yra beveik identiškos 26.03 ir 27.79, atitinkamai.. Kas visai nėra stebėtina - gi kalbame apie labai panašias įmones.
User avatar
Seianus
skeptikas
Posts: 757
Joined: 2018-11-16 23:57

2019-07-25 12:31

Lionginas wrote:
2019-07-25 11:13
Vilius wrote:
2019-07-25 11:10
Bet bent jau jų kaina bus kažkiek pririšta prie fundamentalių įmonės skaičių, o ne vien prie Musko svajonių, kaip dabar.
O pagal kokią metodologiją kaina pririšama prie fundamentalių įmonės skaičių? :D

Nes kiek žinau aš, tai visos akcijos perkamos ir parduodamos už tokią kainą, už kokią sutinkama pirkti ar parduoti. Prie nieko kito kainos pririštos nėra, ir tai galioja bet kokiai įmonei.
Bet tie perkantys ir parduodantys naudoja bigdata™
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 3336
Joined: 2011-10-03 09:35

2019-07-25 12:32

Vilius wrote:
2019-07-25 12:14
Lionginas wrote:
2019-07-25 11:47
Kodėl nepadaro? Nėra paklausos? :D
Yra.. bet ji kol kas labai nišinė
O tai kiti auto gamintojai negamina produktų nišinėms rinkoms?BMW 7 klasė čia būtų ne nišinei rinkai skirtas produktas?
Vilius wrote:
2019-07-25 12:14
Visada rizikingiau yra išleisti pinigus dalykams, kurie neneša naudos artimoje ateityje. O ir tų melžiamų karvių taip lengvai neužmuši - kai kurios būna stebėtinai atsparios technologijų permainoms. Gi vis dar yra pilna pelningų geležinkelio ar anglies kasimo kompanijų.. Nors atrodytų, kad tų dalykų laikai jau seniai praėjo.
Technologijų permainoms atsparios tos kompanijos, kurios turi mažai ką bendro su technologijomis. Aukštų technologijų įmonės čia yra labai pažeidžiamos. Žr. Nokia.
Lionginas wrote:
2019-07-25 11:47
Kol kas Teslos apyvarta yra juokinga. Pvz., BMW turi panašią kapitalizaciją kaip Tesla, bet jų pardavimai yra didesni kartais.
Ir kaip tai išsitransliuoja į akcijos kainą?
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 12:34

Seianus wrote:
2019-07-25 12:31
Bet tie perkantys ir parduodantys naudoja bigdata™
Spėju, kad retas iš Teslos investuotojų turi pakankamai patirties įmonių vertinime, kad turėtų gerai išlavintą intuiciją šioje srityje. Tai jiems ir į big data pretenduoti nelabai yra pagrindo.. Greičiau į Big Dreams™ :)
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 4061
Joined: 2004-05-27 19:45

2019-07-25 12:37

Lionginas wrote:
2019-07-25 11:58
Jei tau susidarė, tai nežinau ką ir patarti.
Ne man susidare, o visiems investuotojams i Tesla, ir valupai, kuris Elonui jau tiketinai meldziasi, kiekviena vakara, po to kai paliudijo apsireiskima tiesiai is kostmoso :)
Last edited by fizikanas on 2019-07-25 12:43, edited 1 time in total.
User avatar
Seianus
skeptikas
Posts: 757
Joined: 2018-11-16 23:57

2019-07-25 12:42

Vilius wrote:
2019-07-25 12:34
Seianus wrote:
2019-07-25 12:31
Bet tie perkantys ir parduodantys naudoja bigdata™
Spėju, kad retas iš Teslos investuotojų turi pakankamai patirties įmonių vertinime, kad turėtų gerai išlavintą intuiciją šioje srityje. Tai jiems ir į big data pretenduoti nelabai yra pagrindo.. Greičiau į Big Dreams™ :)
Tu esi labai, labai, labai arti awareness :) Beliko žengti tą paskutinį žingsnelį...
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 12:54

Lionginas wrote:
2019-07-25 12:32
O tai kiti auto gamintojai negamina produktų nišinėms rinkoms?BMW 7 klasė čia būtų ne nišinei rinkai skirtas produktas?
Nežinau, kiek pelningi yra high-end BMW modeliai, tai sunku kažką pakomentuoti.. Bet BMW bent jau gali sau leisti turėt nišinių produktų, nes jie turi labai plačią gamą masėms skirtų modelių. Tuo tarpu visa Teslos rinka šiuo metu yra žmonės, kurie sutinka naudoti ne tokią patogią (ir net truputį per brangią) mašiną, vien tam, kad kitiems signalizuotų savo ekologines vertybes.. Ir tai tikrai nėra tokia rinka, kurią galėtum lengvai scalinti į plačias mases.
Lionginas wrote:
2019-07-25 12:32
Aukštų technologijų įmonės čia yra labai pažeidžiamos. Žr. Nokia.
Nokia tikrai nėra paguodžianti istorija Teslos fanams. Manai, kas nors kompensavo RD išlaidas Nokios investuotojams, kai atėjo Apple su Samsung ir suvalgė visą mobilių telefonų rinką?
Lionginas wrote:
2019-07-25 11:47
Ir kaip tai išsitransliuoja į akcijos kainą?
Taip, kaip Bitkoinų tikroji vertė išsitransliavo į jų rinkos kainą ;)

Žinok, finansų istorija yra tiesiog perpildyta pavyzdžių, kai kažkokie dalykai buvo įkainuoti astronominiais skaičiais vien todėl, kad naivūs entuziastai taip užsimanė.. Tik yra žymiai mažiau atvejų, kai tas fantastiškas kainas pavyko išlaikyti ilgą laiką. Nes kad ir kokia lėta ir nerangi rinkos ranka bebūtų, anksčiau ar vėliau ji viską sustato į vietas. Ir Teslos atveju ji tikrai nepadarys išimties.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5075
Joined: 2004-04-19 12:28

2019-07-25 13:04

Seianus wrote:
2019-07-25 12:42
Tu esi labai, labai, labai arti awareness :) Beliko žengti tą paskutinį žingsnelį...
Maniau, kad tik aš čia turiu privilegiją kalbėti alegorinėmis mįslėmis.. :)
User avatar
vvv2
senbuvis
Posts: 1150
Joined: 2007-08-02 11:24

2019-07-25 13:08

Lionginas wrote:
2019-07-25 11:47
Kodėl nepadaro? Nėra paklausos?
- manau dauguma žino, kad elektromobilius bei hibridinius automobilius gamina daug corporacijų ir jau seniai.

Problemos: pagrindinė problema yra labai brangus, trumpaamžis, labai sunkus, sprogus, ilgai kraunamas, trumpai važiuojamas akumuliatorius.

Sprendimas: Šiuo metu aktyviai kuriama akumuliatoriaus atmaina - super didelės talpos kondensatoriai. Jie yra pigūs, ilgaamžiai, staigiai pakraunami, praktiškai neribotos galios.

Problema: kol kas sukurto kondensatoriaus talpa leidžia nuvažiuoti tik apie 15km.

:)
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 3336
Joined: 2011-10-03 09:35

2019-07-25 13:35

Vilius wrote:
2019-07-25 12:54
Lionginas wrote:
2019-07-25 12:32
O tai kiti auto gamintojai negamina produktų nišinėms rinkoms?BMW 7 klasė čia būtų ne nišinei rinkai skirtas produktas?
Nežinau, kiek pelningi yra high-end BMW modeliai, tai sunku kažką pakomentuoti.. Bet BMW bent jau gali sau leisti turėt nišinių produktų, nes jie turi labai plačią gamą masėms skirtų modelių. Tuo tarpu visa Teslos rinka šiuo metu yra žmonės, kurie sutinka naudoti ne tokią patogią (ir net truputį per brangią) mašiną, vien tam, kad kitiems signalizuotų savo ekologines vertybes.. Ir tai tikrai nėra tokia rinka, kurią galėtum lengvai scalinti į plačias mases.
Dėl "per brangią", tai ne geriau leisti tai nerangiai rinkos rankai nuspręsti? Nes kol yra paklausa ir perka už nustatytą kainą, tai nėra "per brangu". Per brangu tuomet, kai nebepirks.
Vilius wrote:Nokia tikrai nėra paguodžianti istorija Teslos fanams. Manai, kas nors kompensavo RD išlaidas Nokios investuotojams, kai atėjo Apple su Samsung ir suvalgė visą mobilių telefonų rinką?
Apple ir Samsung irgi neužsibus šimtmečių, jei nedarys inovacijų. Geriau investuoti į tabako pramonę, ten visai padorūs PE ratio, maži RD kaštai.
Lionginas wrote:
2019-07-25 12:32
Žinok, finansų istorija yra tiesiog perpildyta pavyzdžių, kai kažkokie dalykai buvo įkainuoti astronominiais skaičiais vien todėl, kad naivūs entuziastai taip užsimanė.. Tik yra žymiai mažiau atvejų, kai tas fantastiškas kainas pavyko išlaikyti ilgą laiką. Nes kad ir kokia lėta ir nerangi rinkos ranka bebūtų, anksčiau ar vėliau ji viską sustato į vietas. Ir Teslos atveju ji tikrai nepadarys išimties.
Niekas nežino kaip bus, o dauguma tų tradicinių vertės nustatymo būdų tiesiog netinka tokio tipo verslams (kaip ir bet kokiems verslams intensyvios plėtros ar kitokių pokyčių stadijoje). Teslos atveju, visi žino, į ką investuojama - į verslą, kuris šiuo metu visiškai susikoncentravęs į plėtrą. Jei kažkam netinka toks neapibrėžtumas, tai whatever, tegul perka Phillip Morris akcijas. Yra rizikingų incvesticijų, yra ir mažiau rizikingų, "fantastika" čia ne prie ko.

Galiausiai tai tebūnie Tesla akcijos pervertinamos. Prie ko čia scamas?
Post Reply