Elektrinės mašinos

Naujas temas kurkite čia
Post Reply
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 4077
Joined: 2004-04-19 12:28
Location: Bruxelles

2018-09-24 18:56

Panašu, kad pagaliau iš tiesų prasideda elektrinių automobilių era: Late to the party, German carmakers join race against Tesla
Audi rolled out its "E-Tron", BMW its "iNext" and Mercedes its "EQC", while Porsche presented an electric coupe, the "Mission E".
Ką skeptikai mano apie tokias permainas?

Kokius parametrus turėtų atitikti elektromobiliai, kad sutiktumėt persėsti į juos, iš savo smirdančių bei triukšmingų fosilijomis varomų transporto priemonių?

Kuriems gamintojams teiktumėte pirmenybę? Tesla? Tradiciniai Europos/Azijos/JAV gamintojai? Nauji žaidėjai?

Kaip elektromobiliai pakeis kelius, miestus, darbo bei atostogų įpročius?
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 4077
Joined: 2004-04-19 12:28
Location: Bruxelles

2018-09-24 19:24

Dar įdomu, kaip dažnai pastebite elektromobilius savo mieste.

Briuselyje BMW i3, Teslos ir Nissan Leaf jau yra gana kasdieniškas dalykas. Beveik nustojau kreipti į jas dėmesį.
Nu, išskyrus tą vieną Teslą, kuri labai tyliai šoktelėjo iš vietos, ir vos man kulnų nepervažiavo - nors ėjau pėsčiųjų perėja.. Šitą tai pastebėjau :)
Nors tyla yra vienas iš elektrinių mašinų privalumų (vis mažiau triukšmo mieste), bet spėju, kad ji nusiųs ne vieną pėstįjį ar dviratininką į ligoninę.. arba blogiau.
User avatar
Sejanus
senbuvis
Posts: 1669
Joined: 2008-11-16 14:41

2018-09-24 20:10

Kol kas labiau atrodo kaip mada. Turbūt praeis.

Arba gal ne. Jei visur miestuose būtų įrengta atitinkama infrastruktūra, gal būt ir prigytų ilgam laikui. Gal ir prigis. O kokia iš to nauda? Ar yra kokie skaičiavimai? Centralizuotas energijos gaminimas milijonui automobilių turbūt yra ekonomiškiau ir mažiau teršia aplinką, nei milijonas atskirų vidaus degimo variklių. Tačiau tą energiją gaminti vis tiek reikės, jos poreikis išaugs. Šiuo metu berods didžioji dalis elektros pagaminama deginant iškastinį kurą, ir turbūt ateity ta dalis dar padidės, nes atominės elektrinės žaliasmegenių pastangomis uždarinėjamos.
User avatar
vvv2
skeptikas
Posts: 693
Joined: 2007-08-02 11:24

2018-09-24 20:35

Sejanus wrote:
2018-09-24 20:10
Tačiau tą papildomą energiją gaminti vis tiek reikės, jos poreikis ženkliai išaugs.
- kažkur skaičiau, kad jau sukurtas superlaidininkas grafeno pagrindu, kuris veikia realiose Žemės temperatūrose, taigi tapo įmanomas senas planas juo apjuosti visą Žemės rutulį ir taip išlyginti visus poreikių pikus!
Vilius wrote:
2018-09-24 19:24
Nors tyla yra vienas iš elektrinių mašinų privalumų (vis mažiau triukšmo mieste), bet spėju, kad ji nusiųs ne vieną pėstįjį ar dviratininką į ligoninę.
- kažkur skaičiau, kad jau planuojamas dirbtinis privalomas "ūžesio" skleidimas bus.

:)
Lionginas
senbuvis
Posts: 2192
Joined: 2011-10-03 09:35

2018-09-25 13:17

Vilius wrote:
2018-09-24 18:56
Ką skeptikai mano apie tokias permainas?
Kol kas elekromobiliai yra per brangūs ir daugumai žmonių jie ekonomiškai nenaudingi. Elektromobiliais žmonės šiuo metu važinėja tikrai ne dėl praktiškumo, nes tokia investicija lyginant su paprastu benzinu varomu automobiliu niekada neatsipirks. Dar jeigu pridėti infrastruktūros stoką, tai geriau pirkti naują dyzelį, o už nemenką sutaupytą skirtumą pasistatyti saulės elektrinę ant stogo - turėsi ir normalų automobilį, su kuriuo nereikės nuolat galvoti, kur čia pasipildyti akumuliatorių, ir terši mažiau, nes šildymui nereikės deginti anglių. O vėliau, kai elektromobiliai atpigs, jau turėsi saulės elektrinę ant stogo, tuomet važinėsi iš tiesų už dyką...
Vilius wrote:
2018-09-24 18:56
Kokius parametrus turėtų atitikti elektromobiliai, kad sutiktumėt persėsti į juos, iš savo smirdančių bei triukšmingų fosilijomis varomų transporto priemonių?
Man asmeniškai, tai mažesnė kaina ir bent 300 km šaltuoju sezonu. Ak taip, ir infrastruktūra.
Vilius wrote:
2018-09-24 18:56
Kaip elektromobiliai pakeis kelius, miestus, darbo bei atostogų įpročius?
Manau, kad niekaip ypatingai nepakeis, tai tiesiog tokie patys automobiliai, tik kuras kitoks. Aišku, jei negalėsi patogiai pasilpildyti akumuliatoriaus kelionėje, tai atostogų įpročius pakeis taip, kad atostogausi arba namie, arba skrisi itin taršiu lėktuvu.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 4077
Joined: 2004-04-19 12:28
Location: Bruxelles

2018-09-26 10:24

Lionginas wrote:
2018-09-25 13:17
Kol kas elekromobiliai yra per brangūs ir daugumai žmonių jie ekonomiškai nenaudingi.
Kol kas - taip. Bet taip yra tiesiog todėl, kad jų dar nepradėjo masiškai štampuoti. Ateityje elektromobiliai turėtų būti net pigesni už vidaus degimo varikliais varomas mašinas, nes turi mažiau sudėtingų mazgų ir detalių. Dėl tos pačios priežasties ir jų išlaikymas bus žymiai pigesnis.
Lionginas wrote:
2018-09-25 13:17
Man asmeniškai, tai mažesnė kaina ir bent 300 km šaltuoju sezonu.
Aš irgi galvoju apie panašų skaičių. Jei jie galėtų nuvažiuoti 300km žiemą su šildymu, arba vasarą su kondicionierium, ir plius turėtų dar 50km rezervą (nu, kad nereikėtų nervuotis važiuojant tuos paskutinius km), tai man tokio atstumo pilnai užtektų. Tais retais atvejais kai važiuoju į tolimesnę kelionę - galėčiau tiesiog išsinuomoti benzininę ar hibridinę mašiną. Nu arba, jei būčiau turtingas dėdė, tai turėčiau dvi mašinas - vieną elektrinę kasdieniniam važinėjimui po miestą, o kitą didesnę ir galinčią nuvažiuoti tolimus atstumus.
Lionginas wrote:
2018-09-25 13:17
Manau, kad niekaip ypatingai nepakeis, tai tiesiog tokie patys automobiliai, tik kuras kitoks. Aišku, jei negalėsi patogiai pasilpildyti akumuliatoriaus kelionėje, tai atostogų įpročius pakeis taip, kad atostogausi arba namie, arba skrisi itin taršiu lėktuvu.
Manau, tiesiog dar labiau paplis automobilių sharinimas/nuoma, ir dauguma žmonių naudosis tokiom paslaugom, kai planuos ilgesnes keliones.

Kažkur jau buvau rašęs, kad elektrinės mašinos bus labai naudingos visokiems prekybos/pramogų centrams, kurie yra už miesto. Nes bekraudami savo mašinas žmonės praleis tose vietose daugiau laiko, ir suprantama per tą laiką išleis daugiau pinigų.

Dar manau, kad žmonės pradės daugiau galvoti apie elektros suvartojimą. Dėl to paplis visokie appsai ir kt. aparačiukai sunaudojamos galios matavimams. Gal dar visi prisipirks naminių baterijų ir saulės panelių.

Taip pat miestai turės atsinaujinti/išplėsti elektros paskirstymo infrastruktūrą, kad ši atlaikytų naujai atsiradusią paklausą.

Apart to, kažkokių kardinalių permainų gal ir nebus. Tiesiog miestai taps truputį tylesni, ir oras juose bus gerokai švaresnis. Nu, aišku, išskyrus tas vietas, kurios yra arti šiluminių elektrinių - nes pastarosios dirbs dar neregėtais pajėgumais, ir terš orą dar labiau. Dėl šios priežasties, žalieji (kurie tuo metu jau šiaip ar taip turbūt bus išstumti iš valdžios daugumoje šalių) turės susitaikyti su naujomis atominėmis elektrinėmis.. Arba su tuo, kad visa laisva žemė ir net seklūs vandens telkiniai bus užstatyti vėjo/saulės jėgainėmis.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 4077
Joined: 2004-04-19 12:28
Location: Bruxelles

2018-09-30 07:59

Girdit tą tylų dūzgimą už lango? Ne?.. Anyway. Čia prasidedančios elektromobilių eros garsas. Galit pradėt prie jo pratintis: Electric Car Sales Up 42%.

Įdomu, kad Tesla S yra tik 7-oje vietoje. Manau, jei Muskas ir turėjo šansą užimti Europoje dominuojančią rinkos dalį, tai jau jį pražiopsojo. Dabar kova vyks pagrinde tarp vietinių gamintojų ir importo iš Azijos.
Post Reply