Vilius wrote: ↑2021-10-07 11:34
Gana įdomi idėja, kad dabartinis konfliktas tarp "progresyvių" globalistų ir konservatyvių deplorables masių susiveda į tai, kad pirmieji prarado bet kokius ryšius su savo autentiška kultūra (nu ir bandė juos pakeisti tais šiuolaikiniais leftistiniais naratyvais), o antrieji vis dar turi kažkokį ryšį su savo žeme, protėviais ir tradicijomis.
Bet tu supranti, kad šitas teiginys yra nieko nereiškiantis, nepatikrinamas papilstymas iš tuščio į kiaurą? Maždaug tokio pat lygio, kaip pareiškimas, kad „dešinieji yra dvasiškai turtingi, o kairieji – bedvasiai mankurtai“. Ar aš, kaip „progresyvus globalistas“ praradau „bet kokius ryšius su savo autentiška kultūra“, jei vis dar kalbu lietuviškai? Ar tu, kaip tradicinis konservatyvus dešinysis vis dar turi „kažkokį ryšį su savo žeme“, bent keliolika metų gyvendamas... kur tiksliai?
Tai kad jo postringavimuose labai viskas sujaukta. Nuo „universalaus žmogiškumo“ atskyrimo nuo tam tikro laiko, vietos ir bendruomenės tradicijų daromas kvantinis logikos šuolis prie teiginio, kad liberalus kosmopolitas negali priimti vietinių papročių kaip savų, nes tie vietiniai papročiai „nėra universalaus žmogiškumo dalis“. Kaip toliau iš to išplaukia nesugebėjimas suvokti grožio ir poreikis racionalizuoti estetiką aš jau net nebandžiau suprasti.
Bet jei atmetame liberalų teiginius apie „universalų žmogiškumą“ ir pareiškiame, kad priklausymas konkrečiai bendruomenei, konkrečiai tradicijai, konkrečių papročių laikymasis yra neatsiejama žmogiškumo dalis, iš to labai nesunkiai galima pereiti prie išvados, kad visi, kurie nepriklauso tai bendruomenei ir nesilaiko tų papročių yra ne žmonės ar bent jau ne iki galo žmonės (na, taip , čia labai tradicinis požiūris, kaip žinome iš istorijos).
O pareiškimas, kad „neturime teisės sugriauti tilto (t. y. pakeisti tradicijos), siejančio mus su praeitimi ir protėviais“ kaip ir implikuoja, kad absoliučiai jokie pokyčiai yra nepriimtini. Vergovė, baudžiava, moterų beteisiškumas, luominės privilegijos ir t. t. – visi šitie „tradicijų tiltai į praeitį“ kažkada buvo sugriauti, nes kažkas nesuko sau galvos dėl to, ar turi kas nors teisę juos sugriauti, ar ne.