Augustas wrote: ↑2020-06-19 11:54
Svetimas wrote: ↑2020-06-18 19:40
Ne tai kad man kažkaip ypatingai trukdo melagienos ar palaikau kovą prieš jas. Vienokios ar kitokios melagienos nuolatos išlįs ir bus sunku jų išvengti, esant tam tikroms sąlygoms ir aplinkybėms. Įvairios melagienos yra blogai, nes klaidina žmones. Todėl man atrodo svarbu, kai kuo didesnė dalis žmonių turi imunitetą joms arba sugeba tas melagienas išsidebunkinti arba pasijuokti iš jų ar pan.
O kodėl klausi? Kokį tai turi ryšį su tuo, apie ką kalbam?
Ir norėčiau, kad nepamirštum atsakyti į mano pirminį klausimą.
Todėl, kad homosantuoka man ir yra tokia melagiena, tiksliau sakant, utopinė idėja.
Jeigu Tu palaikai kovą prieš melagienas, tai turėtum suprasti, kodėl aš pasisakau prieš dalykus, kurie, atrodytų, manęs tiesiogiai beveik neliečia.
Keista tavo analogija. Kaip kad jau minėjo Lionginas, tu kol kas lipdai kažkokias neigiamas etiketes, kad homo santuokos/partnerystės yra kažkokia "melagiena", "utopija", nesugebėdamas racionaliai pagrįsti, kodėl jos tau yra tokios. Nes jei sugebėtum racionaliai pagrįsti, tai greičiausiai tai ir padarytum, o ne konstruotum kažkokias keistas analogijas.
Ką konkrečiai tu laikai "melagiena" šitame kontekste?
Jei prasieitum per LR teisės aktus, tai pamatytum, jog juose yra aprašyta daugybė pačiais įvairiausiais gyvenimiškais aspektais su artimų žmonių gyvenimu, santuokomis susijusių dalykų, apie kuriuos paprasti žmonės dažnai nesusimąsto. Pavyzdžiui, visokios paveldėjimo ir dovanojimo mokesčių išlygos, paveldėjimo pagal nutylėjimą klausimai ir t.t. Kaip tam tikra veikla užsiimantis žmogus turėtum tai gan neblogai žinoti.
Ar šitie mano aukščiau minėti teisės aktuose konkrečiai aprašyti dalykai yra melagiena? Nėra. Tai kame ta "melagiena"?
Jau minėjau, kad nemažai homo porų jau dabar gyvena kartu. Ir dauguma ir toliau gyvens kartu ir jiem dzin kažkokių nieko apie jų bendrą realų gyvenimą neišmanančių augustų "teologiniai" postringavimai ir aiškinimai. Jiems ne dzin tik tokių "teologų" jų gyvenimui ir interesams kenkianti veikla.
O realiame tokių žmonių gyvenime nutinka įvairių dalykų. Pavyzdžiui, jeigu kažkuris žmogus iš kartu gyvenančios homo poros miršta (pvz., žūva kokiam nelaimingam atsitikime ar pan.), tai, jei nėra pasirašę testamento (kas būna neretai, nes žmonės apie tokius neigiamus dalykus nepagalvoja), tai be artimo žmogaus skaudžios netekties antra pusė papildomai gali ir finansiškai likti nekokioj padėtyje. Arba kitas pavyzdys - kažkuris homo poroj gyvenantis žmogus įvaikina ar globoja savo sesers ar brolio šeimos žuvusių suaugusiųjų vaikus ir vėliau po kurio laiko pats žūva kokiam nors nelaimingam atsitikime. Tuomet kitas žmogus iš homo poros, kuris irgi kartu realiai globojo vaikus, teisine tolesnės vaikų globos prasme lieka labai prastoje padėtyje.
Vienas iš politikų darbų yra teisės aktų leidyba. Jų pareiga yra užtikrinti tam tikrą teisinį sureguliavimą savo šalyje. Jau praėjo ~30 metų, tačiau tam tikro procento šalies piliečių natūralūs ir teisėti interesai, kuriuos valstybė formaliai privalo ginti, yra ignoruojami. Ir ignoruojami nemaža dalimi dėl neigiamų iš kažkur kažkada atėjusių religinių nuostatų. Ir RKB dvasininkija ir pan., kurios įtaka Lietuvos politikoje gana nemaža, yra vienas iš pagrindinių stabdžių teisinių dalykų, liečiančių homo žmones ir jų gyvenimus, leidyboje.
Visame Šventame Rašte yra gal tik keli sakiniai apie homo žmones. Bet apie juos iš RKB dvasininkijos ir pan. pusės sklinda ištisa nemenka ir negatyvi ideologija. Jei tavo religinis autoritetas Jėzus vėl "atkeliautų" į Žemę, tai kaip kad jis vienam Naujojo Testamento epizode stalus vartė, taip tiems "teologams-švento rašto aiškintojams" subines išspardytų (šaržuoju) už kenkimą žmonėms su savo nuo realaus gyvenimo atitrūkusiomis "teologijomis". Nes būtent jie homo santuokų/partnerysčių klausimu skleidžia "melagienas". "Tokiems seniems melagiams tik skristi į mėnulį."
Augustas wrote: ↑2020-06-19 11:54
Nematau kaip realiai homo santuokų/partnerysčių įteisinimas gali varžyti žmonių, kurie jų nenori, autonomiją. Jei tu nenori homo santuokų/partnerysčių, tai jų ir nesudarinėji. Kur problema? Paaiškink ant pirštų, nes nesuprantu.
Tu vėl ne taip supratai. Problema šiuo atveju yra ne ta, ar Tu gali sudarinėti homosantuokas, ar negali. Problema yra ta, kad jei Tu homosantuokų įteisinimo nenori, o jos vis tiek yra įteisinamos prieš Tavo valią, tai Tavo autonomijos jausmas sumažėja. Atitinkamai, jei Tu nori homosantuokų,ir jos įteisinamos, tai Tavo autonomijos jausmas padidėja. O Tu parašei nulį ties autonomijos jausmu.
Man atrodo, jog tu kažkaip blogai supranti autonomijos sąvoką. Tai, kad neįvyksta kažkoks norimas įvykis, dar nereiškia, kad dėl to mažėja autonomija (konkretaus žmogaus galimybė priimti tam tikrus savarankiškus sprendimus). Ypač kai žmogus supranta, ką ir kiek gali įtakoti ar ko ir kiek negali.
Augustas wrote: ↑2020-06-19 11:54
O jie kuo remiasi? Maišoma priežastis ir pasekmė. Didelė homo žmonių dalis gali jausti padidėjusį nesaugumo jausmą dėl homoseksualumo stigmatizavimo. Ir šitą dalyką daugelis normalių specialistų puikiai žino.
Šitai žinau ir aš, kad dėl stigmatizavimo padidėja nesaugumo jausmas. Bet problema yra ta, kad net nustojus stigmatizuoti homoseksualius žmones, juos vis tiek pjaus nesaugumo jausmas, nes jų nesaugumo jausmo pagrindas yra ne stigmatizavimas, bet kitas. Stigmatizavimas tik prisideda prie jau esamo nesaugumo jausmo.
Šiaip stigmatizavimas (įtariu, jog šitą savoką interpetuoju plačiau nei tu), ypač jautresniems žmonėms, yra pakankamai stiprus ir reikšmingas faktorius.
Ir koks yra tas kitas nesaugumo jausmo pagrindas? Papasakok plačiau.
Augustas wrote: ↑2020-06-19 11:54
Neva, žmonės, kurie patys sau nori santuokų/partnerysčių, "deinstitucionalizuoja" santuokas/partnerystes? Paaiškink, prašau, man ant pirštų savo šitą keistą logiką?
Nesuvedu kokiu būdu žmonės, kurie sau nori homo santuokų/partnerysčių "deinstitucionalizuoja" (hetero) santuokas? Mano galva, jei kažkas nori sau kažko iš principo panašaus į hetero santuokas, tai kaip tik kalba už santuokos institutą, jo vertę ir naudą, o ne jį "deinstitucionalizuoja".
Gerai, pamėginsiu.
Pvz., JAV kažkada buvo tokia visuomenės institucija kaip vergovė. Pasakysi, kaip ji buvo panaikinta?
Vergovė kažkurioje šalyje buvo formaliai panaikinta, kuomet įvykus įvairiems istoriniams įvykiams kritinė žmonių dalis toje šalyje suprato, kad vergovė yra blogai, yra ideologiškai, ekonomiškai ir visaip kitaip nenaudinga, prieštarauja žmogaus teisėms ir pan.
Nesuprantu, kam klausi apie vergovę, jei galima kalbėti tiesiogiai apie santuokas? Vėl nujaučiu kažkokią analogiją ne į temą.
Vis dar laukiu paaiškinimo ant pirštų, kaip homo partnerystės/santuokos "deinstitucionalizuoja" hetero santuokas/partnerystes.
Augustas wrote: ↑2020-06-19 11:54
O dėl antros dalies man atrodo, kad ji pjaunasi su tavo kalbomis apie santuokų "deinstitucionalizavimą". Ir kas čia blogo, jei, anot tavęs, didesnis procentas homo žmonių sudarinės homopartnerystes, vietoj blaškymosi "su daug partnerių"?
Čia jau klysti Tu. Homopartnerystės neišgelbės nuo blaškymosi su daug partnerių. T.y., net įteisinus homosantuokas/homopartnerystes, homoseksualių žmonių poreikis turėti daug partnerių nesumažės.
Kol kas čia tik tavo plika nuomonė, kurios tu niekuo nepagrindei.
Augustas wrote: ↑2020-06-19 11:54
Žmonės, kurie galėtų potencialiai sudaryti homo santuokas/partnerystes, jau ir taip didžia dalimi gyvena su savo antrosiomis pusėmis. Tačiau gyvendami kartu, jie neturi teisinio paketo, susijusio su dviejų žmonių bendru gyvenimu, kurį santuokos/partnerystės institutas automatiškai suteikia, ir apie ką daugelis hetero žmonių, kurie gyvena santuokoje, dažniausiai net nesusimąsto ir nekvaršina galvos.
Taikliai pastebėjai.
Dėl to teisinio paketo ir kyla visos problemos, susijusios su homopartnerysčių/homosantuokų įteisinimu. Tas teisinis paketas heterosantuokai skirtas ne šiaip sau. Jis yra skirtas tam, kad heteroseksualus įviliotų į stabilius santykius. Homoseksualiems žmonėms tas teisinis paketas nepadės tapti labiau stabiliems.
Dar viena tavo plika nuomonė.
https://voxeu.org/article/symbolism-mat ... -stability
Augustas wrote: ↑2020-06-19 11:54
O žmonės "su daug partnerių" (dėl ko tu karts nuo karto taip jaudinies), spėčiau, jog į homo santuokas/partnerystes, jas įteisinus, pradžioje greičiausiai kaip tik žiūrės gan įtariai.
Būtent.
Kaip manai, kodėl tie žmonės (kurie su daug partnerių) žiūrės į tai gan įtariai?
Tiesiog kol kas taip euristiškai spėju.
Man atrodo daug svarbiau tai, kad homo santuokas/partnerystes sudarinės žmonės, kurie jų nori/norės.