Page 20 of 25

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-16 16:02
by Lionginas
Augustas wrote:
2020-03-16 15:55
Prieš gyvenimo pabaigą nukeli į paskutiniojo teismo dieną ir problemą laikai išprendęs?
A, tai Tu apie tai. Na ką gi, žiūrim:

"Kiekvieno žmogaus nemirtingoji siela mirties valandą gauna amžinąjį atlygį, kai individualiajame teisme jo gyvenimas sugretinamas su Kristumi: tai arba išskaistinimas, arba tuoj pat gaunama į dangų įžengiančiųjų palaima, arba iškart amžinas pasmerkimas."

https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#k-1022

Gal dar kas nors Tau neaišku, Lionginai? :ax:
O kur čia apie tapimą kataliku?

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-16 17:01
by Augustas
Lionginas wrote:
2020-03-16 16:02
Augustas wrote:
2020-03-16 15:55


A, tai Tu apie tai. Na ką gi, žiūrim:

"Kiekvieno žmogaus nemirtingoji siela mirties valandą gauna amžinąjį atlygį, kai individualiajame teisme jo gyvenimas sugretinamas su Kristumi: tai arba išskaistinimas, arba tuoj pat gaunama į dangų įžengiančiųjų palaima, arba iškart amžinas pasmerkimas."

https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#k-1022

Gal dar kas nors Tau neaišku, Lionginai? :ax:
O kur čia apie tapimą kataliku?
Va čia, Lionginai, apie tapimą kataliku: " ...tai arba išskaistinimas, arba tuoj pat gaunama į dangų įžengiančiųjų palaima..."

O čia apie atsisakymą tapti kataliku: "...arba iškart amžinas pasmerkimas."

Taip yra todėl, kad (grįžtame į pradžią): "... visi teisieji – nuo Adomo, nuo teisiojo Abelio iki paskutinio išrinktojo – bus suburti pas Tėvą visuotinėje Bažnyčioje“.
Taigi, kaip Tu jau ir pats tikriausiai supratai: rojus (arba dangus) = visuotinė Bažnyčia.

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-16 17:30
by Lionginas
Augustas wrote:
2020-03-16 17:01
Va čia, Lionginai, apie tapimą kataliku: " ...tai arba išskaistinimas, arba tuoj pat gaunama į dangų įžengiančiųjų palaima..."

O čia apie atsisakymą tapti kataliku: "...arba iškart amžinas pasmerkimas."

Taip yra todėl, kad (grįžtame į pradžią): "... visi teisieji – nuo Adomo, nuo teisiojo Abelio iki paskutinio išrinktojo – bus suburti pas Tėvą visuotinėje Bažnyčioje“.
Taigi, kaip Tu jau ir pats tikriausiai supratai: rojus (arba dangus) = visuotinė Bažnyčia.
Tai kad čia nei žodžio apie tai, kad miręs žmogus kažką renkasi, tuo labiau renkasi katalikybę. Nejaugi niekur nėra parašyta to, ką tu sakai kad RKB moko? Išganymas tik ką numirus atrodo labai reikšmingas reikalas, tikrai vertas paminėjimo kur nors...

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-16 18:53
by Augustas
Lionginas wrote:
2020-03-16 17:30
Augustas wrote:
2020-03-16 17:01
Va čia, Lionginai, apie tapimą kataliku: " ...tai arba išskaistinimas, arba tuoj pat gaunama į dangų įžengiančiųjų palaima..."

O čia apie atsisakymą tapti kataliku: "...arba iškart amžinas pasmerkimas."

Taip yra todėl, kad (grįžtame į pradžią): "... visi teisieji – nuo Adomo, nuo teisiojo Abelio iki paskutinio išrinktojo – bus suburti pas Tėvą visuotinėje Bažnyčioje“.
Taigi, kaip Tu jau ir pats tikriausiai supratai: rojus (arba dangus) = visuotinė Bažnyčia.
Tai kad čia nei žodžio apie tai, kad miręs žmogus kažką renkasi, tuo labiau renkasi katalikybę. Nejaugi niekur nėra parašyta to, ką tu sakai kad RKB moko? Išganymas tik ką numirus atrodo labai reikšmingas reikalas, tikrai vertas paminėjimo kur nors...
Tai yra parašyta, pvz., čia: "Tam tikra prasme mes patys galime tapti savo teisėjais, pasmerkdami save atsiriboti nuo Dievo ir brolių."
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/20 ... mas/111468
Tad tapti teisėjais yra mūsų galimybė.

Dar apie laisvą pasirinkimą kalbama čia: "Mirti turint sunkią nuodėmę ir nesigailint bei atstumiant gailestingąją Dievo meilę reiškia savo paties laisvu noru būti amžinai nuo Jo atskirtam.
Tas galutinio paties žmogaus atsiskyrimo nuo Dievo ir palaimintųjų draugijos būvis vadinamas „pragaru“."
Žiūr.: https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#yn-158

O kad renkasi ne ką kitą, bet būtent katalikų Bažnyčią, tai pažiūrėk kad ir čia: "Gyventi danguje reiškia „būti su Kristumi“."
Žiūr.: https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#yn-158

O ką reiškia būti su Kristumi, tai Tu ir taip žinai. :) O jei kartais primiršai, tai čia parašyta: "Kur Jėzus Kristus, ten ir katalikų Bažnyčia".
Žiūr.: https://katekizmas.lt/_old/kbk1996p2003/N13808.html

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-19 09:25
by Lionginas
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
Tai yra parašyta, pvz., čia: "Tam tikra prasme mes patys galime tapti savo teisėjais, pasmerkdami save atsiriboti nuo Dievo ir brolių."
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/20 ... mas/111468
Tad tapti teisėjais yra mūsų galimybė.
Čia gi apie pasaulio pabaigą, ne apie tai, kas vyksta žmogui mirus.
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
Dar apie laisvą pasirinkimą kalbama čia: "Mirti turint sunkią nuodėmę ir nesigailint bei atstumiant gailestingąją Dievo meilę reiškia savo paties laisvu noru būti amžinai nuo Jo atskirtam.
Tas galutinio paties žmogaus atsiskyrimo nuo Dievo ir palaimintųjų draugijos būvis vadinamas „pragaru“."
Žiūr.: https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#yn-158
Niekur čia nerašoma, kad mirties akimirką galima tapti kataliku.
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
O kad renkasi ne ką kitą, bet būtent katalikų Bažnyčią, tai pažiūrėk kad ir čia: "Gyventi danguje reiškia „būti su Kristumi“."
Žiūr.: https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#yn-158
Vėlgi, nieko nerašo apie priklausomybę RKB.
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
O ką reiškia būti su Kristumi, tai Tu ir taip žinai. :) O jei kartais primiršai, tai čia parašyta: "Kur Jėzus Kristus, ten ir katalikų Bažnyčia".
Žiūr.: https://katekizmas.lt/_old/kbk1996p2003/N13808.html
Ir šitą abstrakciją reikia intepretuoti kaip labai konkretų RKB mokymą, kad "mirties akimirką žmogus gali pasirinkti, ar prisijungti prie RKB tampant kataliku"? :D

Kaip suprantu, tu neigi Dominus Iesus išdėstytą teiginį, kad "išganymas per Jėzų gali būti pasiektas per malonę, kuri, nors ir paslaptingai susijusi RKB, nepadaro <žmogaus> RKB nariu":
For those who are not formally and visibly members of the Church, “salvation in Christ is accessible by virtue of a grace which, while having a mysterious relationship to the Church, does not make them formally part of the Church, but enlightens them in a way which is accommodated to their spiritual and material situation.
http://www.vatican.va/roman_curia/congr ... us_en.html

Gali paaiškinti priežastis, kodėl tavo nuomonė šios doktrinos klausimu skiriasi nuo popiežiaus?

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-19 14:03
by Augustas
Lionginas wrote:
2020-03-19 09:25
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
Tai yra parašyta, pvz., čia: "Tam tikra prasme mes patys galime tapti savo teisėjais, pasmerkdami save atsiriboti nuo Dievo ir brolių."
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/20 ... mas/111468
Tad tapti teisėjais yra mūsų galimybė.
Čia gi apie pasaulio pabaigą, ne apie tai, kas vyksta žmogui mirus.
Tai aš iš ten tik tą vieną citatą pasiėmiau. :)
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
Dar apie laisvą pasirinkimą kalbama čia: "Mirti turint sunkią nuodėmę ir nesigailint bei atstumiant gailestingąją Dievo meilę reiškia savo paties laisvu noru būti amžinai nuo Jo atskirtam.
Tas galutinio paties žmogaus atsiskyrimo nuo Dievo ir palaimintųjų draugijos būvis vadinamas „pragaru“."
Žiūr.: https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#yn-158
Niekur čia nerašoma, kad mirties akimirką galima tapti kataliku.
Na, rašoma, kad jei neatgailausi už nuodėmes, pateksi į pragarą. O jei atgailausi, pateksi į palaimintųjų draugiją (=Bažnyčia). O ar gailiesi, ar nesigaili, tai visa tai darai savo paties laisvu noru. Kitaip tariant, renkiesi - atgailauti ar neatgailauti, patekti į tą palaimintųjų draugiją (=Bažnyčia) ar nepatekti.
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
O kad renkasi ne ką kitą, bet būtent katalikų Bažnyčią, tai pažiūrėk kad ir čia: "Gyventi danguje reiškia „būti su Kristumi“."
Žiūr.: https://katekizmas.lt/kbk/dalis1/skyriu ... s12#yn-158
...
Augustas wrote:
2020-03-16 18:53
O ką reiškia būti su Kristumi, tai Tu ir taip žinai. :) O jei kartais primiršai, tai čia parašyta: "Kur Jėzus Kristus, ten ir katalikų Bažnyčia".
Žiūr.: https://katekizmas.lt/_old/kbk1996p2003/N13808.html
Ir šitą abstrakciją reikia intepretuoti kaip labai konkretų RKB mokymą, kad "mirties akimirką žmogus gali pasirinkti, ar prisijungti prie RKB tampant kataliku"? :D
Taip, Lionginai, visiškai teisingai mane supratai. :thumbsup:
Kaip suprantu, tu neigi Dominus Iesus išdėstytą teiginį, kad "išganymas per Jėzų gali būti pasiektas per malonę, kuri, nors ir paslaptingai susijusi RKB, nepadaro <žmogaus> RKB nariu":
For those who are not formally and visibly members of the Church, “salvation in Christ is accessible by virtue of a grace which, while having a mysterious relationship to the Church, does not make them formally part of the Church, but enlightens them in a way which is accommodated to their spiritual and material situation.
http://www.vatican.va/roman_curia/congr ... us_en.html

Gali paaiškinti priežastis, kodėl tavo nuomonė šios doktrinos klausimu skiriasi nuo popiežiaus?
Na, visų pirma, Tu citatoje iš "Dominus Iesus" praleidai pro akis šitąjį "while having a mysterious relationship to the Church", kas reiškia, jog išganymui būtinas (paslaptingas) ryšys su RKB (angl. "a mysterious relationship to the Church") bet kokiu atveju, net jei formaliai ir nesi RKB narys. Kodėl dabar tas (paslaptingas) ryšys su RKB? O gi todėl, kad tuo ryšiu konkretus žmogus sujungiamas su RKB, jam pačiam to nežinant. Ir net jei toks žmogus (dar) nėra formalus RKB narys, faktiškai jis jau priklauso RKB. :P
Prisipažinsiu, kad man kyla abejonių dėl šio popiežiaus tokio mokymo. Aš pats šiuo atveju verčiau linkęs teigti, pvz., vadinamąjį "troškimo Krikštą":
"262. Ar galima būti išganytam be Krikšto?
Kadangi Kristus mirė dėl visų žmonių išganymo, be Krikšto taip pat gali būti išganyti dėl tikėjimo mirę žmonės (kraujo Krikštas), katechumenai ir tie, kurie malonės veikiami, nepažindami Kristaus nei Bažnyčios, nuoširdžiai ieško Dievo ir stengiasi vykdyti jo valią (troškimo Krikštas). "
Žiūr.: https://katekizmas.lt/kbks/dalis2/skyri ... 1/krikstas

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-25 08:33
by Lionginas
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Tai aš iš ten tik tą vieną citatą pasiėmiau. :)
Čia drąsus prisipažinimas, kad ištraukei iš konteksto, ar aš kažką ne taip supratau?
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Na, rašoma, kad jei neatgailausi už nuodėmes, pateksi į pragarą. O jei atgailausi, pateksi į palaimintųjų draugiją (=Bažnyčia). O ar gailiesi, ar nesigaili, tai visa tai darai savo paties laisvu noru. Kitaip tariant, renkiesi - atgailauti ar neatgailauti, patekti į tą palaimintųjų draugiją (=Bažnyčia) ar nepatekti.
Čia rašo tik tai, kad jei nesigaili dėl nuodėmės ir numiršti, tai patenki į pragarą, tik tiek. Nei žodžio apie tai, kad mirties akimirką gali tapti RKB nariu, ar kad atgailavimas už nuodėmes apskritai ką nors automatiškai paverčia RKB nariu, nei gyvam esant, nei mirties akimirką, nei po mirties. Musulmonai irgi kartais atgailauja, bet tai nedaro jų katalikais.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Ir šitą abstrakciją reikia intepretuoti kaip labai konkretų RKB mokymą, kad "mirties akimirką žmogus gali pasirinkti, ar prisijungti prie RKB tampant kataliku"? :D
Taip, Lionginai, visiškai teisingai mane supratai. :thumbsup:
Na, tai nesąmonė, jei taip laisvai viską intepretuoji, tai gali suinterpretuoti praktiškai bet ką.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Na, visų pirma, Tu citatoje iš "Dominus Iesus" praleidai pro akis šitąjį "while having a mysterious relationship to the Church", kas reiškia, jog išganymui būtinas (paslaptingas) ryšys su RKB (angl. "a mysterious relationship to the Church") bet kokiu atveju, net jei formaliai ir nesi RKB narys.
Tai kad nepraleidau, pakartoju ką rašiau ir paboldinu ką reikia: "išganymas per Jėzų gali būti pasiektas per malonę, kuri, nors ir paslaptingai susijusi RKB, nepadaro <žmogaus> RKB nariu".

Bet kuriuo atveju, paslaptingas ryšys ar koks kitoks, labai aiškiai parašyta, kad tie žmonės netampa RKB nariais. Kas yra 180 laipsnių posūkis nuo to, ką teigė doktrinos anksčiau.

Jei galvoji, kad formali ir neformali narystė čia kažkaip gelbsti, tai gal gali pasakyti, kaip katekizmas apibrėžia šias dvi narystės formas? Nes aš iš tavęs pirmą kartą girdžiu, kad yra galimybė būti neformaliu RKB nariu.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Kodėl dabar tas (paslaptingas) ryšys su RKB? O gi todėl, kad tuo ryšiu konkretus žmogus sujungiamas su RKB, jam pačiam to nežinant. Ir net jei toks žmogus (dar) nėra formalus RKB narys, faktiškai jis jau priklauso RKB. :P
Nieko panašaus ten nerašo.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Prisipažinsiu, kad man kyla abejonių dėl šio popiežiaus tokio mokymo.
Tai nesuteikia tau teisės nuosavų intepretacijų pateikti kaip oficialaus RKB mokymo. RKB niekur nemoko, kad mirties akimirką žmogus dar gali pasirinkti tapti kataliku ir būti išganytas. Niekur toks mokymas nėra išdėstytas, viskas, kuo remiesi - tai LABAI laisvos tavo paties intepretacijos.

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-25 17:06
by Augustas
Lionginas wrote:
2020-03-25 08:33
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Tai aš iš ten tik tą vieną citatą pasiėmiau. :)
Čia drąsus prisipažinimas, kad ištraukei iš konteksto, ar aš kažką ne taip supratau?
Pats tas straipsnis, aišku, yra ne apie tai, bet ta mano pacituota ištrauka yra būtent apie tai.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Na, rašoma, kad jei neatgailausi už nuodėmes, pateksi į pragarą. O jei atgailausi, pateksi į palaimintųjų draugiją (=Bažnyčia). O ar gailiesi, ar nesigaili, tai visa tai darai savo paties laisvu noru. Kitaip tariant, renkiesi - atgailauti ar neatgailauti, patekti į tą palaimintųjų draugiją (=Bažnyčia) ar nepatekti.
Čia rašo tik tai, kad jei nesigaili dėl nuodėmės ir numiršti, tai patenki į pragarą, tik tiek. Nei žodžio apie tai, kad mirties akimirką gali tapti RKB nariu, ar kad atgailavimas už nuodėmes apskritai ką nors automatiškai paverčia RKB nariu, nei gyvam esant, nei mirties akimirką, nei po mirties. Musulmonai irgi kartais atgailauja, bet tai nedaro jų katalikais.
Sutinku, kad musulmonų atgaila ar, pvz., judaizmo ortodoksų atgaila čia Žemėje automatiškai nepadaro jų katalikais (nebent jie atgailauja, norėdami tapti katalikais). Jie lieka musulmonais ar judėjais ortodoksais, jei atgailauja ne Dievo Teismo metu. Dievo Teismas yra toks dalykas, kuris labai aiškiai nustato, kas eina į Bažnyčią (=Rojus), o kas eina ne į Bažnyčią, t.y., Pragaran. Todėl ten (t.y., Dievo Teisme) atgaila turi visiškai kitą svorį, kitas pasekmes ir t.t.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Taip, Lionginai, visiškai teisingai mane supratai. :thumbsup:
Na, tai nesąmonė, jei taip laisvai viską intepretuoji, tai gali suinterpretuoti praktiškai bet ką.
Na, ne. Bet ko tikrai negali suinterpretuoti. Pvz., negali suintepretuoti to, kad pragaras=Bažnyčia, bet gali suinterpretuoti (ir ta interpretacija bus teisinga), kad Rojus+Skaistykla=Bažnyčia, ir t.t., ir pan.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Na, visų pirma, Tu citatoje iš "Dominus Iesus" praleidai pro akis šitąjį "while having a mysterious relationship to the Church", kas reiškia, jog išganymui būtinas (paslaptingas) ryšys su RKB (angl. "a mysterious relationship to the Church") bet kokiu atveju, net jei formaliai ir nesi RKB narys.
Tai kad nepraleidau, pakartoju ką rašiau ir paboldinu ką reikia: "išganymas per Jėzų gali būti pasiektas per malonę, kuri, nors ir paslaptingai susijusi RKB, nepadaro <žmogaus> RKB nariu".

Bet kuriuo atveju, paslaptingas ryšys ar koks kitoks, labai aiškiai parašyta, kad tie žmonės netampa RKB nariais. Kas yra 180 laipsnių posūkis nuo to, ką teigė doktrinos anksčiau.
Praleidai žodį "formally". :) Todėl bijau, kad Tu neteisingai supratai, kas parašyta. Ten rašoma, kad nors jie (t.y., nekatalikai) nėra formalūs RKB nariai, bet jie jau turi tą paslaptingą ryšį su RKB. Ir čia natūraliai kyla klausimas, kaip interpretuoti tą formalių nekatalikų paslaptingą ryšį su RKB. Ir čia galimos įvairios teologinės teorijos ir interpretacijos, pvz., (žiūr. žemiau) K.Ranerio SJ teorija apie anoniminius krikščionis.
Jei galvoji, kad formali ir neformali narystė čia kažkaip gelbsti, tai gal gali pasakyti, kaip katekizmas apibrėžia šias dvi narystės formas? Nes aš iš tavęs pirmą kartą girdžiu, kad yra galimybė būti neformaliu RKB nariu.
Katekizmas apie tai ir nerašo, nes čia nėra dogma, bet tik teologinė teorija, dėl kurios iš esmės galima ginčytis. Pvz., toksai labai įtakingas katalikų teologas Karlas Raneris (Karl Rahner SJ) iš viso kalbėjo apie "anoniminius krikščionis":
https://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_Christian
Bet man (kaip jau sakiau) kyla abejonių dėl tokio mokymo.
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Kodėl dabar tas (paslaptingas) ryšys su RKB? O gi todėl, kad tuo ryšiu konkretus žmogus sujungiamas su RKB, jam pačiam to nežinant. Ir net jei toks žmogus (dar) nėra formalus RKB narys, faktiškai jis jau priklauso RKB. :P
Nieko panašaus ten nerašo.
Ten, t.y., tame dokumente taip smulkiai tikrai nerašoma. Čia aš Tau taip smulkiai paaiškinu, ką reiškia viena ar kita tam dokumente vartojama sąvoka, pvz., "a mysterious relationship to the Church", "formally part of the Church" ir pan. Gal norėtum, kad dar paaiškinčiau, ką reiškia kokia nors sąvoka iš šios "Dominus Jesus" ištraukos:
"For those who are not formally and visibly members of the Church, “salvation in Christ is accessible by virtue of a grace which, while having a mysterious relationship to the Church, does not make them formally part of the Church, but enlightens them in a way which is accommodated to their spiritual and material situation."
Augustas wrote:
2020-03-19 14:03
Prisipažinsiu, kad man kyla abejonių dėl šio popiežiaus tokio mokymo.
Tai nesuteikia tau teisės nuosavų intepretacijų pateikti kaip oficialaus RKB mokymo.
Lionginai, tai yra paprasta loginė išvada, kuri visiškai logiškai išplaukia tokių prielaidų:
1) Extra Ecclesiam nulla salus;
žiūr.: https://en.wikipedia.org/wiki/Extra_Ecc ... ulla_salus
2) Limbo nėra;
3) Ir nekatalikai gali būti išganyti.
Išvada? Siūlau pamėginti Tau pačiam padaryti išvadą iš tų aukščiau einančių trijų prielaidų, nė vienos iš tų trijų prielaidų neatmetant.
RKB niekur nemoko, kad mirties akimirką žmogus dar gali pasirinkti tapti kataliku ir būti išganytas. Niekur toks mokymas nėra išdėstytas, viskas, kuo remiesi - tai LABAI laisvos tavo paties intepretacijos.
O RKB mokymas yra išdėstytas labai oficialiai, naudojant sudėtingą terminologiją, todėl aš, norėdamas, kad Tu geriau suprastum, ko moko RKB, ir mėginu Tau RKB mokymą paaiškinti paprasta, buitine kalba. Jei Tavęs mano pateikiami paprasti, buitiniai paaiškinimai netenkina, tai aš galiu ir oficialia kalba pateikti tai, kas parašyta (be jokių paaiškinimų). Bet aš labai abejoju, ar Tu suprasi oficialia kalba parašytą RKB mokymą, jei, skaitydamas oficialia kalba parašytus RKB dokumentus, net iki šiol nesupratai tokio gan paprasto dalyko, kad tapti kataliku=būti išganytam, ir būti išganytam=tapti kataliku. Žiūr.:
"209. Kaip suprantamas dangus?
Dangus suprantamas kaip aukščiausios ir galutinės laimės būvis. Mirštantys Dievo malonėje ir nereikalingi tolesnio išskaistinimo surenkami aplink Jėzų ir Mariją, angelus ir šventuosius. Šitaip jie sudaro dangaus Bažnyčią, joje regi Dievą „akis į akį“ (1 Kor 13, 12), gyvena meilės bendrystėje su Švenčiausiąja Trejybe ir užtaria mus."
https://katekizmas.lt/kbks/dalis1/skyri ... i-gyvenima

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-27 08:44
by Lionginas
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Pats tas straipsnis, aišku, yra ne apie tai, bet ta mano pacituota ištrauka yra būtent apie tai.
Visa pastraipa ne apie tai. Ištraukei iš konteksto.
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Tai kad nepraleidau, pakartoju ką rašiau ir paboldinu ką reikia: "išganymas per Jėzų gali būti pasiektas per malonę, kuri, nors ir paslaptingai susijusi RKB, nepadaro <žmogaus> RKB nariu".

Bet kuriuo atveju, paslaptingas ryšys ar koks kitoks, labai aiškiai parašyta, kad tie žmonės netampa RKB nariais. Kas yra 180 laipsnių posūkis nuo to, ką teigė doktrinos anksčiau.
Praleidai žodį "formally". :) Todėl bijau, kad Tu neteisingai supratai, kas parašyta. Ten rašoma, kad nors jie (t.y., nekatalikai) nėra formalūs RKB nariai, bet jie jau turi tą paslaptingą ryšį su RKB. Ir čia natūraliai kyla klausimas, kaip interpretuoti tą formalių nekatalikų paslaptingą ryšį su RKB.
Tai kaip jau išsiaiškinome, RKB mokyme niekur neskirsto savo narių į formalius ir neformalius. Niekur net nekalba apie galimybę tapti neformaliu nariu nei gyvam esant, nei mirties akimirką, nei po to. "Susijęs su RKB" gali reikšti bet ką. Be to, anksčiau RKB labai aiškiai mokė, kad kas nėra RKB narys, tas keliauja į pragarą. Nesvarbu nei jokie geri darbai, nei tikėjimas Jėzum, niekas nesvarbu - garantuotai tik pragaras, nes reikia būti nariu. Net jokios užuominos apie kažkokį paslaptingą ryšį ar neformalią narystę. Aiškiau turbūt negali būti.
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Lionginai, tai yra paprasta loginė išvada, kuri visiškai logiškai išplaukia tokių prielaidų:
1) Extra Ecclesiam nulla salus;
žiūr.: https://en.wikipedia.org/wiki/Extra_Ecc ... ulla_salus
2) Limbo nėra;
3) Ir nekatalikai gali būti išganyti.
Išvada? Siūlau pamėginti Tau pačiam padaryti išvadą iš tų aukščiau einančių trijų prielaidų, nė vienos iš tų trijų prielaidų neatmetant.
Trečią išvadą tu ir pats atmetei, tai kodėl aš turiu ją priimti?
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
O RKB mokymas yra išdėstytas labai oficialiai, naudojant sudėtingą terminologiją, todėl aš, norėdamas, kad Tu geriau suprastum, ko moko RKB, ir mėginu Tau RKB mokymą paaiškinti paprasta, buitine kalba.
Na čia tipiškas paaiškinimas. Musulmonai irgi sako, kad jei nori suprasti, kas Korane parašyta, turi kaip minimum mokėti arabiškai :)

Aišku, labai keista, kad RKB mokymą sugeba suprasti tik teologinį išsilavinimą turintys žmonės :D
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Jei Tavęs mano pateikiami paprasti, buitiniai paaiškinimai netenkina, tai aš galiu ir oficialia kalba pateikti tai, kas parašyta (be jokių paaiškinimų). Bet aš labai abejoju, ar Tu suprasi oficialia kalba parašytą RKB mokymą, jei, skaitydamas oficialia kalba parašytus RKB dokumentus, net iki šiol nesupratai tokio gan paprasto dalyko, kad tapti kataliku=būti išganytam, ir būti išganytam=tapti kataliku. Žiūr.:
"209. Kaip suprantamas dangus?
Dangus suprantamas kaip aukščiausios ir galutinės laimės būvis. Mirštantys Dievo malonėje ir nereikalingi tolesnio išskaistinimo surenkami aplink Jėzų ir Mariją, angelus ir šventuosius. Šitaip jie sudaro dangaus Bažnyčią, joje regi Dievą „akis į akį“ (1 Kor 13, 12), gyvena meilės bendrystėje su Švenčiausiąja Trejybe ir užtaria mus."
https://katekizmas.lt/kbks/dalis1/skyri ... i-gyvenima
Niekur nematau, kad čia rašytų tai, ką tu sakai kad čia rašo.

Ir visgi, gal gali parodyti kokį nors tekstą, kur aiškiai rašytų, kas įvyksta žmogui mirštant, koie ten pasirinkimai duodami žmogui? Nes kol kas tu davei tik nuorodas, kuriose sakoma, kad jei jau miršti, tai individualus teismas, net užuominos kad dar gali ką nors ištaisyti.

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-27 10:58
by Seianus
Lionginas wrote: "Susijęs su RKB" gali reikšti bet ką.
Susijęs (associate) jokiu būdu nereiškia buvimo nariu, priešingai, terminas rodo, kad nesi „made man“ o tik žemesnio lygio partneris. Bent jau kitoje panašioje italų organizacijoje.

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-27 14:37
by Augustas
Lionginas wrote:
2020-03-27 08:44
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Pats tas straipsnis, aišku, yra ne apie tai, bet ta mano pacituota ištrauka yra būtent apie tai.
Visa pastraipa ne apie tai. Ištraukei iš konteksto.
Kaip ne apie tai? Tai yra būtent apie tai, t.y., apie laisvą pasirinkimą būti savo paties teisėju. :)
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Praleidai žodį "formally". :) Todėl bijau, kad Tu neteisingai supratai, kas parašyta. Ten rašoma, kad nors jie (t.y., nekatalikai) nėra formalūs RKB nariai, bet jie jau turi tą paslaptingą ryšį su RKB. Ir čia natūraliai kyla klausimas, kaip interpretuoti tą formalių nekatalikų paslaptingą ryšį su RKB.
Tai kaip jau išsiaiškinome, RKB mokyme niekur neskirsto savo narių į formalius ir neformalius. Niekur net nekalba apie galimybę tapti neformaliu nariu nei gyvam esant, nei mirties akimirką, nei po to. "Susijęs su RKB" gali reikšti bet ką. Be to, anksčiau RKB labai aiškiai mokė, kad kas nėra RKB narys, tas keliauja į pragarą. Nesvarbu nei jokie geri darbai, nei tikėjimas Jėzum, niekas nesvarbu - garantuotai tik pragaras, nes reikia būti nariu. Net jokios užuominos apie kažkokį paslaptingą ryšį ar neformalią narystę. Aiškiau turbūt negali būti.
:thumbsup: Tai ir dabar yra tas pats. Arba įsijungi į RKB, arba ne. Jei ne, tai eini į labai negerą vietą. Tik dabar atsiranda papildomas klausimas, ar gali žmogus po mirties (to individualaus sielos teismo metu) tapti kataliku. Ir atsakymas dabar yra, kad gali. Viskas, daugiau jokių skirtumų nuo Viduramžių Bažnyčios mokymo tuo klausimu nėra.
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Lionginai, tai yra paprasta loginė išvada, kuri visiškai logiškai išplaukia tokių prielaidų:
1) Extra Ecclesiam nulla salus;
žiūr.: https://en.wikipedia.org/wiki/Extra_Ecc ... ulla_salus
2) Limbo nėra;
3) Ir nekatalikai gali būti išganyti.
Išvada? Siūlau pamėginti Tau pačiam padaryti išvadą iš tų aukščiau einančių trijų prielaidų, nė vienos iš tų trijų prielaidų neatmetant.
Trečią išvadą tu ir pats atmetei, tai kodėl aš turiu ją priimti?
Trečią prielaidą, Lionginai, prielaidą (o ne išvadą). :twisted: Tai pirma. O antra. Aš Tau jau citavau KBKS ištrauką (taip, tą pačią ištrauką apie "troškimo" Krikštą), kad gali būti išganyti ir nekatalikai. Tad Tu čia neteisingai mane apkaltinai, neva aš atmečiau nekatalikų išganymo galimybę.
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
O RKB mokymas yra išdėstytas labai oficialiai, naudojant sudėtingą terminologiją, todėl aš, norėdamas, kad Tu geriau suprastum, ko moko RKB, ir mėginu Tau RKB mokymą paaiškinti paprasta, buitine kalba.
Na čia tipiškas paaiškinimas. Musulmonai irgi sako, kad jei nori suprasti, kas Korane parašyta, turi kaip minimum mokėti arabiškai :)

Aišku, labai keista, kad RKB mokymą sugeba suprasti tik teologinį išsilavinimą turintys žmonės :D
Ne, Lionginai, Tu ir vėl neteisus. RKB mokymą suprasti gali bet kas, bet oficialius Bažnyčios dokumentus su specifine terminija sugeba suprasti tik tas, kas į juos nuosekliai ir sistemingai gilinasi. O Tu juk neturi laiko (aš netgi įtariu, kad neturi ir didelio noro) gilintis į tuos oficialius Bažnyčios dokumentus. Todėl reikia juos išversti į paprastą buitinę kalbą, kad juos suprastų netgi tie, kurie (kaip ir Tu) neturi laiko, o galbūt ir didelio noro gilintis į tuos dokumentus. :)
Augustas wrote:
2020-03-25 17:06
Jei Tavęs mano pateikiami paprasti, buitiniai paaiškinimai netenkina, tai aš galiu ir oficialia kalba pateikti tai, kas parašyta (be jokių paaiškinimų). Bet aš labai abejoju, ar Tu suprasi oficialia kalba parašytą RKB mokymą, jei, skaitydamas oficialia kalba parašytus RKB dokumentus, net iki šiol nesupratai tokio gan paprasto dalyko, kad tapti kataliku=būti išganytam, ir būti išganytam=tapti kataliku. Žiūr.:
"209. Kaip suprantamas dangus?
Dangus suprantamas kaip aukščiausios ir galutinės laimės būvis. Mirštantys Dievo malonėje ir nereikalingi tolesnio išskaistinimo surenkami aplink Jėzų ir Mariją, angelus ir šventuosius. Šitaip jie sudaro dangaus Bažnyčią, joje regi Dievą „akis į akį“ (1 Kor 13, 12), gyvena meilės bendrystėje su Švenčiausiąja Trejybe ir užtaria mus."
https://katekizmas.lt/kbks/dalis1/skyri ... i-gyvenima
Niekur nematau, kad čia rašytų tai, ką tu sakai kad čia rašo.
Paryškintą vietą paskaityk dar kartą. :)
Ir visgi, gal gali parodyti kokį nors tekstą, kur aiškiai rašytų, kas įvyksta žmogui mirštant, koie ten pasirinkimai duodami žmogui? Nes kol kas tu davei tik nuorodas, kuriose sakoma, kad jei jau miršti, tai individualus teismas, net užuominos kad dar gali ką nors ištaisyti.
Tai jau daviau Tau visas, mano manymu, Tau reikalingas ištraukas, kad suprastum, jog Pragaran keliaujama vien tik savo laisvu noru atmetus Dievo teikiamą malonės pasiūlymą. Kokių papildomų tekstų Tau dar reikia? :roll:
Seianus wrote:
2020-03-27 10:58
Lionginas wrote: "Susijęs su RKB" gali reikšti bet ką.
Susijęs (associate) jokiu būdu nereiškia buvimo nariu, priešingai, terminas rodo, kad nesi „made man“ o tik žemesnio lygio partneris. Bent jau kitoje panašioje italų organizacijoje.
Sejanaus pastaba teisinga. Tik mūsų aptariamu atveju tai negalioja. Žinoma, būdamas RKB nariu jau dabar, aš dabar turiu tam tikrų privilegijų (pvz., galiu naudotis Bažnyčios teikiamais sakramentais savo labui), kurių neturi nekatalikai, tačiau pomirtinio Teismo metu viskas išsilygina. Ir aš stosiu prieš Dievo Teismą kaip lygus su tais, kurie, kol gyveno šiam pasaulyje, nebuvo katalikai.

P.S. Bet tai, Sejanau, maniau, kad atsisveikinai su mano tema visam laikui. Kas nutiko, kad nusprendei parašyti vėl? :ax:

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-27 15:17
by Lionginas
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
Lionginas wrote:
2020-03-27 08:44
Visa pastraipa ne apie tai. Ištraukei iš konteksto.
Kaip ne apie tai? Tai yra būtent apie tai, t.y., apie laisvą pasirinkimą būti savo paties teisėju. :)
Aš prašiau parodyti, kur būtent RKB moko, kad mirties akimirką žmogus gali pasirinkti tapti RKB nariu. O ne kažkokių bendrų pasvarstymų, kad kiekvienas yra savo teisėjas.
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
:thumbsup: Tai ir dabar yra tas pats. Arba įsijungi į RKB, arba ne. Jei ne, tai eini į labai negerą vietą. Tik dabar atsiranda papildomas klausimas, ar gali žmogus po mirties (to individualaus sielos teismo metu) tapti kataliku. Ir atsakymas dabar yra, kad gali. Viskas, daugiau jokių skirtumų nuo Viduramžių Bažnyčios mokymo tuo klausimu nėra.
Nematau, kur būtų parašyta, kad gali. Katekizme, kur kalbama apie individualų teismą, apie tai nei žodžio. Atrodo čia išganymas, tipo, svarbus dalykas. Bet nei žodžio. Todėl galiu pagrįstai manyti, kad išsigalvojai.
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
Trečią prielaidą, Lionginai, prielaidą (o ne išvadą). :twisted: Tai pirma. O antra. Aš Tau jau citavau KBKS ištrauką (taip, tą pačią ištrauką apie "troškimo" Krikštą), kad gali būti išganyti ir nekatalikai. Tad Tu čia neteisingai mane apkaltinai, neva aš atmečiau nekatalikų išganymo galimybę.
Cituoju:
Augustas wrote:Kas nesutinka būti mūsų organizacijos (t.y., RKB) nariu iki pat pačios gyvenimo pabaigos (kad ir ką ta gyvenimo pabaiga reikštų), tas eina tik pragaran.
Dar kartą parodai, kas per diskutuotojas esi.
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
Ne, Lionginai, Tu ir vėl neteisus. RKB mokymą suprasti gali bet kas, bet oficialius Bažnyčios dokumentus su specifine terminija sugeba suprasti tik tas, kas į juos nuosekliai ir sistemingai gilinasi. O Tu juk neturi laiko (aš netgi įtariu, kad neturi ir didelio noro) gilintis į tuos oficialius Bažnyčios dokumentus. Todėl reikia juos išversti į paprastą buitinę kalbą, kad juos suprastų netgi tie, kurie (kaip ir Tu) neturi laiko, o galbūt ir didelio noro gilintis į tuos dokumentus. :)
Aš puikiai tuos dokumentus suprantu, o tu jų neverti į buitinę kalbą, tu tik bandai išvartyti kažkokias keistas savo teorijas.
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
Niekur nematau, kad čia rašytų tai, ką tu sakai kad čia rašo.
Paryškintą vietą paskaityk dar kartą. :)
Sakau, niekur čia nerašo, to, ką sakai. Jei dangaus bažnyčia būtų tas pats, kas Romos katalikų bažnyčia, tai ir visi Romos katalikų bažnyčios nariai, kurie šiaip yra ar buvo paskutiniai niekšai, priklausytų ir dangaus karalystei.
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
Tai jau daviau Tau visas, mano manymu, Tau reikalingas ištraukas, kad suprastum, jog Pragaran keliaujama vien tik savo laisvu noru atmetus Dievo teikiamą malonės pasiūlymą. Kokių papildomų tekstų Tau dar reikia? :roll:
Nedavei jokio teksto, kuriame rašytų, kad tas pasiūlymas pateikiamas mirties akimirką ar tik tik numirus. Tu labai konkrečiai išdėstei šita tipo "RKB mokymą", tai norėčiau, kad kažkaip tai pagrįstum.
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
Sejanaus pastaba teisinga. Tik mūsų aptariamu atveju tai negalioja. Žinoma, būdamas RKB nariu jau dabar, aš dabar turiu tam tikrų privilegijų (pvz., galiu naudotis Bažnyčios teikiamais sakramentais savo labui), kurių neturi nekatalikai, tačiau pomirtinio Teismo metu viskas išsilygina. Ir aš stosiu prieš Dievo Teismą kaip lygus su tais, kurie, kol gyveno šiam pasaulyje, nebuvo katalikai.
Ti kad šitas tavo požiūris radikaliai skiriasi nuo to, ką anksčiau tegdavo popiežiai - kad nesvarbu kas esi ar koks buvai, nesvarbu tiki Jėzų ar netiki, jei nebuvai RKB nariu, tai užtikrintai pragaras.

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-27 16:12
by Augustas
Lionginas wrote:
2020-03-27 15:17
Augustas wrote:
2020-03-27 14:37
Kaip ne apie tai? Tai yra būtent apie tai, t.y., apie laisvą pasirinkimą būti savo paties teisėju. :)
Aš prašiau parodyti, kur būtent RKB moko, kad mirties akimirką žmogus gali pasirinkti tapti RKB nariu. O ne kažkokių bendrų pasvarstymų, kad kiekvienas yra savo teisėjas.

Nematau, kur būtų parašyta, kad gali. Katekizme, kur kalbama apie individualų teismą, apie tai nei žodžio. Atrodo čia išganymas, tipo, svarbus dalykas. Bet nei žodžio. Todėl galiu pagrįstai manyti, kad išsigalvojai.
Ką konkrečiai išsigalvojau? Kad Bažnyčia=Dangus? Ar kad nekatalikai gali patekti į Dangų (=Bažnyčia)? Na, ką išsigalvojau? :)
Cituoju:
Dar kartą parodai, kas per diskutuotojas esi.
Dar kartą kartoju labai lėtai (tik įsiskaityk): Dangus=mūsų organizacija (t.y., RKB). Tai reiškia, kad jei nori patekti į Dangų, turi tapti mūsų organizacijos (t.y., RKB) nariu. Taškas.
Aš puikiai tuos dokumentus suprantu, o tu jų neverti į buitinę kalbą, tu tik bandai išvartyti kažkokias keistas savo teorijas.
Man matosi, kaip Tu tuos dokumentus supranti. T.y., man matosi, kad Tu jų nesupranti iš viso. :(
... Jei dangaus bažnyčia būtų tas pats, kas Romos katalikų bažnyčia, tai ir visi Romos katalikų bažnyčios nariai, kurie šiaip yra ar buvo paskutiniai niekšai, priklausytų ir dangaus karalystei.
Teisingai supratai, Lionginai. :thumbsup: Pagaliau mano pastangos išversti Tau Bažnyčios mokymą į paprastą buitinę kalbą pradėjo duoti gerų vaisių. :D
Nedavei jokio teksto, kuriame rašytų, kad tas pasiūlymas pateikiamas mirties akimirką ar tik tik numirus. Tu labai konkrečiai išdėstei šita tipo "RKB mokymą", tai norėčiau, kad kažkaip tai pagrįstum.
OK. Tu čia aukščiau pasigyrei, kad supranti, kas parašyta oficialiuose Bažnyčios dokumentuose. Štai Tau nedidelė ištrauka iš oficialaus Bažnyčios dokumento:
"Dievas, pats būdamas be galo tobulas ir laimingas, vien iš savo gerumo laisvai sukūrė žmogų, kad padarytų jį savo laimingo gyvenimo bendrininku. Dėl to kiekvienu metu ir kiekvienoje vietoje Jis yra žmogui artimas. Jis žmogų kviečia, padeda žmogui Jo ieškoti, Jį pažinti, Jį visomis jėgomis mylėti. Visus nuodėmės išsklaidytus žmones Jis šaukia į savo vieningą šeimą, Bažnyčią."
žiūr.:
https://katekizmas.lt/kbk/pratarme
Patikrinkim, kaip Tu supranti, kas parašyta toje ištraukoje. Prašau persakyti savais žodžiais, kas, Tavo nuomone, parašyta toje ištraukoje iš oficialaus Bažnyčios dokumento.
Ti kad šitas tavo požiūris radikaliai skiriasi nuo to, ką anksčiau tegdavo popiežiai - kad nesvarbu kas esi ar koks buvai, nesvarbu tiki Jėzų ar netiki, jei nebuvai RKB nariu, tai užtikrintai pragaras.
Pirma, mano požiūris nuo to, ką teigdavo popiežiai anksčiau, skiriasi tik vienu menku nieku, būtent, atsakymu į klausimą, kada žmogus dar gali tapti kataliku. Daugiau iš esmės niekuo nesiskiria.
O antra, brangusis Lionginai, anksčiau dar buvo ir limbo hipotezė, pasak kurios, mirusių teisiųjų nekrikštytų žmonių sielos keliaudavo į limbą. Dabar limbo hipotezė yra atmesta.

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-27 16:41
by Lionginas
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
Ką konkrečiai išsigalvojau?
Taigi blet, kas neaišku? Išsigalvojai RKB mokymą, kad mirties akimirką žmogus gali tapti RKB nariu.
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
Dar kartą kartoju labai lėtai (tik įsiskaityk): Dangus=mūsų organizacija (t.y., RKB). Tai reiškia, kad jei nori patekti į Dangų, turi tapti mūsų organizacijos (t.y., RKB) nariu. Taškas.
Tai kad ne, jei turi paslaptingą ryšį, tai gali būti išganytas ir be tapimo RKB nariu. Popiežiaus žodžiai, tai aš juos laikau tikresniu RKB mokymu, nei tavo žodžius.
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
OK. Tu čia aukščiau pasigyrei, kad supranti, kas parašyta oficialiuose Bažnyčios dokumentuose. Štai Tau nedidelė ištrauka iš oficialaus Bažnyčios dokumento:
"Dievas, pats būdamas be galo tobulas ir laimingas, vien iš savo gerumo laisvai sukūrė žmogų, kad padarytų jį savo laimingo gyvenimo bendrininku. Dėl to kiekvienu metu ir kiekvienoje vietoje Jis yra žmogui artimas. Jis žmogų kviečia, padeda žmogui Jo ieškoti, Jį pažinti, Jį visomis jėgomis mylėti. Visus nuodėmės išsklaidytus žmones Jis šaukia į savo vieningą šeimą, Bažnyčią."
žiūr.:
https://katekizmas.lt/kbk/pratarme
Patikrinkim, kaip Tu supranti, kas parašyta toje ištraukoje. Prašau persakyti savais žodžiais, kas, Tavo nuomone, parašyta toje ištraukoje iš oficialaus Bažnyčios dokumento.
Tai kad tu jau parodei, kaip pats supranti tekstą, pavyzdžiui skaitydamas LR konstituciją, traukdamas atskirus sakinius iš konteksto ir t.t. Ir dar turi čia kažkokių pretenzijų egzaminuoti kitus. Nusileisk ant žemės.
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
Pirma, mano požiūris nuo to, ką teigdavo popiežiai anksčiau, skiriasi tik vienu menku nieku, būtent, atsakymu į klausimą, kada žmogus dar gali tapti kataliku. Daugiau iš esmės niekuo nesiskiria.
Tik tai labai svarbus "menkas niekas", nes jis reiškia, kad viso savo gyvenimo metu žmogus gali dėti skersą ant RKB ir tikėjimo apskritai, nes mirties akimirką jis gaus visus įrodymus, kad dievas tikrai egzistuoja, kad jis yra katalikų dievas, tai kaip ir nebus sunku patikėti ir pasirašyti kur reikia, kad patektum į dangų :D

Re: Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-03-27 18:22
by Augustas
Lionginas wrote:
2020-03-27 16:41
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
Ką konkrečiai išsigalvojau?
Taigi blet, kas neaišku? Išsigalvojai RKB mokymą, kad mirties akimirką žmogus gali tapti RKB nariu.
Tikrai neišgalvojau to mokymo. Tik Tu blogai supranti, kas parašyta Bažnyčios dokumentuose. Todėl Tau ir atrodo, kad aš išgalvojau Bažnyčios mokymą, kurio iš tikrųjų neišgalvojau, o išverčiau į paprastą buitinę kalbą, kad Tu kuo geriau tą Bažnyčios mokymo aspektą galėtum suprasti.
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
Dar kartą kartoju labai lėtai (tik įsiskaityk): Dangus=mūsų organizacija (t.y., RKB). Tai reiškia, kad jei nori patekti į Dangų, turi tapti mūsų organizacijos (t.y., RKB) nariu. Taškas.
Tai kad ne, jei turi paslaptingą ryšį, tai gali būti išganytas ir be tapimo RKB nariu. Popiežiaus žodžiai, tai aš juos laikau tikresniu RKB mokymu, nei tavo žodžius.
:thumbsup: Tik tai reiškia, kad jei būsi išganytas, Tu įsijungsi į RKB pomirtinio teismo metu. :)
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
OK. Tu čia aukščiau pasigyrei, kad supranti, kas parašyta oficialiuose Bažnyčios dokumentuose. Štai Tau nedidelė ištrauka iš oficialaus Bažnyčios dokumento:
"Dievas, pats būdamas be galo tobulas ir laimingas, vien iš savo gerumo laisvai sukūrė žmogų, kad padarytų jį savo laimingo gyvenimo bendrininku. Dėl to kiekvienu metu ir kiekvienoje vietoje Jis yra žmogui artimas. Jis žmogų kviečia, padeda žmogui Jo ieškoti, Jį pažinti, Jį visomis jėgomis mylėti. Visus nuodėmės išsklaidytus žmones Jis šaukia į savo vieningą šeimą, Bažnyčią."
žiūr.:
https://katekizmas.lt/kbk/pratarme
Patikrinkim, kaip Tu supranti, kas parašyta toje ištraukoje. Prašau persakyti savais žodžiais, kas, Tavo nuomone, parašyta toje ištraukoje iš oficialaus Bažnyčios dokumento.
Tai kad tu jau parodei, kaip pats supranti tekstą, pavyzdžiui skaitydamas LR konstituciją, traukdamas atskirus sakinius iš konteksto ir t.t. Ir dar turi čia kažkokių pretenzijų egzaminuoti kitus. Nusileisk ant žemės.
Pasaulietinė teisė - tai ne Bažnyčios mokymas. Tad pripažįstu, kad pasaulietinės teisės srityje visai lengvai galėjau suklysti, nes iš pasaulietinės teisės srities gerai išmanau tik finansų teisę. Visa kita pasaulietinėje teisėje išmanau tik paviršutiniškai.
Augustas wrote:
2020-03-27 16:12
Pirma, mano požiūris nuo to, ką teigdavo popiežiai anksčiau, skiriasi tik vienu menku nieku, būtent, atsakymu į klausimą, kada žmogus dar gali tapti kataliku. Daugiau iš esmės niekuo nesiskiria.
Tik tai labai svarbus "menkas niekas", nes jis reiškia, kad viso savo gyvenimo metu žmogus gali dėti skersą ant RKB ir tikėjimo apskritai, nes mirties akimirką jis gaus visus įrodymus, kad dievas tikrai egzistuoja, kad jis yra katalikų dievas, tai kaip ir nebus sunku patikėti ir pasirašyti kur reikia, kad patektum į dangų :D
Iš esmės taip ir yra. Bravo, Lionginai. :thumbsup: Matau, kad mano pastangos sudėtingą Bažnyčios oficialią kalbą išversti į Tau suprantamą kalbą duoda gerų vaisių. :thumbsup:

Augusto moralės sistema vs skeptikai

Posted: 2020-11-17 02:32
by Stormas
Augustas wrote:
2020-11-14 18:32
Atsakymas, mano manymu, čia paprastas. Laisvė reikalauja daug darbo su savimi ir todėl yra nekomfortiška (ir kartais būna net labai nekomfortiška). O totalitarizme viską už tave nusprendžia diktatorius. Tad tau nieko spręsti kaip ir nereikia, tik vykdyti, kas pasakyta.
Na, kaip pavyzdžiui bažnyčioje :)

Svetimas: atskirta iš Forumo pulsas temos

Re: Forumo pulsas

Posted: 2020-11-17 13:46
by Augustas
Stormas wrote:
2020-11-17 02:32
Augustas wrote:
2020-11-14 18:32
Atsakymas, mano manymu, čia paprastas. Laisvė reikalauja daug darbo su savimi ir todėl yra nekomfortiška (ir kartais būna net labai nekomfortiška). O totalitarizme viską už tave nusprendžia diktatorius. Tad tau nieko spręsti kaip ir nereikia, tik vykdyti, kas pasakyta.
Na, kaip pavyzdžiui bažnyčioje :)
Bažnyčioje yra reikalavimas prisiimti atsakomybę už savo priimamus sprendimus. Tik šis vienas yra reikalavimas. Tad jei kažkas tame reikalavime prisiimti atsakomybę už savo sprendimus įžiūri totalitarinę diktatūrą, tai tebūnie. Nesiginčysiu. :)

Re: Forumo pulsas

Posted: 2020-11-17 19:50
by Stormas
Augustas wrote:
2020-11-17 13:46
Bažnyčioje yra reikalavimas prisiimti atsakomybę už savo priimamus sprendimus. Tik šis vienas yra reikalavimas. Tad jei kažkas tame reikalavime prisiimti atsakomybę už savo sprendimus įžiūri totalitarinę diktatūrą, tai tebūnie. Nesiginčysiu. :)
Tai totalitarinėje diktatūroje irgi yra tik reikalavimas prisiimti atsakomybę už savo sprendimus :) Vienu atveju sušaudo, kitu atveju keliauji į pragarą. Kur čia esminis skirtumas gal paaiškinsi? 8)