Be jei įtikinti normaliai nepavyko, tai gal ir nieko tas variantas, kad iš jų išsityčiojama, jie sulenda į spintas ir tuomet iš didelės gėdos stengiasi viešai nesidemonstruoti ir neatsiskleisti kas tokie yra? Šis variantas tai tikrai veikia, kaip rodo istorija, žmones galima saugiai laikyti uždarytus spintose kad ir kelis tūkstantmečius. Plius, kadangi antivakseriai dar ir gana stipriai persidengia su visokiais homofobais maršistais, čia dar ir nebloga likimo ironija.
Korona virusas
Nežinau. Su laiku žmonėms prikauptos neigiamos emocijos vis tiek prasiveržia pačiais įvairiausiais ne ypač gerais pavidalais.Lionginas wrote: ↑2021-11-29 15:52Be jei įtikinti normaliai nepavyko, tai gal ir nieko tas variantas, kad iš jų išsityčiojama, jie sulenda į spintas ir tuomet iš didelės gėdos stengiasi viešai nesidemonstruoti ir neatsiskleisti kas tokie yra? Šis variantas tai tikrai veikia, kaip rodo istorija, žmones galima saugiai laikyti uždarytus spintose kad ir kelis tūkstantmečius. Plius, kadangi antivakseriai dar ir gana stipriai persidengia su visokiais homofobais maršistais, čia dar ir nebloga likimo ironija.
Man daug protingiau atrodo, kai iš vis negaištamas laikas (sąmoningas ignoras) ir nekreipiamas dėmesys (ypač patyčių pavidalu ir į ypač beviltiškus atvejus). Įtariu, išsikvepia tokie judėjimai tiesiog savaime be "opozicijos".
Patyčios nėra tam, kad perkalbėti tuos, kurie ten ir taip jau vieni kitus ragina ginkluotis ar susidoroti su kokiu Dulkiu. Jos tam, kad nauji žmonės nesijungtų prie šitų padugnių. Juokeliai apie juos turėtų būti įprasti kaip liaudies išmintis. Tam, kad visiems be jokio išsilavinimo ir net be jokio gilesnio pasinagrinėjimo būtų kaip du kart du aišku, kas jie tokie yra. Žodis "antivakseris" turi automatiškai kelti smegenyse asociacijas "debilas", "pavojingas", "padugnė" ir t.t. Kad net pirmokui būtų aišku kas yra kas. Panašiai, kaip vairavimas išgėrus turėtų kelti panieką bet kam. Ir jei toks elgesys daug kam kels panieką, vairavimo išgėrus bus mažiau. Ir tai turbūt efektyviau, nei bandyti gražiai kalbėtis ir aiškinti, kodėl vairuoti išgėrus negražu.Svetimas wrote: ↑2021-11-29 16:00Nežinau. Su laiku žmonėms prikauptos neigiamos emocijos vis tiek prasiveržia pačiais įvairiausiais ne ypač gerais pavidalais.
Man daug protingiau atrodo, kai iš vis negaištamas laikas (sąmoningas ignoras) ir nekreipiamas dėmesys (ypač patyčių pavidalu ir į ypač beviltiškus atvejus). Įtariu, išsikvepia tokie judėjimai tiesiog savaime be "opozicijos".
Na tai tavo gyvenimiška patirtis stipriai prieštarauja seniai žinomiems sociologijos faktams Mano - neprieštarauja.Svetimas wrote: ↑2021-11-29 15:46Buvau jau įmetęs gan savotišką ir netiesioginį statistinį pagrindimą savo žodžiams.
Ir kažkiek ir savo paties gyvenimišką patirtį galiu pridėti. Niekada gyvenime nėra tekę matyti, kaip kažką kažkuo pavyko prasmingai įtikinti ar kažką paaiškinti patyčių pagalba.
Kai tas padaroma normalaus kalbėjimosi būdu, yra tekę matyti. Tik, deja, nepalyginamai dažniau kalbėjimosi gyvai būdu.
Bet greičiau, spėju, tu tiesiog neatkreipdavai dėmesio į atvejus, kuomet patyčios sėkmingai įtikindavo žmones, nes nesusiejai priežasties ir pasekmės. Mat ryšys nebūtinai akivaizdus. Tie žmonės, prisijungiantys prie daugumos, viešai nedeklaruoja, kad priežastis - nenoras tapti atstumtuoju ir patyčių objektu. Gal net nebūtina patys tą sąmoningai suvokia.
O „kalbėjimo“ buvo pakankamai. Man asmeniškai atmatos antivakseriai nėra kažkokie ponai, apie kuriuos turėčiau tūpinėti ir mėginti įtikinti. Ir valdžia irgi nemanau, kad turėtų tą daryti. Kodėl niekas netūpčioja aplink mane ir nemėgina įtikinti, kad malonėčiau prisilaikyti kelių eismo taisyklių? Kaip tu įsivaizduoji veikiant visuomenę, jei net tokios svarbos, gyvybės mirties klausimais, svarbių taisyklių laikymasis bus užtikrinamas maloniais neįpareigojančiais pokalbiais, kuriuose abi pusės traktuojamos lygiaverčiai?
Last edited by Seianus on 2021-11-29 17:42, edited 1 time in total.
Aš daugiau kalbėjau apie pagalbą jau burbuluose esantiems ir dezinformacija suklaidintiems žmonėms šiek tiek vaduotis iš triušių urvų, į kuriuos jie pateko. O ne bandymą apsaugoti per panieką, kad dar antivakserių burbuluose nesantys, į juos nepakliūtų. Be to socialiniuose tinkluose tam tikros naratyvų ir pažiūrų "klusterizacijos" neišvengsi ir paniekos visuotinumo neužtikrinsi. Galbūt kai kuriais atvejais, susiformavus tam tikroms sąvokų ar interpretacinėms sistemoms, ta panieka net kaip tik kai kurių žmonių galvose gali pradėti veikti kaip tam tikrą naratyvų ir pažiūrų "klusterizaciją" stiprinantis, katalizuojantis veiksnys. Nes kažkas, apkabinėtas paniekos etiketėmis, gali būti kažkokiam kitam žmogui labai tiesiogai artimas žmogus. Tokiu atveju, panieka gal kaip tik neveiktų, kaip tu sakai, ir tik duotų priešingą bei solidarizuojantį ar net tam tikro įtraukimo į burbulą tam tikrai žmonių grupei efektą.Lionginas wrote: ↑2021-11-29 16:31Patyčios nėra tam, kad perkalbėti tuos, kurie ten ir taip jau vieni kitus ragina ginkluotis ar susidoroti su kokiu Dulkiu. Jos tam, kad nauji žmonės nesijungtų prie šitų padugnių. Juokeliai apie juos turėtų būti įprasti kaip liaudies išmintis. Tam, kad visiems be jokio išsilavinimo ir net be jokio gilesnio pasinagrinėjimo būtų kaip du kart du aišku, kas jie tokie yra. Žodis "antivakseris" turi automatiškai kelti smegenyse asociacijas "debilas", "pavojingas", "padugnė" ir t.t. Kad net pirmokui būtų aišku kas yra kas. Panašiai, kaip vairavimas išgėrus turėtų kelti panieką bet kam. Ir jei toks elgesys daug kam kels panieką, vairavimo išgėrus bus mažiau. Ir tai turbūt efektyviau, nei bandyti gražiai kalbėtis ir aiškinti, kodėl vairuoti išgėrus negražu.
Kai tokių žmonių, kurie spjauna į kelių eismo taisykles, rastųsi pakankamai didelis procentas, tai, spėju, pradėtų rūpėti, kas čia per velnias darosi. Ir nemanau, kad analogija su kelių eismo taisyklėmis čia tinkama.Seianus wrote: ↑2021-11-29 17:28Kodėl niekas netūpčioja aplink mane ir nemėgina įtikinti, kad malonėčiau prisilaikyti kelių eismo taisyklių? Kaip tu įsivaizduoji veikiant visuomenę, jei net tokios svarbos, gyvybės mirties klausimais, svarbių taisyklių laikymasis bus užtikrinamas maloniais neįpareigojančiais pokalbiais, kuriuose abi pusės traktuojamos lygiaverčiai?
Gal ir nelabai jau tinkama, pasak anksčiau cituoto ArsTechnica straipsnio, covidas yra dažniausia Europoje mirties priežastis. Ne autoavarijos. Bet čia ne visai analogija, labiau veikiantis pavyzdys, kokiu būdu reikia įtikinti dalbajobus. Ar turi pavyzdžių, kur valstybės mąstu veikia geraširdiški pokalbiai? Išskyrus savo asmeninę patirtį?
Čia kiek kita tema, gal analogija gal ne, bet negi per tiek laiko niekas nemėgino prisėsti ir pakalbėti su Gražuliu apie gėjų teises? Mažu jau būtų pavykę įtikinti. Gal net jau santuokos būtų įteisintos.
Last edited by Seianus on 2021-11-29 18:02, edited 1 time in total.
Nežinau gal nesusišnekame, aš čia pilnai pritariu Lionginui - nei privalau, nei noriu jiems kažką pasakoti. Jie yra ne mano reikalas. Geriausiu atveju, galiu pasityčioti. Deja, nepaisant šios teorinės pozicijos, artimųjų rate antivakserių turiu ir jiems tenka pasakoti, daug, gražiai, argumentuotai, maloniai. Nepadėjo nė kiek.
Siūliau arba ignorą arba normalų kalbėjimą.
Yra turbūt ir dar vienas vaistas - geras humoras. Bet jis šiaip lengvai turbūt nepasidaro.
Beje, kažkaip netyčia durna ir juokinga vizija į galvą šiame kontekste atėjo apie tai, kad tam tikri "vakserių" ir "antivakserių" burbulai, patys kartu susiorganizavę, ima roastinimo sesijas for fun vienas kito adresu daryti. Įdomu, ar tokių sesijų dalyviams pavyktų įjungti "jungiklį" galvoje, kad dabar tam tikras roastas (įskaitant ir jų adresu) vyksta vien dėl bendro fun?
Yra turbūt ir dar vienas vaistas - geras humoras. Bet jis šiaip lengvai turbūt nepasidaro.
Beje, kažkaip netyčia durna ir juokinga vizija į galvą šiame kontekste atėjo apie tai, kad tam tikri "vakserių" ir "antivakserių" burbulai, patys kartu susiorganizavę, ima roastinimo sesijas for fun vienas kito adresu daryti. Įdomu, ar tokių sesijų dalyviams pavyktų įjungti "jungiklį" galvoje, kad dabar tam tikras roastas (įskaitant ir jų adresu) vyksta vien dėl bendro fun?
Normalus kalbėjimas su debilais akivaizdžiai nepadeda, o ignoras būtų gerai tik tuo atveju, jei būtų visapusiškas - t.y. sėdėtų sau ignoruojami kur nors uždaroje saloje ir virusą platintų tik tarpusavy.
Ne, humoras nėra geras vaistas nuo mirtinos, labai užkrečiamos ligos. Bet šmaikščios patyčios iš antivakserių be abejo turėtų prisidėti prie jų socialinio atstūmimo ir todėl gal ir galima vadinti geru vaistu. Bet svarbus komponentas yra patyčios, ne tik pats humoras.Yra turbūt ir dar vienas vaistas - geras humoras. Bet jis šiaip lengvai turbūt nepasidaro.
Nelabai suprantu aš, kur tu čia matai fun prie tokio mirčių skaičiaus. Nebent kažkoks juodas humoras, pvz., kaip kad aš kai sakiau, kad antivakserių vis mažėja ir problema sprendžiasi savaimeBeje, kažkaip netyčia durna ir juokinga vizija į galvą šiame kontekste atėjo apie tai, kad tam tikri "vakserių" ir "antivakserių" burbulai, patys kartu susiorganizavę, ima roastinimo sesijas for fun vienas kito adresu daryti. Įdomu, ar tokių sesijų dalyviams pavyktų įjungti "jungiklį" galvoje, kad dabar tam tikras roastas (įskaitant ir jų adresu) vyksta vien dėl bendro fun?
Būtų geresnis, jei antivakseriai nebūtų gera terpe virusui daugintis ir mutuoti, ko pasekoje nukenčia net ir pasiskiepyję, nekalbant apie naujų variantų pavojų Jei antivakseriai mirtų kaip fizikano vištos, būtų visai kitas reikalas.
Jie neprašo niekieno pagalbos, nebent tai pagalba dar daugiau primeluojant. Bus sunku padėti.
Manau, šioje situacijoje "klasterizazija", "poliarizacija" ar kaip tai bepavadintum yra labai geras dalykas. Nes situacija yra pavojinga ir yra gerai žinoti, kas yra kas. Per ilgas kalbėjimas tiesiog gali sudaryti įspūdį, kad šiuo klausimu egzistuoja kažkokia kontroversija, kad abi pusės turi savo legitimių argumentų. Kai realiai viena pusė tiesiog meluoja, užsiima dezinformacija ir kelia pavojų. Tai manau, kad pasikalbėta yra pakankamai, o tolesni pokalbiai ne tik nenaudingi, bet ir kenksmingi, nes trina ribas ir leidžia manyti, kad gal abi pusės kažkiek teisios, ir galima užimti bet kurią.Svetimas wrote: ↑2021-11-29 17:41Be to socialiniuose tinkluose tam tikros naratyvų ir pažiūrų "klusterizacijos" neišvengsi ir paniekos visuotinumo neužtikrinsi. Galbūt kai kuriais atvejais, susiformavus tam tikroms sąvokų ar interpretacinėms sistemoms, ta panieka net kaip tik kai kurių žmonių galvose gali pradėti veikti kaip tam tikrą naratyvų ir pažiūrų "klusterizaciją" stiprinantis, katalizuojantis veiksnys. Nes kažkas, apkabinėtas paniekos etiketėmis, gali būti kažkokiam kitam žmogui labai tiesiogai artimas žmogus. Tokiu atveju, panieka gal kaip tik neveiktų, kaip tu sakai, ir tik duotų priešingą bei solidarizuojantį ar net tam tikro įtraukimo į burbulą tam tikrai žmonių grupei efektą.
Dar juodas humoras tame, kad vyksta patyčios socialiniuose tinkluose tarp burbulų COVID vakcinų ar pan. klausimu. O senukai, kurie tais socialiniais tinklais paprastai nesinaudoja, lieka nepaskiepyti. Ir gal dar papildomai koks socialiniame tinkle išerzintas COVID antivakseris turi daugiau motyvacijos paįtakoti savo aplinkoje esančius senukus nesiskiepyti.
Kažkas iš "antivakserių" burbulo "paroustino" abstrakčiai kažką iš "vakserių" burbulo: