Ir labai gerai, kad jos yra. Visi tie ženkliukai ir sudrausminimai tarkime dėl gyvūnų kakučių parkuose, daro tuos parkus ir visą aplinką gražesnius ir saugesnius. Yra šiek tiek ir perteklinių ženkliukų, bet tai labiau kyla iš teisinės kultūros - kaip pvz kad negalima ryti lego kaladėlių ar pan.Vilius wrote: ↑2022-08-02 11:13Tai pirmas bruožas, kuris man iš karto atėjo į galvą - vakariečiams rūpi taisyklės, ir jie iš tiesų labai stengiasi jų laikytis. Visi tie pertekliniai įspėjimai ant prekių pakuočių, oro uostuose ir lėktuvuose, ant kelio ženklų ir net prie takelių parke - tai yra grynai vakariečių išmislas, niekur kitur pasaulyje nesu to matęs tiek daug (gal išskyrus Japoniją, nors nesu pats ten buvęs). Ir jie ne tik patys laikosi tų taisyklių, bet ir spaudžia kitus tą daryti - tiek asmeniškai sudrausmindami neklaužadas, tiek įskūsdami juos valdžiai. Tikrai niekur pasaulyje nesu tiek kartų "paauklėtas" kelyje ar šiaip viešumoje - kaip per tuos kelis metus, kai teko gyventi/keliauti vakarų Europos šalyse.
Ar laikot save vakariečiais?
Tokio tipo šalyse beje racionalias taisykles (tarkim turinčias užtikrinti maisto ar pastatų kokybę) ne taip sunku apeiti pamokant inspektoriams į delną ar kartais ir visai nemokant, nes niekam nerūpi. O va tos idiotiškos taisyklės užtikrinamos daug atsakingiau, pvz., ką gali kalbėti apie Brangųjį Lyderį ir ką skaityti spaudoje.Lionginas wrote: Gi kai kur pasaulyje yra pilna idiotiškų taisyklių, su kuria ranka negalima šluostytis užpakalio. Na tu juk nemanai, kad vakariečiai yra labiau visokių taisyklių suvaržyti žmonės, nei tarkime musulmonai?
Na čia greičiau retorikos sutapimas. Juk buvo ir pasisakymų kaip pas Paleckiuką (loja), bet gi negali pasakyti, kad Vilius koks vatnikas. Buvo ir kaip pas Kepenį (visi mokslininkai papirkti), bet irgi negali pasakyti, kad koks ten plokščiažemininkas antivakseris climate change denieris. Tiesiog visi kartais pasigauname dažnai girdimas frazes ir jas nesąmoningai pakartojame.
Pradedant šituo ir baigiant tuo, kas šiuo metu yra Rusijoje, kai absoliučiai visi įstatymai, kokie teisingi ir geri būtų, taikomi selektyviai. Tai yra, baudžiami tik kažkuo neįtikę žmonės, o pakalikai išsisuka nuo visko. Taisyklės kaip ir yra, bet jos tėra tik taisyklių imitacija, nes tarnauja kaip priemonė bausti nepaklusniuosius.
Nu gerai, va jums labai paprasta ir gyvenimiška situacija.
Jūs važiuojat autostrada, kurioje yra po tris juostas į abi puses. Kelias vidutiniškai apkrautas - pirmoje juostoje kas porą šimtų metrų važiuoja fūros ir kita sunki technika ~90 km/h greičiu. Jūs važiuojat lengvąja mašina, kuriai leidžiamas greitis yra 120 km/h. Tarkim, policijos ar "kamerų" toje vietoje nėra. Tai ką darysit?
a) Važiuosit 90km/h greičiu pirma juosta su fūromis.
b) Važiuosit leistinu greičiu, ir visą kelią keisit juostas tarp pirmos ir antros, apvažiuodami fūras. [Updated]
c) Važiuosit leistinu greičiu ar šiek tiek jį viršydami, ir nuolatos liksite antroje juostoje.
d) Važiuosit ženkliai viršydami leistiną greitį, vis keisdami juostas tarp antros ir trečios juostos.
e) Važiuosit "kiek aina" greičiu trečia juosta (tarkim, kad jūsų mašina tam pajėgi).
Bonus klausimas - kaip manote, kuris variantas yra saugiausias jums patiems ir kitiems vairuotojams?
Ir eksta-bonus klausimas - kuris variantas yra teisingiausias pagal Lietuvos KET?
Jūs važiuojat autostrada, kurioje yra po tris juostas į abi puses. Kelias vidutiniškai apkrautas - pirmoje juostoje kas porą šimtų metrų važiuoja fūros ir kita sunki technika ~90 km/h greičiu. Jūs važiuojat lengvąja mašina, kuriai leidžiamas greitis yra 120 km/h. Tarkim, policijos ar "kamerų" toje vietoje nėra. Tai ką darysit?
a) Važiuosit 90km/h greičiu pirma juosta su fūromis.
b) Važiuosit leistinu greičiu, ir visą kelią keisit juostas tarp pirmos ir antros, apvažiuodami fūras. [Updated]
c) Važiuosit leistinu greičiu ar šiek tiek jį viršydami, ir nuolatos liksite antroje juostoje.
d) Važiuosit ženkliai viršydami leistiną greitį, vis keisdami juostas tarp antros ir trečios juostos.
e) Važiuosit "kiek aina" greičiu trečia juosta (tarkim, kad jūsų mašina tam pajėgi).
Bonus klausimas - kaip manote, kuris variantas yra saugiausias jums patiems ir kitiems vairuotojams?
Ir eksta-bonus klausimas - kuris variantas yra teisingiausias pagal Lietuvos KET?
Last edited by Vilius on 2022-08-03 09:37, edited 2 times in total.
Kodėl situaciją sukonstravai taip, kad žmonėms atrodytų priimtiniausias c variantas?
Ten šiek tiek pajuokavau. Su mintimi, kad gal kokių papildomų naujų įdomių idėjų kils.
Man, šiaip, ir rytas ir vakaras, kaip dienos laikai, labai patinka. Tai pagal savo preferencijas greičiausiai būčiau dienos "pakraščiukų" žmogus. Dienos vidurys man turbūt daugiau asocijuojasi su visokių reikalų tvarkymu.
Pagal KET neteisingas nei vienas variantas, nes viršyti greičio negalima. Bet jei išbrauktume "ar šiek tiek jį viršydami" dalį, tai pagal KET teisingiausias būtų C variantas, nes KET nedraudžia apvažiuoti kliūties pirmoje juostoje, persirikiuojant į antrą. KET specialiai nenurodyta, prieš keik metrų ar sekundžių galima persirikiuoti, todėl vairuotojai gali vadovautis protingumo kriterijais. Pagal paduotus greičius ir atstumus, fūros išsidėsčiusios kas 24 sekundes. Atsižvelgiant į rekomenduojamą atstumą iki priešais važiuojančio automobilio (2 sekundės), važiavimui pirma juosta turime dar mažiau laiko. Todėl manau, remiantis protingumo kriterijais, tarp fūrų persirikiuoti į pirmą juostą nebūtina, jas galima apvažiuoti vienu manevru.
Žinoma, bet kokias taisykles galima dirbtinai sukarikatūrinti, bet tegul geriau Vilius atsako, ar toks ir buvo jo tikslas.
Žinoma, bet kokias taisykles galima dirbtinai sukarikatūrinti, bet tegul geriau Vilius atsako, ar toks ir buvo jo tikslas.
Nu Ok, atsižvelgdamas į kritiką, šiek tiek pataisiau b) variantą, kad jis logiškiau įsipaišytų į greiĉio didėjimo trendą tarp kitų variantų.
Tarkim, kad tarpai tarp fūrų yra pakanakamai dideli, kad būtų galima juose pavažiuoti kurį laiką, kai sugrįžti į pirmą juostą. Bet vis tiek reikėtų keisti juostą bent kas kelias minutes, arba vis sulėtinti iki 90km/h, jei antra juosta tuo metu būna užimta.
Tarkim, kad tarpai tarp fūrų yra pakanakamai dideli, kad būtų galima juose pavažiuoti kurį laiką, kai sugrįžti į pirmą juostą. Bet vis tiek reikėtų keisti juostą bent kas kelias minutes, arba vis sulėtinti iki 90km/h, jei antra juosta tuo metu būna užimta.
Tokiais atvejais visada grįžtu į pirmą juostą.Vilius wrote: ↑2022-08-03 09:34Nu Ok, atsižvelgdamas į kritiką, šiek tiek pataisiau b) variantą, kad jis logiškiau įsipaišytų į greiĉio didėjimo trendą tarp kitų variantų.
Tarkim, kad tarpai tarp fūrų yra pakanakamai dideli, kad būtų galima juose pavažiuoti kurį laiką, kai sugrįžti į pirmą juostą. Bet vis tiek reikėtų keisti juostą bent kas kelias minutes, arba vis sulėtinti iki 90km/h, jei antra juosta tuo metu būna užimta.
Saugumo atžvilgiu manau taip geriau, nes kai antros juostos srautas intensyvus, tai visi važiuoja susigrūdę ir nesilaikydami saugaus atstumo. Todėl kas važiuoja neviršydamas greičio gali lengvai persirikiuoti į pirmą eilę, o per tas kelias minutes iki kitos fūros tikrai atsiras saugus momentas vėl persirikiuoti į antrą, kad atlikti kliūties apvažiavimą.
O kam tą greitį viršyti važiuojant antra eile? Arba kam grįžt į pirmą eilę? Tuo labiau kai dar trečia eilė yra... Kažkaip visai nelogiškai sudėliota užduotis
Bet neskaitant to reiktų važiuot ant 90 kad kuo mažiau kuro susinaudotų, ir planetai būtų geriau, ir rusui blogiau
Bet neskaitant to reiktų važiuot ant 90 kad kuo mažiau kuro susinaudotų, ir planetai būtų geriau, ir rusui blogiau
Pataisiau b) variantą, tai ten greičio viršijimo nebeliko. Šiaip ten greitis nėra esmė - turiu omeny "važiuoji normaliai, kaip visi" (nu nes realiai tai dauguma vairuotojų visur važinėja apie 5-10 km/h virš leistino greičio).
Nes kelių eismo taisyklės reikalauja, kad laikytumeisi dešinėje kelio pusėje, kai tai įmanoma. Tai - jau vien už tai, kad nežinojai apie tokios taisyklės egzistavimą - dabar pat padedi savo suklastotą "vakariečio" kortelę, ir eini lauk, rytų mužike tu..
Dar pakentėk truputį, (tikiuosi) daeisim ir iki trečios juostos klausimo.
Ha, apie šitą nepagalvojau. Iš tiesų dar reikėjo paklausti, kuris variantas "ekologiškiausias" - vien tam, kad sukonfuzinti Lionginą
(Šiaip ekologiškiausias - nu apart važiavimo dviračiu - turbūt yra variantas važiuoti kiek įmanoma arčiau fūros galo, taip pasinaudojant jos "vakuumo maišu".. Bet rimtai nerekomenduoju taip daryti ir dėl savo bei kitų saugumo, ir dėl karmos.)
Na iš tikro ne visai taip
Laikymasis kiek įmanoma dešinės nėra imperatyvi taisyklė, o labiau rekomenduojamo pobūdžio, ir skirta tam kad nesudarytum kliūties greičiau važiuojantiems antra eile. Bet tu jau ir taip važiuoji max leistinu greičiu + yra 3 eilė..
XIV. Transporto priemonių išsidėstymas kelyje
119. Vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.
Neskamba kaip rekomendacija. Taip pat, kas čia per rekomendacija, jei už jos nesilaikymą galima gauti 30-90 EUR baudą.
Last edited by Lionginas on 2022-08-03 11:36, edited 2 times in total.
Still, taisyklė yra labiau rekomendacinė savo formuluote. Važiuoti kuo arčiau dešiniojo krašto tu jau automatiškai vadovaujiesi, nes lenkdamas tas fūras nevažiuoji į 3 juostą, ir jeigu matai kad tuoj pat reiks lenkti kitą fūrą, tai nėra kažkokio didelio privalumo rikiuotis atgal į 1 juostą. Tam ir prigalvojo Vilius apsunkinimų, kad tipo "kas kelias minutes", tai jei kas 2 minutes tai gal ir nereikia sukti atgal į 1 juostą, o jeigu kas 10min tai jau reiktų
Būtent formuluote ji ir yra labai nerekomendacinė. Tiesiog pritaikoma ji retai, ir pagrinde prieš tuos, kurie važiuoja antra juosta per ilgai ir per lėtai. Tai yra, praktikoje šita taisyklė taikoma tik piktnaudžiaujantiems. Bet formaliai bauda už jos nesilaikymą tokia pati, kaip viršijus greitį 30 km/val.Stormas wrote: ↑2022-08-03 11:50Still, taisyklė yra labiau rekomendacinė savo formuluote. Važiuoti kuo arčiau dešiniojo krašto tu jau automatiškai vadovaujiesi, nes lenkdamas tas fūras nevažiuoji į 3 juostą, ir jeigu matai kad tuoj pat reiks lenkti kitą fūrą, tai nėra kažkokio didelio privalumo rikiuotis atgal į 1 juostą. Tam ir prigalvojo Vilius apsunkinimų, kad tipo "kas kelias minutes", tai jei kas 2 minutes tai gal ir nereikia sukti atgal į 1 juostą, o jeigu kas 10min tai jau reiktų
Ta trečia juosta apskritai šitą situaciją padaro nelabai realistišką, nes KET čia lietuviškas, tačiau Lietuvoje nežinau kelių su tiek eismo juostų, kuriais galima važiuoti 120 km/val. Jei tokių kelių būtų, tai gal ir taisyklės jiems būtų kitokios. Taip kad situacija grynai fikcinė, ir aš atsakinėju tą trečios juostos sąlygą pilnai ignoruodamas.