Reika, iš kur išmokai tokio diskusijų meno?Reika wrote:o butina kazka daryti?
tiesiog gyvenk kaip iki siol gyvenai, ka tau labai reik nutraukti ,kazkokio zmogaus kancias,kurio nei mates, nei girdejas?
sazine uzgraus, o kudiki nukankinus tai rami paliks?
Tu bent mastai? tu bent stebejai kada kankinimus?(kad ir gyvuno)
Ir siaip ,jei tau nerupi kudikis,kodel turetu rupeti zmonija... nes didesnis skaicius?
Ar nukankintum kūdikį, kad užbaigtum pasaulio kančias?
elementaru, as ju nematau ir sirdies neskauda.
O ir siaip,jei jau tu kanciu,bado,maro ir t.t. nebus,kur bus sukisti besidauginantys zmones(nemirstantys nuo ligu ir kitko ankciau laiko)? issiusti i kosmosa ieskotis kitos vietos?
Vyts as tik isakau savo nuomone, jei tau ji nelogiska ar nepatinka, nemano bedos. Bet tavo pasakymas , kokie visi grybai,nes nesugeba nuzudyti kudikio debiliskas
O ir siaip,jei jau tu kanciu,bado,maro ir t.t. nebus,kur bus sukisti besidauginantys zmones(nemirstantys nuo ligu ir kitko ankciau laiko)? issiusti i kosmosa ieskotis kitos vietos?
Vyts as tik isakau savo nuomone, jei tau ji nelogiska ar nepatinka, nemano bedos. Bet tavo pasakymas , kokie visi grybai,nes nesugeba nuzudyti kudikio debiliskas
Turėjau galvoje, kad grybai tie, kurie mano, kad nereikėtų. Tie, kurie mano kad reikėtų, bet nesugebėtų - tiesiog wussies (ir aš tik pusiau juokauju).Reika wrote:Vyts as tik isakau savo nuomone, jei tau ji nelogiska ar nepatinka, nemano bedos. Bet tavo pasakymas , kokie visi grybai,nes nesugeba nuzudyti kudikio debiliskas
wow, saunu tiesiog, tu aukotum betka,kad tik pasaulis laimingesnis taptu? koks tu didvyris ar tiesiog sadistas su didybes manijos sindromu
ir isvis ko tau tas nelaimingasis pasaulis rupi?
ir isvis ko tau tas nelaimingasis pasaulis rupi?
Aš klausčiau ne "ar liks kas nors?", bet "ar pasaulis be kančios liks toks, kokį mes jį pažįstame?". Skausmas, tiek fizinis, tiek dvasinis, dažnai yra grįžtamasis ryšys, per kurį pasaulis mus moko vengti pavojaus, ar tiesiog nedaryti kvailų dalykų. Kažin, iš kur Hubertas žinotų, kad nereikia liesti iki raudonumo įkaitusios skardos, jei kada nors nebūtų to netyčia pabandęs?VYTS wrote:Man tai kilo toks klausimas: ar panaikinus žemėje kančias joje dar kas nors liks? (nes papraščiausias būdas išspręsti kančių problemą - neskausmingai eutanuoti viską, kas sąmoninga ).
Tai kai tu sėdi šiltai prie savo PC tai, žinoma, gali pūstis, kad gali numirti dėl savo vaiko (tuo aš visiškai tikiu) bei lengvu liežuvio mostu pavadinti kitą idiotu. Aš tik norėjau priversti, bent jau minties eksperimente išeiti iš komforto zonos ir daugiau mažiau sąžiningai pagalvoti ką darytum. Turėdamas galvoj Milgramo eksperimentą būtų įdomu kiek žmonių taip pasielgtų su savo vaikais, kai autoritetas reikalaujantis kankinti būtų visa žmonija. Bet jei jau mano adresu ima byrėti epitetai: idiotas, tai, matyt, perlenkiau lazdelę. Atsiprašau. Aš kaip dar nepatyręs tėvystės instinkto, galbūt, turėčiau prisipažinti, kad nežinau ar atsilaikyčiau prieš tokį minios spaudimą.Reika wrote:Vilius teisingai pastebejo.Hubertai ar kaip tu ten,siuo klausimu esi idiotas,jei tau i sava kudiki butu nusispjaut tai gal geriau nesidaugink,nes tikri tevai greiciau patys mirs nei kankins savo vaika. As asmeniskai net svetimo,nesugebeciau kankint.Lengva pasakyt,paaukokim,bet ar pats galetum imt ir nuzudyt?(yra viskokiu,kurie ir neprasyti vaikus kankina,gyvunus zudo)
ok ok, del 'idioto' atsiprasau,bet tavo experimentas tikrai nevykes, nes kol nepatiri tevyste lengva pasakyti,kad aukotum kad ir savo tevus, svarbu pasaulyje taika butu
tiesiog uztenka vaikui susirgti ir jau to uztenka, kad viska padarytum,kad tik jis pasveiktu.(bet abejoju,kad aukociau kita kudiki,kad sava isgelbeciau, zmonija man nerupi)
tiesiog uztenka vaikui susirgti ir jau to uztenka, kad viska padarytum,kad tik jis pasveiktu.(bet abejoju,kad aukociau kita kudiki,kad sava isgelbeciau, zmonija man nerupi)
Kolegos, nuklydot į smulkmenas ir asmeniškumus.
Aš tai klausimą šiek tiek kitaip suvokiu, nei jūs. Ne tiek apie tėvystę, ar empatiją, o labiau apie teisingumą. Kūdikis yra naujas žaidėjas pasaulyje, jis dar niekaip neprisidėjo prie pasaulio kančių - kodėl jis turėtų kentėti dėl žmonių, kurie tas kančias patys sau sukėlė. Todėl ne, aš nenukankinčiau kūdikio ir abėjoju, ar tas kančių panaikinimas visgi kūdikį nužudžius ilgai užsitęstų. Čia gautųsi, kaip koks loterijos laimėjimas, nemokamai tavo kančias panaikino, bet dažnai būna, kad loterijos lengvi pinigai lengvai ateina, lengvai ir išeina (aišku būna visko, tačiau )
Taigi malonu matyti, kad 18 žmonių (manęs neskaičiuojant) turi teisingumo jausmą. Kad ir koks abstraktus ir bereikšmis jis gali atrodyti.
Aš tai klausimą šiek tiek kitaip suvokiu, nei jūs. Ne tiek apie tėvystę, ar empatiją, o labiau apie teisingumą. Kūdikis yra naujas žaidėjas pasaulyje, jis dar niekaip neprisidėjo prie pasaulio kančių - kodėl jis turėtų kentėti dėl žmonių, kurie tas kančias patys sau sukėlė. Todėl ne, aš nenukankinčiau kūdikio ir abėjoju, ar tas kančių panaikinimas visgi kūdikį nužudžius ilgai užsitęstų. Čia gautųsi, kaip koks loterijos laimėjimas, nemokamai tavo kančias panaikino, bet dažnai būna, kad loterijos lengvi pinigai lengvai ateina, lengvai ir išeina (aišku būna visko, tačiau )
Taigi malonu matyti, kad 18 žmonių (manęs neskaičiuojant) turi teisingumo jausmą. Kad ir koks abstraktus ir bereikšmis jis gali atrodyti.
o man smalsu, kas tie 25 pasaulio gelbetojai
Lygiai taip pat žymi dalys kenčiančių žmonių taip pat nėra kalti dėl tų kančių. Kaip minėjau, tarp jų yra dešimtys milijonų kūdikių. Ar jie labiau kalti nei tas vienas? Ar vis tik čia vadovaujamės ne nuoseklia logika, teisingumu ar dar kažkuo, o elementariais emociniais pseudoargumentais, kurių paskutiniuose keliuose diskusijos puslapiuose netrūko?Alchi wrote:Kūdikis yra naujas žaidėjas pasaulyje, jis dar niekaip neprisidėjo prie pasaulio kančių - kodėl jis turėtų kentėti dėl žmonių, kurie tas kančias patys sau sukėlė.
ok tau atrodo teisinga nukankinti, tai ar kankintum vat siandien kudiki,kad visi butu happy?
- Transgresija
- skeptikas
- Posts: 553
- Joined: 2010-08-22 12:49
RB, man atrodo, kad tu sutapatini objektyvią tikrovę/logiką su teisingumu ir nuoseklumu (ar kategoriniais imperatyvais?)... Aš aišku suprantu, kad ten buvo taikomas dvigubas standartas ir aklumo principas (konteksto nesuvokimas), bet kodėl mums reikėtų vadovautis moraliniu universalizmu? Juk nėra jokių logiškai neredukuojamų principų, o jei ir nesugebame kažko pagrįsti, tai tik rodo, kad galiausiai viskas susiveda ne į racionalumą, bet į iracionalų subjektyvistinį dogmatizmą. Priklausomai nuo situacijos aš pasisakyčiau ir už ir prieš kūdikio nukankinimą. Pagrindinis mano argumentas būtų asmeninis interesas. Kam man tas kūdikis, kas jis toks man? Ar aš jį vertinu? Jei ne, tai man argumentu būtų pats skaičius, nes didesnį tokių man bereikšmių žmonių skaičių vertinčiau labiau nei 1 vaikelį. Nežinau kodėl, bet gal daryčiau ir kitaip... Taigi, nežinojimas yra dorybė.
- insurrectum
- pradedantis
- Posts: 493
- Joined: 2006-09-28 15:01
Čia kažkokia neegzistuojanti dilema. Žmonės seniausiai tuos kūdikius galabija sunkvežimiais: per kiekvieną karą, ir kiekvieną kartą, kai neatiduoda viso savo turto badaujančiai Afrikai. O kas iš jūsų šiemet neišgelbėjo nė vieno kūdykio Pakistane ir Haityje!?Reika wrote:ok tau atrodo teisinga nukankinti, tai ar kankintum vat siandien kudiki,kad visi butu happy?
O šiaip, labai elementari situacija: dvi mamos su dviem kūdikiais negyvenamoj saloj, kur maisto pakanka tik vienai = viena mama su vienu kūdikiu ir dviem lavonais. Spėju, ši lygtis būtų teisinga daugiau nei 90% atvejų.
- Transgresija
- skeptikas
- Posts: 553
- Joined: 2010-08-22 12:49
Tema suformuluota taip, kad mes nekalbam apie abstraktų kūdikį ir abstrakčią žmoniją, bet apie kažką kas gali būti labai realus žmogelis. Man pvz. visų Kinijos gyventojų gyvybės nėra svarbesnės už mylimo žmogaus. Įvedus į klausimą asmeninį interesą situacija pasikeičia.
Logiškai tada galima nužudyti visus tuos, kurie kenčia pasaulyje, kad nesikankintų. Jei nužudysim vaiką tai vis tiek,turbūt, bus neteisinga jo atžvilgiu.RB wrote: Ar vis tik čia vadovaujamės ne nuoseklia logika, teisingumu ar dar kažkuo, o elementariais emociniais pseudoargumentais, kurių paskutiniuose keliuose diskusijos puslapiuose netrūko?
O šitas žaidimas, man kaip tik atrodo sumanytas patikrint vertybinį, emocinį tvirtumą ar kažkaip.
Huh? Kaip, kodėl ir iš ko tai seka?Hubertas wrote:Logiškai tada galima nužudyti visus tuos, kurie kenčia pasaulyje, kad nesikankintų.
Ghmmm... Aš kiek suabejočiau, kiek prasminga „diskusija“, kurios argumentai susiveda į „kaip tu gali net pagalvoti apie kūdikio kankinimą, koks tu niekšas, kur tavo sąžinė“ ir t. t.Hubertas wrote:O šitas žaidimas, man kaip tik atrodo sumanytas patikrint vertybinį, emocinį tvirtumą ar kažkaip.
(OK, OK, ir apskritai, ką aš veikiu šitoje temoje? )
Kur tu ten randi emocinius argumentus?RB wrote: Ar vis tik čia vadovaujamės ne nuoseklia logika, teisingumu ar dar kažkuo, o elementariais emociniais pseudoargumentais, kurių paskutiniuose keliuose diskusijos puslapiuose netrūko?
Sakau, pagal teisingumo principą nukankinti nekalto žmogaus negalima - kas kam neaišku?
O kaip su trolley problem?(buvo ir mūsų forume). Juk negalima perjungti bėgių taip kad suvažinėtų nekaltą žmogų?Alchi wrote:Kur tu ten randi emocinius argumentus?RB wrote: Ar vis tik čia vadovaujamės ne nuoseklia logika, teisingumu ar dar kažkuo, o elementariais emociniais pseudoargumentais, kurių paskutiniuose keliuose diskusijos puslapiuose netrūko?
Sakau, pagal teisingumo principą nukankinti nekalto žmogaus negalima - kas kam neaišku?