Modernizmas

Kuklūs bandymai atsakyti į amžinus klausimus laikiname pasaulyje.
Post Reply
sovijus
skeptikas
Posts: 608
Joined: 2007-03-24 15:30

2011-03-03 23:00

Pirmiausia, LOL - jūs tik pažiūrėkite į šitas tepliones, nevertas kabėti net darželinukų piešinių parodoje. Jei būčiau Vilniuje tikrai užsukčiau į tą galeriją ir atsistojęs priešais vieną šitų nesusipratimų ir rodydamas pirštu ilgai žvengčiau. Bet nežinau, kas labiau vertas pasityčiojimų ar autorius, ar iš jo makalionių išspausti "prasmę" beisistengiantis šitas akademikas klounas:
Anot meno teoretiko prof. Antano Andrijausko, gaivališką dailininko Aleksandro Vozbino prigimtį išreiškiančios drobės savo įtaigia spalvų ir linijų magija žadina dramatiškus žiūrovo išgyvenimus. Tapytojui svarbi ne tik potėpio galia, spalvos emocionalumas, netikėti dažų nutekėjimai, bet ir struktūriniai tapybos principai: pirmiausia kompozicija, harmoningi tapomų erdvių, linijų, spalvinių dėmių santykiai.
You can't make this shit up.

"Bet juk, sovijau," pasakysite, "šita komiška preliudija tikrai nereprezentuoja modernizmo ir įvairių jo srovių."
Štai, jūsų malonumui, "geriausi" įvairių modernizmo krypčių tapybos šedevrai:
http://www.moma.org/collection/browse_r ... rt_order=1
http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_art
http://en.wikipedia.org/wiki/Modernism
Stebėkite, kaip laikui bėgant kokybė vis prastėja, nuo apgailėtinų van Gogh'o, Cezanne, Gauguin'o, per juokingus Munch'o, Picasso, Matisse darbus, iki visiškai nebejuokingų Newman'o ir Pollocko absurdų.

Kad geriau iliustruoti visą šimtmetį trukusios beprotybės mastą, štai neblogas skaitalas:
http://www.artrenewal.org/articles/Phil ... rtscam.php
Beje, tinklapis yra puikus ne tik savo gerai, aiškiai parašytais esė (kurias visas rekomenduočiau paskaitinėti), bet ir turi didelį tapybos bei skulptūros darbų archyvą. Ir ne modernistinio šlamšto, o praeities ir dabarties geriausių dailininkų, skulptorių.
Man kadaise tikrai buvo naujiena, kad geriausi dailininkai istorijoje buvo toli gražu ne Da Vinci, Rembrandtas, Mikelandželas, Rubensas, Davidas ar kiti Renesanso tapytojai, o 19 a. akademinio meno atstovai, kaip pvz. Bouguereau, Waterhouse, Alma-Tadema ir kt. Kaip pažiūrėjus į tokius darbus paskui nejausti pasišlykštėjimo visokiais vozbinais?

Tapyboje ir skulptūroje tai matoma kur kas aiškiau, nei kituose menuose, bet šita beprotybė prasismelkė visur, praskiesdama "meno" sąvoką taip, kad iš jos nieko nebeliko, tik tuščias garsas, galintis reikšti bet ką. Panašiai kaip ir dievas.

Beje, dar vienas LOL - http://www.lrytas.lt/-12988996631297465 ... lionio.htm
nežinau ar dėl biurokratinių kliūčių ar dėl estetinių sumetimų buvo atsisakyta eksponuoti Venecijoje Čiurlionį, bet ten jam ir ne vieta.
User avatar
nnavakas
pradedantis
Posts: 371
Joined: 2007-03-12 17:44
Location: Vilnius

2011-03-03 23:11

Tu čia rimtai?.. :oops:
User avatar
Abejoklis
skeptikas
Posts: 954
Joined: 2010-08-31 05:04

2011-03-04 00:37

Vilniaus vamzdis geriausiai iliustruoja koks groteskiškas šiais laikais menas.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2011-03-04 08:19

sovijus wrote:Stebėkite, kaip laikui bėgant kokybė vis prastėja(...)
Aš irgi dažnai pagalvoju panašiai, kaip tamsta, tačiau tiesiog kukliai nuleidžiu galvą ir nueinu sau niurnėdamas po nosim "ką aš suprantu? čia gi Menas"...
Tačiau man vis tik pasidarė įdomu, kaip tu išmatavai "kokybės prastėjimą". Kuo abstraktus paveikslas yra mažiau kokybiškas nei fotorealistiškas portetas?
reklamosauka
pradedantis
Posts: 128
Joined: 2009-09-17 12:18

2011-03-04 10:38

O didysis kritikas bandė kada pats sukurti kokį tapybos šedevrą? Paaiškėtų, kad ta tavo "teplionė" ne toks jau paprastas dalykas.. Tada ir vertinimai būtų kiek kitokie.

Tai aišku, nekeičia fakto, kad kartais garbinama daug vidutiniškų darbų, bet neužtenka pasiskaityti kelių interneto straipsnių, kad galėtum šaipytis iš kuriančių ar juos mėgstančių.
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2011-03-04 13:42

Kaip šiek tiek išmanantis apie dailę, galiu pasakyti tik tiek: jei tau nepatinka kokia nors srovė - taip ir sakyk: "man nepatinka srovė X". Viešai reikšdamas savo neapykantą modernizmui nieko nepasieksi. Man taip pat dauguma modernizmo kūrinių atrodo kaip netalentingų asilų peckelionės, tačiau yra nemažai darbų, kurie man patinka, kurie visai tiktų papuošti svetainės sienai ar koridoriui. Mano subjektyvia nuomone, paveikslai skirti kabinti ant sienos namuose, o ne parodose. Ir, prie šiuolaikiškai įrengtų būstų, nemanau, jog derėtų fotorealistiški portretai žmonių su 16a. rūbais. Tas katinas Vozbino, man atrodo, neblogai ant sienos kabotų pas mane namuose, jo visai norėčiau. O vaiko kambarį norėčiau papuošti šitais piešiniais. Tie patys Picasso darbai buvo pats tas 80ųjų būstams dekoruoti, nes jie derėjo prie bendros stilistikos ir kolorito. Vertinant modernistinį (ir iš esmės be kokios srovės) kūrinį, derėtų atsižvelgti ir į kūrinio atsiradimo kontekstą, nuo to jis gražesnis netaps, bet tai padės suprasti kodėl jis atsirado, duos kūriniui prasmę. Lygiai tas pat su Pure Evil darbais, nežinant sociokultūrinio klimato, politinės situacijos, etc, prieš kokį šimtmetį šie darbai būtų beverčiai, po kokio šimtmečio - nesuprasti.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2011-03-05 11:33

I tema: 1 karta is 3ju, meno studentai neatskyre moderniojo meno sedevru, nuo vaiku/gyvunu teplioniu:
http://gawker.com/#!5776710/1-in-3-art- ... by-monkeys
7x
senbuvis
Posts: 1822
Joined: 2004-07-16 21:43

2011-03-05 12:37

Geriausia modern art kritika, su kuria esu susidūręs, yra vienas geriausių praeitų metų filmų, britų urban hero Banksy režisuotas "Exit through the gift shop". Tikrai visiems labai rekomenduoju, filmas ne tik su gera mintim, bet ir itin entertaining, žiūrisi kaip lengva holivudo komedija.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2011-03-05 12:53

fizikanas wrote:I tema: 1 karta is 3ju, meno studentai neatskyre moderniojo meno sedevru, nuo vaiku/gyvunu teplioniu:
http://gawker.com/#!5776710/1-in-3-art- ... by-monkeys
Bet tą patį galima padaryti ir su ne moderniu menu. Kažin, ar tie studentai atskirtų nuskenuotą klasikinį peizažą nuo kiek pakoreguotos gamtovaizdžio nuotraukos. Ir ką tai įrodytų?
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2011-03-05 12:57

Vilius wrote:
fizikanas wrote:I tema: 1 karta is 3ju, meno studentai neatskyre moderniojo meno sedevru, nuo vaiku/gyvunu teplioniu:
http://gawker.com/#!5776710/1-in-3-art- ... by-monkeys
Bet tą patį galima padaryti ir su ne moderniu menu. Kažin, ar tie studentai atskirtų nuskenuotą klasikinį peizažą nuo kiek pakoreguotos gamtovaizdžio nuotraukos.
Bet užtat turbūt atskirtų nuo peizažo nutapyto beždžionės.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2011-03-05 13:19

VYTS wrote:Bet užtat turbūt atskirtų nuo peizažo nutapyto beždžionės.
Esmė ne tame, kas ir kaip padarė tą "suklastotą" versiją: beždžionė ar kompiuteris. Norėjau parodyti, kad "o ar atskirs studentai nuo X?" nėra toks jau geras kriterijus vertinti meno kūriniams.
User avatar
Mantas
naujokas
Posts: 63
Joined: 2010-09-04 13:04
Location: Vilnius

2011-03-05 13:27

Asmeniškai nesu didelis moderniojo meno gerbėjas, tačiau, kalbant apie vaikų ir gyvūnų piešinių palyginimą su modernizmo atstovų darbais, nematau problemos tame, jog kažkas (tarp jų ir aš) nepastebi skirtumo tarp tų kūrinių. Jeigu spalvos, jų išsidėstymas ar dar velniai žino kas sukelia tau kažkokias emocijas ir norisi matyti tą paveikslą ant savo namų sienos, tai turėtų būti nesvarbu kieno tai kūryba, net jeigu prieš save matai netyčia išsiliejusios dažų skardinės pasekmes :) Todėl niekada nenurašyčiau modernizmo, kaip vienos iš meno šakų. Aišku, kyla klausimas kodėl už vienus darbus ir jų autorių pavardes yra mokamos nemažos pinigų sumos, jeigu neprastesnį šedevrą nemokamai gali sukurti tavo dvimetis sūnus arba šimpanzė paskatinta porcija skanėstų, tačiau IMHO - čia ne modernizmo, o daugelio dailės (taip pat ir kitų meno rušių) stilių bruožas, todėl nematau priežasties "piktintis" moderniu menu.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2011-03-05 15:46

Vilius wrote:
fizikanas wrote:I tema: 1 karta is 3ju, meno studentai neatskyre moderniojo meno sedevru, nuo vaiku/gyvunu teplioniu:
http://gawker.com/#!5776710/1-in-3-art- ... by-monkeys
Bet tą patį galima padaryti ir su ne moderniu menu. Kažin, ar tie studentai atskirtų nuskenuotą klasikinį peizažą nuo kiek pakoreguotos gamtovaizdžio nuotraukos. Ir ką tai įrodytų?
Ir fotorealistiniuose peizazuose nematau daug vertes. Vienintelis logiskas kurinio ivertinimas man atrodo butu apskaiciuojamas pagal formule: estetika*unikalumas.
User avatar
SCnazi
pradedantis
Posts: 215
Joined: 2011-02-05 21:20

2011-03-05 19:49

Juokiausi iki ašarų skaitydamas kai kuriuos post'us, labai patiko nuomonė jog Bourgereau yra meno kvintesencija :lol: :lol: net ne prorafaelitai, bet Bourgereau :lol: Matyt nieko neišmanau ir prūdas su gulbėmis yra šedevras (net tualete reprodukcijos nesikabinčiau - užkietėtų viduriai)... Nors kita vertus - dėl skonio nesiginčijama, ginčijamąsi dėl prasto skonio ir neišmanymo (manau meno klausime būsiu atviras naujom idėjom ir žiniom, todėl paskaitysiu specialistų nuomones)
fizikanas wrote: Ir fotorealistiniuose peizazuose nematau daug vertes. Vienintelis logiskas kurinio ivertinimas man atrodo butu apskaiciuojamas pagal formule: estetika*unikalumas.
Sovietinej sąjungoj buvo kultivuojama tokia meno rūšis kaip socrealizmas, ten buvo aiškiai išvestos estetinės vertės formulės, pvz. sieninėj tapyboj 1kv/m didžiausią vertę turėjo jei atvaizduota "... daugiafigūrė kompozicija su centre piestu stovinčiu arkliu" :lol:
status_quo
pradedantis
Posts: 338
Joined: 2008-07-17 14:09

2011-03-05 21:01

Man kaip tūlam kaimiečiui atrodo taip - jeigu prie paveikslo dar reikia paaiškinimo ką jis reiškia - tu nulis kaip menininkas. Nesvarbu, ar tai muzika, ar literatūra, ar skulptūra ar dar kas, jeigu tai, kad aš turiu pasiskaityti kokio kritiko recenziją, kad suprasčiau ką autorius tuo norėjo pasakyti - autorius nevykėlis.
Aišku, dar yra estetinis suvokimas, kurį turi ugdyti, bet dabar bent man aišku, kad darbų reikšmė yra dirbtinai pridedama. Žinomas autorius nutapė dėmę. Tai ką, draugau kiritika, tai negali būti tik dėmė. Pamąstom pamąstom...
User avatar
SCnazi
pradedantis
Posts: 215
Joined: 2011-02-05 21:20

2011-03-05 21:49

Man regis geriausiai apie šiuolaikinį meną pasakė dailininkas minimalistas Rabo Karabekianas Kurto Voneguto knygoje "Čempionų pusryčiai":
"Everybody froze. Bunny Hoover stopped playing the piano. Nobody wanted to miss a word.
“You don’t think much of Mary Alice Miller?” she said. “Well, we don’t think much of your painting. I’ve seen better pictures done by a five-year-old.”
Karabekian slid off his barstool so he could face all those enemies standing up. He certainly surprised me. I expected him to retreat in a hail of olives, maraschino cherries and lemon rinds. But he was majestic up there “Listen—” he said so calmly, “I have read the editorial against my painting in your wonderful newspaper. I have read every word of the hate mail you have been thoughtful enough to send to New York.”
This embarrassed people some.
“The painting did not exist until I made it,” Karabekian went on. “Now that it does exist, nothing would make me happier than to have it reproduced again and again, and vastly improved upon, by all the five- year-olds in town. I would love for your children to find pleasantly and playfully what it took me many angry years to find.
“I now give you my word of honor,” he went on, “that the picture your city owns shows everything about life which truly matters, with nothing left out. It is a picture of the awareness of every animal. It is the immaterial core of every animal—the ‘I am’ to which all messages are sent. It is all that is alive in any of us—in a mouse, in a deer, in a cocktail waitress. It is unwavering and pure, no matter what preposterous adventure may befall us. A sacred picture of Saint Anthony alone is one vertical, unwavering band of light. If a cockroach were near him, or a cocktail waitress, the picture would show two such bands of light. Our awareness is all that is alive and maybe sacred in any of us. Everything else about us is dead machinery.
“I have just heard from this cocktail waitress here, this vertical band of light, a story about her husband and an idiot who was about to be executed at Shepherdstown. Very well—let a five-year-old paint a sacred interpretation of that encounter. Let that five-year-old strip away the idiocy, the bars, the waiting electric chair, the uniform of the guard, the gun of the guard, the bones and meat of the guard. What is that perfect picture which any five-year-old can paint? Two unwavering bands of light.”
Ecstasy bloomed on the barbaric face of Rabo Karabekian. “Citizens of Midland City, I salute you,” he said. “You have given a home to a masterpiece!”
:D
User avatar
nnavakas
pradedantis
Posts: 371
Joined: 2007-03-12 17:44
Location: Vilnius

2011-03-06 00:15

status_quo wrote:Man kaip tūlam kaimiečiui atrodo taip - jeigu prie paveikslo dar reikia paaiškinimo ką jis reiškia - tu nulis kaip menininkas. Nesvarbu, ar tai muzika, ar literatūra, ar skulptūra ar dar kas, jeigu tai, kad aš turiu pasiskaityti kokio kritiko recenziją, kad suprasčiau ką autorius tuo norėjo pasakyti - autorius nevykėlis.
Aišku, dar yra estetinis suvokimas, kurį turi ugdyti, bet dabar bent man aišku, kad darbų reikšmė yra dirbtinai pridedama. Žinomas autorius nutapė dėmę. Tai ką, draugau kiritika, tai negali būti tik dėmė. Pamąstom pamąstom...
Visai sutinku. Koks tatai yra siaubas, jei pažiūrėjus į paveikslą reikia žiūrėti kitur, ką jis reiškia. Neduok die pats pagalvosi ir mokytoja parašys dvejetą. O idėjos - tas tai išvis yra siaubas. Ką kolūkiui duoda idėja? Nieko! Va - traktorius - zajabys. O idėja?..
Man atrodo, už K. Vonnegutą arčiau namų yra Antis...
User avatar
SCnazi
pradedantis
Posts: 215
Joined: 2011-02-05 21:20

2011-03-06 10:07

Image
Man siurealizmas patinka, išskyrus S.Dali, jam jaučiu idiosinkrazija
Post Reply