Tas tai taip, ypač atsiremiant į vaikų auklėjimo aklavietę – ką galima bandyt pakeisti, o kas įgimta.D3monas wrote:biologiškai nulemta daug daugiau elgsenos, nei kartais norėtųsi pripažinti.
Bet grįžtant prie to meno suvokimo – tarkim, gulbė ir erelis biologiškai turėtų būti kaip ir gražu. Švara ir laisvė. Bet įsitraukus sąmonei, viskas apsiverčia –
gulbė pradeda asocijuotis su vestuvių tortu, erelis – su tatuiruote ant kalinio krūtinės. Matyt, viskas priklauso nuo to, kokia atmintis naudojama
meno kūrinio suvokimo procese. Jeigu biologinė (gaudom tiesiog intuityvias nuotaikas – žalia žolės spalva – daug maisto – ramina, raudona – gaisras arba seksualumas – atvirkščiai) –
tada galim atsekt tiesiogines sąsajas su gyvūnais. O jeigu meno kūrinys sukelia sąmoningus prisiminimus ar įžvelgiam kokius nors simbolius ir abstrakčias prasmes – tada jau biologijos kaip ir nebėr.