Šiuolaikinių Lietuvos laisvamanių antologija

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-01-07 12:03

Koks kieno reikalas, einu į bažnyčią ar ne, kalbu poterius prieš miegą ar ne?
O tau kas nors draudžia kalbėti poterius prieš miegą ar ką?
tik tada nereikia aiškinti, kad iš atskiro žmogaus religingumo kyla begalė visokiausių blogybių
Na, kol tu kalbi poterius prieš miegą, tai niekam nekenki. O va jei aukoji pinigus bažnyčiai, tai remi niekdarius.
User avatar
Morrigan
skeptikas
Posts: 516
Joined: 2004-09-06 18:51
Location: Kaunas

2009-01-07 12:11

VYTS wrote: Na, kol tu kalbi poterius prieš miegą, tai niekam nekenki. O va jei aukoji pinigus bažnyčiai, tai remi niekdarius.
o kai pinigus išleidžiu alkoholiui klube, moku už įėjimą. galų gale, kai remiu monopolininkus apsipirkdama maximoje? tai vis tik mano elgesį vertinate pagal kažkokią etinių-moralinių normų sistemą. Koks gi tada skirtumas, ar esu teisiama už tai, kad padedu kunigėliui ruošti vaikus pirmai komunijai ar dėl to, kad kas antrą rytą iš mano namų išeina vis kitas vaikinas? :guilty:
User avatar
Bitininkas
skeptikas
Posts: 817
Joined: 2007-12-14 17:53
Location: Vilnius

2009-01-07 16:04

Morrigan wrote:Koks kieno reikalas, einu į bažnyčią ar ne, kalbu poterius prieš miegą ar ne?
Tai gali įtakoti tavo šeima, draugai, netgi bendradarbiai, darbdaviai, bet tik tu pasirenki kaip elgtis.
jei man reikalinga tokia įstaiga kaip bažnytėlė, tai mano noras yra pagrįstas tiek pat, kiek ir tų, kurie eina į naktinius klubus susipažinti su male or female pasikrušimui.
Visiškai sutinku.
tik tada nereikia aiškinti, kad iš atskiro žmogaus religingumo kyla begalė visokiausių blogybių, o vat nevaržomas seksualinis elgesys, arogancija ir cinizmas ar kt. ir niekaip nesusiję su tokio elgesio neigiamais padariniais: nėščios nepilnametės, įskaudinti ar sugniuždyti artimieji - tik atsitiktinumas, tiesiogiai nesusijęs su moralės normų nebuvimu.
Dvokia dvigubais standartais ir fanatizmo užuomazgom.
Būtent todėl ir reikia mąstyti apie realias alternatyvas religinei moralei, jei norime sunaikinti pačią religiją (kultūrinio pasipriešinimo metodu, ne prievarta). Reikia prisiminti, kad kunigų sekso skandalai irgi nekyla iš didelio jų pačių nustatytų taisyklių laikymosi. Tai RKB krizės akimirka, nes šį kartą mes ją matome ir galime parodyti.
FooBar
naujokas
Posts: 118
Joined: 2004-12-08 19:06

2009-01-07 17:08

Kažkaip man ne prie dūšios tokie terminai: sunaikinti religija, pateikti savo dogmas. Gal veikiau tikslas yra skatinti laisvamanybės idėjas, populiarinti jas visuomenėje, siekti, kad daugiau žmonių jas suprastų, pasirinktų, pritartų. Nes atrodo, kad pirminis tikslas pati religija, o jau visuomenė - bala jos nematė, sunaikinsim religija, tada gal ir ja užsiimsim :)
User avatar
Bitininkas
skeptikas
Posts: 817
Joined: 2007-12-14 17:53
Location: Vilnius

2009-01-07 17:13

FooBar wrote:Nes atrodo, kad pirminis tikslas pati religija, o jau visuomenė - bala jos nematė, sunaikinsim religija, tada gal ir ja užsiimsim :)
Tai aš juk labai aiškiai rašiau, kad tik per visuomenės nuostatų keitimą (moraline, religine) prasme, mes galime pasiekti savo tikslus.
7x
senbuvis
Posts: 1822
Joined: 2004-07-16 21:43

2009-01-07 17:26

Morrigan wrote:Koks kieno reikalas, einu į bažnyčią ar ne, kalbu poterius prieš miegą ar ne? jei man reikalinga tokia įstaiga kaip bažnytėlė, tai mano noras yra pagrįstas tiek pat, kiek ir tų, kurie eina į naktinius klubus susipažinti su male or female pasikrušimui. tik tada nereikia aiškinti, kad iš atskiro žmogaus religingumo kyla begalė visokiausių blogybių, o vat nevaržomas seksualinis elgesys, arogancija ir cinizmas ar kt. ir niekaip nesusiję su tokio elgesio neigiamais padariniais: nėščios nepilnametės, įskaudinti ar sugniuždyti artimieji - tik atsitiktinumas, tiesiogiai nesusijęs su moralės normų nebuvimu.
Dvokia dvigubais standartais ir fanatizmo užuomazgom.
Aš nelabai supratau nei kam ši žinutė adresuota, nei ką tuo norėta pasakyti :). Jei žmogus mano, jog kalbėti poterius yra efektyvus laiko praleidimas, o nesaugūs lytiniai santykiai yra puikus hobis - galiu pasakyti, jog tas žmogus klysta, ir argumentuoti, kodėl, mat, cituojant tave, "koks kieno reikalas", ką aš kritikuoju, o ko ne. Ir visai nebūtina remtis morale, tiesą sakant morale remtis šiais klausimas būtų absurdiška.
Kita vertus, jei kam nors labai patinka moralės normos - visad mielai išklausysiu jo požiūrį ir po to paklausiu, kodėl tos ar anos moralės normos yra pranašesnės už šias ir kitas. Kai pašnekovas negalės man atsakyti, sušoksiu savo "aš buvau teisius, o dabar būsiu amoralus" šokį ir eisiu toliau šaudyti žmonių (žaisiu counter-strike).
FooBar
naujokas
Posts: 118
Joined: 2004-12-08 19:06

2009-01-07 18:04

Bitininkas wrote:
FooBar wrote:Nes atrodo, kad pirminis tikslas pati religija, o jau visuomenė - bala jos nematė, sunaikinsim religija, tada gal ir ja užsiimsim :)
Tai aš juk labai aiškiai rašiau, kad tik per visuomenės nuostatų keitimą (moraline, religine) prasme, mes galime pasiekti savo tikslus.
Suprantu. Tačiau idėjų pateikimo forma taip pat svarbi. Skelbimas apie religijų naikinimą kažin ar gali būti pozityvus siekiant keisti visuomenės nuostatas.
User avatar
Bitininkas
skeptikas
Posts: 817
Joined: 2007-12-14 17:53
Location: Vilnius

2009-01-07 18:12

FooBar wrote: Suprantu. Tačiau idėjų pateikimo forma taip pat svarbi. Skelbimas apie religijų naikinimą kažin ar gali būti pozityvus siekiant keisti visuomenės nuostatas.
Sutinku.
User avatar
Morrigan
skeptikas
Posts: 516
Joined: 2004-09-06 18:51
Location: Kaunas

2009-01-07 18:41

7x, labai jau ilgas tavo komentaras postui, kurio nesupratai. bet nieko tokio, aš tavo irgi ne. :)
7x
senbuvis
Posts: 1822
Joined: 2004-07-16 21:43

2009-01-07 18:45

Morrigan wrote:7x, labai jau ilgas tavo komentaras postui, kurio nesupratai. bet nieko tokio, aš tavo irgi ne. :)
Na aš buvau pakankamai tikras, jog nesupratau, tai bandžiau atsakyti tiek, kiek supratau. Jei paaiškinsi savo postą, aš paaiškinsiu savo :P.
Apostatas
senbuvis
Posts: 3056
Joined: 2005-03-07 17:43

2009-01-07 21:07

Morrigan wrote: tik tada nereikia aiškinti, kad iš atskiro žmogaus religingumo kyla begalė visokiausių blogybių, o vat nevaržomas seksualinis elgesys, arogancija ir cinizmas ar kt. ir niekaip nesusiję su tokio elgesio neigiamais padariniais: nėščios nepilnametės, įskaudinti ar sugniuždyti artimieji - tik atsitiktinumas, tiesiogiai nesusijęs su moralės normų nebuvimu.
Dvokia dvigubais standartais ir fanatizmo užuomazgom.
Hey, bet niekas, kiek pastebėjau, šioje temoje ir neakcentavo begalės blogybių kylančių iš žmogaus religingumo, ar aš nebuvau įdėmus? Lygiai kaip niekas ir nebandė teisint nevaržomo seksualinio elgesio, arogancijos ar cinizmo. Bitininkas tiesiog pateikė idėjų dėl religijos, kiti jam prieštaravo arba sutiko.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 4705
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2009-01-12 22:00

sovijus wrote:Manau "mūsų" stiprybė ir yra sąžiningame prisipažinime, kad mes neturime atsakymų į visus klausimus, mes turime principus, kurie mums iki šiol tarnavo visai neblogai. Kitaip tariant mes galime jums pasiūlyti geriausius, mums žinomus, moralės vertinimo įrankius, bet galutinis produktas turėtų būti išmąstytas jūsų pačių. Taigi, galima supriešinti komandinę religinę moralę, pateikiančią visus nurodymus jau "suvirškintus" ir "sukramtytus", traktuojančią žmones kaip nesubrendėlių, avių bandą, kuriai reikia nurodymų; su sąžiningu, atviru moralinių dilemų sprendimo būdu, kurio neribotų geografinės, istorinės aplinkybės ir kuris elgiasi su žmonėmis, kaip su suaugusiais, galinčiais priimti svarbius sprendimus, asmenimis. Jei kažkam toks požiūris pasirodys pernelyg utopiškas ir atsiras žmonių, nesugebančių išmokti mąstyti apie moralę, galima pateikti tokį pasiūlymą: laikykis įstatymų. Juk jei jau nesugebi gyventi be komandinės moralės, tai geriau jau ji tebūna šiuolaikinė, o ne sugalvota aviganių ir vergų prieš kelis tūkstantmečius.
O gal daugeliui žmonių būdinga norėti baigtinių ir aiškių kaip "du kart du" tiesų arba, priešingu atveju, kažkokios intrigos? Tokiu atveju, gal nevertėtų labai stebėtis, kad dauguma nesusižavi sausai skambančiais ir nieko aiškesnio nepasakančiais patarimais, kaip kad remkis savo galva?
Ar galėtum, sovijau, nušviesti tuos tavo paminėtus esminius vertinimo principus? Gal pasirodys, kad tie principai kaip tik labai aiškūs, idomūs ar kitaip patrauklūs.
sovijus
skeptikas
Posts: 608
Joined: 2007-03-24 15:30

2009-01-15 01:48

Prašau:
Konkrečios žalos darymo individui vengimas; elgimasis su kitais žmonėmis taip, kaip norėtum, kad kiti žmonės su tavimi elgtųsi; prievartos (bet kokia forma) naudojimas tik konkrečios grėsmės kitam individui atveju; atvira diskusija visuomenėje net ir dėl pačių "pamatinių" principų.

O kad žmonės nori ieškoti "paprastų tiesų" tai manęs čia nestebina (jei susidarė toks įspūdis). Manau tai akivaizdu vien pažvelgus į žmonijos istoriją. Problemą čia aš matau ne tame, kad patarimai "galvok pats (ar galvojam kartu)" skamba pernelyg sausai ar neapibrėžtai, problema yra tame, kad žmonės mano, jog gali egzistuoti universalūs, trumpi atsakymai į moralinius klausimus. Taigi, taip, daugeliui žmonių, tikriausia, yra būdinga norėti paprastų atsakymų, na ir kas? Tai nereiškia, kad reikia taip ir palikti.
User avatar
Bitininkas
skeptikas
Posts: 817
Joined: 2007-12-14 17:53
Location: Vilnius

2009-01-16 22:05

Apie religijas, arba kodėl ateistai nusipelno Rojaus?
http://blog.lrytas.lt/diogenas/2009/01/ ... no-rojaus/

Homeopatija - mokslas ar šamanizmas?
http://giedriusc.blogspot.com/2009/01/h ... izmas.html
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2009-02-01 19:17

Metų tolerancijos žmogumi tapo M. Drunga, kuris yra nelabai tolerantiškas.
http://racas.lt/tolerancija-lietuviskai ... si-karste/
User avatar
Dekonstruktorius
naujokas
Posts: 117
Joined: 2009-12-16 14:28

2010-02-25 12:19

Vasario 16-oji: apsaugininkų smurtas prieš žmogų su plakatu „Krikščionybė Lietuvoje – okupacinė!“
http://www.anarchija.lt/index.php/polit ... acine.html

Image
User avatar
Akela
senbuvis
Posts: 2549
Joined: 2006-01-08 23:00

2010-04-24 10:37

Tiesiog smagus komentas (straipsnio lygio):
Ritualineje respublikoje,
2010 04 24 10:32

kad gautum gera atlyginima, nebutina dirbti, kurti, ieskoti. Pakanka atliekti tam tikra rituala sklandziai suderintame ritualiniame mechanizme. Mechanizmas tepamas mokesciu moketoju pinigais, prievarta atimamais is dirbanciu ir kurianciu verte respublikos pilieciu. (Is kitu ka atimsi, juk jie nieko nekuria, tik vartoja).

Rinkejai atlieka rinkimu rituala.
Parduodama viltis kad gyvensime geriau. Nebrangiai kainuoja, bet nieko ir negauni
Karta per keleta metu sumetami i dezes popieriukai su kazkieno pavardemis, dazniausiai visiskai nepazystamomis. Daugelis nebalsuoja, nes nesvarbu ka imesi, rezultatas bus tas pats.

Isrinktieji atlieka istatymu leidimo rituala.
Parduodama iliuzija, bus vykdoma rinkeju valia.
Laikas nuo laiko susirenka seimo saleje, kartais pasako ritualines kalbas ir paspaudo mygtukus, balsuodami uz valdanciuju pateiktus istatymus, dazniausiai net nesuprasdami, kas is to iseis. Kartais ivyksta erzelyne, kai jie redkarciais suvokia, kad gali paspausti ne ta mygtuka ir gali iskilti gresme ju asmeniniams interesams.

Valdantieji vykdo valdymo rituala.
Parduodama iliuzija, kad istatymai vykdomi, nors is tikro vieni atleidzimai nuo vykdymo isimties tvarka, kiti privalo vykdyti neginco tvarka.
Priimineja svecius, arba patys vaziuoja i svecius, sako ritualines kalbas, kurias paruosia uz mokesciu moketoju pinigus samdomi rasytojai. Kartais priima galimai mokius piliecius, ir gauna uzsakyma sureguliuoti interesus. Jei interesai pakankamai vertingi pinigine israiska, kitiems rasytojams vel uz mokesciu moketoju pinigus uzsakomas naujo istatymo projektas, kuris veliau nesamas i seima patvirtinti.

Teismai ir teisejai vykdo teisingumo rituala.
Parduodama tiesa ir viltis i teisinguma.
Ritualas surasytas procesualiniame kodekse. Svarbiausia, kad butu popieriuje uzfiksuoti visi privalomi ritualiniai veiksmai. Tiesa ir teisingumas neprivalomi, todel gincus nulemia besigincijanciu pusiu piniginiu turinys.

Kariuomene vykdo krasto apsaugos rituala.
Parduodama iliuzija, kad valstybe bus apsaugota nuo isores priesu.
Svarbiausias uzsiemimas retkarciais graziais buriais prazygiuoti pro ziurovu tribunas. NATO reikalaujamus 2% BVP (du milijardai litu) nepavyksta isisavinti todel pastoviai didinamas aukstai apmokamu generolu ir karininku skaicius, kuris greitai pralenks kariu skaiciu.
Privalumai: auksti atlyginimai ir galimybe 40 metu iseiti i pensija. Keliones i siltus krastus, bet tai jau tik irinktiesiems.

Policija vykdo visuomenes tvarkymo ir apsaugos rituala.
Parduodama pilieciu asmens saugumo iliuzija.
Svarbiausias uzsiemimas fiksuoti ivairius nusizengimus, nusikaltimus surasant protokolus, kurie veliau, jei nusikaltelis nezinomas, ismetami i savartyna. Didziausia atrakcija bausti.

Kunigai vykdo sielovados rituala.
Parduodama viltis i gyvenima po mirties. Geras gyvenimas po mirties kainuoja brangiau.
Atlyginimas uz apeigas surenkamas su pavadinimu aukos, todel mokesciais neapmokestinamos. Dar vienas privalumas, kad imokas SODRA-i uz kunigelius daro valstybe. Taigi pensija uztikrinta.

Aprasymas nebaigtas reiketu papildyti.
delfi
pize_kaze
naujokas
Posts: 66
Joined: 2010-04-12 23:38
Location: klp

2010-06-11 12:12

laisvamanis Bronislovas Burgis KTU gimnazijos dyrikas - "Mes išvesime jus doros keliu! Per tikėjimą…"
Jūs nepatikėsite – aš, laisvamanis, tik svajojantis apie tai, kad Aukščiausias kada nors pakeis šią mano misiją ir leis tapti tikinčiuoju, jau ne pirmą kartą atkakliai bandau gimnazijoje sukurti alternatyvą etikai. Ieškau, kas galėtų doros keliu (dorinio ugdymo pamokose) vesti religiniu pagrindu. Nenustebkite, kad taip sudėtingai dėstau uždavinį. Nenuriu davatkiško tikybos tiesų mokymo. Nenoriu, kad kas nors bandytų mus, netikinčiuosius atversti į tikėjimą, nes manau, kad tai tik Aukščiausiojo, o ne žmonių galioms, kaip gerai tie žmonės apie save begalvotų. Nenoriu atmetimo reakcijos – niekada niekas prievarta nebus verčiamas atsigręžti į religiją.
*
Bet norėčiau, kad gimnazistai galėtų išgirsti, suprasti, kaip pasaulį, būtį aiškina tie, kurie pasišventė Dievui. Norėčiau surasti eruditą, intelektualą, pedagogą, kuria atskleistų tūkstantmečius kultūros klodus ir parodytų, kaip milijardai žmonių sukuria sau lengvesnį gyvenimą tikėjimu. Norėčiau kieto fanatiko, su kuriuo vis tik būtų galima diskutuoti. Norėčiau, kad gimnazistai arba nueitų doros keliu, kurį apšviečia tikėjimas, arba įgytų imunitetą bet kokiems žemiškiems gundymams priimti vieną ar kitą dogmą.
***
Ar pavyks? Labai abejoju… Ir stebiuosi, kodėl religinės bendruomenės tokios silpnos, kad negali parengti dabartinių apaštalų. Kodėl giliai tikintys negali žengti dar kelių žingsnių ir pasirengti savo tikėjimą apginti protu, logika, gerumu, pedagoginėmis priemonėmis. Stebiuosi, kodėl tėvai taip tingi įsigilinti į tai, kuo tiki, jei tiki. Pažiūrėsime, kokie bus šio bandymo rezultatai.
Post Reply