Ką būtent sakai: kad konkurencija neskatina išradinėjus išradinėt daiktus, ar, kad betoninė autostrada vilnius-kaunas yra technologijos viršūnė ir nieko geriau išrasti neįmanoma?RB wrote:T. y. sukurti kažką neįmanomo?fizikanas wrote:Nežinau. Bet žinau, kad atsiradęs poreikis skatins kūrybingus žmones galvoti koks tai bus transportas.
Gal ir pabandysiu, bet tam reikia laiko. Kolkas remiuosi šiais pavyzdžiais: internetas, mokslas, žmogaus protas, na ir aišku sovietų sąjunga.Tikrai neįmanoma? Ką gi, įrodykfizikanas wrote:Žinai kodėl centralizuota planavimo sistema yra blogai iš principo? Todėl, kad ji centralizuota. Jei internetas būtų centralizuotas, jis veiktų kurkas lėčiau, paketai pastoviai vėluotų. Teoriškai - neįmanoma, kad pati geriausia centralizuota sistema veiktų efektyviau nei pati geriausia, necentralizuota sistema. Tiesa nežinau ar laisva rinka ir valstybė yra patys geriausi savo kategorijų atstovai, greičiausiai ne.
Su tavim irgi juokinga, spėliojau kiek postų ištempsi be ad hominem.O šiaip truputėli juokinga su tavim diskutuoti.
Juk sakiau dėl ko visiems bus geriau (neišgirdau nei įrodymų, kad autostrados sąvininkams apsimokės labiau mokėti kompensacijas žuvusiems, nei gerinti kelio saugumą, nei įrodymų, kad susidarys karteliai ir t.t., vietoje to, ką prognozuoja rinkos teorijos).Aš tau ant pirštų parodžiau, kad privati autostrada iš principo kainuos vartotojui brangiau. Konkurencija tik dar labiau pakels kainas. Ir įrodinėti, kad visiems bus tik geriau dėl neefektyvaus resursų paskirstymo (dviejų autostradų viena šalia kitos) ar dėl dirbtinai užkeltų kainų – juokinga.
Beje, to, kad resursai bus panaudoti neefektyviai irgi neįrodėj. Kodėl išviso kasnors turėtų statyti antrą autostradą Vilnius-Kaunas, vietoje autostrados Vilnius-Kedainiai, kuria naudosis važiuojantys į Kauną, jei tai bus pigiau, važiuojantys į Kedainius ir Važiuojantys į Panevežį? Ir kodėl konkuruos vien tik greta stovinčios autostrados, kur dar konkurencija tarp autostrados ir kitų kelių, kuriais galima nuvykti tenpat? Čia jau darant prielaidą, kad betoninė autostrada yra technologinė transporto viršūnė.