Euroskepticizmas Lietuvoje

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2011-04-20 00:10

Šešėlis wrote:
Taigi brangiai mokame uz centrini planavima ir reguliavima, o mainais negauname nieko, ko negalime pasidaryti patys.
Įsivaizduokime du elementarius geležinkelių infrastruktūros planavimo scenarijus:

1) geležinkelių gamybos ir tiesimo standartus (pvz., bėgių plotį) nustato kiekviena valstybė atskirai (27 kartus, 27 skirtingi bėgių pločiai) ir

2) šiuos standartus priima centrinė institucija (vieną kartą, vienas bėgių plotis).

Prašom apskaičiuoti, kiek pirmas scenarijus yra pigesnis už antrą ir kiek kartų geležinkelio infrastruktūra taps našesnė, kai traukiniai negalės išvažiuoti iš vienos šalies į kitą.
Tam nebūtinas centrinis planavimas, tiesiant geležinkelį (nesant nesantaikos, kai nori specialiai tokių bėgių kad lenkų traukinys negalėtų pravažiuoti) būtų derinamasi prie bendro standarto. Kokie du bėgių standartai realu, 27 - ne.
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2011-04-20 00:18

Kokie du bėgių standartai realu, 27 - ne.
Klausimas buvo ne kiek tai realu, o kiek galima sutaupyti nesant centrinės institucijos.
User avatar
Abejoklis
skeptikas
Posts: 954
Joined: 2010-08-31 05:04

2011-04-20 00:30

Šešėlis wrote: Prašom apskaičiuoti, kiek pirmas scenarijus yra pigesnis už antrą ir kiek kartų geležinkelio infrastruktūra taps našesnė, kai traukiniai negalės išvažiuoti iš vienos šalies į kitą (kaip tik labai realus pavyzdys – didelė geležinkelių dalis nėra suderinama, nes paveldėta prieš atsirandant europiniams standartams).
Traukiniai tarp ne ES nares Sveicarijos ir ES salies Prancuzijos vaziuoja laiku.

Vienodiems begiams nereikalingas nei bendras centrinis bankas, nei bendra kariuomene, nei bendras teismas, nei vienodi mokesciai.
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2011-04-20 00:47

Tu net nebandei atsakyt į klausimą.

Aiškumo sumetimais pasikartosiu: kiek galima sutaupyti sprendimus priimant individualiai, nesant centrinės institucijos?
Vienodiems begiams nereikalingas nei bendras centrinis bankas, nei bendra kariuomene, nei bendras teismas, nei vienodi mokesciai.
Pirmą kartą girdžiu, kad centrinis bankas reguliuotų bėgių plotį.
User avatar
Abejoklis
skeptikas
Posts: 954
Joined: 2010-08-31 05:04

2011-04-20 01:05

Šešėlis wrote:Tu net nebandei atsakyt į klausimą.
Aiškumo sumetimais pasikartosiu: kiek galima sutaupyti sprendimus priimant individualiai, nesant centrinės institucijos?
Labai daug. Galima sutaupyti centriniu planuotoju sherimo saskaita, isvengiant brangiai kainuojanciu bet neaktualiu centriniu planuotoju sprendimu ir pan.

Ne visada "vienas dydis tinka visiems".
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2011-04-20 09:14

svengiant brangiai kainuojanciu bet neaktualiu centriniu planuotoju sprendimu ir pan.
Ta prasme, atsisakyti centrinio planuotojo ir duoti tos pačios srities standartus priimti 27 kartus kiekvienai valstybei atskirai?
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2011-04-20 13:39

Šešėlis wrote:Ta prasme, atsisakyti centrinio planuotojo ir duoti tos pačios srities standartus priimti 27 kartus kiekvienai valstybei atskirai?
Valstybės jokiu būdu nebendrauja ir jokiu būdu negali susitarti, nes jos visiškai nenori prekiauti kartu, nes laisvoji rinka ne apie laisvą bendradarbiavimą ir prekiavimą, bet užsidarymą savo mažuose pasaulėliuose. Toks tavo įsivaizdavimas?
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2011-04-20 14:53

Valstybės jokiu būdu nebendrauja ir jokiu būdu negali susitarti...
Neįsiskaitei į klausimą ar jo nesupratai?
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2011-04-20 15:40

Šešėlis wrote:Neįsiskaitei į klausimą ar jo nesupratai?
Man regis, tu nelabai supranti apie ką kalba eina. Kiekvienai valstybei savarankiškai nuspręsti kokius bėgius jai tiesti - pigiau, tačiau nepamiršk, kad valstybės mėgsta prekiauti ir bendradarbiauti, todėl tuos bėgius ties ne šiaip sau, bet apgalvojusios bendradarbiavimo galimybes. Tas pats rezultatas - vienodi bėgiai - įmanoma ir be viskam vadovaujančio viršininko. Jei tu įsivaizduoji, kad valstybės susigalvotų ir pradėtų gaminti skirtingo dydžio bėgius - tu bukas. Visų pirma, jei kalbėtume konkrečiai apie bėgius, jais turi važiuoti traukiniai. Kas gamina traukinių vagonus? Kiekviena šūdvalstybė nepajėgi išlaikyti gamyklų, gaminančių vagonus, vadinasi, rinka diktuoja tai, jog traukiniai būtų perkami iš vieno ar kelių gamintojų. Tai reiškia - vienodi vagonai, vienodi bėgiai, nes niekas neužsisakinėtų atskirai sau nestandartinių vagonų, mat jie kainuotų nestandartiškai daugiau, nei standartiniai. Got it? Tai nereiškia "velniop centrinį planavimą!", tai reiškia, kad tavo pavyzdys su traukinių bėgiais tikrai nepretenduoja į gerus argumentus prieš centrinį planavimą.
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2011-04-20 16:24

Kiekvienai valstybei savarankiškai nuspręsti kokius bėgius jai tiesti - pigiau
Parodyk, kaip tai yra pigiau.
valstybės mėgsta prekiauti ir bendradarbiauti
Na taip, geriau, kai bendradarbiauja valstybės po dvi, po tris, gal po keturias, bet jokiu būdu ne 27 iškarto, nes taip yra labai brangu, ir iš to beveik jokios naudos.
Tas pats rezultatas - vienodi bėgiai - įmanoma ir be viskam vadovaujančio viršininko.
Įmanoma ir su riedučiais į Maskvą nuvažiuoti.
Jei tu įsivaizduoji, kad valstybės susigalvotų ir pradėtų gaminti skirtingo dydžio bėgius - tu bukas.
Leisk, atspėsiu – tu įsivaizduoji, kad pavyzdys pritaikomas tik techninių standartų srityje? (O šiaip ačiū už epitetą, manau, kad jis puikiai atspindi tavo požiūrį ne tik į konkrečius dalyvius, bet ir į šį forumą apskritai).

O šiaip – valstybės susigalvoti nesuderinamus bėgius, televizijos transliacijos ar maisto kokybės kontrolės standartus gali, ir jos tai daro.

Jei taip sunku suvokti pavyzdį su traukiniais, gal kažkiek lengviau būtų, pvz., su palydovine radijo navigacija: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 12:LT:HTML

Tai vis tik kiek kartų brangiau yra turėti vieną palydovinės navigacijos sistemų agentūrą negu 27?
tavo pavyzdys su traukinių bėgiais tikrai nepretenduoja į gerus argumentus prieš centrinį planavimą
Pritariu, nes tai būtų visiška nesąmonė.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2011-04-21 00:50

Šešėlis wrote:Jei taip sunku suvokti pavyzdį su traukiniais, gal kažkiek lengviau būtų, pvz., su palydovine radijo navigacija: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 12:LT:HTML.
Palydovinę navigacijos sistemą jau sukūrė JAV (GPS), ES tolesnis ketinimas kurti Galileo man regis yra fail (rinka jau užimta), bet žinoma prove me wrong.
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2011-04-21 17:08

VYTS wrote:
Šešėlis wrote:Jei taip sunku suvokti pavyzdį su traukiniais, gal kažkiek lengviau būtų, pvz., su palydovine radijo navigacija: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 12:LT:HTML.
Palydovinę navigacijos sistemą jau sukūrė JAV (GPS), ES tolesnis ketinimas kurti Galileo man regis yra fail (rinka jau užimta), bet žinoma prove me wrong.
primenu kad gps pirmine paskirtis yra karine o komercine tik antrine jos paskirtis. kadangi es dauguma valstybiu yra nato sudetyje tad jiem gps yra per akis o galileo turejo buti tik konkurencine komercines paskirties sistema kuriai vietos rinkoj nera nes tokiu sistemu kol kas uztenka vienos.
rusai del karines iniciatyvos jau baige projekta glonass. antrine paskirtis komercijai pasirode paveluota ir nebe konkurencinga tad imoniu nepritraukus beliko tenkintis tik svedu imone swepos.
User avatar
Abejoklis
skeptikas
Posts: 954
Joined: 2010-08-31 05:04

2011-04-21 20:25

Jei manytume, kad reikalingi valdiški standartai bėgiams, tai juos galima pasiskolinti iš kaimynų. Arba sutarti su kaimynais dėl standarto be jokių centralizuotų institucijų. Visgi nėra pagrindo teigti, kad valdininkai geriau už geležinkeliečius žino koks yra teisingas bėgių plotis ir geriau tą palikti pramonei spręsti. (Lietuvoje, kur geležinkelio monopolija priklauso valdžiai, žinoma viskas daroma atbulai).
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2011-04-21 21:12

Ir kaip tai atsako į mano klausimą?
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2011-04-21 22:18

Šešėlis wrote:Ir kaip tai atsako į mano klausimą?
Jei nebūtų centrinio planavimo - žmonės taupytų ir bėgius tiestų tik ten, kur juos tiesti apsimoka. Dabar - turime daug nenaudojamų bėgių, keleiviniai traukiniai nė velnio neneša pelno, tačiau jie vis vien važinėja. Kaip manai, apsimoka toks verslas? Nenaudojami bėgiai + nepelningi reisai = superinis derinys, ane?
status_quo
pradedantis
Posts: 338
Joined: 2008-07-17 14:09

2011-04-21 22:57

Čia bus offtopikas. D3monai, pasiskaityk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_Axe

Savo kukliomis ekonomijos žiniomis - nuostolingų maršrutų uždarinėjimas būtų krachas visam LG.
Šešėlis
senbuvis
Posts: 1127
Joined: 2007-08-01 21:58

2011-04-22 10:00

Jei nebūtų centrinio planavimo - žmonės taupytų ir bėgius tiestų tik ten, kur juos tiesti apsimoka.
Tu gali mus visus čia apšviesti paaiškindamas, kaip tiksliai tai atsako į mano klausimą, susijusį su priešprieša tarp vieno didelio centrinio planavimo ir daug mažų?
User avatar
Abejoklis
skeptikas
Posts: 954
Joined: 2010-08-31 05:04

2011-04-22 17:33

status_quo wrote:Čia bus offtopikas. D3monai, pasiskaityk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_Axe

Savo kukliomis ekonomijos žiniomis - nuostolingų maršrutų uždarinėjimas būtų krachas visam LG.
Būtų puiku, ar ne?
LG dividendų tu negauni, o nuostolius padengti reikia.
Post Reply