Elektrinės mašinos

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
OMG!WTF?
pradedantis
Posts: 141
Joined: 2013-02-11 13:05

2014-01-21 20:00

Kaip manote, ar elektrinėms mašinoms priklauso ateitis, o gal jos liks nišiniu produktu?
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2629
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2014-01-21 21:50

OMG!WTF? wrote:Kaip manote, ar elektrinėms mašinoms priklauso ateitis, o gal jos liks nišiniu produktu?
patikslinkit nes cia ne velnio neaisku apie ka snekat. kazkaip galvoju kad apie automobilius ne apie elektrines skaiciavimo masinas bet..
OMG!WTF?
pradedantis
Posts: 141
Joined: 2013-02-11 13:05

2014-01-21 21:57

son wrote:
OMG!WTF? wrote:Kaip manote, ar elektrinėms mašinoms priklauso ateitis, o gal jos liks nišiniu produktu?
patikslinkit nes cia ne velnio neaisku apie ka snekat. kazkaip galvoju kad apie automobilius ne apie elektrines skaiciavimo masinas bet..
Automobilius.
User avatar
nesvarbu
pradedantis
Posts: 164
Joined: 2013-10-21 21:19
Location: Uostamiestis

2014-01-21 22:51

Elektromobiliais dar juos vadina kartais. :ax:

Esmė tame, kad elektromobiliai realūs tik privačiuose kiemuose, nes kad pakrauti akumuliatorius reikia pajungus elektrą laikyti apie 9 valandas. Įsivaizduokite daugiaaukštyje, tarkime iš 3 aukšto namo lango nutįsusį prailgintuvo laidą iki automobilio, kuris stovi, tarkim, prie pat laiptinės įėjimo. Bet koks gudrutis tą laidą gali atjungti ir prie savo elektromobilio pasijungti. Kas gi mieste laikys laidus kad pasikrauti akumuliatorius??? Nebent mokamose stovėjimo aikštelėse pradės teikti šias paslaugas.

Ne, kur kas realesnis variantas yra vandeniliu ar pneumatiniu motoru automobiliai. Jeigu taip jau grynai ekologiškus variantus tyrinėtis, tai geriau pedalais minamas dviratis (ar velomobilis), nei elektromobilis, nes akumuliatoriai kol kas tikrai ne ekologiškas ir ne ekonomiškas reikalas. :smoke:
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2629
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2014-01-22 21:17

nematau jom perspektyvu artimiausiem 100 metu.
jos visiskai neekologiskos ir tera marketingo bei turtuoliu zaisliukai. ju gamybos kastai milziniski del daug smulkiu ir specifiniu detaliu gamybos reikalaujanciu specialiu spalvotuju metalu kurie iprastai nenaudojami automobiliam su vidaus degimo varikliais. o siu zaliavu isgavimas dazniausiai labai toli nuo ekologiskumo. ir galop nuo kada pati elektra yra ekologiska?
sneketi apie ju technines charakteristikas net neverta kai automobilis su vienu pakrovimu vos 100km nuvaziuoja o pakrauti trunka min 4-5 val.

ateities automobiliu numatau vis maziau energijos issvaistancius ir kuo daugiau jos pakartotinai panaudojancius hibridus. kuriu darbinis nasumas nedaug tesiskiria nuo vidaus degimo varikliais varomu automobiliu o kai kada net lenkia (tarkim nuvaziuojamas atstumas be sustojimo). deja gamybos kastai isliks visa laika daug didesni ir ekologiskumo taip pat nera daug (jei ekologiskuma vertionam pagal co2 ir dirvozemiu bei vandenu uzterstuma). zinoma kuro sanaudu reikes maziau o tai gelbeja dabartines globalines demografijos ir jos vartotojiskumo atzvilgiu.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 4132
Joined: 2011-10-03 09:35

2014-01-22 21:46

Aš manau, elektromobiliai atras savo vietą, bet ateitis ne juose, o mažesniame vartojime. Ta prasme, mažiau važinėti, mažiau transportuoti. O perėjimas ant kitos energijos rūšies kažko esmingai neišpręs. Čia kaip su renovacija Lietuvoje - ar dujomis kūrentis, ar malkomis, kai namai kiauri, vis tiek bus brangu. Išeitis čia tik energinis efektyvumas ir taupymas. O elektromobiliai tokie bent kol kas nėra.
OMG!WTF?
pradedantis
Posts: 141
Joined: 2013-02-11 13:05

2014-01-22 21:56

Lionginas wrote:Aš manau, elektromobiliai atras savo vietą, bet ateitis ne juose, o mažesniame vartojime.
Manai kad sumažės vartojimas? Aš tai tikrai ne. (jeigu turėjai galvoje kad jokio automobilio geriau gamtai, nei elektromobilis - sutinku).
OMG!WTF?
pradedantis
Posts: 141
Joined: 2013-02-11 13:05

2014-01-22 22:20

nesvarbu wrote:Ne, kur kas realesnis variantas yr vandeniliu ar pneumatiniu motoru automobiliai. Jeigu taip jau grynai ekologiškus variantus tyrinėtis, tai geriau pedalais minamas dviratis (ar velomobilis), nei elektromobilis, nes akumuliatoriai kol kas tikrai ne ekologiškas ir ne ekonomiškas reikalas. :smoke:
Vandenilis dar labiau nišinis, net neaišku kaip jį saugoti (labai lakios, mažo tankio dujos), gaminti iš vandens reikalauja žymiai daugiau elektros nei pakrauti bateriją, iš gamtinių dujų - neekologiška (ir gal tada geriau tiesiog dujinis automobilis?). Manau kad tai technologinis akligatvis.
Pneumatinė mašina irgi ne mažesnė egzotika.
Ant dviračių daugumos vairuotojų nepasodinsi.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 4132
Joined: 2011-10-03 09:35

2014-01-22 22:28

OMG!WTF? wrote:Manai kad sumažės vartojimas? Aš tai tikrai ne. (jeigu turėjai galvoje kad jokio automobilio geriau gamtai, nei elektromobilis - sutinku).
Tiesiog norėjau pasakyti, kad elektromobiliai nėra kažkoks sprendimas ekologijos prasme. Sprendimas būtų mažesnis vartojimas, bet niekas nenori vartototi mažiau, taigi abejotina. Nors kas ten žino, kaip bus. Yra tam tikrų atsirandančio sąmoningumo požymių, bet kaip tyčia tose valstybėse, kurios visko suvartoja daugiausiai :)
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 4813
Joined: 2004-05-27 19:45

2014-01-23 12:42

O vartojimas maziau, tai sprendimas, ar problemos perkelimas kitur? Na imkim krastutini atveji: visi nustoja vazineti masinom siandien. Juk tai turetu katastrofisku pasekmiu ekonomikai. Samoningas/tikslingas vartojimo mazinimas, tai man panasu i dulkiu slavima po kilimu. Jokios bedos niekur nedingsta, tik persikelia kitur.

Tikras sprendimas butu efektyvesnes masinos, nesvarbu koki kura naudojancios. Juk teoriskai, patekti is tasko a i taska b, jei jie yra tame paciame aukstyje, galima butu be jokiu energijos sanaudu, jei ne trintis ir oro pasipriesinimas. O situos nuostolius galima mazinti tobulinant masinos dizaina.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 5914
Joined: 2004-04-19 12:28

2014-01-23 13:07

Jei neįvyks kokia nano-revoliucija akumuliatorių technologijose, tai aš nebūčiau labai optimistiškas dėl elektromobilių. Kažkaip sunku įsivaizduoti, kad žmonės savo noru rinktųsi prastesnę ir brangesnę alternatyvą vidaus degimo varikliams. Žinoma, jei kuro kainos labai pakils, jiems teks tai padaryti, bet vis vien aš tada balsuočiau už biokurą ar net vandenilį.

Su dabartinėmis technologijomis vienintelė viltis elektromobiliams yra standartizuoti greitai pakeičiami akumuliatoriai - tipo atvažiavai į "elektrinę", ten tau staigiai išėmė akumą, vietoj jo įdėjo pakrautą, tu sumoki tik už elektrą (na ir už akumo nudėvėjimą, pakeitimo procedūrą, ir kt.), ir važiuoji toliau. Bet tam reikėtų labai daug pinigų sukišti į infrastruktūrą. Be to ir akumuliatorių standartizavimas pats savaime gali būti iššūkis - mašinos gi skirtingų dydžių bei formų, ir energijos poreikiai jų skirtingi.

Hibridinės mašinos aišku miela, tačiau mano skoniui jos turi vienu varikliu per daug.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 4132
Joined: 2011-10-03 09:35

2014-01-23 13:25

fizikanas wrote:O vartojimas maziau, tai sprendimas, ar problemos perkelimas kitur? Na imkim krastutini atveji: visi nustoja vazineti masinom siandien. Juk tai turetu katastrofisku pasekmiu ekonomikai.
Na, mažinimas ir visiškas atsisakymas - skirtingi dalykai. Nesiūlau atsisakyti visiškai. Bet norint kokio nors rimtesnio ekologinio efekto, mažinti tiesiog teks. Nes koks gi skirtumas, jei ateityje mašinos terš mažiau, bet jų tiesiog bus daugiau (nes, pvz., bus daugiau žmonių, ir jie bus turtingesni). Tarša išliks tokia pati. Geriausias variantas - mažinti tiek vartojimą, tiek ir kurti mažiau taršias technologijas.
fizikanas wrote:Samoningas/tikslingas vartojimo mazinimas, tai man panasu i dulkiu slavima po kilimu. Jokios bedos niekur nedingsta, tik persikelia kitur.
Čia jau žiūrint, kas tai per bėdos. Kai kurias problemas galima spręsti. Pavyzdžiui, jei Europoje žiemą neišeina užsiauginti pomidorų, juos atsivežti iš kokio nors Trinidado. Arba galima problemą ignoruoti, ir žiemą valgyti daugiau konservuotų pomidorų. Visumoj, manau, kad pastarasis variantas yra tiesiog tvaresnis - žiemą be šviežių pomidorų galima apsieiti, o valgant konservuotus, remiamas vietos gamintojas - jo verslas tampa ne toks sezoniškas. Tuomet atpuola pomidorų transportavimo per pusę pasaulio poreikis. Na, gal čia blogas pavyzdys, nes pomidorai tikriausiai atgabenami laivais, kas nėra labai brangu ir kas tikriausiai nėra taip jau žalinga gamtai. Bet, kaip jau sakiau, čia tiesiog reikia nuspręsti, kurios problemos tikrai yra reikšmingos. Gal kažkam švieži pomidorai (net jei jie nuskinti dar neprinokę, kad būtų galima transportuoti) žiemą yra itin svarbus dalykas, ir ką čia kalbu laiko šventvagyste. Bet tuomet tiesiog teks susitaikyti, kad ekologinės problemos tiesiog pasiliks dar ilgam, ir augs.

Kiti variantai (ekspromtu): nuotolinio darbo skatinimas, viešojo transporto gerinimas, na galiausiai tie dviračių takai. Visa tai mažina vartojimą. Tebūnie neženkliai, bet viską sudėjus krūvon, gali gautis neblogas rezultatas.
fizikanas wrote:Tikras sprendimas butu efektyvesnes masinos, nesvarbu koki kura naudojancios. Juk teoriskai, patekti is tasko a i taska b, jei jie yra tame paciame aukstyje, galima butu be jokiu energijos sanaudu, jei ne trintis ir oro pasipriesinimas. O situos nuostolius galima mazinti tobulinant masinos dizaina.
Tai viskas tvarkoj su efektyvumo didinimu. Problema ta, kad jei tokias mašinas susipirks ir vakariečiai, IR dar kinai, tai bendroje sumoje liksime ten pat, kur esame dabar. Tikras sprendimas būtų suvaldyti ne tik techninius niuansus, bet ir savo poreikius. Protingai, žinoma.
Augustas
senbuvis
Posts: 2524
Joined: 2012-05-03 18:44

2014-01-23 19:32

fizikanas wrote:O vartojimas maziau, tai sprendimas, ar problemos perkelimas kitur? Na imkim krastutini atveji: visi nustoja vazineti masinom siandien. Juk tai turetu katastrofisku pasekmiu ekonomikai.
Kokių konkrečių pasekmių? Degalinių sumažėjimo ir atitinkamai darbo vietų sumažėjimo? Man nepanašu, kad tai būtų katastrofa.
Samoningas/tikslingas vartojimo mazinimas, tai man panasu i dulkiu slavima po kilimu. Jokios bedos niekur nedingsta, tik persikelia kitur.
Šiaip jau vartojimas sumažėtų tik vienoje srityje. O tai reiškia, kad išlaisvinami ištekliai kitoms sritims. Tad, manyčiau, tai būtų pliusas, o ne minusas. :ax:
Tikras sprendimas butu efektyvesnes masinos, nesvarbu koki kura naudojancios. Juk teoriskai, patekti is tasko a i taska b, jei jie yra tame paciame aukstyje, galima butu be jokiu energijos sanaudu, jei ne trintis ir oro pasipriesinimas. O situos nuostolius galima mazinti tobulinant masinos dizaina.
Geras sprendimas. Bet net ir jis sumažintų kuro vartojimą, o kartu ir degalinių skaičių, ir darbo vietų skaičių. Tad... :ax:
User avatar
nesvarbu
pradedantis
Posts: 164
Joined: 2013-10-21 21:19
Location: Uostamiestis

2014-01-23 20:05

Augustas wrote:... sumažintų kuro vartojimą, o kartu ir degalinių skaičių, ir darbo vietų skaičių. Tad... :ax:
Ne, degalinių nesumažėtų. Gi degalinėje prekiaujama ne vien degalais, o ypač naktimis! :lol:
Degalinės yra nepamainomos užkandinės. :dirol:
Apskritai paėmus kad ir koks kuras bebūtų naudojamas degalinės vis tiek bus reikalingos. :wink:
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 4813
Joined: 2004-05-27 19:45

2014-01-23 20:30

Augustas wrote:
fizikanas wrote:O vartojimas maziau, tai sprendimas, ar problemos perkelimas kitur? Na imkim krastutini atveji: visi nustoja vazineti masinom siandien. Juk tai turetu katastrofisku pasekmiu ekonomikai.
Kokių konkrečių pasekmių? Degalinių sumažėjimo ir atitinkamai darbo vietų sumažėjimo? Man nepanašu, kad tai būtų katastrofa.
O dievuleliau, Augustai.. Na pavyzdziui greitoji negales atvaziuoti pas ligoni. Didzioji dauguma zmoniu negales nusigauti iki darbo. Vaikai iki mokyklu. Prekes negales buti nuveztos i parduotuves. Ar bent mazdaug supranti minti? (dideliu vilciu nededu..)
Augustas
senbuvis
Posts: 2524
Joined: 2012-05-03 18:44

2014-01-23 21:11

fizikanas wrote:
Augustas wrote:
fizikanas wrote:O vartojimas maziau, tai sprendimas, ar problemos perkelimas kitur? Na imkim krastutini atveji: visi nustoja vazineti masinom siandien. Juk tai turetu katastrofisku pasekmiu ekonomikai.
Kokių konkrečių pasekmių? Degalinių sumažėjimo ir atitinkamai darbo vietų sumažėjimo? Man nepanašu, kad tai būtų katastrofa.
O dievuleliau, Augustai.. Na pavyzdziui greitoji negales atvaziuoti pas ligoni. Didzioji dauguma zmoniu negales nusigauti iki darbo. Vaikai iki mokyklu. Prekes negales buti nuveztos i parduotuves. Ar bent mazdaug supranti minti? (dideliu vilciu nededu..)
Prekės į parduotuves dažniausiai vežamos furgonais, o ne lengvojom mašinom. Vaikai iki mokyklų gali nuvažiuoti visuomeniniu transportu, pvz., troleibusais, žmonės į darbą irgi gali važiuoti tais pačiais troleibusais. Nebūtina važinėti lengvojom mašinom, kad nuvežtum prekes į parduotuvę, vaikus į mokyklą, o suaugusius į darbą. Na, nebent, Tamsta, rašydamas "visi nustoja važinėti mašinom", turėjo minty ne tik lengvąsias mašinas, bet apskritai visas motorizuotas transporto priemones. :ax:
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 4813
Joined: 2004-05-27 19:45

2014-01-24 01:03

Augustas wrote:Prekės į parduotuves dažniausiai vežamos furgonais, o ne lengvojom mašinom. Vaikai iki mokyklų gali nuvažiuoti visuomeniniu transportu, pvz., troleibusais, žmonės į darbą irgi gali važiuoti tais pačiais troleibusais. Nebūtina važinėti lengvojom mašinom, kad nuvežtum prekes į parduotuvę, vaikus į mokyklą, o suaugusius į darbą. Na, nebent, Tamsta, rašydamas "visi nustoja važinėti mašinom", turėjo minty ne tik lengvąsias mašinas, bet apskritai visas motorizuotas transporto priemones. :ax:
Turejau omenyje visas (nes visos naudoja kazkoki kura), bet ir lengvuju uztektu, kad pasekmes butu katastrofiskos. Viesasis transportas siuo atveju perdaug nepades, nes paprasciausiai bus sausakimsas.
User avatar
fizikanas
nenugalimas
Posts: 4813
Joined: 2004-05-27 19:45

2014-01-24 01:16

Lionginas wrote:Čia jau žiūrint, kas tai per bėdos. Kai kurias problemas galima spręsti. Pavyzdžiui, jei Europoje žiemą neišeina užsiauginti pomidorų, juos atsivežti iš kokio nors Trinidado. Arba galima problemą ignoruoti, ir žiemą valgyti daugiau konservuotų pomidorų. Visumoj, manau, kad pastarasis variantas yra tiesiog tvaresnis - žiemą be šviežių pomidorų galima apsieiti, o valgant konservuotus, remiamas vietos gamintojas - jo verslas tampa ne toks sezoniškas. Tuomet atpuola pomidorų transportavimo per pusę pasaulio poreikis. Na, gal čia blogas pavyzdys, nes pomidorai tikriausiai atgabenami laivais, kas nėra labai brangu ir kas tikriausiai nėra taip jau žalinga gamtai. Bet, kaip jau sakiau, čia tiesiog reikia nuspręsti, kurios problemos tikrai yra reikšmingos. Gal kažkam švieži pomidorai (net jei jie nuskinti dar neprinokę, kad būtų galima transportuoti) žiemą yra itin svarbus dalykas, ir ką čia kalbu laiko šventvagyste. Bet tuomet tiesiog teks susitaikyti, kad ekologinės problemos tiesiog pasiliks dar ilgam, ir augs.
Butent tai ir turiu omenyje. Kazkas negaus pomidoru ir tai kazkam bus problema. Kazkam greiciausiai gerokai didesne, nei co2 kiekio atmosferoje skirtumas tarp vienos furos suvazinejimo ir ne.
Lionginas wrote: Kiti variantai (ekspromtu): nuotolinio darbo skatinimas, viešojo transporto gerinimas, na galiausiai tie dviračių takai. Visa tai mažina vartojimą. Tebūnie neženkliai, bet viską sudėjus krūvon, gali gautis neblogas rezultatas.
Sutinku, infrastrukturos gerinimas ir pigesnes/efektyvesnes alternatyvos keliauti yra puikus sprendimai. Tik nezinau ar tai vadinti vartojimo mazinimu. Nors del savoku gincytis gal ir ner prasmes :)
Lionginas wrote:Tai viskas tvarkoj su efektyvumo didinimu. Problema ta, kad jei tokias mašinas susipirks ir vakariečiai, IR dar kinai, tai bendroje sumoje liksime ten pat, kur esame dabar. Tikras sprendimas būtų suvaldyti ne tik techninius niuansus, bet ir savo poreikius. Protingai, žinoma.
Bet jei vakarieciai protingai valdys savo poreikius, o kinai ne, tai busime dar blogesneje situacijoje :)
Post Reply