Elektrinės mašinos

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2014-01-24 15:04

fizikanas wrote:Butent tai ir turiu omenyje. Kazkas negaus pomidoru ir tai kazkam bus problema. Kazkam greiciausiai gerokai didesne, nei co2 kiekio atmosferoje skirtumas tarp vienos furos suvazinejimo ir ne.
Kažkokiu būdu tą galima išspręsti - darai mokesčius už CO2 emisijas, Trinidado pomidorai brangsta, pirkėjas pažiūri į kainą, ir jau nebeatrodo, kad problema tokia didelė. Jeigu kažkieno išskiritniai pomėgiai kitiems gadina gyvenimą, už tai turi būti kažkaip kompensuota. Problema, žinoma, yra susitarimai tarp valstybių. Trinidadas galbūt nesutiks su tokiu pasiūlymu.
fizikanas wrote:Bet jei vakarieciai protingai valdys savo poreikius, o kinai ne, tai busime dar blogesneje situacijoje :)
Tik nedidelė dalis vakariečių stengiasi protingai valdyti savo poreikius, pirmiausiai tai ES. JAV dėl to ir nenori visokių ten Kiotų, nes bijo pralošti prieš kinus. Jie visi su savo konkurencija sušiks mums planetą :) Kita vertus, ar tikrai būsime blogesnėje situacijoje, jei nebereikės pirkti tiek daug naftos ir dujų iš visokių nelabai malonių valstybių? Juk visokių šeichų ir karo vadų rėmimas naftos pinigais tikra nėra mums naudingas. Iš esmės, savo dideliu vartojimu mes juos įtvirtiname ir tampame nuo jų priklausomi. Šia prasme itin taupūs ar elektriniai automobiliai visai patrauklūs - galima papildomai primokėti vien tam, kad stumti į priekį technologijas ir mažinti priklausomybę nuo arabų ar rusų.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2016-05-26 23:00

[... Prabėgo pora metų ...]

Nu va, Tesla su savo trečiu modeliu bando paleist masinę liaudžiai įkandamų elektromobilių gamybą. Ką gi manote apie tai, kolegos Skeptikai? Ar pataps modelis 3 naujuoju modeliu ? O gal manote, kad žiauri rinkos ranka nutėkš Eloną po velniais, su visom jo elektryčkom, kaip nutėškė pvz. Twitterį?
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-26 23:35

Vilius wrote:[... Prabėgo pora metų ...]

Nu va, Tesla su savo trečiu modeliu bando paleist masinę liaudžiai įkandamų elektromobilių gamybą. Ką gi manote apie tai, kolegos Skeptikai? Ar pataps modelis 3 naujuoju modeliu ? O gal manote, kad žiauri rinkos ranka nutėkš Eloną po velniais, su visom jo elektryčkom, kaip nutėškė pvz. Twitterį?
Galvoju kad dabar subsidijuoja tas elektromobilius visaip, teikia visokių privilegijų, o persėstų visi į juos, reiktų subsidijas su priviegijom atšaukti ir beje prapultų degalų akcizai. Nestabilus reikalas. Ir manau nesąžininga kad visokie varguoliai pirkdami degalus finansuoja kelius buržujams teslose.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2016-05-27 17:27

VYTS wrote:Galvoju kad dabar subsidijuoja tas elektromobilius visaip, teikia visokių privilegijų, o persėstų visi į juos, reiktų subsidijas su priviegijom atšaukti ir beje prapultų degalų akcizai. Nestabilus reikalas. Ir manau nesąžininga kad visokie varguoliai pirkdami degalus finansuoja kelius buržujams teslose.
O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-05-28 16:31

RB wrote:O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
Tai kad akcizai renkami keliu taisymui ir tiesimui kiek zinau. O keliais vazineja ir elektromobiliai. Kalbant apie aplinkos tersima elektromobiliai taip pat nesventieji, jei atsizvelgsi i tai, kaip pagaminama elektra, kuria jie varomi ir kiek gamta tersiama gaminant pati elektromobili. Privilegijos ir subsidijos elektromobiliam, tai tik perskirstymas mokesciu moketoju pinigu, elektromobiliu gamintojams ir platintojams. Jokios kitos nei logikos, nei morales tame nera.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2016-05-30 16:06

fizikanas wrote:
RB wrote:O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
Tai kad akcizai renkami keliu taisymui ir tiesimui kiek zinau.
Akcizas savo prigimtimi yra „nuodėmės mokestis“, taikomas produktams ir paslaugoms, pasižymintiems dideliais neigiamais eksternalitetais. Degalų pirkimo sandoryje visą naudą gauna jo dalyviai (pardavėjas pinigus, pirkėjas degalus), o neigiamas pasekmes patiria ir visi aplinkiniai, kurių aplinka yra teršiama.
Kam po to naudojami surinkti mokesčiai – jau kitas, nesusijęs reikalas. Pvz., alkoholio ir tabako akcizai tiesiog krenta į bendrą biudžeto katilą ir nėra kažkaip specializuotai skiriami, tarkime, sveikatos apsaugai.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-30 16:23

RB wrote:
fizikanas wrote:
RB wrote:O gal kaip tik sąžininga, kad tie, kas teršia orą, kuriuo kvėpuojame visi, bent jau baudą už tai susimoka?
Tai kad akcizai renkami keliu taisymui ir tiesimui kiek zinau.
Akcizas savo prigimtimi yra „nuodėmės mokestis“, taikomas produktams ir paslaugoms, pasižymintiems dideliais neigiamais eksternalitetais. Degalų pirkimo sandoryje visą naudą gauna jo dalyviai (pardavėjas pinigus, pirkėjas degalus), o neigiamas pasekmes patiria ir visi aplinkiniai, kurių aplinka yra teršiama.
Kam po to naudojami surinkti mokesčiai – jau kitas, nesusijęs reikalas. Pvz., alkoholio ir tabako akcizai tiesiog krenta į bendrą biudžeto katilą ir nėra kažkaip specializuotai skiriami, tarkime, sveikatos apsaugai.
Tai tame ir esmė kad elektromobilis irgi sukelia neigiamus eksternalitetus. O oro teršimas tikrai nėra nuosekliai apmokestinamas, tad panašu į pretekstą.
Dar reiktų pamatyt kokius nors paskaičiavius kad ta oro tarša sukelia pakankamai žalos pateisinti akcizų dydį.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-05-30 16:47

RB wrote:Akcizas savo prigimtimi yra „nuodėmės mokestis“, taikomas produktams ir paslaugoms, pasižymintiems dideliais neigiamais eksternalitetais.
Bet sugadinti keliai vaziuojant elektromobiliu yra taippat neigiama pasekme? Tai kodel jais vaziuojantys neturi uz ta zala susimoketi, o dar gauna premija?
RB wrote:Pvz., alkoholio ir tabako akcizai tiesiog krenta į bendrą biudžeto katilą ir nėra kažkaip specializuotai skiriami, tarkime, sveikatos apsaugai.
Tai blogai, kad nera. Jei alkoholio daroma zala yra dar gana plati (nuo sveikatos problemu vartojanciam iki sukeltu mustyniu/avariju ir t.t.), tai rukymo zala daroma isskirtinai tik savo ir dar kazkiek seimos nariu sveikatai. Kodel uz rukyma mokamas "nuodemes mokestis" nueina pvz mokytoju algom (kurie su savo grojimu per nervus ir pripratina dauguma paaugliu rukyti), tai yra beyond me.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-30 17:18

Bešviniam benzinui taikomas 434,43 euro už 1 000 litrų produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims taikomas 7,53 euro už toną produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims, naudojamoms verslo reikmėms, taikomas 3,77 euro už toną produkto akcizų tarifas.

Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-05-30 19:21

VYTS wrote:Bešviniam benzinui taikomas 434,43 euro už 1 000 litrų produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims taikomas 7,53 euro už toną produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims, naudojamoms verslo reikmėms, taikomas 3,77 euro už toną produkto akcizų tarifas.

Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Hm, benzinas yra populiaresnis, jo parduodama daug daugiau, todėl jis orą teršia labiau nei, sakykim, akmens anglis, kurios parduodama mažiau nei benzino. Abejočiau tik dėl skaičių, t.y., ar tikrai benzinas keliasdešimt kartų teršia orą nei akmens anglis, ar ne. O visa kita man daugmaž aišku. :)
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-30 20:10

Augustas wrote:
VYTS wrote:Bešviniam benzinui taikomas 434,43 euro už 1 000 litrų produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims taikomas 7,53 euro už toną produkto akcizų tarifas.
Akmens anglims, naudojamoms verslo reikmėms, taikomas 3,77 euro už toną produkto akcizų tarifas.

Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Hm, benzinas yra populiaresnis, jo parduodama daug daugiau, todėl jis orą teršia labiau nei, sakykim, akmens anglis, kurios parduodama mažiau nei benzino. Abejočiau tik dėl skaičių, t.y., ar tikrai benzinas keliasdešimt kartų teršia orą nei akmens anglis, ar ne. O visa kita man daugmaž aišku. :)
Čia konkrečiai ėjo kalba apie toną ir 1000 litrų. Gal jūs turit kažkokių suvokimo problemų, bet bent pasistenkite,
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-05-31 14:36

VYTS wrote:
Augustas wrote:
VYTS wrote:
Hmmm... Matyt benzinas keliasdešimt kartų labiau teršia orą už akmens anglį, ir ypač jei ji verslo reikmėms. :lol:
Hm, benzinas yra populiaresnis, jo parduodama daug daugiau, todėl jis orą teršia labiau nei, sakykim, akmens anglis, kurios parduodama mažiau nei benzino. Abejočiau tik dėl skaičių, t.y., ar tikrai benzinas keliasdešimt kartų teršia orą nei akmens anglis, ar ne. O visa kita man daugmaž aišku. :)
Čia konkrečiai ėjo kalba apie toną ir 1000 litrų. Gal jūs turit kažkokių suvokimo problemų, bet bent pasistenkite,
Tai aš supratau, kad kalba eina apie 1 toną akmens anglių ir 1000 litrų bešvinio benzino. Ir klausiama, kodėl tokia didelė nelygybė akcizuose. Ir mano atsakymas yra tas, kad benzinas yra populiaresnė prekė už akmens anglį, tad benzino parduodama (tiksliau gal reiktų dar pridurti "bei suvartojama") daugiau. Atitinkamai tarša nuo benzino bendro suvartojamo kiekio yra didesnė nei nuo akmens anglies. Todėl akcizai 1000 litrų benzino yra gerokai didesni nei 1 tonai akmens anglies. :)
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2016-05-31 14:41

VYTS wrote:Tai tame ir esmė kad elektromobilis irgi sukelia neigiamus eksternalitetus. O oro teršimas tikrai nėra nuosekliai apmokestinamas, tad panašu į pretekstą.
Taip, oro tarštos apmokestinimas nėra nuoseklus, bet šiaip jau visuotinai sutariama, kad elektromobiliai mažiau teršia orą nei vidaus degimo varikliai. Kai taršos šaltinis yra koncentruotas ir lokalizuotas (elektrinė), kur kas lengviau tuos teršalus valyti nei tada, kai tūkstančiai tokių šaltinių išbarstyti po visą miestą, tarp gyentojų. Jau nekalbant apie perėjimą prie žaliosios energetikos ir t. t.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2016-05-31 14:46

fizikanas wrote:
RB wrote:Pvz., alkoholio ir tabako akcizai tiesiog krenta į bendrą biudžeto katilą ir nėra kažkaip specializuotai skiriami, tarkime, sveikatos apsaugai.
Tai blogai, kad nera.
Ne, ne blogai. Kadangi tingiu dėstyti čia paskaitą, tiesiog nueikite čia https://en.wikipedia.org/wiki/Externality, susiraskite tokį gražų paveiksliuką su neigiamais eksternalitetais ir jų paklausos / pasiūlos kreivėmis ir žiūrėkite. Idealiu atveju ateityje pirma žiūrėkite į paveiksliuką, o tik po to pulkite diskutuoti. :)
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2016-05-31 21:20

RB wrote:Ne, ne blogai. Kadangi tingiu dėstyti čia paskaitą, tiesiog nueikite čia https://en.wikipedia.org/wiki/Externality, susiraskite tokį gražų paveiksliuką su neigiamais eksternalitetais ir jų paklausos / pasiūlos kreivėmis ir žiūrėkite. Idealiu atveju ateityje pirma žiūrėkite į paveiksliuką, o tik po to pulkite diskutuoti. :)
Pagal tavo logika, tuos akcizo pinigus galima nors ir sudeginti. Vistiek bus nauda, nes vien akcizo buvimas pakelia kaina, del to sumazeja produkto vartojimas, del to sumazeja socialines negandos, kurios is jo vartojimo kyla. Ar ta nori pasakyti?
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2016-05-31 22:29

Augustas wrote:
VYTS wrote:
Augustas wrote: Hm, benzinas yra populiaresnis, jo parduodama daug daugiau, todėl jis orą teršia labiau nei, sakykim, akmens anglis, kurios parduodama mažiau nei benzino. Abejočiau tik dėl skaičių, t.y., ar tikrai benzinas keliasdešimt kartų teršia orą nei akmens anglis, ar ne. O visa kita man daugmaž aišku. :)
Čia konkrečiai ėjo kalba apie toną ir 1000 litrų. Gal jūs turit kažkokių suvokimo problemų, bet bent pasistenkite,
Tai aš supratau, kad kalba eina apie 1 toną akmens anglių ir 1000 litrų bešvinio benzino. Ir klausiama, kodėl tokia didelė nelygybė akcizuose. Ir mano atsakymas yra tas, kad benzinas yra populiaresnė prekė už akmens anglį, tad benzino parduodama (tiksliau gal reiktų dar pridurti "bei suvartojama") daugiau. Atitinkamai tarša nuo benzino bendro suvartojamo kiekio yra didesnė nei nuo akmens anglies. Todėl akcizai 1000 litrų benzino yra gerokai didesni nei 1 tonai akmens anglies. :)
Pala. o kodėl tamsta spendžiat apie mokesčius nuo 1 vieneto pagal taršą iš bendro suvartojimo, o ne nuo 1 vieneto? Gal jei kas išras kokį aenziną ir cenziną (su tokia pat tarša) bus galima akcizą sumažint 3 kartus? Kliedesys.
RB
senbuvis
Posts: 5793
Joined: 2004-05-18 13:16

2016-06-01 13:33

fizikanas wrote:Pagal tavo logika, tuos akcizo pinigus galima nors ir sudeginti. Vistiek bus nauda, nes vien akcizo buvimas pakelia kaina, del to sumazeja produkto vartojimas, del to sumazeja socialines negandos, kurios is jo vartojimo kyla. Ar ta nori pasakyti?
Ne visai. Nauda bus (dėl iki optimalaus lygio sumažėjusio vartojimo ir su juo susijusių socialinių kaštų), bet nepakankama. Tačiau kalbant tik apie šią dalį, t. y. produkto vartojimo sumažinimą, taip, efektas bus pasiektas kad ir sudeginus pinigus.
Tačiau tie pinigai yra iš esmės kaina, kurią pirkėjas sumoka už teisę kenkti aplinkiniams, taigi, aplinkiniai (visuomenė) turi tuos pinigus gauti. Ir šiuo atveju „pardavėjai“ yra visi gyventojai, kurie kvėpuoja užterštu oru, o ne vien kelių tiesėjai ar naudotojai.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2016-06-01 14:06

VYTS wrote:
Augustas wrote:
VYTS wrote: Čia konkrečiai ėjo kalba apie toną ir 1000 litrų. Gal jūs turit kažkokių suvokimo problemų, bet bent pasistenkite,
Tai aš supratau, kad kalba eina apie 1 toną akmens anglių ir 1000 litrų bešvinio benzino. Ir klausiama, kodėl tokia didelė nelygybė akcizuose. Ir mano atsakymas yra tas, kad benzinas yra populiaresnė prekė už akmens anglį, tad benzino parduodama (tiksliau gal reiktų dar pridurti "bei suvartojama") daugiau. Atitinkamai tarša nuo benzino bendro suvartojamo kiekio yra didesnė nei nuo akmens anglies. Todėl akcizai 1000 litrų benzino yra gerokai didesni nei 1 tonai akmens anglies. :)
Pala. o kodėl tamsta spendžiat apie mokesčius nuo 1 vieneto pagal taršą iš bendro suvartojimo, o ne nuo 1 vieneto? Gal jei kas išras kokį aenziną ir cenziną (su tokia pat tarša) bus galima akcizą sumažint 3 kartus?
Taip, Vyts, Tamsta čia esate teisus, nes jei aenzinas ir cenzinas bus tokio populiarumo prekės kaip ir akmens anglis, tai iš pradžių akcizas bus toks pat kaip ir akmens angliai. :) Tamsta, Vyts, turbūt neskaitėt gerb. RB parašyto komentaro, kuriame gerb. RB rašo:
RB wrote: Akcizas savo prigimtimi yra „nuodėmės mokestis“, taikomas produktams ir paslaugoms, pasižymintiems dideliais neigiamais eksternalitetais. ...
Ir jei tikrai neskaitėt, tai siūlyčiau labai atidžiai paskaityti, o jei skaitėt, tai siūlyčiau perskaityti dar kartą, nes tai yra labai puikus ir teisingas komentaras. :)
Post Reply