Delfi: artėjantis matematikos egzaminas kelia siaubąAnot dekanės, matematikos žinių trūkumas išryškina spragas ir kitose srityse. „Mano galva, didžiausias nuostolis patiems jaunuoliams, o ir visai visuomenei yra tai, kad nepakankamai mokydamiesi matematikos kaip pasekmę jauni žmonės gauna nepakankamai išlavintą savo loginį-analitinį, kritinį mąstymą. Mokiniai mokyklose praktiškai nesimoko įrodinėti teiginių, o tai reiškia, kad neišmoksta ir girdėti bei vertinti, ar jam sakoma informacija yra pagrįsta, argumentuota. Mano patirtis rodo, kad ir abitūros egzaminuose daugiausia sunkumų abiturientams kelia tie uždaviniai, kuriuose reikia pagrįsti, pastebėti dėsningumą ir apibendrinti, sukurti nesudėtingą matematinį modelį žodiniam uždaviniui spręsti“, – įvardijo B. Narkevičienė.
Kiek miglotai pamenu mokyklos laikus, mes irgi niekada per matematiką nesimokėme suprasti, kas yra tas įrodymas. Geriausiu atveju, gal gal, teko mintinai iškalti kokį vieną Pitagoro teoremos įrodymą ar panašiai, greičiausiai dauguma mokinių nieko nesuprato, tik žinojo, kad kai paprašys įrodymo, reikės pabraižyti štai va taip. Nes čia įrodymas. Because reasons.
Bet ar iš tiesų visokių geometrijos teoremų įrodinėjimas ir supratimas labai susijęs su kasdieninės informacijos vertinimo gabumais? Niekada nesusimąsčiau, ar visokie naivuoliai patikluoliai būtinai dar yra kartu susipykę su matematika. Kita vertus, turbūt tikinčių visokiom pievom iš tiesų daugiau tarp humanitarų.