Tai būtent tai aš ir sakau, kodėl tu man atkartoji mano paties žodžius? Maniau, kad ne visi šioje diskusijoje supranta, kad kūrėjų interesas visuomet yra antraeilis tokioje sistemoje (ar išvestinis). Tiesiog kalbėkime tiesiai ir be iliuzijų, kad mums svarbiausia yra kūrėjas ir jo interesai. Toks idealizavimas man pasirodė pakankamai aiškus kai kuriuose fizikano ar Viliaus postuose tuo metu.Lionginas wrote:Samdomi darbuotojai tam ir samdomi, kad už tam tikrą pinigų sumą perleistų savo pagaminto kūrinio nuosavybės teises juos pasamdžiusiai įmonei. O "kūrėjas" šiuo atveju yra produktą realizuojanti ar platinanti įmonė. Už produktą ji gauna pinigus. Už šiuos pinigus sumoka samdomam darbuotojui. Jei samdomas darbuotojas nori, jis gali mėginti savo produktą realizuoti pats. Pagal kokį tik nori verslo modelį. Bet jei samdomas darbuotojas nori tik dirbti savo mėgstamą darbą, o ne rūpintis verslo reikalais, tai jis tikrai turi interesą rasti darbo vietą, kurioje galėtų savo mėgstamą darbą dirbti už gerą atlygį. Reiškia, tai yra jo interesas, kad tokios įmonės gyvuotų, galėtų uždirbti pinigus ir mokėti jam algą.sovijus wrote:Tai yra praktinė pusė, na o dabar apie ideologinę - Vakaruose egzistuojantis intelektualinės nuosavybės modelis yra skirtas palaikyti tam tikrą verslo modelį, o ne užtikrinti atlyginimą kūrėjams, kaip kad mėgstama postringauti. Tai akivaizdu iš tokių dalykų, kaip pavyzdžiui, nuosavybės laiko galiojimas, kuris yra nuolat ilginamas ir jau senokai perkopė kūrėjo gyvenimo laikotarpį, nors prasidėjo jis nuo, berods, 20 metų. Dažniausiai juk kūrėjai yra samdomi darbuotojai, kuriems net nepriklauso nuosavybės teisės į jų kūrinį. Galime argumentuoti, kodėl tokia sistema yra geras ar blogas būdas skatinti produkto gamybą, bet neapsimetinėkime, kad čia svarbiausia yra kūrėjo interesai.
Taip, aš ignoruoju aukštos kokybės, specializuotus produktus, nes bendrame paveiksle jie nedaro praktiškai jokios įtakos galutinei kokybei ir yra ribojami tik įrankių kūrimui. Pvz. AutoCAD galų gale tarnauja vidutiniškos architektūros kūrimui, muzikos kūrimo programos - vidutiniškos muzikos, žaidimų varikliai - vidutiniškiems žaidimams ir t.t. Tai, kad kartais tokie įrankiai yra panaudojami ir kažkam kokybiškam sukurti... na, tai juk ir yra mano visas pointas.Lionginas wrote:Čia jau tikrai nesąmonė. Nuo parduoto skaičiaus uždarbis priklauso ne visuomet - išskirtinės kokybės produktai paprastai pasižymi didesnėmis pelno maržomis, taigi pelnas nuo pardavimų skaičiaus tiesiogiai nepriklauso. Taigi tu visiškai ignoruoji šiuo metu gaminamus aukštos kokybės, itin specializuotus produktus, kurių tikrai yra ne vienas ir ne du, ir kurie tikrai nežada išnykti. Taip pat man nelabai aišku, kaip autorinių teisių panaikinimas apsaugotų "avinų bandą" nuo jų prasto skonio? Gali nupasakoti mechanizmą?sovijus wrote:Kažkur šioje temoje, berods Vilius, rašė, kad užtikrindami dabartinių intelektualinių teisių apsaugą ir atlyginimą kūrėjams (tiksliau juos įdarbinančioms verslo įmonėms, kaip matėme) mes skatintume tolesnį kūrinių kūrimą ir jų kokybę. Dėl kiekio, tiek to, bet štai dėl kokybės tai galima dar stipriai pasiginčyti. Verslo tikslas yra uždirbti, kuo didesniam kiekiui žmonių parduodi produktą - tuo daugiau uždirbi. Taigi rinkos sąlygomis skatinamas produkto kūrimas kuo didesniam žmonių ratui, taigi jo kokybė, pagal apibrėžimą turi būti vidutiniška, t.y. atitikti daugelio žmonių reikalavimų vidurkį. Jau kažkas minėjo, kad čia yra skatinama ne kokybė, o populiarumas. Ir tai galioja visoms sritims, ne tik pramogų verslui ar programinei įrangai. Juk, galų gale, tam ir kuriamos įvairios valstybinės produktų reguliavimo institucijos, kad apsaugotų avinų bandą nuo jų pačių prasto skonio ir neišmanymo.
Kas liečia avinų abandos apsaugą, tai man ji visiškai nerūpi. Ten buvo tik pavyzdys, parodantis kad visi supranta ir žino, kad vidutiniškas masių skonis yra kartais net žalingas jiems patiems Net pačios avys tai supranta.
Ar tu esi vienas iš tų, kurie mano, kad žmonių kūryba kiekvienu atveju yra kažkas originalaus ir unikalaus? Nes didžioji dalis bet kokios kūrybos yra ankstesnių žmonių kūrybos performavimas, sintezė. Ergo, jei tau rūpi skatinti kūrybos įvairovę "to the max", taip sakant, tai kūrėjams turi būti prieinama kiek įmanomai daugiau kitų kūrėjų darbų.Lionginas wrote:O tai kaip būtent kūrinio autorinių teisių apsauga kliudo sukurti naujus kūrinius? Nesiriša visiškai.sovijus wrote:Jau minėtas kūrinio nuosavybės laikas taip pat lyg ir turėtų būti kiek įmanoma trumpesnis, jei mums rūpi skatinti kūrybos įvairovę. Vietoj to jis nuolat yra ilginamas.
Kiek kartų šitą paprastą mintį turėsiu kartoti, nežinau, bet štai dar kartą, eilės tvarka:Lionginas wrote:Tai tipo, naudodamas tą vidutinišką piratinę produkciją, kurios prastą kokybę taip sumalei į miltus, tu kažkuria prasme aukojiesi? Tik neaišku, kuo tai padeda tiems potencialiai geriems kūrėjams.sovijus wrote:Taigi, viską sudėjus, turime verslo industriją, pritaikytą štampuoti kuo daugiau, kuo labiau vidutiniškos produkcijos, potencialiai gerus kūrėjus murkdančią, tempiančią vidutinybės liūnan. Tokioje situacijoje piratavimas, derinamas su mecenatyste (moki savo noru tik už tai, ką manai esant gera) ne tik yra gėris, bet net ir moralinė pareiga.
Štai tau idėja - o gal galima tiesiog nepiratauti? Negaištum laiko naudodamas tą masinės produkcijos šlamštą. Ką manai, a?
1. aukojiesi ne naudodamas piratinę produkciją, o už produkciją mokėdamas savo noru, neverčiamas niekieno iš išorės, net ir turėdamas priėjimą prie nemokamos versijos,
2. jei neturi išsivysčiusio skonio, bet niekaip negali apsieiti be populiariosios vidutiniškos produkcijos - piratauk ir palik rinką žmonėms, turintiems skonį,
3. potencialiai geriems kūrėjams padedi tuo, kad neiškreipi rinkos savo prastu skoniu,
4. pats asmeniškai piratauju norėdamas atsirinkti už ką verta mokėti, srityse, kuriose turiu skonį (žr. 1) ir nenorėdamas iškreipti sričių, kuriose neturiu skonio (žr. 2).