nnavakas wrote:Bažnyčią galim prilyginti ir skautų būreliams, atrodys dar galingesnė.
Taigi pats lyginote bažnyčią su kažkokiais "visai kitais".. Ką tada turėjote omenyje?
nnavakas wrote:Nepamirškite, kad valstybinėse įstaigose dirbantys piliečiai, turintys dar daugiau privilegijų (ankstyvą pensiją, pavyzdžiui) taipogi dalyvauja valstybės valdyme demokratiniu būdu.
Kiek pamenu, tik kariškiai, policininkai ir gal dar kokie gaisrininkai gali anksčiau į pensiją išeiti. Bet tai nėra jokia privilegija, o tiesiog išplaukia iš jų darbo specifikos. Visi kiti valstybinių įstaigų darbuotojai lyg ir neturi jokių privilegijų šiuo klausimu.
Ir valstybės valdyme jie dalyvauja tik vykdydami administracines funkcijas. Sprendimus priima žmonių išrinkti atstovai.
nnavakas wrote:Universitetai - lygiai taip pat išlaikomi biudžeto lėšomis <..>, glaudžia savo patalpose "frontą" ir didesnio skandalo dėl to nekyla.
Kas tas "frontas?
nnavakas wrote:Tai ne bažnyčios dalyvavimas valstybės valdyme. Kryžiaus žygių metu tai buvo ideologija
Na taip. Ir ta ideologija visai atsitiktinai sutapo su bažnyčios pozicija? Koks sutapimas. Ir bažnyčia visai neskatino karių eiti į tuos žygius, nežadėjo jiems nuodėmių atleidimo ir dar velnias žino ko?
Kas jei ne karo kurstymas yra didesnis kišimasis į valstybių valdymo reikalus?
nnavakas wrote:Piligriminės kelionės - o ši tebuvo naujai - militia christi - papuošta piligrimystės idėja - nėra dalyvavimas valstybės valdyme.
Kai žmonės apsiginkluoja iki dantų ir išvyksta skersti kitatikių, tai nėra jokia piligrimystė. Tai tiesiog karas.
nnavakas wrote:Raganų medžioklės buvo vykdomos ne tik bažnytinių teismų - pas mus ir įprasti valstybiniai teismai teisdavo raganas, tad suversti kaltę bažnyčiai yra elementari faktų selekcija.
O sakyti, kad bažnyčia yra mažiau kalta dėl šių nusikaltimų, nes
kiti irgi tai darė yra vaikiškas bandymas išsisukti. Bažnyčia aktyviai dalyvavo raganų medžioklėje ir ją skatino. Ir kaip gi jūs tai pavadintumėte, jei ne kišimusi į valstybės reikalus? Gal dabar irgi leiskime kokiam vyskupui į rašyti sekmadienių nešventimą į administracinės teisės pažeidimų kodeksą ir numatyti už tai konkrečias baudas?
nnavakas wrote:Kas Dievo - Dievui, kas cezario - cezariui...
Graži tai idėja. Tik kad labai jau veidmainiška. Bažnyčia niekad nevengė kištis į valstybės valdymą, net ir šiais laikais dar ne galutinai atsikratėme jos įtakos.