Jei turėtum sunėną ir jo tėvai nuspręstų jį nužudyti, tau būtų dzin? Not coolŠešėlis wrote:Nepyk, bet čia nesąmonė. Dėdė neturi jokios reikšmės kūdikiui, nebent patys tėvai tą reikšmę suteikia.O va kūdikis, kaip socialinis reiškinys elgiasi būtent taip, lyg priklausytų daugiausia tėvams, paskui šiektiek giminėm ir artimiem draugam, o paskui jau šiek tiek visiems likusiems.
Parinkai pavizdį, kuris kažkuo panašus į kūdikį, tačiau kaikuriais aspektais skiriasi ir įrodėj, kad jis tais aspektais skiriasi?Šešėlis wrote: Lygiai taip pat ir namie stovintis kompiuteris. Jis gal formaliai priklauso, tarkim, tėvui, bet juo gali naudotis visi namiškiai. Kita vertus, dėdės ir tetos elgsis labai nemandagiai, jei atėję į svečius pradės savavališkai išrinkinėti detales, kviesti meistrus, daryti to kompiuterio patobulinimus, netgi naudoti be leidimo. Namiškiai dažnai irgi turi atsiklausti savininko leidimo norėdami jį naudoti. Ką jau kalbėti apie visai svetimus žmones.
Pilnai sutinku. Ir kai namiškiaims ir giminaičiams tėvo kompas bus toks svarbus, kaip yra jo kūdikis, aš tikrai neprieštarausiu įstatymui, draudžiančiam tėvui savo kompą sudaužyti.Šešėlis wrote:Tėvas elgtųsi lygiai taip pat amoraliai, jei sudaužytų kompą ar užmuštų šunį, nors namiškiams jo labai reikia.tai prieisime išvados, kad tėvai elgtūsi nemoraliai, kesindamiesi į savo kūdykį.
Kalbu apie Lietuvą. Lietuvoje irgi kiekvienas gimęs prisideda prie overpopuliacijos ir statistiškai neša visuomenei žalą? Net jei ir taip, giminaičiai ir draugai lieka ir jų užtenka.Šešėlis wrote:Nežinau, kokia tavo statistika, bet manoji sako, kad daugeliu aspektų tai yra mažiau į naudą: http://en.wikipedia.org/wiki/OverpopulationStatistiškai, labiau naudą.
Tai atsako į tavo nuogąstavimus, kad kūdikių žudymas yra būtinai žala kūdikio nuosavybės teisių savininkams.[/quote]Tai atsako į kokinors temos klausimą kaip?
Neatsako. Moralės normos gali kuo puikiausiai progresuoti. Tai kad buvo vienokios, nereiškia, kad buvo naudingiausios kokios galėjo būti ar kad būtų naudingos mūsų visuomenėje.