Aš nesakiau, kad moralė racionali, sakiau, tik kad ją galima pagrįsti. Šiek tiek ten anksčiau susimakalavau dėl "racionalumo", tad pasitausiau.
Puiku. Jei aš neturiu duonos ir pavogiu ją iš kaimyno (ir manau kad tai yra dora), kokią teisė turi visuomenė smerkti mane už tai? O gal tik nukentėjęs?
Na, jei manai, kad kenkimas kitam žmogui yra dora - tai jau tavo problema, o ne kaimyno. O kaimynas turi pilną teisę gintis ir kompensuoti nuostolius atimdamas iš tavęs tokios pačios vertės turto. Gaila, kad šiuolaikinėse valstybėse tą daro tik valdžia, o eilinis žmogus taip ir lieka nieko nepešęs
Bet visgi negalėjai įrodyti man, kodėl negalima žudyti naujagimių su defektu. Vis tiek gausi atsigrežti į tam tikrą apriorinę tiesą (šiuo atveju non agresive principą)
Negalėjau įrodyti ? Matyt praleidau tą postą tavo, kaltas.
Kodėl naujagimius tik ? Jamam ir invalidus, kurie "defektuoti" tapo jau "užaugę"
ir kaip manai, ar toli tokia ale hitlerinė visuomenė nueitų ? Tie, kas nepasimoko iš praeities klaidų pasmerkti jas kartoti. Visų pirma, tai jei kas ir gali nužudyt naujagimį, tai jo tėvai. Ir tas puikiai vyksta šiomis dienomis, Lietuvoje ir visame pasaulyje ir žudomi ne tik "defektuoti" naujagimiai. Taigi, kažką įrodyt žudikui aš neprivalau, tiesiog vargu ar tokie žmonės atrastų daug pasekėjų.
Mat tokius nužudymus gan sąlyginai nesunku nuslėpti, tačiau... kokia prasmė žudyt šiais laikais, kai yra technologijos, nustatančios kūdikio defektus dar prieš jam gimstant (aišku, ne visus). Galų gale yra prezervatyvai.
Tokie privedimai iki "apokaliptinių" scenarijų, jau minėjau, niekur neveda, nes tai gali vykti BET KOKIOJE santvarkoje, kad ir kokią ji turėtų moralės teoriją. Nuo to niekas neapsaugotas.