Savižudybė

Kokia moralės kilmė? Kaip turėtumėme elgtis? Aptarkime visa tai šiame forume.
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2009-09-11 17:38

Doh. Su jumis diskutuoti tokiais klausimais... I give up. :cry:
User avatar
MaikUniversum
senbuvis
Posts: 1207
Joined: 2008-09-27 21:58
Location: Vilnius

2009-09-12 16:39

:thumbsup:
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2009-09-14 14:58

Čia reikėtų keisti sveikatos apsaugos sistemą, kad sulaukęs 18, pilietis pasirašo sutartį su valstybe dėl sveikatos apsaugos ir kokią apsaugą jis norėtų gauti, už ją tada atitinkamai ir moka mokesčius. Va tada visi būtų laimingi. Būtų aišku kuris nori būti gydomas nuo psichinių ligų, o kuris nori tyliai nusibaigti. Nes aš irgi prieš kišimąsi ne į savo reikalus.\

P.S. Sutartį pasirašyti galima tik būnant sveiko proto, taigi, bent vienas testas, mano manymu, neišvengiamas.

Ką pasakys liaudis?
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2009-09-14 15:16

Bet bent jau būtų aišku ar "gydyti per prievartą" ir mėginti atkalbėti nuo savižudybės, ar tiesiog leisti nusibaigti su prierašu "pagalbos suteikimas tokiais atvejais neįeina į asmens sveikatos apsaugos planą".

Be to, juk sveikatos apsaugos planų susidarymas būtų asmeniškas reikalas, niekas, išskyrus juos tvarkančius asmenis bei gydytojus nežinotų apie asmens pasirinkimus nieko. O priesaikos liepia nedaryti žalos, todėl gydytojai neviešintų duomenų. Manau.
User avatar
Akela
senbuvis
Posts: 2549
Joined: 2006-01-08 23:00

2009-09-14 17:09

D3monas wrote:Bet bent jau būtų aišku ar "gydyti per prievartą" ir mėginti atkalbėti nuo savižudybės, ar tiesiog leisti nusibaigti su prierašu "pagalbos suteikimas tokiais atvejais neįeina į asmens sveikatos apsaugos planą".

Be to, juk sveikatos apsaugos planų susidarymas būtų asmeniškas reikalas, niekas, išskyrus juos tvarkančius asmenis bei gydytojus nežinotų apie asmens pasirinkimus nieko. O priesaikos liepia nedaryti žalos, todėl gydytojai neviešintų duomenų. Manau.
O taip! Labai teisinga :) Pvz, aviakompanijos vadovybė neturi žinoti, kad keleivinio avialainerio pilotą persekioja haliucinacijos bei vizijos, kuriose jis "krenta ir trenkias į žemę kaip pašautas gulbinas". O tai dar atleis nabagą iš darbo :shock:
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2009-09-15 09:41

Nu negražu taip žlugdyti mano mintis. :lol:
Aviakompanijos priimtų į darbą tik sveikos psichikos asmenis gi, kaip ir dabar, manau. Tiesiog jei nori darbo - pasitikrink psichiką. Aviakompanijos Pasauliniu mastu priimtų vieningą nuostatą dėl darbuotojų priėmimo. Rinkos ekonomika pasirūpintų tuomi. :lol: Rinkos ekonomika... Šie žodžiai... Rinkos ekonomika... OMG, kvepia prastais dalykais. :lol:
User avatar
Dekonstruktorius
naujokas
Posts: 117
Joined: 2009-12-16 14:28

2010-01-08 05:38

Meduolis wrote:Siūlau tokią temą: ar turi teisę žmogus pats apsispręsti, kada jam išeiti? Ar moralu jam tą teisę atimti?

Čia galvoje turiu ne tik eutanaziją. Kalbu apie pasitraukimą iš gyvenimo bet kuriuo momentu.
Ex nihilo, ad nihilo.
http://www.youtube.com/watch?v=VHjNSA5zBW0

:wacko: :twisted:
status_quo
pradedantis
Posts: 338
Joined: 2008-07-17 14:09

2010-01-08 12:08

O tu moki reikšti mintis be mega postų ir/arba youtubo?
User avatar
Dekonstruktorius
naujokas
Posts: 117
Joined: 2009-12-16 14:28

2010-01-08 17:59

1. Netingiu rašyti megapostų, kai turiu noro parašyti savo nuomonę savo žodžiais ir esu labai protingas.
2. Tingiu rašyti savo nuomonę megapostais ir siuntinėju visus į youtube klipus, nes esu debilas.

Kuris atsakymas teisingas? :shock:

Galėčiau savo poziciją apibendrinti ne vien youtube filmukais, bet jie labiau tinka tokia publikai kaip jūs, kuri labai sunkiai įsikerta į tai ką aš rašau. Būtent todėl ir reikia naudoti poetinius, meninius ir vaizdinius mokymo būdus. Jūs tinginiai, mokytis neturite laiko, kas belieka.

Pabandykime:

Ar vienas žodis (ženklas) gali turėti kažkokį konkretų referentą tikrovėje? Aš kažkaip linkstų prie manymo, kad lingvistinis ženklas turi du (ar galbūt tris) komponentus. Ženklas, žodis, tekstas čia modeliuojami kaip santykis tarp signifikanto – materialaus objekto, žodžio garso, teksto užrašo – ir signifikato, to materialaus žodžio ar teksto prasmės. Trečiasis komponentas būtų vadinamasis „referentas“, „realus“ objektas „realiame“ pasaulyje, į kurį nurodo ženklas – pavyzdžiui, reali katė kaip priešinga katės sąvokai ar žodžio „katė“ skambesiui. Referencija yra savotiškas mitas. Teksto, arba žodžio prasmė/centras visada veikia binarinės opozicijos rėmuose (metafizinėje kalboje), todėl nebeįmanoma suprasti kodėl pvz. Gėris yra būtinai privilegijuotas virš Blogio, arba kodėl Tapatybė yra privilegijuota virš Kitybės? Struktūralistai šitą metafizinį kliedėjimą laikė savaime suprantamu struktūros komponentu, be kurio prasmė yra neįmanoma ir jie buvo teisūs.

Poststruktūralistai tuo tarpu mato tai kaip absurdišką binarinių opozicijų cikliškumą. Tam, kad suprastume, kas yra gerai, reikia žinoti, kas yra blogai, o tam, kad suprastume, kas yra blogai, reikia žinoti, kas yra gerai. Bet koks bandymas priešintis binarinei opozicijai iš karto pakliūva į binarinės opozicijos cikliškumo spąstus ir yra sutriuškinamas begaliniu regresu, nes bet koks ženklas veda prie kito ženklo, ir taip iki begalybės, sukeldamas ženklo žaismą...

Na rimtai, įsivaizduokite sau kas yra Tiesa? Tai yra būsena priešinga Netiesai? O kas yra Netiesa? Tai yra būsena priešinga Tiesai? Tai parodo metafizinės kalbos cikliškumą (kai kas tai pavadintų nuoseklumu) ir begalines nuorodas į save, be jokio empirinio referento.

Taigi, siūlau jums nekišti save į kalbos sąvokų rėmus, nes tavo kalba apibrėžia tavo Pasaulio ribas. Ar tu nori būti apsiribojęs vienu žodžiu? O tu įsivaizduok begalinį kalbos žaismą ir savikūrybos, kritikos galimybę!

Aš jums pabandžiau glaustai ir ganėtinai paprastai išaiškinti savo lingvistinį anti-realizmą, skepticizmą ir reliatyvizmą, bet... :ax:
User avatar
MaikUniversum
senbuvis
Posts: 1207
Joined: 2008-09-27 21:58
Location: Vilnius

2010-01-08 18:52

Tai taip tik parodei, kad neturi/nežinai atsakymų ir darai prielaidą, kad neįmanoma žinoti/niekas nežino. :? Čia jau hardcore skepticizmas ir man jis niekada nepatiko, nors pati koncepsija gali būti įdomi, kaip ir solipsizmas, ypač padauginus narkotikų. Nors tai nėra labai "mutually exclusive" :mrgreen:
User avatar
Dekonstruktorius
naujokas
Posts: 117
Joined: 2009-12-16 14:28

2010-01-08 19:00

Juokingiausia turbūt tai, kad aš jau daug kartų kartojau, jog esu fenomenalistinio empirizmo atstovas (radikaliausia empirizmo minties mokykla nuo Antikos laikų). Mano nuomone Aš esu didžiausias realistas šiame forume. :wink: Kodėl? Nes tikiu tuo ką rašau, tikiu tuo ką galiu pajausti iš savo perspektyvos ir bandau atsiriboti nuo Proto ir racionalių apmąstymų apie Tiesą/Netiesą ir tt. Visa tai yra už mano ir jūsų realaus Pasaulio ribų ir absoliučiai metafiziška. Užtenka tiesiog pajausti pvz. šaltį ir tu jau turi ryšį su reiškiniu. Man daug Proto nereikia, o tik daugiau žvėriškumo.
D3monas
senbuvis
Posts: 2100
Joined: 2008-05-10 16:22

2010-01-08 19:54

Dekonstruktorius wrote:<...>Ar vienas žodis (ženklas) gali turėti kažkokį konkre<...>
Man nepatinka objektyvaus pažinimo galimybės atmetimas. Tiesa yra objektyvią realybę atitinkantys teiginiai. Netiesa yra objektyvios realybės neatitinkantys teiginiai. Nemanau, kad yra tokie dalykai, kaip "mano tiesa", ar "Jono tiesa". Tiesa yra viena, tiesa atitinka objektyvią realybę.
O gėrį suvokiu iš hedonistinės perspektyvos. Jei man patinka - man tai gėris.
Taip pat, kaip besidomintis socialiniais mokslais, žiūriu ir iš evoliucinės-sociologinės perspektyvos, mat žmonės veikia grupėse, ir tai daro įtaką jų pasaulio suvokimui, vertybėms, norams, siekiams, moralei, etc
Abejojimas a la "kokia kėdė?" čia netinka, nes tai tiesiog kvaila. Mano manymu, skepticizmas neneigia objektyvios realybės egzistavimo. Bent man nekyla sunkumų suvokiant objektyvią realybę ir tuo pat metu mąstyti skeptiškai, galiu netgi teigti, kad skepticizmas nėra mano požiūris, verčiau tai įrankis, kuriuo pažįstu objektyvią realybę.
User avatar
MaikUniversum
senbuvis
Posts: 1207
Joined: 2008-09-27 21:58
Location: Vilnius

2010-01-08 20:46

Dekonstruktorius wrote:Juokingiausia turbūt tai, kad aš jau daug kartų kartojau, jog esu fenomenalistinio empirizmo atstovas (radikaliausia empirizmo minties mokykla nuo Antikos laikų). Mano nuomone Aš esu didžiausias realistas šiame forume. :wink: Kodėl? Nes tikiu tuo ką rašau, tikiu tuo ką galiu pajausti iš savo perspektyvos ir bandau atsiriboti nuo Proto ir racionalių apmąstymų apie Tiesą/Netiesą ir tt. Visa tai yra už mano ir jūsų realaus Pasaulio ribų ir absoliučiai metafiziška. Užtenka tiesiog pajausti pvz. šaltį ir tu jau turi ryšį su reiškiniu. Man daug Proto nereikia, o tik daugiau žvėriškumo.
vadinasi tu atmeti empatijos galimybę? :(
Alchi
pradedantis
Posts: 249
Joined: 2010-01-01 18:48

2010-01-08 20:59

Na aš tai kalbą įsivaizduoju kaip visų bendrai priimtas daiktų, veiksmų, būdvardžių, whatever pavadinimo taisykles. Mes katę vadiname kate ne todėl, kad jinai yra katė, o todėl kad taip mums ją lengviau atskirti nuo skruzdėlės. Kalba padeda bendrauti ir mums visai neblogai sekasi tai daryti. Tai grynai dėl patogumo. O tos abstrakčios sąvokos, tai irgi yra skirtos apibūdinti kažkokį tai reiškinį (gal čia blogas žodis). Tarkime Laimė - vienam laimė yra tas kitam anas, bet iš esmės Laime tai yra jausmas/būsena kai nuolat jautiesi taip kaip tau patinka. Ir jeigu pas daugumą žmonių, yra būtent tokia laimės sąvoka, tai vadinasi tokį reiškinį ir reikia vadinti laime, nes taip patogiau bendrauti.
Tiesa? Na tiesa tai būtų tai ką žmogus ar žmonių grupė laiko tiesa. Kitaip tariant tiesa nėra kažkas konkretaus, o kažko konkretaus apibendrinimas. Tiesa pasakius, dabar visiškai pasimečiau :? Iš esmės tiesa yra tai ką mes pavadiname tiesa. Tai nebūtinai turi būti tiesa. Man, atrodo :guilty:

O aš tai tavo postringavimų neįkertu todėl, kad kas trečio žodžio reikšmės reikia žodyne ieškoti, o tai užtrunka :lol: Yes, I'm that stupid
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2010-01-08 21:04

MaikUniversum wrote:
Dekonstruktorius wrote:Juokingiausia turbūt tai, kad aš jau daug kartų kartojau, jog esu fenomenalistinio empirizmo atstovas (radikaliausia empirizmo minties mokykla nuo Antikos laikų). Mano nuomone Aš esu didžiausias realistas šiame forume. :wink: Kodėl? Nes tikiu tuo ką rašau, tikiu tuo ką galiu pajausti iš savo perspektyvos ir bandau atsiriboti nuo Proto ir racionalių apmąstymų apie Tiesą/Netiesą ir tt. Visa tai yra už mano ir jūsų realaus Pasaulio ribų ir absoliučiai metafiziška. Užtenka tiesiog pajausti pvz. šaltį ir tu jau turi ryšį su reiškiniu. Man daug Proto nereikia, o tik daugiau žvėriškumo.
vadinasi tu atmeti empatijos galimybę? :(
O ką tai turi bendro? Nematau ryšio. Non sequitur?
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2010-01-08 21:06

Dekonstruktorius wrote: Ex nihilo, ad nihilo.
http://www.youtube.com/watch?v=VHjNSA5zBW0

:wacko: :twisted:
O ne ad nihilum? :)
User avatar
MaikUniversum
senbuvis
Posts: 1207
Joined: 2008-09-27 21:58
Location: Vilnius

2010-01-08 21:19

VYTS wrote:
MaikUniversum wrote:
Dekonstruktorius wrote:Juokingiausia turbūt tai, kad aš jau daug kartų kartojau, jog esu fenomenalistinio empirizmo atstovas (radikaliausia empirizmo minties mokykla nuo Antikos laikų). Mano nuomone Aš esu didžiausias realistas šiame forume. :wink: Kodėl? Nes tikiu tuo ką rašau, tikiu tuo ką galiu pajausti iš savo perspektyvos ir bandau atsiriboti nuo Proto ir racionalių apmąstymų apie Tiesą/Netiesą ir tt. Visa tai yra už mano ir jūsų realaus Pasaulio ribų ir absoliučiai metafiziška. Užtenka tiesiog pajausti pvz. šaltį ir tu jau turi ryšį su reiškiniu. Man daug Proto nereikia, o tik daugiau žvėriškumo.
vadinasi tu atmeti empatijos galimybę? :(
O ką tai turi bendro? Nematau ryšio. Non sequitur?

Bendrumas tame, kad jeigu jis pripažįsta/tiki tik tai/tuo, ką gali pajusti pats savyje arba išorėje, tačiau negali įsijausti į kito žmogaus vaidmenį (visa ta jos kalbos dekonstrukcija, reliatyvizmas), vadinasi jis turėtų atmesti ir empatijos galimybę. Nežinau, ar tai non sequitur, galbūt ir non sequitur, bet man įdomu, ką atsakys.
User avatar
VYTS
senbuvis
Posts: 1303
Joined: 2008-08-04 22:51

2010-01-08 21:21

MaikUniversum wrote:Bendrumas tame, kad jeigu jis pripažįsta/tiki tik tai/tuo, ką gali pajusti pats savyje arba išorėje, tačiau negali įsijausti į kito žmogaus vaidmenį (visa ta jos kalbos dekonstrukcija, reliatyvizmas), vadinasi jis turėtų atmesti ir empatijos galimybę. Nežinau, ar tai non sequitur, galbūt ir non sequitur, bet man įdomu, ką atsakys.
Na, juk empatiją ir jauti savyje (arba nejauti)?
Post Reply