Moralinė dilema
"Tai stereotipinis supratimas apie skepticizmą, kritiką, kritinį mąstymą ir kitus dalykus. Toks labai jau "buitiškas" ir netikslus. Kritinį mąstymą meti į vieną krūvą kartu su kritika, nors tai pakankamai skirtingi dalykai... Bandai iš visų pusių aptalžyti kažkokią šiaudinę baidyklę, pavadinęs ją skepticizmu. Nepyk, bet aš net nežinau nuo ko čia reikėtų pradėti ardant šį kaltūną. "
- Tokiu atveju atsakyk, kam reikalinga vadinti skepticizmu tai, kas turi kitokį pavadinimą?
"Gal šis straipsnelis galėtų padėti - http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking ?"
- Nepadės.
"Man asmeniškai sunku suprasti, ar tamsta išties stengiasi būti konstruktyvus, ar tik apsimeta."
- Nematau prasmės kažkuo apsimetinėti,- net ir nesistengiu būti konstruktyvus. Mano suvokime konstruktyvumas nėra savitikslis momentas. "Konstruoju" kaip išeina.
"Ypač kuomet deklaruojamą konstruktyvumą seka kaltinimai gyvenimiškos patirties stoka ar laiko užmušinėjimu."
- Matai, tu linkęs įsižeisti dėl tokio mano išsireiškimo, neva, aš kaltinu... laiko užmušinėjimu. Tuo tarpu, kai aš taip išreiškiu džiaugsmą, kad gal pavyko surasti netinginių, sugebančių samprotauti, susitelkusių žmonių, kurie užsiima ne per daug reikšmingais dalykais. Visumoje, galvoju, tą jūsų potencialą galima būtų panaudoti reikšmingesniems dalykams. Tereikia jums išmokti nekreipti dėmesio į savęs jutimą, - ir reikalas pajudėtų.
"Tokie komentarai su diskutuojama tema niekaip nesusiję, tačiau jie griauna temos konstruktyvumą, ir iššaukia kandžias replikas tiek iš mano, tiek ir iš kitų pusės. Tai verčia suabejoti tamstos deklaruojamais tikslais bei jų nuoširdumu."
Per daug pastangų aš neįdėjau į šios temos gvildenimą. Mano tikslas nukreipti jėgas perspektyvesne kryptimi. Čia aš galutinai suformuluoto uždavinio nepateiksiu. Jį suformuluoti bei išgvildenti ir reikalingi daugelio žmonių intelektualiniai resursai. Aš galiu pateikti tik prielaidas ir kartu imtis darbo.
- Tokiu atveju atsakyk, kam reikalinga vadinti skepticizmu tai, kas turi kitokį pavadinimą?
"Gal šis straipsnelis galėtų padėti - http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking ?"
- Nepadės.
"Man asmeniškai sunku suprasti, ar tamsta išties stengiasi būti konstruktyvus, ar tik apsimeta."
- Nematau prasmės kažkuo apsimetinėti,- net ir nesistengiu būti konstruktyvus. Mano suvokime konstruktyvumas nėra savitikslis momentas. "Konstruoju" kaip išeina.
"Ypač kuomet deklaruojamą konstruktyvumą seka kaltinimai gyvenimiškos patirties stoka ar laiko užmušinėjimu."
- Matai, tu linkęs įsižeisti dėl tokio mano išsireiškimo, neva, aš kaltinu... laiko užmušinėjimu. Tuo tarpu, kai aš taip išreiškiu džiaugsmą, kad gal pavyko surasti netinginių, sugebančių samprotauti, susitelkusių žmonių, kurie užsiima ne per daug reikšmingais dalykais. Visumoje, galvoju, tą jūsų potencialą galima būtų panaudoti reikšmingesniems dalykams. Tereikia jums išmokti nekreipti dėmesio į savęs jutimą, - ir reikalas pajudėtų.
"Tokie komentarai su diskutuojama tema niekaip nesusiję, tačiau jie griauna temos konstruktyvumą, ir iššaukia kandžias replikas tiek iš mano, tiek ir iš kitų pusės. Tai verčia suabejoti tamstos deklaruojamais tikslais bei jų nuoširdumu."
Per daug pastangų aš neįdėjau į šios temos gvildenimą. Mano tikslas nukreipti jėgas perspektyvesne kryptimi. Čia aš galutinai suformuluoto uždavinio nepateiksiu. Jį suformuluoti bei išgvildenti ir reikalingi daugelio žmonių intelektualiniai resursai. Aš galiu pateikti tik prielaidas ir kartu imtis darbo.
Nu tada dar reiketu iszudyti iesmininko seima ir artimuosius, kad jie nesulauktu nepelnytu kaltinimu del iesmininko neveiklumo ar, subjektyviai ziurint, - pasirinkto ne kazkuriai pusei palankesnio sprendimo. Taip pat reiketu nuzudyti ir likusius gyvus (-a) darbininkus ant begiu - taip sakant - kad visiems butu aisku, jog isspresti sios dilemos nera jokiu kitu galimybiu.Svetimas wrote:Gal Juozas nori pasakyti, kad Ateono pateiktos moralinės dilemos sprendimas yra savižudybė. Atseit moralaus sprendimo negalima pasverti proto pagalba ir jo pagalba išrinkti moraliai optimalaus varianto. Pats iešmininko veiksmas: traukinio nukreipimas nuo 5 darbininkų ant vieno ar nieko nedarymas moraliai yra tuščias, nes bet kokiu atveju nutrūksta gyvybė. Todėl jei jau norima kalbėti apie moralų sprendimą šioje situacijoje, tai galbūt vienintelis moraliai orus sprendimas būtų paties iešmininko nusižudymas po nelaimingo įvykio (nesvarbu kaip bus pakreiptas iešmas). Tada darbininkų laidotuvėse nebus įmanoma apkaltinti iešmininko, kad jis pasielgė nemoraliai.
Ne, pagal Juoza nieko zudyti nerejkia, jie visi turetu susiprasti ir nusizudyti patys;]Snukis wrote: Nu tada dar reiketu iszudyti iesmininko seima ir artimuosius, kad jie nesulauktu nepelnytu kaltinimu del iesmininko neveiklumo ar, subjektyviai ziurint, - pasirinkto ne kazkuriai pusei palankesnio sprendimo. Taip pat reiketu nuzudyti ir likusius gyvus (-a) darbininkus ant begiu - taip sakant - kad visiems butu aisku, jog isspresti sios dilemos nera jokiu kitu galimybiu.
Tai tu vadini skepticizmu savo isgalvota "siaudine baidykle", nes taip ir nesuvoki kas yra skepticizmas.Juozas wrote:...- Tokiu atveju atsakyk, kam reikalinga vadinti skepticizmu tai, kas turi kitokį pavadinimą?Ateonas wrote: Bandai iš visų pusių aptalžyti kažkokią šiaudinę baidyklę, pavadinęs ją skepticizmu. Nepyk, bet aš net nežinau nuo ko čia reikėtų pradėti ardant šį kaltūną.
For you - ukiskai (bet - ne buitiskai) snekant, skepticizmas yra itin atsargus vertinimas. Todel i sia moraline dilema ir stengiames paziureti itin atsargiai - skeptiskai.
Medicina siuo metu smarkiai progresuoja... pabandyk dar karta ir ilgiau... ir tik tada jei nepades, tai jau ka jau padarysi...Juozas wrote:- Nepadės.Ateonas wrote:Gal šis straipsnelis galėtų padėti - http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking ?"
Reto grozio prisipazinimas nusisnekejimu!Juozas wrote: - Nematau prasmės kažkuo apsimetinėti,- net ir nesistengiu būti konstruktyvus. Mano suvokime konstruktyvumas nėra savitikslis momentas. "Konstruoju" kaip išeina.
aha, nu jo... ir apsiimi buti musu dvasios mokytoju, cakru durininku, karmu iesmininku ir auru tapytoju?Juozas wrote:Visumoje, galvoju, tą jūsų potencialą galima būtų panaudoti reikšmingesniems dalykams. Tereikia jums išmokti nekreipti dėmesio į savęs jutimą, - ir reikalas pajudėtų.
Nu ir kokios tos perspektyvos, kai tau reikia rinktis - zus penki arba vienas? Is ko sprendi, kad tavo geidziama kryptis yra perspektyvesne?Juozas wrote:Mano tikslas nukreipti jėgas perspektyvesne kryptimi. Čia aš galutinai suformuluoto uždavinio nepateiksiu. Jį suformuluoti bei išgvildenti ir reikalingi daugelio žmonių intelektualiniai resursai. Aš galiu pateikti tik prielaidas ir kartu imtis darbo.
Vadinti gali kaip tau patinka, esminių skirtumų lyginant kritinį mąstymą ir šiuolaikinį, mokslinį skepticizmą aš nematau. Tačiau mes gyvename visokiausių nesusipratimų pasaulyje, nieko nepadarysi. Būti kritiškai mąstančiu - garbė, o būti skeptiku - žema. Jei žmogui, tikinčiam visokiais burtais pasakysi, kad esi skeptikas, jis į tave pažvelgs paniekinamai. Tačiau jei pasakysi, kad mąstai kritiškai, jis pasakys - "aš taip pat". Juokinga, žinoma. Todėl geriausia pasirinkti naudoti tokią sąvoką, kokios reakcijos nori iš aplinkinių.Juozas wrote: - Tokiu atveju atsakyk, kam reikalinga vadinti skepticizmu tai, kas turi kitokį pavadinimą?
"Tai tu vadini skepticizmu savo isgalvota "siaudine baidykle", nes taip ir nesuvoki kas yra skepticizmas."
- Ne tiek labai aš ir pergyvenu dėl to skepticizmo... Manau, su tuo, ką skepticizmu vadinate , - nuo to - niekas nesikeičia. Ar verta dėl to nervuotis?
-------------------------------------------------------------------------------------
"For you - ukiskai (bet - ne buitiskai) snekant, skepticizmas yra itin atsargus vertinimas. "
- Tai tik konservatyvumo prasme. Atsargaus kūribinio ieškojimo, turbūt nedrįsite skepticizmui priskirti.
-------------------------------------------------------------------------------------
"Todel i sia moraline dilema ir stengiames paziureti itin atsargiai - skeptiskai."
- Sutinku, kad dar stengiatės. Man atrodo, kad ta tema jau senokai išsemta.
------------------------------------------------------------------------------------
"Gal šis straipsnelis galėtų padėti - http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking ?"[/quote]
- Nepadės.[/quote]
Medicina siuo metu smarkiai progresuoja... pabandyk dar karta ir ilgiau... ir tik tada jei nepades, tai jau ka jau padarysi..."
- Ne medicinoj esmė. - Nežadu pradėti mokytis anglų kalbos...
-----------------------------------------------------------------------------------
" Reto grozio prisipazinimas nusisnekejimu!"
- Ačiū už "komplimentą"
-------------------------------------------------------------------------------------
" aha, nu jo... ir apsiimi buti musu dvasios mokytoju, cakru durininku, karmu iesmininku ir auru tapytoju?"
- Ne, ne - apsiimu batus valyti...
-------------------------------------------------------------------------------------
"Nu ir kokios tos perspektyvos, kai tau reikia rinktis - zus penki arba vienas? Is ko sprendi, kad tavo geidziama kryptis yra perspektyvesne?"
- Manau, daug kas sutiks, kad traukinukas jau gerokai pavažiavo į prieki. Kažką, p. Snuki, praleidai.
- Ne tiek labai aš ir pergyvenu dėl to skepticizmo... Manau, su tuo, ką skepticizmu vadinate , - nuo to - niekas nesikeičia. Ar verta dėl to nervuotis?
-------------------------------------------------------------------------------------
"For you - ukiskai (bet - ne buitiskai) snekant, skepticizmas yra itin atsargus vertinimas. "
- Tai tik konservatyvumo prasme. Atsargaus kūribinio ieškojimo, turbūt nedrįsite skepticizmui priskirti.
-------------------------------------------------------------------------------------
"Todel i sia moraline dilema ir stengiames paziureti itin atsargiai - skeptiskai."
- Sutinku, kad dar stengiatės. Man atrodo, kad ta tema jau senokai išsemta.
------------------------------------------------------------------------------------
"Gal šis straipsnelis galėtų padėti - http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking ?"[/quote]
- Nepadės.[/quote]
Medicina siuo metu smarkiai progresuoja... pabandyk dar karta ir ilgiau... ir tik tada jei nepades, tai jau ka jau padarysi..."
- Ne medicinoj esmė. - Nežadu pradėti mokytis anglų kalbos...
-----------------------------------------------------------------------------------
" Reto grozio prisipazinimas nusisnekejimu!"
- Ačiū už "komplimentą"
-------------------------------------------------------------------------------------
" aha, nu jo... ir apsiimi buti musu dvasios mokytoju, cakru durininku, karmu iesmininku ir auru tapytoju?"
- Ne, ne - apsiimu batus valyti...
-------------------------------------------------------------------------------------
"Nu ir kokios tos perspektyvos, kai tau reikia rinktis - zus penki arba vienas? Is ko sprendi, kad tavo geidziama kryptis yra perspektyvesne?"
- Manau, daug kas sutiks, kad traukinukas jau gerokai pavažiavo į prieki. Kažką, p. Snuki, praleidai.
O kritiškam mąstymui pagal savo klasifikaciją priskirsi "kūribinį" ieškojimą?Juozas wrote: - Tai tik konservatyvumo prasme. Atsargaus kūribinio ieškojimo, turbūt nedrįsite skepticizmui priskirti.
Ateonas wrote:Vadinti gali kaip tau patinka, esminių skirtumų lyginant kritinį mąstymą ir šiuolaikinį, mokslinį skepticizmą aš nematau. Tačiau mes gyvename visokiausių nesusipratimų pasaulyje, nieko nepadarysi. Būti kritiškai mąstančiu - garbė, o būti skeptiku - žema. Jei žmogui, tikinčiam visokiais burtais pasakysi, kad esi skeptikas, jis į tave pažvelgs paniekinamai. Tačiau jei pasakysi, kad mąstai kritiškai, jis pasakys - "aš taip pat". Juokinga, žinoma. Todėl geriausia pasirinkti naudoti tokią sąvoką, kokios reakcijos nori iš aplinkinių.Juozas wrote: - Tokiu atveju atsakyk, kam reikalinga vadinti skepticizmu tai, kas turi kitokį pavadinimą?
- Matai, kiek leidžiate gaišti dėl pavadinimo. Kritiškai mąstantys net nestapteltų dėl to... Matyt, pirmiau pasivadinot, o tik po to ėmėtės rūpintis reputacija. Pasirodo, ir ji svarbu. O kam bandyti "visų stereotipiškumą" pakeisti? Ar ne paprasčiau mažai grupeliai protingų žmonių priimti visuotinai nusistovėjusias terminų reikšmes?
Juk svarbu ne tai, kaip jūs vadinatės, - kur kas svarbiau kas esate. Jei jūsų "programa" fiksuoja skeptišką kūribiškumą, - tai tuo ir tapsite. Kažkaip neskamba.
P.S. Jei jūs prisijungėte prie tokių - jau taip pasivadinusių ir susirūpinusių reputacija, - esmės nekeičia ir tai.
kodel jo?Juozas wrote:"O kritiškam mąstymui pagal savo klasifikaciją priskirsi "kūribinį" ieškojimą?"
- O kodėl ne?
Visuotinai nusistovėjusios terminų reikšmes nevisada (net - dazniausiai)buna tikslios ir teisingos. Pvz.: cinizmas iki siol yra smerkiamas net filosofu (tipo L.Donskio, A.Juozaicio...) nors tai yra viena is filosofiniu krypciu... Tikslumas dazniausiai yra butinas: Kaip pavadinti zmogu netekusi galvos - a) nukirsdintas, b) nuskustas, c)apipjaustytas? Visi terminai reiskia mazdaug ta patiJuozas wrote:- Matai, kiek leidžiate gaišti dėl pavadinimo. Kritiškai mąstantys net nestapteltų dėl to... Matyt, pirmiau pasivadinot, o tik po to ėmėtės rūpintis reputacija. Pasirodo, ir ji svarbu. O kam bandyti "visų stereotipiškumą" pakeisti? Ar ne paprasčiau mažai grupeliai protingų žmonių priimti visuotinai nusistovėjusias terminų reikšmes?Ateonas wrote:Vadinti gali kaip tau patinka, esminių skirtumų lyginant kritinį mąstymą ir šiuolaikinį, mokslinį skepticizmą aš nematau. Tačiau mes gyvename visokiausių nesusipratimų pasaulyje, nieko nepadarysi. Būti kritiškai mąstančiu - garbė, o būti skeptiku - žema. Jei žmogui, tikinčiam visokiais burtais pasakysi, kad esi skeptikas, jis į tave pažvelgs paniekinamai. Tačiau jei pasakysi, kad mąstai kritiškai, jis pasakys - "aš taip pat". Juokinga, žinoma. Todėl geriausia pasirinkti naudoti tokią sąvoką, kokios reakcijos nori iš aplinkinių.Juozas wrote: - Tokiu atveju atsakyk, kam reikalinga vadinti skepticizmu tai, kas turi kitokį pavadinimą?
Skeptiskas kurybiskumas - tikrai neskamba!Juozas wrote:Juk svarbu ne tai, kaip jūs vadinatės, - kur kas svarbiau kas esate. Jei jūsų "programa" fiksuoja skeptišką kūribiškumą, - tai tuo ir tapsite. Kažkaip neskamba.
Tai kam apie tai uzsiminti, isskirti is kitu tarpo, papildyti, patikslinti?Juozas wrote:P.S. Jei jūs prisijungėte prie tokių - jau taip pasivadinusių ir susirūpinusių reputacija, - esmės nekeičia ir tai.
Pastebejau, kad kuo toliau - tuo labiau tavo Juozai pasisakymai praranda betkokia prasme.
"Visuotinai nusistovėjusios terminų reikšmes nevisada (net - dazniausiai)buna tikslios ir teisingos. Pvz.: cinizmas iki siol yra smerkiamas net filosofu (tipo L.Donskio, A.Juozaicio...) nors tai yra viena is filosofiniu krypciu... Tikslumas dazniausiai yra butinas: Kaip pavadinti zmogu netekusi galvos - a) nukirsdintas, b) nuskustas, c)apipjaustytas? Visi terminai reiskia mazdaug ta pati ;)"
- Žinai, rasčiau ką pasakyti ir tokia linkme, bet nenoriu gaišti laiko...
------------------------------------------------------------------------------------
"Tai kam apie tai uzsiminti, isskirti is kitu tarpo, papildyti, patikslinti?"
- Labai dažnai ir mažas akmuo apverčia didelį vežimą.
-------------------------------------------------------------------------------------
"Pastebejau, kad kuo toliau - tuo labiau tavo Juozai pasisakymai praranda bet kokia prasme."
- Nu atleisk - tavo klausimams tikrai skyriau per mažą dėmesį. Aplamai esu beveik nepriklausomas ir nesileidžiu per daug tampomas į visas puses. Laiko trūksta, kad reguoti į viską. O prasmė, kurios tu pasigendi - šiek tiek jau kitur - jau apie kitką rutuliojasi kalba. Tu praleidai šį bei tą...
- Žinai, rasčiau ką pasakyti ir tokia linkme, bet nenoriu gaišti laiko...
------------------------------------------------------------------------------------
"Tai kam apie tai uzsiminti, isskirti is kitu tarpo, papildyti, patikslinti?"
- Labai dažnai ir mažas akmuo apverčia didelį vežimą.
-------------------------------------------------------------------------------------
"Pastebejau, kad kuo toliau - tuo labiau tavo Juozai pasisakymai praranda bet kokia prasme."
- Nu atleisk - tavo klausimams tikrai skyriau per mažą dėmesį. Aplamai esu beveik nepriklausomas ir nesileidžiu per daug tampomas į visas puses. Laiko trūksta, kad reguoti į viską. O prasmė, kurios tu pasigendi - šiek tiek jau kitur - jau apie kitką rutuliojasi kalba. Tu praleidai šį bei tą...
Nu jei nerandi tai pratylek, pareiskimai tipo: "rasciau", "padaryciau", nugaleciau" - tik pagyros arba pagiriosJuozas wrote:- Žinai, rasčiau ką pasakyti ir tokia linkme, bet nenoriu gaišti laiko...Snukis wrote:Visuotinai nusistovėjusios terminų reikšmes nevisada (net - dazniausiai)buna tikslios ir teisingos. Pvz.: cinizmas iki siol yra smerkiamas net filosofu (tipo L.Donskio, A.Juozaicio...) nors tai yra viena is filosofiniu krypciu... Tikslumas dazniausiai yra butinas: Kaip pavadinti zmogu netekusi galvos - a) nukirsdintas, b) nuskustas, c)apipjaustytas? Visi terminai reiskia mazdaug ta pati
Taip sakant priestarauji pats sau dabar teigdamas, kad tikslumas - butinas!Juozas wrote:- Labai dažnai ir mažas akmuo apverčia didelį vežimą.Snukis wrote: "Tai kam apie tai uzsiminti, isskirti is kitu tarpo, papildyti, patikslinti?
Kalbejau ne tik atsakymus i mano klausimus ar replikas, bet - apskritai apie visus sioje temoje pasisakymus.Juozas wrote:- Nu atleisk - tavo klausimams tikrai skyriau per mažą dėmesį. Aplamai esu beveik nepriklausomas ir nesileidžiu per daug tampomas į visas puses. Laiko trūksta, kad reguoti į viską. O prasmė, kurios tu pasigendi - šiek tiek jau kitur - jau apie kitką rutuliojasi kalba. Tu praleidai šį bei tą...Snukis wrote: "Pastebejau, kad kuo toliau - tuo labiau tavo Juozai pasisakymai praranda bet kokia prasme.
google.com > language tools > translate > bullshit to lithuanian:Juozas wrote:Aplamai esu beveik nepriklausomas ir nesileidžiu per daug tampomas į visas puses. Laiko trūksta, kad reguoti į viską. O prasmė, kurios tu pasigendi - šiek tiek jau kitur - jau apie kitką rutuliojasi kalba. Tu praleidai šį bei tą...
"aplamai i nepatogius klausimus neatsakineju gindamasis, atseit neturiu laiko arba kad klausimas ne i tema."
;))
Na, į šį forumą kaip svečias atėjai tamsta, o ne aš. Ir klausimus bei bei visokius priekaištus reiškei tamsta. Žinoma, galėjau sau praeiti pro šalį net nestabtelėjęs. Būčiau mielai sukirtęs porą agurkų su medumi. Tačiau pamaniau, kad gerokai mandagesnis poelgis būtų svečius kuo nors užimti. O štai dabar tamsta sakai, kad visai be reikalo taip padariau. Tai papasakok man dabar išsamiai, kaip turėtų elgtis skeptiškai mąstantis žmogus, kad kitą kartą žinočiau ir tokių klaidų nebedaryčiau. Ar kritiškai mąstančiam pritinka graužti agurkus, pamirkytus meduje?Juozas wrote: - Matai, kiek leidžiate gaišti dėl pavadinimo. Kritiškai mąstantys net nestapteltų dėl to...
Vadinasi, turime reikalą su eiliniu užsispyrusiu bukagalviu
p.s. eilinį sykį žaviuosi Ateono korektiškumu bendraujant su užsispyrusiais bukagalviais Kur tu to išmokai? Aš irgi taip noriu...
Nu - vyrai, atleiskit, kad pridarau nepatogumų. Pabandysiu arčiau reikalo.
Snukis rašo:
"Visuotinai nusistovėjusios terminų reikšmes nevisada (net - dazniausiai)buna tikslios ir teisingos. "
- Kad visuomeninis gyvenimas vyktų be nuolatinių prieštaravimų - reikalinga, kad žmonės galėtų susikalbėti. Daug čia galima būtų išvedžioti, bet - esmė tokia: - dabar kaip niekada, skirtingi žmonės skirtingai suvokia tuos pačius žodžius. Dėl to ir kyla nesusipratimai tarp žmonių, skirtingų visuomenės sluoksnių, valstybių...
Vienas iš būdų užtikrinti susikalbėjimus - būtų bandyti iš naujo paskelbti visų terminų patikslintus apibrėžimus ir "priversti" visus žmones (net ir aborigenus) juos išmokti. Vienodai suprantami terminai garantuotų susitarimų tikslumą. Mano giliu įsitikinimu toks darbas būtų gryniausia kvailystė, - iš to išeitų didelis šnipštas.
Kitas kelias į susikalbėjimą būtų bandyti "duoti žmonėms visa ko supratimą". Tai komplikuotas kelias į prieštaravimų mažinimą. Kai kas neblogai gyvena vien iš to, kad dauguma nežino netik fundamentalių dalykų, bet ir elementarių. Atsirastų "galingųjų" pasipriešinimas, kurio vieną iš galimų scenarijų aprašo legenda apie Prometėją... Bailiai tokio kelio nesirintų. Aš siūlau eiti šiuo keliu, nes nieko kito, kas galėtų nuskaidrinti apkerpėjusias pasaulėžiūras, sukriošusias bažnyčias, sustabarėjusį gamtos pažinimą... niekas nepasiūlo. TAI LABAI PLATUS, jei taip galima išsireikšti, UŽDAVINYS. Suprantama, kad pasirinkus šį kelią, atskirų terminų reikšmių tikslumas pradiniame etape - nebūtų pats svarbiausias momentas - viskam savas laikas.
Jau keletą kartų buvau apie tai užsiminęs. Žadėjau pateikti prielaidas...
Pradžiai pateiksiu vieną. Aš pastebėjau, kad padarius prielaidą, kad viskas, kas egzistuoja - sudaryta iš sąmoningų (tam tikra prasme) butybių, - stebėtinai daug ką galima paaiškinti (net ir atsitiktinumo neišvengiamybę, negyvąją gamtą...). Taip galima susidaryti suvokimą apie kvantinių reiškinių prigimtį mikropasaulyje, atsekti analogiją tarp jų ir visuomeninių procesų visuomenėje,.. papildyti trukstamas žinias viename lygyje žiniomis gaunamomis kitame ir taip efektyviau rinktis, ką verta tikrinti eksperimentais... Taip galima susidaryti modelį telepatijos,.. atsijoti begalę visokio plauko spekuliantų išmyslų... Taip galima suvokti, kokiu lygiu galima reinkarnacija,.. išsivaizduoti visur esantį Dievą,- aiškiai pamatyti jo trejybiškumą ir t.t. ir t.t.
Aš čia nieko netvirtinu, todėl galite net nepradėti skeptiškai "kritikuoti". Sako, kad su pamazgomis galima kartais ir kūdikį išpilti... Aš siūlau ne pamazgomis rūpintis, o globoti kūdikį. Jis gali ir paskęsti, jei jo nepastebėsite.
------------------------------------------------------------------------------------
"Pvz.: cinizmas iki siol yra smerkiamas net filosofu (tipo L.Donskio, A.Juozaicio...) nors tai yra viena is filosofiniu krypciu... Tikslumas dazniausiai yra butinas: Kaip pavadinti zmogu netekusi galvos - a) nukirsdintas, b) nuskustas, c)apipjaustytas? Visi terminai reiskia mazdaug ta pati ;)"
- Ne cinizmas ar kitų šalių suinteresuotoms grupuotėms dirbantys politikanai dabar gali kažką lemti...
-------------------------------------------------------------------------------------
"Nu jei nerandi tai pratylek, pareiskimai tipo: "rasciau", "padaryciau", nugaleciau" - tik pagyros arba pagirios "
- Bet gi tikrai visko ATSKIRAI ir tiksliai neįmanoma paliesti. Reikalingas sisteminis metodas.
-------------------------------------------------------------------------------------
"Taip sakant priestarauji pats sau dabar teigdamas, kad tikslumas - butinas!"
- Butent neprieštarauju tam. Aš su tuo sutinku. Realiai ne visada reikia ir nevisada įmanoma būti tiksliam.
-------------------------------------------------------------------------------------
" Kalbejau ne tik atsakymus i mano klausimus ar replikas, bet - apskritai apie visus sioje temoje pasisakymus."
- Štai, faktu ir pats patvirtinį tai...
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Ateonai, o agurkai su medum tikrai svarbiau už gaišimą laiko su bile kuo...
Snukis rašo:
"Visuotinai nusistovėjusios terminų reikšmes nevisada (net - dazniausiai)buna tikslios ir teisingos. "
- Kad visuomeninis gyvenimas vyktų be nuolatinių prieštaravimų - reikalinga, kad žmonės galėtų susikalbėti. Daug čia galima būtų išvedžioti, bet - esmė tokia: - dabar kaip niekada, skirtingi žmonės skirtingai suvokia tuos pačius žodžius. Dėl to ir kyla nesusipratimai tarp žmonių, skirtingų visuomenės sluoksnių, valstybių...
Vienas iš būdų užtikrinti susikalbėjimus - būtų bandyti iš naujo paskelbti visų terminų patikslintus apibrėžimus ir "priversti" visus žmones (net ir aborigenus) juos išmokti. Vienodai suprantami terminai garantuotų susitarimų tikslumą. Mano giliu įsitikinimu toks darbas būtų gryniausia kvailystė, - iš to išeitų didelis šnipštas.
Kitas kelias į susikalbėjimą būtų bandyti "duoti žmonėms visa ko supratimą". Tai komplikuotas kelias į prieštaravimų mažinimą. Kai kas neblogai gyvena vien iš to, kad dauguma nežino netik fundamentalių dalykų, bet ir elementarių. Atsirastų "galingųjų" pasipriešinimas, kurio vieną iš galimų scenarijų aprašo legenda apie Prometėją... Bailiai tokio kelio nesirintų. Aš siūlau eiti šiuo keliu, nes nieko kito, kas galėtų nuskaidrinti apkerpėjusias pasaulėžiūras, sukriošusias bažnyčias, sustabarėjusį gamtos pažinimą... niekas nepasiūlo. TAI LABAI PLATUS, jei taip galima išsireikšti, UŽDAVINYS. Suprantama, kad pasirinkus šį kelią, atskirų terminų reikšmių tikslumas pradiniame etape - nebūtų pats svarbiausias momentas - viskam savas laikas.
Jau keletą kartų buvau apie tai užsiminęs. Žadėjau pateikti prielaidas...
Pradžiai pateiksiu vieną. Aš pastebėjau, kad padarius prielaidą, kad viskas, kas egzistuoja - sudaryta iš sąmoningų (tam tikra prasme) butybių, - stebėtinai daug ką galima paaiškinti (net ir atsitiktinumo neišvengiamybę, negyvąją gamtą...). Taip galima susidaryti suvokimą apie kvantinių reiškinių prigimtį mikropasaulyje, atsekti analogiją tarp jų ir visuomeninių procesų visuomenėje,.. papildyti trukstamas žinias viename lygyje žiniomis gaunamomis kitame ir taip efektyviau rinktis, ką verta tikrinti eksperimentais... Taip galima susidaryti modelį telepatijos,.. atsijoti begalę visokio plauko spekuliantų išmyslų... Taip galima suvokti, kokiu lygiu galima reinkarnacija,.. išsivaizduoti visur esantį Dievą,- aiškiai pamatyti jo trejybiškumą ir t.t. ir t.t.
Aš čia nieko netvirtinu, todėl galite net nepradėti skeptiškai "kritikuoti". Sako, kad su pamazgomis galima kartais ir kūdikį išpilti... Aš siūlau ne pamazgomis rūpintis, o globoti kūdikį. Jis gali ir paskęsti, jei jo nepastebėsite.
------------------------------------------------------------------------------------
"Pvz.: cinizmas iki siol yra smerkiamas net filosofu (tipo L.Donskio, A.Juozaicio...) nors tai yra viena is filosofiniu krypciu... Tikslumas dazniausiai yra butinas: Kaip pavadinti zmogu netekusi galvos - a) nukirsdintas, b) nuskustas, c)apipjaustytas? Visi terminai reiskia mazdaug ta pati ;)"
- Ne cinizmas ar kitų šalių suinteresuotoms grupuotėms dirbantys politikanai dabar gali kažką lemti...
-------------------------------------------------------------------------------------
"Nu jei nerandi tai pratylek, pareiskimai tipo: "rasciau", "padaryciau", nugaleciau" - tik pagyros arba pagirios "
- Bet gi tikrai visko ATSKIRAI ir tiksliai neįmanoma paliesti. Reikalingas sisteminis metodas.
-------------------------------------------------------------------------------------
"Taip sakant priestarauji pats sau dabar teigdamas, kad tikslumas - butinas!"
- Butent neprieštarauju tam. Aš su tuo sutinku. Realiai ne visada reikia ir nevisada įmanoma būti tiksliam.
-------------------------------------------------------------------------------------
" Kalbejau ne tik atsakymus i mano klausimus ar replikas, bet - apskritai apie visus sioje temoje pasisakymus."
- Štai, faktu ir pats patvirtinį tai...
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Ateonai, o agurkai su medum tikrai svarbiau už gaišimą laiko su bile kuo...