Aš siūlyčiau pradėti nuo šios taisyklės taikymo uodams, tarakonams ir infekcines ligas sukeliančioms bakterijoms Ech, kiek daug atiduočiau už galimybę pamatyti „tarprūšinės moralės“ apologetą nuogą vakare kokiuose pelkynuose, žinoma, be uodų repelentoVajezus wrote:Reiškia, šios taisyklės turėtume laikytis ir santykiuose su liūtais, krokodilais ir kitais pavojingais gyvūnais? Tik mat kokia bėda - šie dailūs gyvūnėliai padėję skersą ant žmonių susikurtų moralinių išvedžiojimų ir niekuomet jų nesilaiko.
Medicinos eksperimentai su šimpanzėmis
Eksperimentai siaip sau ant durniaus neatliekami. Jie atliekami su tikslu.Šešėlis wrote: Nes tu nenorėtum, kad tuos eksperimentus darytų su tavim
Pvz. su tikslu pazinti smegenis, israsti vaistus nuo smegenu vezio ir pan... Tikriausiai sutiksi, kad zmones sergantys smegenu veziu nepriestarautu bezdzioniu smegenu tyrimams, jei tai suteiks kazkokia vilti vaistu nuo vezio (kitu smegenu ligu) isradimui... Gal tas sekantis smegenu vezi turintis zmogus bus.. tavo vaikas ? Ka tada sakysi ?
Nenoriu as cia labai smarkiai apeliuoti i emocijas. Bet reikalas tas, kad atsidurus kryzkeleje kai reiketu pasirinkti ka gelbeti - zmogu ar bezdzione - as neabejotinai pasirinkciau zmogu. Taip ko gero darytu ir daugelis kitu zmoniu. Naturalu.
- Singuliaras
- senbuvis
- Posts: 1223
- Joined: 2006-09-16 16:03
- Location: Žemė - žmonių planeta
Tai, ką parašei, nėra apeliacija į emocijas. Tai apeliacija į naudą - bandymai su gyvūnais yra naudingi žmonėms.Šešėlis wrote:Nenoriu as cia labai smarkiai apeliuoti i emocijas.
Ir tai tik parodo, kad tai natūralu. Žmonių rūšis elgiasi taip, kad išliktų, darytų tai, kas naudinga žmonėms.Singuliaras wrote:Tai, ką parašei, nėra apeliacija į emocijas. Tai apeliacija į naudą - bandymai su gyvūnais yra naudingi žmonėms.
Ne, tarprūšiniams santykiams tai netaikoma. Liūtai nesuprastų, jei norėčiau su jais elgtis gerai, jie mane tiesiog suėstų. Tokia moralė, kuri paremta abipuse baime būdinga tik rūšies viduje tarp tos rūšies vienos bendruomenės narių ar tarp atskirų bendruomenių. Pvz.: tarkim, amerikiečiai ir rusai nekenčia vieni kitų, bet jie nesimuša, netgi prekiauja, nes žino, kad agresija neatneštų naudos, būtų žalinga rūšies išlikimui. Pvz.: krikščionys ir žydai ne itin mėgsta vieni kitus, bet stengiasi palaikyti draugiškus santykius, nes peštynės nebūtų naudingos nei vienai pusei.Šešėlis wrote:Nes tu nenorėtum, kad tuos eksperimentus darytų su tavim (tavo paties minėtas principas, ar ne?). Antraip tau nereikėtų šimpanzių.
Nebežinau kaip dar primityviau paaiškinti bendruomeninės moralės esmę... Bet tokia moralė neatsiranda tarp rūšių. (taip, taip, gudresni pasakys, kad gyvena tokios žuvytės, kurios prisilipdo prie ryklių, arba paukštukai, kurie lesa iš krokodilo tarpdančių... Tai atskiras daiktas. Simbiotinis ryšys, tai per daug primityvu, kad vadintume morale, bet... bet iš esmės galima.)
Aš nenorėčiau, kad mano vaikas sirgtų smegenų vėžiu, bet aš dar mažiau norėčiau, kad jis patirtų žiaurius kankinimus, kad tavo vaikas galėtų gyventi.Gal tas sekantis smegenu vezi turintis zmogus bus.. tavo vaikas ? Ka tada sakysi ?
Vergovė irgi naudinga – kai kam nereikia dirbti.Tai apeliacija į naudą - bandymai su gyvūnais yra naudingi žmonėms.
Natūralu yra vyrams užkariauti svetimas gentis ir išžudyti svetimus kūdikius, kad patelės išnešiotų jų.Ir tai tik parodo, kad tai natūralu.
Tolesnės apeliacijos į gamtą bus ignoruojamos.
http://lt.wikipedia.org/wiki/MutualizmasNe, tarprūšiniams santykiams tai netaikoma.
Šitaip http://www.youtube.com/watch?v=ksdQASk7EXo ar panašiai?Liūtai nesuprastų, jei norėčiau su jais elgtis gerai, jie mane tiesiog suėstų.
Drąsu...Pvz.: tarkim, amerikiečiai ir rusai nekenčia vieni kitų bet jie nesimuša... krikščionys ir žydai ne itin mėgsta vieni kitus
Jei su tavim kas atlikinėtų vivisekciją, oi, moralę, manau, ir tu galėtum pamirštiBet tokia moralė neatsiranda tarp rūšių.
Tuo viskas ir pasakyta.Simbiotinis ryšys, tai per daug primityvu, kad vadintume morale, bet... bet iš esmės galima
Šitaip Šešėlis nerašo, Singuliarai. Meluoti negražuNenoriu as cia labai smarkiai apeliuoti i emocijas.
Vėl kažkaip nesusigaudau, prie ko čia žmonės, kuriems yra nauda, jei tyrimams bus naudojamos šimpanzės. Juk tai kita rūšis. Juk niekas neketina tyrimams naudoti žmonių.
Dar kartelį: kodėl negaliu tyrimams naudoti kitos rūšies gyvūno (ne žmogaus)?
Dar kartelį: kodėl negaliu tyrimams naudoti kitos rūšies gyvūno (ne žmogaus)?
Na, jei tu neplanuoji pagimdyti visų pasaulio žmonių, tai gali labai neverkti, kad kažkur kažkokie idiotai daro eksperimentus su kitais žmonėm.Planuoji kryžmintis su kitomis gyvūnų rūšimis?
Bet dilema labai įdomi. O jei man vis tik pavyktų susikryžminti, pvz., su beždžione ar kate, tavo mėginimai racionalizuoti eksperimentus su tais hibridais sustotų ar vis dar tęstųsi? Čia tik šiaip pamąstymui, gali ir neatsakyti.
Na, išlikusių padarų Žemėje yra milijonai, o žmonės yra vieninteliai, kurie ekperimentuoja. Todėl eksperimentai negarantuoja nei tavo, nei tavo rūšies išlikimo, be to, juos atlikdamas tu labai rizikuoji susipykti su tokiais kaip aš. Jau dabar kaip ir einama link to, kad bent jau su hominidais eksperimentai draudžiami.Man rūpi ir mano išlikimas, todėl su sava rūšimi ir nenoriu pyktis, naudodamas ją eksperimentams.
Būtent todėl tavo ideologija pamažu tampa pykčio su tavo rūšim priežastimi, kad ir kokiais gamtos dėsniais tu mėgintum ją grįsti.
Nes tu nenorėtum, kad tuos eksperimentus darytų su tavim (tavo paties minėtas principas, ar ne?).kodėl negaliu tyrimams naudoti kitos rūšies gyvūno (ne žmogaus)?
Ne, dilema ne itin įdomi, ypač kai taip absurdiškai kalbama. Čia jau sofizmas prasideda o ne racionali diskusija. Bet visgi, galime pamėginti atsakyti ir į tokį klausimą. Manau, viskas priklausytų nuo to, ar tie hibridai būtų sąmoningi, rodytų intelekto požymius, kurie prilygtų žmonėms. Galų gale, tokie hibridai įstatymiškai nebūtų apibrėžti, todėl būtum ne tik jų "tėvas/motina" bet ir savininkas. O kaip savininkas, turėtum teisę neleisti jų kankinti, kaip ir nuosavos katės ar beždžionės.Šešėlis wrote:Bet dilema labai įdomi. O jei man vis tik pavyktų susikryžminti, pvz., su beždžione ar kate
Nematau grėsmės, kad kokie nors laboratoriniai peliukai mane pagrobtų savo piktiems eksperimentams.Šešėlis wrote:Nes tu nenorėtum, kad tuos eksperimentus darytų su tavim (tavo paties minėtas principas, ar ne?).
Ir šiaip, jei nenori tyrinėti gyvūnų, tai turėk gėdos ir nevartok jokių vaistų, kurie buvo atrasti būtent tiriant gyvūnus. http://www.buzzle.com/articles/animal-testing-pros.html
Man atrodo, vis labiau nukrypstam nuo racionalios diskusijos ir linkstam į sofizmą... Žmonės, turintys ką pasakyti, taip nedaro. (matai? matai, kaip darau argumentacijos klaidą? matai? tai va, įsidėmėk ir nesielk taip. Nepakęsiu nerelevantiškų argumentų, ypač lazdos argumentų.)Šešėlis wrote:Na, o kad mes prašnekom apie tas rūšis, tai man vis labiau ima atrodyti, kad skiriasi mūsų su D3monu veislės, gal net rūšys. Siūlau eksperimentuoti su juo ir jo veisle (ar rūšim).
Tęsiant temą toliau mes galime įstatymiškai uždrausti atlikti bandymus su gyvūnais kaip tai yra sėkmingai daroma.Galų gale, tokie hibridai įstatymiškai nebūtų apibrėžti, todėl būtum ne tik jų "tėvas/motina" bet ir savininkas.
O kas tau sakė, kad aš juos vartoju?Ir šiaip, jei nenori tyrinėti gyvūnų, tai turėk gėdos ir nevartok jokių vaistų, kurie buvo atrasti būtent tiriant gyvūnus.
Ne, bet tave gali pagrobti pikti veganai ir už tokius darbus uždaryti giliai į cypę (nuoroda viršuje).Nematau grėsmės, kad kokie nors laboratoriniai peliukai mane pagrobtų savo piktiems eksperimentams.
Prašom nepykti, kolega, bet pats su savo apeliavimais į gamtą iššvaistėte kokią valandą mano brangaus laiko.Žmonės, turintys ką pasakyti, taip nedaro.
Uj, ką bendro turi mutualizmas ar simbiozė ir moralė? Skruzdėlė saugo amarą ne todėl, kad nori pati būti saugoma ir tuo demonstruoja pagarbą kiekvienai gyvybei, o todėl, kad mainais gauna saldžių išskyrų.Šešėlis wrote:http://lt.wikipedia.org/wiki/Mutualizmas
Tarkime, kad yra tokia situacija,- tavo vaikas serga smegenu veziu. Yra israsti vaistai nuo smegenu vezio, kurie buvo gauti pasitelkiant eksperimentams bezdziones. Ka darysi:Šešėlis wrote: Aš nenorėčiau, kad mano vaikas sirgtų smegenų vėžiu, bet aš dar mažiau norėčiau, kad jis patirtų žiaurius kankinimus, kad tavo vaikas galėtų gyventi.
a) Spjausi i tas nukankintas bezdziones, ir isgydysi savo vaika tais vaistais.
b) Laikysies solidarumo su bezdzionemis, ir vaikui neduosi tu vaistu, leisdamas jam numirti.
??