Kaip mums nerūpi kažkokie senų laikų plepalai, taip ir mūsų provaikiams nerūpės mūsiškiai. Bet jiems rūpės šiurpūs fakteliai iš mūsų laikų - ir tas fizikano minėtas skaičius tikrai yra labai šiurpus jau vien savo dydžiu.
Aistros dėl abortų
Hm, aš puikiai suprantu, kad tie pinigai yra ne mano, o banko. Ir aš asmeniškai pats tuos pinigus grąžinsiu atgal, nes aš esu sąžiningas žmogus, ir svetimos nuosavybės man nereikia. O, pvz., koks nors Fizikanas galėtų tuos pinigus ir pasisavinti be jokios sąžinės graužaties. Dar kita analogija galėtų būti su pamestais pinigais. Atseit, bankas tuos pinigus "pametė", o Tu juos radai. Ir ką? Pasisavinsi tuos rastus pinigus ar grąžinsi savininkui?
Lionginai, analogijomis bandoma tik paaiškinti sąvokas ir teiginius, kad būtų suprantamiau, o ne įrodinėjama. Įrodinėjama argumentais. Bet jei aš matau (arba Tu matai), kad argumentas nesuprantamas pašnekovui, tai aš turiu (ir Tu turi) teisę pasitelkti analogiją, kad aš galėčiau (Tu galėtum) geriau paaiškinti savo išsakytą argumentą.Kaip tai gali būti apgavystė, jei aš nuo pat pradžių daviau suprasti, kad visos analogijos, įskaitant ir šią, yra durnas būdas įrodinėti moralines dilemas, nes tinkamai parinkta analogija galima įrodyti praktiškai bet ką.Augustas wrote: ↑2019-05-24 12:11Bet (tariamas) nesugebėjimas pasisaugoti viso labo yra tik tipiška Liongino sugalvota apgavystė abortams pateisinti, nes visai laisvai mergina gali pagimdyti ir atiduoti įvaikinti, jei jau pastojo, kaip Lionginas sako, "per klaidą". Tad abortas ir šiuo atveju nereikalingas.
Ar man pavyko paaiškinti, kam naudojamos analogijos?
Cool cherry pick. Bet aišku nieko apie žmogų buvimą žmogumi dar pilve nieko nesugebėjai rasti, tai mestelėjai kažką apie abortus. Tai kaip ir patvirtini mano teiginį jog žmogus atsiranda tik jam gimus
Kodel tu galvoji kad man isvis kilo mintis to ieskoti? Zmogus biurokratiskai "laikomas zmogumi" nuo gimimo, nes lengviau i dokumentus irasyti data, kada gime, nei kada ivyko apvaisinimas. Sito gali net tevai tiksliai nezinoti.
O tai apie ka tu galvoji mes cia diskutuojam?
Tik nereikia to nurašyti vien tik biurokratijai, buitiškai yra lygiai taip pat
Šiaip jau rūpi. Šiais laikais vis dar studijuojamos įvairios diskusijos ir ginčai iš laikų dar gerokai prieš mūsų erą. ŽInoma rūpi ne visiems, bet rūpi
O turint omeny daugumos forumiečių vertybinę poziciją, tie forumiečiai, kurie tų abortų nedaro ar nedarytų, turėtų, tavo manymu, jausti atsakomybę už tuos šiurpius skaičius?
Beje, jei dalis tų šiurpių skaičių "palįstų" po tam tikra kontracepcija, tau jau atrodytų geriau?
Ir aš nesuprantu kaip šiems laikams gan keistų karts nuo karto išlendančių kalbų apie per menką dauginimąsi "lenktynėse" su kokiais musulmonų imigrantais. Mūsų planeta jau ir su dabartiniu žmonių skaičiumi darosi per ankšta.
Dauguma vokiečių irgi žydų nežudė. Gal net dauguma Nacių partijos narių to nedarė. Ir pats žinai, kokia istorija jiems buvo "gailestinga".. Kodėl manai, kad mūsų atžvilgiu ji bus labiau niuansuota? Baisūs paveiksliukai plius baisūs skaičiai yra viskas, ko reikia, kad visą likusią rašytinę žmonijos istoriją būtume paženklinti embrionžudžių etikete.
Tai be abejo, nėštumas ir vaiko turėjimas niekaip nepakeičia gyvenimo, ypač jei esi neturtingas ir vos galą su galu suduri.fizikanas wrote: ↑2019-05-25 07:32Jei bankas man per klaida isduotu milijona, tai as suprasciau, kad pats bankas, o tiksliau jo indelininkai (kurie man rupi labiau nei bankas, jei atvirai) to milijono neteko, todel as labai nesipiktinciau jei is manes ji atsiimtu. Tuo tarpu, kai kazkam suteiki gyvybe, net jei tai buvo per klaida (o ne todel, kad viena puse slapta vaiko norejo, todel nelabai saugojosi), tai pats nieko neprarandi, bent jau nieko kas nors is tolo prilygtu zmogaus gyvybei. Vienintelis atvejis, kai gali prarasti, tai, jei del nestumo komplikaciju iskiltu pavojus motinos gyvybei.
Bet anyway, smagu žiūrėti, kaip pats įrodinėji, kodėl milijonas yra netinkama analogija gyvybei ir abortui. Jei gerai pamenu, pats tą nalogiją ir pasiūlei. Bravo
Reiškia, galime grįžti prie klausimo: ar norėtum būti nepradėtas?
Ne, toliau seks korektiška diskusija iš tavo pusės, tikiuosi
Aš suprantu, kam naudojamos analogijos. Bet kad labai jau dažnai jos būna labai tolimos (nes abortai, pripažinkime, yra gana unikali situacija), ir diskusija krypsta į tai, teisinga analogija ar neteisinga. Neatrodo kaip geras būdas spręsti gyvybės ir mirties klausimus
Ir vėl teikiatės stipriai perdėti. Nuo WW2 praėjo mažiau, nei šimtas metų. Pažiūrėk, kaip istorija vertina senesnius atvejus. Napoleonas: labai nevienareikšmiai. Mehmedas II: didis užkariautojas, nors vietom kiek žiaurokas. Čingischanas: vienas talentingiausių ir šauniausių karvedžių istorijoje, brutalus aišku buvo, bet turbūt to reikėjo pagal aplinkybes dažniausiai. Aleksandras: genialus ir šaunus karvedys, graikų pasididžiavimas.
Nežinau, gal tiesiog istorija atlaidesnė didiesiems karžygiams. Bet gal žinai pavyzdžių, kur ji pateisina civilių žudymus taikos metu?Seianus wrote: ↑2019-05-27 07:36Ir vėl teikiatės stipriai perdėti. Nuo WW2 praėjo mažiau, nei šimtas metų. Pažiūrėk, kaip istorija vertina senesnius atvejus. Napoleonas: labai nevienareikšmiai. Mehmedas II: didis užkariautojas, nors vietom kiek žiaurokas. Čingischanas: vienas talentingiausių ir šauniausių karvedžių istorijoje, brutalus aišku buvo, bet turbūt to reikėjo pagal aplinkybes dažniausiai. Aleksandras: genialus ir šaunus karvedys, graikų pasididžiavimas.
Esmė, kad turi praeiti daugiau laiko, visokios nemalonios detalės nublankti, ir galima viską pateisinti „tuo metu buvo tokie laikai“ universaliu pasiteisinimu. Gal ne visai pateisinti, bet bent jau nurašyti kaip neesminę detalę otherwise didžio karvedžio ir politiko karjeroje.
O kokius tu žinai civilių žudymo taikos metu pavyzdžius, ankstesnių už XX a.? Jei politinius konkrentus, tai pilna, berods ir paties Cezario politiniai oponentai yra mirę neaiškiomis aplinkybėmis, ir apskritai sen. Romos politikai neretai nusižudydavo keliais peilio smūgiais į nugarą. Jei užkariautų teritorijų gyventojus, tai daugybė karvedžių įskaitant berods Aleksandrą yra išpjovę ištisus miestus jau po laimėto mūšio. Daugumai mongolų karvedžių ar Timūrui tai iš esmės buvo MO. O taip jau visiškai visiškai taikos metu surinkti civilius į krūvą ir išskersti nes kas nors prisisapnavo, kaip ir nebuvo didelių galimybių, mat anksčiau tie civiliai paprastai būdavo ginkluoti, ir tokie mėginimai peraugdavo į karą, pilietinį ar sukilimą ar kitokią rūšį, ir škias nebesiskaito taikos metas tuomet.
Pavyzdžiui žymioji garbinama keltų karalienė Budika išskerdė daug romėnų civilių bet čia viskas OK nes romėnai buvo kinda okupantai, ir tos skerdynės peraugo į karą tai kaip ir nebe taikos metas pasidarė.
Greičiausiai todėl, kad abortai tikriausiai rečiau draudžiami šalyse su geru pragyvenimo lygiu ir/arba visokeriopa valstybės pagalba mamytėms (papildomas vaikas yra mažesnė problema), yra liberalios seksualinio švietimo klausimais, turi prieinamą kontracepciją (mažiau neplanuotų nėštumų). Iš principo pats abortų nedraudimas nėra reikalingas, kad egzistuotų visi šie faktoriai.Ypač ten, kur jie nėra draudžiami.
Turbūt labiausiai tai nulemia seksualinis švietimas ir kontracepcijos žinojimas, lemiantys mažesnį nepageidaujamų nėštumų skaičių.Seianus wrote: ↑2019-05-27 12:54Greičiausiai todėl, kad abortai tikriausiai rečiau draudžiami šalyse su geru pragyvenimo lygiu ir/arba visokeriopa valstybės pagalba mamytėms (papildomas vaikas yra mažesnė problema), yra liberalios seksualinio švietimo klausimais, turi prieinamą kontracepciją (mažiau neplanuotų nėštumų). Iš principo pats abortų nedraudimas nėra reikalingas, kad egzistuotų visi šie faktoriai.
Užtat kyla rimtas klausimas, kiek abortų draudimai mažina abortų skaičių. Nes panašu, kad nepaisant draudimų, žmonės vis tiek randa būdų atlikti abortą. Bėda ta, kad kad tie žmonės, kurie yra prieš abortus, dažniausiai yra ir prieš seksualinį švietimą. Todėl jų pastangos mažinti šį ale genocidą atrodo keistokos ir neproduktyvios.