Augustas wrote: ↑2020-02-29 14:45
...ir tam tikro nuoseklumo bent jau blaivaus "common sense" prasme. Ir kad įvairias nevykusias dalis tuose "iš kartos į kartą perduodamuose pasakojimuose" (kuriuos neišvengiamai paveikė "sugedusio telefono" principas ir kultūriniai kontekstai) įvairūs teologai ir švento rašto aiškintojai neinterpretuotų pernelyg siaurai ir pedantiškai ar priešpastatytų "common sense" ir logikai, ten, kur su šitais dalykais kertasi.
Nuoseklumas yra atskiras klausimas. Man tie tekstai neatrodo labai prieštaringi, nes žinau istorinį-kultūrinį kontekstą, kuriame tie tekstai gimė. Galbūt, jei žinočiau daugiau apie kultūrinį kontekstą, ir tie prieštaravimai pasirodytų aiškesni, o gal net visai išnyktų.
Dėl visiško prieštaravimų išnykimo, žinoma, juokauju, bet nevykusių dalių tenai nėra.
Ui. Kažkaip per švelniai ir blankiai čia pasisakiau dėl švento rašto aiškintojų. Bent jau kokia nors aštresnė kalba priklausytų šitoj vietoj, jeigu tau, Augustai, taip norisi kritiško žvilgsnio.
Tai vat man labai nepatinka visokie švento rašto aiškintojai, kurie skelbė kai kuriuos savo pezalus, jais dėl religinės įtakos apkrėtė krūvą žmonių ir tais pezalais pridarė žalos.
Ironiška, bet kai kuriose Biblijos vietose parašyti pezalai man yra tiek kabutėse gilūs, kiek realiai paįtakojo per visą žmonijos istoriją bereikalingai kentėjusių ir kenčiančių, nužudytų ir žudomų, nusižudžiusių ir nusižudančių žmonių. Atrodytų visiškai virtualios nesąmonės, bet tos virtualios nesąmonės labai realiai sugebėjo pakenkti žmonėms.
Kad jau šioje temoje buvo nukrypta į tam tikrą homo kontekstą, kiek dėl religinių priežasčių buvo duchinta homo žmonių? Kiek dėl to duchinimo patyrusių depresiją ir nusizudžiusių? Tie švento rašto aiškintojai savo pezalų platinimo prasme yra taip nusikaltę žmogiškumui, kad pagal "akis už akį, dantis už dantį" teisingumo principą nusipelnytų papulti į virtualų pragarą (pragaro sąvoka irgi berods gimusi iš kažkokio Biblinio pezalo). Kiekvieną iš jų galima būtų gyvą virti atitinkamai tiek, kiek per tuos jų pezalus kankinosi ar žuvo žmonių. Už kiekvieną besikankinusio žmogaus dieną. Už kiekvieno žmogaus mirtį. Gautųsi ne diena ir ne dvi. Jie pakliūna vos ne į tą pačią kategoriją kaip koks Hitleris, Gebelsas, Stalinas ir kiti žmogiškumo esmės nesuvokę padlos.
Linkiu Augustai tau bent jau nedidele dalimi suvokti šitą kontekstą, apie kurį kalbu, ir suprasti, koks tavo puikavimasis šventojo rašto idiotiškomis interpretacijomis šitame kontekste apgailėtinas. Ir manau, jog jei nuoširdūs adekvatūs sveiko proto tikintys žmonės, kurie turi savyje tikro ir nesumeluoto žmogiškumo, supratingumo ir kuklumo, skaitytų tavo pasipūtėliškus pasigyrimus (būtent aukščiau minėtame kontekste), kaip giliai tu supranti šventą raštą, išmanai jo visus niuansus ir raides, tavo pseudo-argumentus, tai jaustų dėl tavęs svetimą gėdą ir facepalmintų.