Ko nepainioti? Kokia šios tavo pastabos prasmė?Augustas wrote: ↑2021-06-06 14:59Nepainiok. "Same-sex union" nėra tas pats, kas "Registered partnership".Kaip tu paaiškintum, kad įvairiose Europos šalyse šiuo metu faktiškai egzistuoja ( wiki: LGBT rights in Europe; pasižiūrėk suvestines lenteles žemiau) pačios įvairiausios homo partnerysčių (kurių teisės skiriasi nuo hetero santuokų) teisinės formos? Juk tai faktiškai prieštarauja tavo aukščiau paminėtai EŽTT jurisprudencijos interpretacijai, kuri kalba apie teisių vienodumo tarp partnerių ir sutuoktinių būtinumą.
Ir taip man ir nepaaiškinai, ko tavęs klausiau. Apie tai, kad faktinė situacija prieštarauja tavo anksčiau išsakytai informacijai apie teisių vienodumo tarp partnerių ir sutuoktinių būtinumą pagal EŽTT praktiką.
Pateiktos nuorodos tam tikroje lentelėje yra su šiek tiek bendresniu "same-sex unions" terminu susijęs stulpelis, kuriame pagal šalis laukeliuose nurodytos įvairios homo partnerysčių ar sąjungų teisinės formos. Apie kurias, jei tave iš tikro domintų, galima atskirai internete susirasti aktualesnę detalesnę tikslesnę ir patikimesnę informaciją (teisės aktus ar pan.) apie kažkurią konkrečią šalį ir detaliau pasiskaityti. Atskirame stulpelyje yra ir šiokia tokia suvestinė informaciją apie įvaikinimus LGB žmonėms, kas taip pat liudija tam tikrą įvairovę skirtingų Europos šalių teisėkūroje.
EŽTT, įtariu, greičiausiai galėtų įsikišti dėl hetero ir homo žmonių teisių suvienodinimo tik tam tikrais siauresniais atskirais atvejais. Pavyzdžiui, jei, po Partnerystės įstatymo priėmimo Lietuvoje ir jo įsigaliojimo, Seimas vėliau nuspręstų įteisinti Lietuvoje galimybę įvaikinti tik Partnerystę sudarusioms hetero poroms, o homo poroms tokia galimybė nebūtų suteikta. Bet net ir tokiu atveju, prieš ruošiant tokią teisinę pataisą, kažką panašaus dėl tokio neatitikimo pasakytų ir pakomentuotų koks Teisės departamentas ar pan.
O tu pats greičiausiai ir nežiūrėjai? Užtenka tik kitus žmones, kurių nuomonė nesutampa su tavo, vadinti suklaidintais "leftistais". Ir papasakoti, ką koks "laisvavisuomenė.lt" apie tai rašo, nes gerai pataiko į tavo išankstinį emocinį nusiteikimą?
Neradau nieko panašaus bent į tą pusę EŽTT sprendimų suvestinėse LGB partnerysčių tema, apie tai, ką sakei. Tuo labiau, kad ir toji wiki nuoroda apie faktinę LGBT teisių Europoje situaciją dėl homo partnerysčių liudija priešingai.
Yra keletas EŽTT kitokių sprendimų. Pvz., Oliari and Others v Italy sprendimas, kuris nurodo pareigą šaliai įteisinti tam tikrą teisinį homo porų pripažinimą ("[...]a positive obligation upon member states to provide legal recognition for same-sex couples"). Bet kartu yra ir Schalk and Kopf v Austria sprendimas, pagal kurį šalis narė neprivalo įteisinti vienos lyties santuokų ("[...]does not oblige member states to legislate for or legally recognize same-sex marriages"). Kas nedera su tuo, ką sakei.
Va taip panašiai, su įvairių augustų pagalba, ir plinta įvairi miglota dezinformacija ir visokie gąsdinimai per socialinius tinklus apie vakarų kultūros griovimą.
Čia buvo kritika. Dėl homofobiškai nusiteikusių kai kurių religingų veikėjų Lietuvoje negatyvaus mąstymo. Palyginus su jais, tavo "niekšu" ir "leftistu" išvadintas Andrius Navickas šiuo klausimu geriau, rimčiau ir arčiau Jėzaus mokymo atrodo.Augustas wrote: ↑2021-06-06 14:59Idėja gera.Manyčiau, kad įvairių religinių veikėjų atveju čia nemaža dalimi yra komunikavimo su žmonėms per "džiūvančio fygmedžio" požiūrį problema. Jei jiems tikrai taip rūpi nuosavas santuokos supratimas ir agitprop'as, tai man atrodo racionaliau koncentruotis ir akcentuoti įvairius pozityvius su santuokomis susijusius dalykus, reklamuoti su jomis susijusias geras idėjas, teises ir kaip tik skatinti ideologines sąsajas su ja ir jų plitimą. O kalbėti apie tai, kaip kam nors kažką idėjiškai panašaus suvaržyti, apriboti, užsidarius savo nuosavos santuokos sąvokoje negatyviai trigerintis, kai kalbama apie bet kokias bent kiek susijusias ideologines sąsajas su šia savoka, bandyti nukapoti visas iš jos einančias "atžalas", kaip tik man atrodo mažai naudos atnešantis dalykas.
Klysti. Užbaigimas nemenkai priklauso ir nuo "nespėjančių paskui traukinį". Kurių pokyčių ar pan. baimių nuotaikomis neretai nevengia pasinaudoti įvairūs veikėjai. Prie kultūrinių karų ženkliai prisideda ir tam tikras siauras ir užsispyrėliškas tavo bendraminčių stabdymas bendruose kitus žmones liečiančiuose teisiniuose ar pan. gyvenimiškuose klausimuose. Ir LGB klausimu kultūriniai karai vyksta nemenka dalimi dėl ilgainiui kultūriškai įsitvirtinusios senovinės religinės dogmos. Kuri neigia homo žmonių savastį ir pernelyg hiperbolizuotai ir negatyviai išpučia ir akcentuoja sekso klausimus homo žmonių santykiuose ir jais gąsdinasi dėl savo negatyvaus ir neadekvataus požiūrio. Ši dogma dėl kažkokių kelių eklektiškų senovinių tekstų Senajame Testamente ar pan. yra įvairių religinių veikėjų pernelyg siaurai interpretuojama RKB, stačiatikių ar pan. tikėjimuose. Ir kertasi šiais laikais su daugelio homo žmonių bendražmogiškais poreikiais bei interesais.Augustas wrote: ↑2021-06-06 14:59Kultūrinį karą pradėjom ne mes. Tad ir ne mes jį galime užbaigti.Pavyzdžiui, kai kurių RKB veikėjų mąstymas man šitoje vietoje nesuprantamas. Vietoj to, kad džiaugtųsi dėl homo žmonių sąjungų su savo antrosiomis pusėmis, jie iš to daro kažkokį negatyvą, dėl kurio užsitvirtina ir toliau vyksta beprasmiai "kultūriniai karai". Kai galėtų sakyti: "Žiūrėkit, mes taip kietai ir rimtai kultūriškai pavarėm su savo santuokos sąvoka, kad net homo žmonės nujaučia jos naudą, nori kažkiek panašias į ją mitologines formas sau įsiteisinti ir imituoti. Tai tik patvirtina, koks geras ir stiprus tai yra dalykas."
Todėl šioje vietoje automatiškai gaunasi užkoduotas konfliktas. Kuriuo nevengia pasinaudoti visokie psichai ar savo siaurų interesų siekiantys manipuliatoriai. Natūralu, kad homo žmonės kovoja ir kovos už tam tikrą savo autonomiją, emancipuojasi, nenori emociškai prieštarauti savo savasčiai, aukoti save ir būti "geri negrai" jų žmogiškumo nepripažįstančiai ir jiems žalą nešančiai religinei dogmai ar jos kultūriniams palaikytojams.
Kalbant apie LGB aktualijas Lietuvos teisėkūroje, tai vieni rimtesnių stabdžių ir priešininkų homo partnerysčių klausimu yra įvairūs konservatyvūs religingi veikėjai Lietuvoje. Kurie nesupranta, kad žmonių teisėmis pagrįstoje demokratinėje šalyje jie negali primetinėti savo tikėjimo tiesų ir mitologinių supratimų dėl kitų savo šalies piliečių asmeninius gyvenimus liečiančių teisinių dalykų, remdamiesi tik daugumos principu. T.y. jie neturėtų nepagrįstai ir autoritariškai kištis į kitų žmonių tam tikrus teisėtus ir bendražmogiškus poreikius ir juos riboti, jeigu tie kiti žmonės nedaro žalos kitiems žmonėms.
Tokie įsitikinimai, paremti anksčiau minėta dogma ar su tuo susijusiomis baimėmis, kuriais bandoma nepagrįstai stabdyti homo partnerysčių įteisinimą, kenkia Lietuvos visuomenei. Jei didelė žmonių dalis visuomenėje negali susitaikyti, kad kiti žmonėms nori tam tikros autonomijos ir gyvenimo sau pagal savo supratimą, vyksta pjautynės. Ši religinė dogma kelia nemažai bereikalingų įtampų ir problemų lygioje vietoje.
Pavyzdžiui, "kultūriniuose karuose" anti-gėjiškumo kortą ir su tuo susijusius įvairius naratyvus bando išnaudoti Putinizmas Rusijoje, įvairūs politiniai veikėjai ir politinės jėgos, kaip Marine Le Pen Prancūzijoje, Matteo Salvini Italijoje, "Įstatymas ir teisingumas" (PiS) Lenkijoje, "Alternatyva Vokietijai" Vokietijoje, Viktor Orban Vengrijoje ir pan.
Lietuvoje kažkaip įtartinai ir keistai, kopijuodami aukščiau minėtų politinių jėgų naratyvus, su anti-gėjiška korta bando "sužaisti" įvairūs veikėjai iš kokio nors Nacionalinio susivienyjimo. Labiau tais klausimais nupušę ir paranojiški ar tokiais apsimetantys šeimų maršo ar pan. organizatoriai. Kažkiek santūriau prie to "žaidimo" prisideda Valstiečiai, Darbo partija, dalis TS-LKD Seimo narių.
Dabar kažkaip keistokai niekšais savo kalboje vadini nesusituokusius hetero žmones. Kodėl? Įtariu vėl pasirodys, kad apie tuos hetero žmones, "kurie nenori tuoktis, bet nori turėti visas heterosantuokų teises", turi kažkokį savo miglotą, iškreiptą ir neadekvatų daugiau emocinį supratimą.Augustas wrote: ↑2021-06-06 14:59Jei turi minty būtent LGBT žmones, tai niekšai tikrai ne jie. Niekšai yra heterai, kurie nenori tuoktis, bet nori turėti visas heterosantuokų teises. Štai jie yra tikri niekšai.Ne. Vietoj to piktinasi, kad jų santuokos idėjos kai kurios bruožus "niekšai" nori sau prisitaikyti ar kopijuoti, nes jie neva "svetimi" (nes taip kažkodėl vaidenasi). Kai realiai nei "svetimi", nei "niekšai". Kultūriškai kažkuria prasme jie kaip tik artimi.
O kodėl tuomet iš tavęs tiek daug aktyvaus keistai angažuoto nerimo, nepagrįstų baimių ir visokio negatyvo šiais klausimais dėl gan įprastų paprastų dalykų sklinda, jeigu tik diskutuoji? Iš to, kaip LGB temomis pasisakinėji, man atrodo, kad Partnerystės įstatymo priėmimas ir tau pačiam ar panašiems į tave žmonėms naudos atneštų. Gal mažiau ateityje būtų pasitrigerinimo ir daugiau ramybės turėtum, kuomet pamatytum, kad su tavo įsivaizduojamais įsikalbėtais baisumais Partnerystės įstatymas nėra niekaip realiai susijęs.Augustas wrote: ↑2021-06-06 14:59Tai aš čia ir nevarau agitprop'o. Aš čia su Tavimi ir kitais oponentais diskutuoju ir ginčijuosi.Jei pakeistum visus tuos savo keistus negatyvius pasivartymus, kuriuos tu čia primalei oponuodamas LGB klausimais šiame forume, pozityviais su santuokomis susijusiais dalykais, tai įtariu gautųsi šaunesnis agitpropas. O dabar kažkaip paradoksaliai gaunasi, kad tavo "oponentai" geriau ir rimčiau agitpropina už santuokos institutą, įvairius gyvenimiškus niuansus minėdami, nei tu pats.