Ateizmas 2.0

Kas yra dievas? Kokie yra argumentai už ar prieš dievo egzistavimą? Kuri religija teisinga?
urvinis
naujokas
Posts: 17
Joined: 2012-03-26 19:33

2012-03-28 14:31

Sveiki, nežinau, ar jau buvo panaši tema.
Pasirodė idomus filmukas http://www.ted.com/talks/alain_de_botto ... m_2_0.html Kaip jums šis siulymas, kad iš religijų galima perimti kai kuriuos aspektus (kurie galėtų patenkinti socialumo, trancedencijos, rituoliškumo poreikiau)? Gal tai visiškas nesupratimas, kaip kad nealkocholinis alus ar porno filmas be sekso scenų?
Plius, kaip manote ar yra/ar kaip galėtų atrodyti "postmodernus" ateizmas (kuris šiek tiek skirtusi nuo "moderniojo", tradicinio švietėjiško su (šaržuotais) teiginiais, kad mokslas viska paiškins, religijos tiesiog nerikšmingos pasakos, be kurių visiems bus tik geriau) (savokas "modernizmas", "postmodernizmas" naudoju tik kaip sau patogius ivardinimus, neketinu ginčitys dėl galimų kitokių interpretaciju, bet tikuosi, kad minti išreiškiau aiškiai?)
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2012-03-28 15:01

Labai įdomu. Jau senokai laukiau kažko panašaus.
User avatar
Undine
skeptikas
Posts: 597
Joined: 2006-05-19 18:26

2012-03-28 15:17

Jis sako, kad laukia strėlių iš Oksfordo, Dawkinso tikriausiai :) bet Dawkinsas ir Hitchensas su juo sutiktų, jie dažnai sako, kad nereikia atsiriboti nuo bendruomenės ir kad gali būti ateistas, kuriam patinka dainuot kalėdines dainas. Įdomu, kad šita paskaita pateikia praktinių pavyzdžių, kaip tai galima įgyvendinti. Muziejaus idėja man labai patiko.

O dėl ateities religijos - manau galioja mano standartinis atsakymas į klausimą, kas bus populiaru ateityje - tai, kas nesunaikins mūsų rūšies. Visai matyčiau tokią religiją, kuri susijusi su žmonėms gyventi tinkamos ekosistemos išsaugojimu. Aš anksčiau taip įsivaizduodavau pagonybę, kol nepamačiau, kad jie meldžiasi žemei ir saulei - ateizmas su praktiškai pasireiškiančia pagarba gamtai. Gretimoj temoj apie perdirbimą matom, kad tai visai tikėtina - žmones visai veža ekologinės idėjos. Jei tik naudos nenešančios idėjos atsisijotų, tai gautųsi visai cool naujoji religija. Ir bendruomenė, ir bendravimas, ir rūpinimasis vieniem kitais, ir pasiaukojimas - viskas viename. Tik įdomu, ar iševoliucionuotume dataportus tiesioginiam prisijungimui prie gamtos, kaip Avatare? :D
User avatar
NSO
pradedantis
Posts: 159
Joined: 2011-03-23 23:19

2012-03-28 17:46

Uzskaitom paskaita.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2013-12-28 15:45

Na, čia dar vienas bandymas (žiūr. nuorodą žemiau) iš krikščionybės paimti tai, kas, ateistų požiūriu, yra gera krikščionybėje, ir atmesti patį Dievą:

http://www.lrytas.lt/sroves/religija/br ... 260823.htm

Ką galvojate apie tokį bandymą? :ax:
User avatar
nesvarbu
pradedantis
Posts: 164
Joined: 2013-10-21 21:19
Location: Uostamiestis

2013-12-29 16:32

Augustas wrote:Na, čia dar vienas bandymas (žiūr. nuorodą žemiau) iš krikščionybės paimti tai, kas, ateistų požiūriu, yra gera krikščionybėje, ir atmesti patį Dievą:

http://www.lrytas.lt/sroves/religija/br ... 260823.htm

Ką galvojate apie tokį bandymą? :ax:
Pradžioje jiems bus linksma, o vėliau jau nelabai, kai temos išsisems ir dainiuškos pabos. Neberas kas juos jungtų ir megabažnyčios pasius skaldytis, trupėti, byrėti. Nieko naujo po šia saule. :smoke:
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2013-12-30 17:07

urvinis wrote:Pasirodė idomus filmukas http://www.ted.com/talks/alain_de_botto ... m_2_0.html Kaip jums šis siulymas, kad iš religijų galima perimti kai kuriuos aspektus (kurie galėtų patenkinti socialumo, trancedencijos, rituoliškumo poreikiau)? Gal tai visiškas nesupratimas, kaip kad nealkocholinis alus ar porno filmas be sekso scenų?
Man tai nelabai aišku, kodėl būtent iš religijų reikia kažką perimti. Visokie socialiniai aspektai, ritualai yra ir medžiotojų būreliuose. Todėl atrodo, kad toks religijų kopijavimas labiau reikalingas tiems, kurie šiaip neturi jokio įdomaus hobio ar užsiėmimo, kuriuo galėtų dalinis su kitais. Kažkoks dirbtinis darinys ir tiek. Jei norisi dainuoti kalėdines dainas - tai ir dainuoji. Jei nesinori - nedainuoji. Nori švęsti kalėdas - šventi. Nenori - nešventi. Iš pranešimo gi atrodo, kad kažkas lyg neleidžia švęsti, lyg nepatogu kažkaip. Problemos iš nieko.
urvinis wrote:Plius, kaip manote ar yra/ar kaip galėtų atrodyti "postmodernus" ateizmas (kuris šiek tiek skirtusi nuo "moderniojo", tradicinio švietėjiško su (šaržuotais) teiginiais, kad mokslas viska paiškins, religijos tiesiog nerikšmingos pasakos, be kurių visiems bus tik geriau) (savokas "modernizmas", "postmodernizmas" naudoju tik kaip sau patogius ivardinimus, neketinu ginčitys dėl galimų kitokių interpretaciju, bet tikuosi, kad minti išreiškiau aiškiai?)
Manau, visuomet bus daug visokio "ateizmo" - liks ir tas tradicinis švietėjiškas, bus ir visokio new age šlamšto. Taigi iš esmės niekas kaip ir nesikeis - kaip anksčiau, taip ir ateityje bus tiek tų, kurie kalba konkrečiai ir iš esmės, ir tų, kurie tik mykia ir bando apsimesti, kad religijoje (jos esmėje - dogmose ir teologijoje) išties yra kažkas verta dėmesio. Bet tai nėra skirtingi ateizmai, tai - tiesiog skirtingi požiūriai į religijas. Pačio ateizmo antros versijos nebus, nes ką jau ten naujo sugalvosi tuščioje vietoje.
User avatar
nesvarbu
pradedantis
Posts: 164
Joined: 2013-10-21 21:19
Location: Uostamiestis

2013-12-30 20:40

Nu ten tipo kam trūksta bendruomenės, kas jaučiasi vienišas, nori kompanijos, bet neturi draugų ar bent sugėrovų. Jie renkasi tam, kad pašvęsti kartu su bendraminčiais. Bėda tame, kad tokie susirinkimai/susibūrimai labai greit išsisemia. Gi tarybiniais laikais tai buvo praktikuojama pionierių, komjaunuolių ir komunistų susirinkimai, penkiaminutės ir visokie kitokie triukšmingi pasibuvimai. Tarybiniais laikais tai buvo prievarta surenkami žmonės, o dabar prievartos nebepraktikuoja o laisva valia greitai išsibaigia ir žmonės išsibėgioja savais keliais. Jeigu net musulmonų mečetėse vyksta susiskaldymai, tai ko tikėtis iš laisvamanių ateistų?
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2013-12-30 20:50

nesvarbu wrote:Nu ten tipo kam trūksta bendruomenės, kas jaučiasi vienišas, nori kompanijos, bet neturi draugų ar bent sugėrovų. Jie renkasi tam, kad pašvęsti kartu su bendraminčiais. Bėda tame, kad tokie susirinkimai/susibūrimai labai greit išsisemia. Gi tarybiniais laikais tai buvo praktikuojama pionierių, komjaunuolių ir komunistų susirinkimai, penkiaminutės ir visokie kitokie triukšmingi pasibuvimai. Tarybiniais laikais tai buvo prievarta surenkami žmonės, o dabar prievartos nebepraktikuoja o laisva valia greitai išsibaigia ir žmonės išsibėgioja savais keliais. Jeigu net musulmonų mečetėse vyksta susiskaldymai, tai ko tikėtis iš laisvamanių ateistų?
Koks čia susiskaldymas tarp ateistų, kai nėra dėl ko skaidytis - jokių doktrinų ar teologijų. Musulmonai (o dar visai neseniai - ir krikščionys) vieni kitus skerdžia būtent dėl šių dalykų.

O žmonių surinkimas prievarta - ne tarybinių laikų "naujovė". Būtum tu pamėginęs prieš kokį šimtmetį nenueiti į bažnyčią sekmadienį. Būtum viso kaimo boikotuojamas kaip nedorėlis. Na bet toks jau visų totalitariškų ideologijų bruožas - "kas ne su manimi, tas prieš mane", kaip sakė Jėzus.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2013-12-30 21:54

Lionginas wrote:
nesvarbu wrote:Nu ten tipo kam trūksta bendruomenės, kas jaučiasi vienišas, nori kompanijos, bet neturi draugų ar bent sugėrovų. Jie renkasi tam, kad pašvęsti kartu su bendraminčiais. Bėda tame, kad tokie susirinkimai/susibūrimai labai greit išsisemia. Gi tarybiniais laikais tai buvo praktikuojama pionierių, komjaunuolių ir komunistų susirinkimai, penkiaminutės ir visokie kitokie triukšmingi pasibuvimai. Tarybiniais laikais tai buvo prievarta surenkami žmonės, o dabar prievartos nebepraktikuoja o laisva valia greitai išsibaigia ir žmonės išsibėgioja savais keliais. Jeigu net musulmonų mečetėse vyksta susiskaldymai, tai ko tikėtis iš laisvamanių ateistų?
Koks čia susiskaldymas tarp ateistų, kai nėra dėl ko skaidytis - jokių doktrinų ar teologijų. Musulmonai (o dar visai neseniai - ir krikščionys) vieni kitus skerdžia būtent dėl šių dalykų.
Na, kaip nėra ko skaidyti ateistams? Vieni siūlo radikalesnę programą (pvz., R.Dokinsas), kiti - nuosaikesnę (pvz., M.Šermeris), tretiems ta religija atrodo išvis nieko blogo nedarantis reiškinys, jie mielai sutinka jį palikti ramybėje, ketvirti netgi nuoširdžiai pradeda juo domėtis (pvz., Augustas, likus vieneriems metams iki jo paties atsivertimo į katalikybę).
O žmonių surinkimas prievarta - ne tarybinių laikų "naujovė". Būtum tu pamėginęs prieš kokį šimtmetį nenueiti į bažnyčią sekmadienį. Būtum viso kaimo boikotuojamas kaip nedorėlis. Na bet toks jau visų totalitariškų ideologijų bruožas - "kas ne su manimi, tas prieš mane", kaip sakė Jėzus.
Lionginai, apšaukimas nedorėliu dar nereiškia prievartos. Prievarta čia yra tada, kada ateina su automatu rankose ir sako: "Eik į bažnyčią arba nušausiu". Tačiau tokios prievartos nebuvo net "tamsiaisiais" Viduramžiais, kada karaliavo Inkvizicija.
User avatar
nesvarbu
pradedantis
Posts: 164
Joined: 2013-10-21 21:19
Location: Uostamiestis

2013-12-30 22:35

Aišku, prievarta yra kelių lygių, nebūtina pati akivaizdžiausia smurtinė prievarta. Žmogui gana ir psichologinės, socialinės prievartos, kai esi kritikuojamas už "netinkamą elgesį". O Ateistams yra dėl ko pyktis - ateizmas yra labai plati sąvoka, vieni pripažįsta kokius ten vaiduoklius ar poltergeistą, kiti apart savo babytės bezdalo daugiau nieko antgamtiško nepripažįsta. Ateivių klausimu taip pat galimas nuomonių išsiskyrimas.
Iš esmės tos bandomos kurti "megabažnyčios" yra ne kas kita, kaip koks mezgėjų ratelis - susirenka moteryčių, atsinešama paėst ir išgert, pasiema kokį muzikinį CD ir sėdi, tauškia apie visus pažįstamus visokius niekus. Ką ten daugiau veikti, jei Dievo negarbinama ir velnio taip pat. :lol:
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2013-12-31 12:14

Augustas wrote:Na, kaip nėra ko skaidyti ateistams? Vieni siūlo radikalesnę programą (pvz., R.Dokinsas), kiti - nuosaikesnę (pvz., M.Šermeris), tretiems ta religija atrodo išvis nieko blogo nedarantis reiškinys, jie mielai sutinka jį palikti ramybėje, ketvirti netgi nuoširdžiai pradeda juo domėtis (pvz., Augustas, likus vieneriems metams iki jo paties atsivertimo į katalikybę).
Bet vieni kitų dėl to nepjauna.
Augustas wrote:Lionginai, apšaukimas nedorėliu dar nereiškia prievartos. Prievarta čia yra tada, kada ateina su automatu rankose ir sako: "Eik į bažnyčią arba nušausiu". Tačiau tokios prievartos nebuvo net "tamsiaisiais" Viduramžiais, kada karaliavo Inkvizicija.
Tai ir į spaliukus niekas su kalašnikovu nevarė. Tiesiog buvai nedorėlis - liaudies priešas. Jei ne pats, tai tėvai ar seneliai. Sovietmečiu nueiti į bažnyčią buvo iš esmės tas pats, kad prieškariu skaityti kokią laisvamanišką knygelę. Jei elgsiesi ne taip, kaip reikia, jei esi kitoks - esi nedoras. Ir tai yra spaudimas, nes niekas nenori būti atstumtuoju. Aš, žinoma, nestatau lygybės ženklo, nes už laisvamanybę prieškariu į kalėjimą nesodino, o va mano senelis gavo 10 metų gulago už dalyvavimą ateitininkų organizacijoje (nors joje ir nedalyvavo). Bet yra ir didelis skirtumas - sovietai turėjo visą valdžią, o katalikų bažnyčia prieškariu jos turėjo ne tiek ir daug. Kai ji turėjo valdžią, panašumų atrastum kur kas daugiau.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2013-12-31 12:16

nesvarbu wrote:O Ateistams yra dėl ko pyktis - ateizmas yra labai plati sąvoka, vieni pripažįsta kokius ten vaiduoklius ar poltergeistą, kiti apart savo babytės bezdalo daugiau nieko antgamtiško nepripažįsta. Ateivių klausimu taip pat galimas nuomonių išsiskyrimas.
Tai ir filatelistams yra daug priežasčių pyktis, nes vieni jų tiki NSO, kiti - nelabai :roll:
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2014-01-01 14:22

Lionginas wrote:
Augustas wrote:Na, kaip nėra ko skaidyti ateistams? Vieni siūlo radikalesnę programą (pvz., R.Dokinsas), kiti - nuosaikesnę (pvz., M.Šermeris), tretiems ta religija atrodo išvis nieko blogo nedarantis reiškinys, jie mielai sutinka jį palikti ramybėje, ketvirti netgi nuoširdžiai pradeda juo domėtis (pvz., Augustas, likus vieneriems metams iki jo paties atsivertimo į katalikybę).
Bet vieni kitų dėl to nepjauna.
Kol kas nepjauna, nes neturi visos valdžios. O jei turėtų visą valdžią, galas žino, kaip ten būtų. :ax:
Augustas wrote:Lionginai, apšaukimas nedorėliu dar nereiškia prievartos. Prievarta čia yra tada, kada ateina su automatu rankose ir sako: "Eik į bažnyčią arba nušausiu". Tačiau tokios prievartos nebuvo net "tamsiaisiais" Viduramžiais, kada karaliavo Inkvizicija.
Tai ir į spaliukus niekas su kalašnikovu nevarė. Tiesiog buvai nedorėlis - liaudies priešas. Jei ne pats, tai tėvai ar seneliai. Sovietmečiu nueiti į bažnyčią buvo iš esmės tas pats, kad prieškariu skaityti kokią laisvamanišką knygelę. Jei elgsiesi ne taip, kaip reikia, jei esi kitoks - esi nedoras. Ir tai yra spaudimas, nes niekas nenori būti atstumtuoju. Aš, žinoma, nestatau lygybės ženklo, nes už laisvamanybę prieškariu į kalėjimą nesodino, o va mano senelis gavo 10 metų gulago už dalyvavimą ateitininkų organizacijoje (nors joje ir nedalyvavo).
Na, tokius "liaudies priešus" primušdavo. O jei toks žmogus turėdavo (arba įgaudavo)ypatingą įtaką, tai ir autokatastrofą suorganizuodavo arba, švelnesniu atveju, į psichiatrinę ligoninę patalpindavo.

P.S.
Bet yra ir didelis skirtumas - sovietai turėjo visą valdžią, o katalikų bažnyčia prieškariu jos turėjo ne tiek ir daug. Kai ji turėjo valdžią, panašumų atrastum kur kas daugiau.
Beje, turbūt nustebinsiu, bet RKB niekad neturėjo didelės valdžios. Netgi "tamsiaisiais" Viduramžiais neturėjo.
User avatar
Vajezus
emeritas
Posts: 3808
Joined: 2004-04-19 11:19
Location: Vilnius
Contact:

2014-01-01 15:12

Augustas wrote:Beje, turbūt nustebinsiu, bet RKB niekad neturėjo didelės valdžios. Netgi "tamsiaisiais" Viduramžiais neturėjo.
Aha, patikėjau.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2014-01-01 15:23

Augustas wrote:Kol kas nepjauna, nes neturi visos valdžios. O jei turėtų visą valdžią, galas žino, kaip ten būtų. :ax:
Kodėl neturi? Kai kur turi. Štai Čekijoje dievu tiki tik 16% žmonių. Matyt, ir valdžioje tikinčių procentas panašus. Ir ką? Visi likę, netikintys, pjauna vieni kitus?
Augustas wrote:Beje, turbūt nustebinsiu, bet RKB niekad neturėjo didelės valdžios. Netgi "tamsiaisiais" Viduramžiais neturėjo.
Aš manau, tas pasakas reikėtų krauti į vieną lentyną su holokaustą neigiančiais ar sovietų valdžią reabilituojančiais rašinėliais. RKB buvo vienas iš didžiausių žemvaldžių, turėjo praktiškai visą švietimo monopolį, karūnavo imperatorius, skelbė kryžiaus žygius, naudojosi didikams įprastomis privilegijomis, turėjo realią politinę valdžią. "Niekad neturėjo didelės valdžios" - patogus melas, ne daugiau.
Augustas
senbuvis
Posts: 3165
Joined: 2012-05-03 18:44

2014-01-01 15:29

Vajezus wrote:
Augustas wrote:Beje, turbūt nustebinsiu, bet RKB niekad neturėjo didelės valdžios. Netgi "tamsiaisiais" Viduramžiais neturėjo.
Aha, patikėjau.
Tai žinoma, ginčas dėl Investitūros kaip tik tą ir įrodo, kad RKB neturėjo didelės valdžios. :thumbsup: Įtaką tikrai turėjo didelę, čia faktas, bet valdžios neturėjo. Jei RKB būtų turėjusi būtent valdžią, ginčo dėl Investitūros nebūtų buvę iš viso.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5553
Joined: 2011-10-03 09:35

2014-01-01 15:48

Augustas wrote:Tai žinoma, ginčas dėl Investitūros kaip tik tą ir įrodo, kad RKB neturėjo didelės valdžios. :thumbsup: Įtaką tikrai turėjo didelę, čia faktas, bet valdžios neturėjo. Jei RKB būtų turėjusi būtent valdžią, ginčo dėl Investitūros nebūtų buvę iš viso.
Tai čia reiškia tik diskusija dėl sąvokų. Ten, kur rašiau "turėjo valdžią", pakeisk į "turėjo įtaką", esmė nesikeis, o RKB juodų darbelių tai išskalbti nepadės.
Post Reply