Kur mano 3D printeris? (Ir kitos beveik pavykusios technologijos)

Visos temos, susijusios su socialiniais mokslais.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-08-13 21:33

Atsimenu, prieš kelis metus visi tik ir pranašavo mažų mažiausiai naują industrinę revoliuciją. Nu tipo, kad liaudis galės 3D printeriais atsispausdinti visokias šmotkes, todėl nebereikės jų gaminti Kinijoje, ir panašiai. Bet kiek aš mačiau, tai buvo tik nedidelis skandalėlis dėl atspausdintų šautuvų. Tada lyg ir Adidas ruošėsi spausdinti kedus, ar ten kažką. Ir po to viskas?..

Prisipažinsiu, nelabai domiuosi technologijomis, tai gal kažką pražiopsojau. O gal ta idėja gražiai atrodė tik ant popieriaus, bet praktikoke nepasiteisino? (Nu apart nišinio panaudojimo tarp specialistų ir entuziastų)
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-08-13 21:39

Ir prie to pačio:

Kur mano nano-robotai?
Kur mano išmanieji drabužiai, namai, miestai?


Kažin kurios iš dabar populiarių technologijų rizikuoja papulti į šitą sąrašą? Virtuali realybė? Save vairuojančios mašinos? Gal net elektrinės mašinos?
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2017-08-14 09:02

Vilius wrote:
2017-08-13 21:39
Kur mano nano-robotai?
- "nano robotai" buvo tik fantastikos panaudojimas projektų finansavimams, realiai šiandien pasiekiamos tik "nano dalelės", kurios sudėtos į kuro papildus sukėlė globalių sveikatos problemų (pripažintas faktas).
Kur mano išmanieji drabužiai, namai, miestai?
- terminas "išmanus" buvo ir yra naudojamas neteisingai, nes mobilūs telefonai su įmontuotais kompiuteriukais neturi jokio "išmanumo": tai tiesiog patobulinti kalkuliatoriai. Tas pats ir su "patobulintų kalkuliatorių" naudojimu namų/butų instaliacijose labai mažai turi naujų efektyvių sąvybių.
Kažin kurios iš dabar populiarių technologijų rizikuoja papulti į šitą sąrašą? Virtuali realybė? Save vairuojančios mašinos? Gal net elektrinės mašinos?
- jokios "virtualios realybės" nėra sukurta, tai tik 3D akiniai, tokius 3D filmus dar CCCP laikais Leningrade rodė laisvai visiem norintiems, kažkur apie 1970 metus.. Nauja čia tik tiek, kad tapo individualaus vartojimo.. Autopilotai irgi egzistuoja jau nuo WW2 laikų, jie gerai veikia, jeigu tiksliai apibrėžtas maršrutas (aviacija, geležinkeliai, pramoninės trąsos). Elektriniai personaliniai automobiliai buvo naudojami miestuose anksčiau nei vidaus degimo, tiesiog dėl akumuliatorių problemų, juos išstūmė. Ta pati situacija ir šiandien, sprogstantys akumuliatoriai automobilyje kur kas didesni nei telefone, be to brangūs, grėmėzdiški, trumpalaikiai, pavojingi..

p.s.
.. kas dėl 3D printerių, tai netgi Kaune yra įdiegtas: spausdina 3D suktukus pagal kliento pateiktą brėžinį!


:happy:
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-08-14 13:25

Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Nu tipo, kad liaudis galės 3D printeriais atsispausdinti visokias šmotkes, todėl nebereikės jų gaminti Kinijoje, ir panašiai.
Girdejau tokiu prognoziu, bet ar jos buvo realistiskos? Ar gali iseiti gaminti kazka individualiai pigiau, nei stampuoti Kinijos fabrike?
Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Kur mano nano-robotai?
Geriau jau ir nebutu. Nano ginklai atrodo kurkas baisiau, nei branduoliniai.
Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Kur mano išmanieji drabužiai, namai, miestai?
Ismanieji namai turbut nepasiteisino del to, kad niekas nenori, kad jo namu duris galetu atrakinti isilauzelis per telefona, ar, kad deepwebe streamintu tieisogine transliacija is jo vonios.
Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Virtuali realybė?
Pastebiu, kad jau zmones pradeda pirkti. Manau sita turi realius sancus isitvirtinti. Tokia milziniska pornografijos nisa negali likt nepanaudota.
Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Save vairuojančios mašinos?
Bus. Moket algu vairuotojams juk niekas nenori.
Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Gal net elektrinės mašinos?
Niekas taip ir neisrado bateriju geresniu uz skysta kura.
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2017-08-14 16:25

fizikanas wrote:
2017-08-14 13:25
Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Gal net elektrinės mašinos?
Niekas taip ir neišrado baterijų, geresnių už skystą kurą.
- taip, bet užtat lengvai galima išrasti skysto kuro sintezę iš Saulės šviesos, vandens ir anglies dioksido!

:sleep:
User avatar
Sejanus
senbuvis
Posts: 1669
Joined: 2008-11-16 14:41

2017-08-14 19:26

Vilius wrote:
2017-08-13 21:33
Atsimenu, prieš kelis metus visi tik ir pranašavo mažų mažiausiai naują industrinę revoliuciją. Nu tipo, kad liaudis galės 3D printeriais atsispausdinti visokias šmotkes, todėl nebereikės jų gaminti Kinijoje, ir panašiai. Bet kiek aš mačiau, tai buvo tik nedidelis skandalėlis dėl atspausdintų šautuvų. Tada lyg ir Adidas ruošėsi spausdinti kedus, ar ten kažką. Ir po to viskas?..

Prisipažinsiu, nelabai domiuosi technologijomis, tai gal kažką pražiopsojau. O gal ta idėja gražiai atrodė tik ant popieriaus, bet praktikoke nepasiteisino? (Nu apart nišinio panaudojimo tarp specialistų ir entuziastų)
Aš dažnai matau visokių 3D printeriais atspausdintų niekučių. Fanai pasigamina kokį nors behelitą ar pan. Dar esu skaitęs apie naudojimą medicinoje, nepamenu tiksliai kur, kažkas su implantais gal. Bet turbūt bus kaip sakai, tarp specialistų ir entuziastų. Nieko naujo, labai retai tie dirbtiniai hypes pasiteisina. Ne veltui mane vimdo kas kart, kai prasideda koks naujas „ateitį pakeisiantis“ vajus.
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2017-08-16 11:15

Sejanus wrote:
2017-08-14 19:26
Aš dažnai matau visokių 3D printeriais atspausdintų niekučių. Bet turbūt bus kaip sakai, tarp specialistų ir entuziastų. Nieko naujo.
- čia problema tame, kad didžioji dauguma eilinių vartotojų nemoka mokyklinės braižybos aksonometrijos, nežino kas yra 3D ir kaip pasidaryti 3D modeliuką su PC. Net kitų padarytų modeliukų nemoka atsisiųsti ir atsispausdinti. Galiausiai, "spausdinimui" naudojama spalvota plastmasė nelaiko jokios kritikos.

p.s.
.. taigi, lieka tik entuziastai, gal jiems netolimoje ateityje pavyks atspausdinti veikiantį "IPhone"..


:happy:
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-08-24 20:03

Sejanus wrote:
2017-08-14 19:26
Nieko naujo, labai retai tie dirbtiniai hypes pasiteisina. Ne veltui mane vimdo kas kart, kai prasideda koks naujas „ateitį pakeisiantis“ vajus.
Bet kartais jie pasiteisina. Tarkim, internetas turbūt net pranoko daugumos pradininkų lūkesčius. Saulės ir vėjo energija taip pat panašu, kad prigijo (bent jau turtingose šalyse).

Tai galim šioje temoje ir pabandyt apie tai padiskutuoti - kaip atskirti perspektyvias naujoves nuo trumpalaikių vajų.
vvv2
senbuvis
Posts: 1178
Joined: 2007-08-02 11:24
Location: Kaunas city
Contact:

2017-08-25 12:05

Vilius wrote:
2017-08-24 20:03
- kaip atskirti perspektyvias naujoves nuo trumpalaikių vajų?
- kas liečia 3D spausdinimą, tai ji tik "starto pozicijose", niekas gi nedraudžia pasiekti "pavienių atomų" tikslumą, kuris jau nėra utopija. Yra pagamintas tunelinis atominis mikroskopas, su kurio pagalba galima perkelti pavienius atomus.

p.s.
.. kas iš to seka? ogi pilna reali galimybė atspausdinti veikiantį IPhone ar atspausdinti veikiančią širdį persodinimui..


:love:
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-08-25 18:39

Beje prieš porą dienų išmečiau elektroninių cigarečių aparačiuką, kurį buvau kažkada nusipirkęs pabandymui. Irgi neblogas kandidatas į beveik pavykusių technologijų sąrašą. O atrodė tokia gera idėja.. Net buvau truputį investavęs į kažkokį e-cigarečių startupą (baigėsi panašiai kaip ir su aparačiuku :))
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2017-09-02 16:51

printeriai naudojami ir gan stipriai populiareja bet komerciniais tikslais. nelabai isivaizduoju namu kur stovetu atskiri printeriai plastikui/polimeram kokiem metalu lydiniam dar kokiem tekstiles pluostam dar cementui ar kokiam stiklui. juk nelaikot namie kokiu nors frezavimo/tekinimo stakliu. ar tiesiog buvot susikure iliuzija apie printeri viskam o dydziu prilygstanti foto printeriui?

elektrines masinos populiareja ir tobuleja bet dar toli pasiekti kainos/kokybes santyki kuris tenkintu daugumos poreikius. be to kai pries pora metu ziurinejau pirkimui pastebejau daugumos problema su dizainu. nu nenoriu masinos kaip is penkto elemento (tarkim i3) nors suprantu gal kai kurios tokie dalykai "veza".

kas liecia save vairuojancias tai jau sulaukei bet dar jas turi testuoti o po to reglamentuoti visos valstybes savais istatymais (tad uztruks). na neskaitant "beveik" saves vairuojanciu kaip tesla.

nera nieko cia ir dabar. nuo atradimo ilgas kelias iki plataus masto naudojimo juk pc atsirado apie 1956 metus o prieinamas tapo tik kokiais devyniasdesimtaisiais.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-09-03 14:50

son wrote:
2017-09-02 16:51
ar tiesiog buvot susikure iliuzija apie printeri viskam o dydziu prilygstanti foto printeriui?
Ne, tokių iliuzijų neturėjau. Pabandysiu aprašyti pavyzdį, ką laikyčiau 3D spausdinimo technologijų sėkme.

Neseniai sulūžo mano ausinės. Kadangi jos kažkada buvo gana brangios, nusprendžiau parašyti į supportą, ir pažiūrėti, ką jie pasiūlys. Atsakymas (surprise, surprise) buvo maždaug toks: "nu, čia senas modelis, mes jam dalių nebeturime, bet va su šitu kodu gausite 5% nuolaidą naujam modeliui". Rezultate, aš tas ausines nutrenkiau į stalčių, kur jos greičiausiai pagulės dar porą metų, o tada bus išmestos, kaip moraliai pasenusios. Kas yra kvaila, nes iš esmės tos ausinės dar visai pakenčiamai veikia - tiesiog reikėtų pakeisti porą sulūžusių detalių.

Tai va, jei 3D technologijos iš tiesų būtų pasiekusios savo potencialą, supporto atsakymas turėtų būti toks: "deja, mes nebegaminame šio modelio, tačiau va čia (linkas) galite parsisiųsti sulūžusios detalės 3D modelį, kurį galėsite atsispausdinti va šitoje 3D spaustuvėje jūsų mieste. Atspausdintą detalę jums pakeis šis puikus meistras (linkas), arba tai galite padaryti pats pagal šią instrukciją (linkas)".
User avatar
son
senbuvis
Posts: 2630
Joined: 2005-04-05 08:31
Location: Kaunas/London

2017-09-03 16:40

Vilius wrote:
2017-09-03 14:50
[ Pabandysiu aprašyti pavyzdį, ką laikyčiau 3D spausdinimo technologijų sėkme.
<...>
fair enough. bet jei kiekvienas gamintojas atskleistu savo daliu brezinius iskaitant ir medziagu technologija kokia tikimybe kad jis isvis ka galetu parduoti isskyrus nebent gamybos instrukcijas. pinigu banknotai irgi spausdinami bet dedamos visos pastangos kad to neitu daryti namuose visiem kam kyla noras nes common sense diktuoja kad sugriutu visa ekonomine sistema.
taciau kas liecia konkrecia detale jei ji yra is monomeru arba nesudetingu tos pacios rusies polimeru tai atsispausdinti nesunku net neturint brezinio. arba piesiat su autocad'u (autolispu) arba darot 3d scan'a ir nesat I ta pacia krautuvele kuria jau cia kazkas minejo zaisliuku atsispausdinimui. truputi naivu tiketis kad ausiniu gamintojas (tiketina vidutinio dydzio ar netgi priskiriama didelei imone) turetu zinoti visus trade'rius kurie turi savo standus pakampese su 3d printeriais ir siulytu isigyti produktus pas juos taip mazindami savo daliu (ar nauju produktu) pardavimus.
taciau visai nenustebciau jei pats gamintojas naudoja 3d printerius klijuodamas (lieja) savo kuriniu detales uzuot stampaves ir taip sumazina darbo kastus arba didina naudinguma.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-28 00:52

Manau, fuel-cell mašinas jau galim nurašyt prie beveik pavykusių technologijų.

Turi ši technologija porą pranašumų prieš mašinas su baterijom: greitas papildymas, ir galimybė laikyt daugiau energijos nei šiandieninės baterijos (beje, ar tikrai?).

Tačiau turi ir didelį trūkumą: vandenilį. Reklamose jie giriasi, kad tipo vandens pilna, tai ir kuro turėsim į valias. Bet kažkaip pamiršta, kad tų dviejų H atskyrimas nuo O reikalauja velniškai daug energijos. Tada dar daugiau energijos reikia tam vandeniliui suslėgti. Ir galiausiai jį reikia toliau transportuoti ir laikyti suslėgtą, kas nėra ypač patogu, ir kelia šiokių tokių saugumo problemų.

Ir bendrai, kažkaip nelogiška naudoti elektrą išgauti vandeniliui, o paskui tą vandenilį vėl versti atgal į elektrą mašinoje. Spėju, kad yra žymiai efektyviau tiesiog pakrauti mašinos akumą elektra, o ne atlikti visas tas vandenilio metamorfozes.

Aišku, vandenilį galima išgauti ir iš gamtinių dujų. Tačiau tada mes kaip ir liekame pririšti prie iškastinio kuro, o kartu lieka ir CO2 išmetimo problema.

Vienu žodžiu, graži buvo idėja. Gerai, kad kažkas ją išbandė. Bet dabar gal jau perekim prie talpesnių baterijų kūrimo, elektros infrastruktūros plėtimo, ir kt. svarbių pasiruošimų elektrinių mašinų erai.. Užuot toliau bandę prastumti pasmerktą fuel-cell technologiją. Taip, Toyota, aš žiūriu į tave :)
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-11-28 11:59

Despòtas wrote:
2017-11-28 00:52
Ir bendrai, kažkaip nelogiška naudoti elektrą išgauti vandeniliui, o paskui tą vandenilį vėl versti atgal į elektrą mašinoje. Spėju, kad yra žymiai efektyviau tiesiog pakrauti mašinos akumą elektra, o ne atlikti visas tas vandenilio metamorfozes.
Bet juk akumo pakrovimas irgi yra elektros transformacija i chemine energija ir paskui atgal i elektros. Lygiai taip pat nelogiska :)
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-29 14:57

fizikanas wrote:
2017-11-28 11:59
Bet juk akumo pakrovimas irgi yra elektros transformacija i chemine energija ir paskui atgal i elektros. Lygiai taip pat nelogiska :)
Geras pointas. Nu bent jau tos transformacijos vyksta akumo viduje - nereikia tų tarpinių chemikalų suslėgti ir transportuoti.

Šiaip, jei kas žinote, būtų įdomu pamatyti skaičius. T.y. kiek energijos sunaudojama elektrolizei, vandenilio suslėgimui, transportavimui ir paskui jį verčiant atgal į elektrą fuel cell elemente vs. kiek energijos prarandama pakraunant bei iškraunant bateriją. Kažkur esu matęs, kad tie skaičiai yra gerokai ne fuel-cell technologijos naudai, bet tiksliai nepamenu kiek.
User avatar
fizikanas
senbuvis
Posts: 5791
Joined: 2004-05-27 19:45

2017-11-29 18:48

Despòtas wrote:
2017-11-29 14:57
Nu bent jau tos transformacijos vyksta akumo viduje - nereikia tų tarpinių chemikalų suslėgti ir transportuoti.
Bet slegti galima vienoje vietoje, kas leistu didinti efektyvuma, o transportuoti galima tada jau naudojant ta pati hidro kura.
Despòtas wrote:
2017-11-29 14:57
Šiaip, jei kas žinote, būtų įdomu pamatyti skaičius. T.y. kiek energijos sunaudojama elektrolizei, vandenilio suslėgimui, transportavimui ir paskui jį verčiant atgal į elektrą fuel cell elemente vs. kiek energijos prarandama pakraunant bei iškraunant bateriją. Kažkur esu matęs, kad tie skaičiai yra gerokai ne fuel-cell technologijos naudai, bet tiksliai nepamenu kiek.
Man rodos cia tiek daug kintamuju, kad betkas norintis gales savo puse apginti praleidziant viena ar kita. Gal baterija ikrauti ir iskrauti yra efektyviau, taciau baterija pagaminti brangiau ir ji tarnauja trumpiau? Galu gale jei ir prarandam efektyvumo, na ir kas? Elektra juk pigi ir teoriskai gali buti visiskai zalia. O va prisipilti kuro per 5 minutes, o prispylus nuvaziuoti 700km - cia jau tokie pliusai, uz kuriuos galima daug daug dziauliu nuostolio paaukoti.
Vilius
emeritas
Posts: 6521
Joined: 2004-04-19 12:28

2017-11-29 20:33

fizikanas wrote:
2017-11-29 18:48
Bet slegti galima vienoje vietoje, kas leistu didinti efektyvuma, o transportuoti galima tada jau naudojant ta pati hidro kura.
Kažin, ar tu labai padidinsi tokio elementaraus termodinaminio proceso efektyvumą.. Ar tu slėgsi daug dujų iš karto, ar daug kartų po mažai, vis tiek sumoje reikės panašaus kiekio energijos. Ir ji visa bus iššvaistyta, nes kiek aš suprantu, fuel-cell elementai nenaudoja besiplečiančio vandenilio energijos, o tik patį vandenilį (ar ne?)
fizikanas wrote:
2017-11-29 18:48
Man rodos cia tiek daug kintamuju, kad betkas norintis gales savo puse apginti praleidziant viena ar kita. Gal baterija ikrauti ir iskrauti yra efektyviau, taciau baterija pagaminti brangiau ir ji tarnauja trumpiau?
Kuro elementai irgi netarnauja amžinai. Be to, toje sistemoje turbūt yra ne viena judanti detalė (visokie siurbliai, vožtuvai ir pan.), ir tos detalės taip pat nėra amžinos.
fizikanas wrote:
2017-11-29 18:48
Elektra juk pigi ir teoriskai gali buti visiskai zalia.
Bet vis tiek ji yra ribotas resursas, kurio nėra prasmė švaistyti be reikalo slegiant dujas.
Post Reply